Miksi paheksut bikineitä lapsella?
Olemme lähdössä perheen kanssa jouluksi etelään ja tajusin juuri että 5-vuotias tyttäreni tarvisi uusia uikkareita. Anopin kanssa juttelin sitten niitänäitä ja jossain sivulauseessa mainitsin että talvella myydän uikkareita tosi vähän kun pitäisi löytää tytölle bikinit ja hänhän hermostui tästä sitten todenteolla että ei mitään rimpuloita lapselle vaan kunnon uimapuku kun bikinit eivät ole soveliaat lapselle. Eli siis onko täällä muita joista bikinit (ei mitkään sellaiset postimerkin kokoiset vaan semmoiset mitä nyt vaatekaupoissakin paljon myydään)eivät ole sovelias uima-asu lapselle vai oliko vain jotain anopin vanhuudenhöpinää?
Kommentit (53)
Omalla tyttärellä oli tuon ikäisenä sekä bikinit että kokouimapuku.
Käytti niitä miten sattui huvittamaan. Ei ole tullut mieleenkään että jommassa kummassa olisi jotain ihmeellistä tai väärää.
Riippuu paljon niiden bikinien mallista. Ja toisaalta, etelänlomalla kannattaisi suojata lapsen iho paremmin. Näitä UV-asuja löytyy paljon erilaisia.
Laittaisin UV-asun. Bikinit on jotenkin irvokkaat tosi nuorella, mitä peittämistä pikkutytön nänneissä on suhteessa pikkupojan nänneihin? Ei kai kukaan rintaliivejäkään käytä 5-vuotiailla.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin UV-asun. Bikinit on jotenkin irvokkaat tosi nuorella, mitä peittämistä pikkutytön nänneissä on suhteessa pikkupojan nänneihin? Ei kai kukaan rintaliivejäkään käytä 5-vuotiailla.
Onko kokouikkarikin sitten jotenkin irvokas? Samalla laillahan siinä peitetään nännit.
Minusta on vähän outoa, että bikineitä käytetään muuhun tarkoitukseen kuin auringon ottoon. Miten muka käytännössä bikinit olisi yhtään paremmat uimisessa kuin kokouikkarit? Siksi en näe järkeä, että lapsella olisi bikinit. Lapsi kun ei yleensä ota ruskettumistarkoituksessa aurinkoa. On se jotenkin hölmön näköistä, kun jengi menee uimahalliinkin bikinit päällä. Mielestäni on enemmänkin aikuisen naisen ranta-asuste. Siihen en edes ota kantaa, ovatko bikinit soveliaat lapsella.
Ihan vain mun mielipide. Tähänkin tullaan kohta vastailemaan, miten bikinit ovat muka niin hemmetin hyviä uimisessa. Uskallan kyllä väittää, että kyllä se kokouimapuku pysyy aina paremmin päällä uidessa kuin biksut. Vai minkä vuoksi esim. kilpauimarit eivät käytä kisoissa bikinejä?
Minusta ne on jotenkin hassut lapsella. Siksi en omalleni osta. Sit toisaalta ihan sama mitä muut lapsilleen pukevat.
Olen nuori nainen ja hyvin rento sellainen, mutta en usko että ostaisin kuvitteelliselle pienelle tyttärelleni bikineitä. Samoin en ostaisi lyhyttä hametta tai mitään pikkutoppia. Mielestäni lapsen kuuluu pukeutua ilman turhaa paljastelua. Samoin olen lasten liian tyylikästä pukeutumista vastaan. Omasta tyylistäni olen tarkka, mutta miksi hitossa LAPSEN pitäisi olla tyylikäs? Lapselle söpöjä eläinhahmovaatteita yms. ja myöhemmin pukeutukoon miten itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kokouikkarikin sitten jotenkin irvokas? Samalla laillahan siinä peitetään nännit.
Kokouikkareita käytetään myös pojilla, varsinkin vauvauinneissa usein on, nehän pysyy paremmin ylhäällä. Mihin sitä bikiniyläosaa tarvitaan? Etelässä laitoin merkille että oikeastaan vain suomalaistytöillä näki niitä, esim. ruotsalaistytöt oli usein uimahousuissa niin kuin pojatkin.
