Mitä ja miten vanhempasi opettivat sinulle puolison valitsemisesta?
Kommentit (188)
Mulle äiti opetti että miehet ovat väkivaltaisia sikoja, joilta pitää ottaa luulot pois heti alkuunsa.
Äidillä ei ole kokemusta kuin siitä yhdestä nuoruutensa rakkaudesta, isästäni. Suhde oli lyhyt ja vaikea eikä äitini ole sen jälkeen "halunnut ottaa miestä riesakseen". "Kun niitä pitää passata".
Olisin toivonut että olisi puhunut mieluummin rakkaudesta ja toisen arvostamisesta. Siitä millainen on hyvä suhde. Mutta ei hän ehkä tiedä semmoisista.
Ensimmäinen suhteeni menikin sitten äitini katkeruuksien hoitamiseen.
Onneksi törmäsin sen suhteen jälkeen sellaisiin miehiin jotka opettivat mitä se rakkaus oikein on ja mitä tarkoittaa toisen ihmisen arvostaminen ja kunnioittaminen.
Eivät kerrassaan mitään. Sen verran äiti on sanonut, että lapsia ei kannata liian aikaisin hankkia ja että esim. 35v on vielä aivan hyvä. Jos nyt lapsia edes haluaa. (Olen aina sanonut, etten halua ikinä.)
Ympäristöstä onneksi oppii, samoin lukemalla. Ja pari virhettäkin on tehty, onneksi ne suhteet eivät kestäneet pitkään.
Vanhempiani ei lastensa elämä suuremmin taida kiinnostaa, eivät koskaan kuulumisia kysele. Asun kaukana, tavataan muutamia kertoja vuodessa. Parisuhteestani eivät koskaan kysele, mutta ovat puolisoni kyllä tavanneet eikä vastalauseita ole kuulunut - ei tosin mitään muutakaan.
Siihen ensimmäiseen ei välttämättä ole pakko sitoutua, vaan voi katsella maailmaa, elää ja kokea.
Kannattaa miettiä, pystyykö elämään toisen huonojen puolien kanssa vai ei.
Rakkaus on tahtomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ei kannata ottaa mallia Sinkkuelämän tms. naisista, jotka puhuvat miehilleen todella rumasti ja laittavat vain itseään. Arvot pitää olla jossain muualla.
Melkein veikkaan, etteivät ole koskaan katsoneet ko. sarjaa.
Millä perusteella veikkaat ettei me teinien vanhemmat olla katsottu? Katsottin (tai minä ainakin) jo silloin kun ne tuli ekan kerran Suomessa ;)
Sinkkuelämää on alettu esittämään Suomessa -99.
Siitä on jo 18 vuotta.
Monenkin parikymppisen vanhempi on katsonut kyseistä sarjaa pikkulapsivuosinaan.
"Ota sellainen poikaystävä jolla on auto."
Opin, etta itse lahden ensimmaisesta lyonnista..
Omaa itsekkyyttään ei kannata ensimmäisenä rikkoa perhettä, vaan etsiä muita ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta kuulla, että joillekin vanhemmat ovat antaneet neuvoja miehen valinnassa. Että joku keskustelisi sellaisista asioista vanhempiensa kanssa.
"Keskustelisi"? Ne neuvot tulevat taatusti ihan pyytämättä.
En korjaa miehen jälkiä, jos hän ei omiaan älyä siivota. Kostautuu minulle myöhemmin.
Eivät opettaneet mitään muuta kuin että pitää yehdä avioehto, jottei joku mies vie minulta rahojani. Pelkäsin sen jälkeen pitkään, että mies olisi minusta vain rahojen takia kiinnostunut. En ole vieläkään ihan varma, epäilys pysyy ikuisesti takaraivossa, vaikka ollaan oltu naimisissakin jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta kuulla, että joillekin vanhemmat ovat antaneet neuvoja miehen valinnassa. Että joku keskustelisi sellaisista asioista vanhempiensa kanssa.
"Keskustelisi"? Ne neuvot tulevat taatusti ihan pyytämättä.
Tämä on sama kuin naisten ihmettely siitä että äiti siivoaa aikuisen pojan asunnon - niin kai kun se änkeää sinne ihan omin päin ja pyytämättä.
Eivät ole antaneet mitään vinkkejä tai opetuksia enkä sellaisia ole kaivannutkaan. Opettivat minut itsenäiseksi ja fiksuksi, tukivat hyvän itsetunnon rakentumisessa ja eiköhän se ole ollut tärkeintä. Yhtä huonoa suhdetta jaksoin vajaan vuoden, sitten se itsetunto katkaisi sen kun muistin että ansaitsen jotain parempaa. Nykyisestä avokista äiti on kyllä useasti sanonut että siinä on unelmavävy ja niin se kyllä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Äiti äsähti, kun aloin kokeilla kandidaatteja 14-vuotiaana ja katselin kutakin pari kolme kuukautta. Että kun aikas valkkaat ni jää sohlo kouraas.
Hyvä neuvo tavallaan, mutta väärälle ihmiselle. En valikoinut siksi, että olin nirso, vaan minulle kirkastui pitkin matkaa, millaisessa suhteessa en ainakaan pysty olemaan. Mitään järkevää mallia kun ei ollut asiasta saatavilla. Vasta aikuisena aloin hahmottaa, minkälaisia erityistarpeita minulla olisi, joiden jääminen heitteille tulee pilaamaan muuten loistavankin suhteen.
Olisin tarvinnut ennemminkin muutaman hyvin asetetun kysymyksen kuin neuvoja. Mutta sen olisi saanut sanoa, että kun olet erityisen älykäs ja sen verran hyvännäköinen että tarjokkaista ei tule hetkeen pulaa, niin kokeile rauhassa ja etsi sellainen mies, joka pystyy kestämään ne molemmat asiat ja silti näkemään ja tukemaan sinua ihmisenä, jotta saat tehdä niitä asioita rauhassa, joihin päätät älysi suunnata. Ja valitsekin tarkkaan. Ensimmäisestä tuhoavan kateuden merkistä lähde, koska toinen tulee sitten sabotoimaan sinua eikä yksikään suuria asioita saavuttanut nainen ole tehnyt sitä puoliso roikkuen pallona jalassa.
Isältä ei ehtinyt neuvoja sataa, koska hänellä oli liian kiire esitellä tyttöystäviään, jotta olisin ehtinyt esitellä poikaystäviä. Teki kyllä joskus mieli itse heittäytyä neuvomaan, mutta milläs sitä kun toisella silmät harittaa ja korvat tukossa.
Voi kun olisi minullekin sanottu noin. On pitänyt tajuta kantapään kautta, kun se kateellinen pallo melkein sai minut upotettua. Harmi että niin paljon tarmoa ja lupausta hukkasin väärän miesvalinnan takia.
Muistutettiin että kaikkien kauneus hiipuu, mutta tyhmyys pysyy
Minä en aikanaan puolisoani valinnut. Hän valitsi minut. Hyvää tuuria, johdatusta, tai mitä se nyt sitten olikin.
Että lue hyvä ammatti josta saa kunnon palkkaa, niin ei tarvitse olla kenestäkään riippuvainen.
Että parempi on olla yksin kun huonossa suhteessa.
Tämän sanoi vasta kun olin ollut aika kauan huonossa suhteessa.
Mitä olisi pitänyt sanoa:
Ota sellainen jonka kanssa on helppo olla.
Hyvä suhde ei ole koko ajan työläs. Älä ota hankalaa miestä.
Oikeaa rakkautta on olemassa, ei kannata ottaa ensimmäistä joka huolii, joskus täytyy malttaa odottaa.
Älä sekoita jännitystä ja halua rakkauteen. Jos se haihtuu vuodessa, se oli vain seksiä ja huomion kaipuuta.
Menestyneen miehen takana on nainen. Valitettavasti usein menestyvän naisen tiellä on mies.
Hyvä mies antaa sinulle tilaa olla mitä olet ja kannustaa sinua kasvamaan ja uskaltamaan vielä enemmän. Hän ei pelottele sinua eikä asetu esteeksi. Hän ei myöskään jää välinpitämättömäksi niin ettei auta eikä häntä kiinnosta.
Älä ota juoppoa miestä, äläkä "n****riä".
Vierailija kirjoitti:
Opin, etta itse lahden ensimmaisesta lyonnista..
Miksi vasta silloin?
Älä rakastu alkoholistiin. Valitettavasti en uskonut.
Tunteiden näyttäminen esim. riitatilanteissa eli ei kätketä tunteita, mutta kaikkea ei voi toisenkaan päälle kaataa.