En paheksu, mutta ne ovat tosi hoopot.
Miksi pikkulapsen nännit pitäisi erikseen peittää? Toppimalli on ihan ok, mutta sellaiset pienet kolmiot, jotka eivät edes pysy nännien päällä van laput ovat milloin missäkin navan ja kaulan välillä leikkien tiimellyksessä.
Oma tyttäreni piti tuon ikäisenä vain uimahousuja ja yläosa oli ihan paljaana niinkuin pojillakin
En tiedä, mutta aina, joskus kun olen hyvin nuoria lapsia nähnyt bikineissä, niin -kuullostan nyt varmaan likaiselta sedältä -mielessäni on käynyt, että biksut on kyllä aikanaan suunniteltu miellyttämään aikuisten silmää, kuin lapsen mukavuutta. Minusta kuitenkin olisi mukava, jos lapset saisivat olla monin tavoin lapsia, eivätkä "pikkuaikuisia." PS: Joku peittävämpi ranta-asu suojaisi kenteis myös auringolta/ palamiselta.
Hoh. Nainen menee uimahalliin koko kropan peittävässä uimapuvussa. Asia on ok. Mies menee bokserimallisisssa uikkareissa, mutta sepä ei olekaan ok. Alle teini-ikäinen tyttö voi hyvin mennä uimaan ilman yläosia, ihan samanlainen se lapsi on, oli sitten tyttö tai poika. Aivan turhaa jeesustelua, sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Oma tyttäreni piti tuon ikäisenä vain uimahousuja ja yläosa oli ihan paljaana niinkuin pojillakin
Samoin, mukavampaa se noin on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämäkin on parempi kuin narubikinit pikkulapsella. Se aikuismallinen bikiniyläosa tekee jotenkin vaikutelman että lapsi voisi olla seksuaalisen kiinnostuksen kohde. Narubikinit on aikuisilla naisillakin jotenkin seksuaalisuutta alleviivaava vaate.
Sen sijaan housu+toppi yhdistelmä on minusta pienellä erittäin kätevä. Helpottaa vessassa käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan housu+toppi yhdistelmä on minusta pienellä erittäin kätevä. Helpottaa vessassa käyntiä.
Erityisesti laihalla ja pitkäselkäisellä tytöllä housu+toppi on paljon kätevämpi. Muuten pitää olla liian iso koko ettei kiristä haaroista ja silloin taas olkapäät ei meinaa pysyä paikoillaan.
Ihan törkeä mieli saa olla jotta siinä jotain seksiä näkee!
Nyt tulee varmasti puukkoa sukupuolineutraaleilta. Mielestäni kaksiosainen uimapuku sopii hyvin pikkutytölle, kunhan on mukava liikkuessa ja pysyy hyvin päällä ja tyttöä miellyttää. Omat lapset hieman pitkäselkäisiä joten tytölle kaksiosainen on ollut mukava vaihtoehto. Tuosta pikkutyttöjen yläosattomuudesta vielä, itse olen omalla esimerkillä ja luonnollisesti tullut keskusteluissakin tytön kyseltyä esille että naisilla on tapana pitää rinnat julkisilla paikoilla peitettynä, niinkuin äidilläkin.
Lähinnä pohtisin tuota uv suojausta etelänlomalla, siihen uv-suojattu kokouikkari tai paita ja housut yhdistelmä on kätevä.
Rintaliivimäinen yläosa nyt on vaan pikkutytöllä naurettava. Eihän se tiedä mikä siinä on ideana, ei niihin kolmioihin ole mitään pantavaa. Eikä ne pysy paikallaankaan juuri siksi.
Pikkutyttö puettuna naisen vaatteisiin on naurettava ja nolo.
Uimahalliin, uimista varten uimapuku ja rantaleikkeihin bikinit. Niitä on muitakin kuin lappumallisia.
Bikinit lapsella..tulee vaan heti mieleen, se ihan hirveä ohjelma Lapsimissit:(
Bikinit joissa on toppimallinen yläosa ovat ihan ok lapselle. semmoiset kolmiobikinit eivät.