Bussikuskit, ärsyttääkö teitä ihmiset jotka painavat stop-nappia heti edelliseltä pysäkiltä lähdettyä?
Ja siis myös sellaisissa tilanteissa, jossa linja koukkaa pysäkiltä moottoritielle ja seuraavalle pysäkille on kilometrien matka.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kuskeissa se, että ei voi ajaa sitä dösää pysäkille asti jos on pääättäri. Pitää jäädä sinne mutkaan odottamaan ettei tarvi ottaa sateesta ihmisiä kyytiin odottamaan lähtöä. Sit ku painaa nappia, niin ei avaa niitä ovia kun pitää sitä luuria kyttää koko aika. ihan helvtin yleistä pelleilyä.
Kuljettajilla on ihan sopimuksissa määritelty "elpymisaika", jolloin ei tarvitse olla matkustajien käytettävissä. Meillä ei ole virallisia kahvitaukoja.
Jos olen tuntemattomalla alueella enkä tiedä pysäkkien välejä niin painan kun bussi on lähtenyt edellisiltä pysäkiltä, odotan kyllä että bussi on oikeasti lähtenyt pysäkiltä. Yleensä istun vielä oikealla puolella ja vahdin pysäkkejä jotta näen sen edellisen kun eipä se bussi aina pysähdy siinä edellisillä mutta näin ehdin nähdä sen pysäkin.
Ja kyllä kuskeille syttyy valo siihen etupaneeliin kun painaa stop nappulaa, ei kuski ole sen kilkatuksen varassa...
Kyllä ärsyttää! Varsinkin teinit tätä tunnustaa harrastavan mut minkäs teet.
t: dösäkuski
Jo kuus sivua tällaisesta aiheesta, voi hyvää päivää sentään!
Saahan stop-nappia painaa heti kun bussi lähtee edelliseltä pysäkiltä, mut joskus tulee mieleen, että jotkut painelee nappia sitä kilpaa kuin pikkukakarat. Että kuka ehtii ekana painaa, hah haa! Onneksi se ei kilahda kuin sillä ekalla painalluksella.
Bussikuskeja on moneen lähtöön. Osa on välinpitämättömiä kaahareita, jotka nauttii siitä, et ihmiset yrittää ehtiä hädissään kyytiin. Painelevat siis kaasu pohjassa tahallaan etuajassa ja seisottavat bussiaan sitten niillä pysäkeillä, joilla on ohjeaika. Samat kuskit jättää mieluiten matkustajat ovien väliin pysäkillä, kun on niin pirun kiinni sulkea se ovi ja kaahata pysäkiltä pois.
Sitten on niitä hajamieliä, jotka ajaa väärää reittiä, kääntyvät vika suuntaan eivätkä muista pysähtyä millään pysäkillä, ihan sama, mihin aikaan on nappia painettu tai kuinka moni seisoo ovilla ja odottaa poispääsyä. Sitten niille pitää huutaa täysiä, että "Jäisin tässä pois!!!"
Parhaat kuskit on niitä, keiden ajoon ei tartte kiinnittää huomiota. Ajavat tasaisesti, tervehtivät, pysähtyvät pysäkeillä, huomioivat matkustajat sekä muun liikenteen.
Enemmän kuin kerran on kuski ajanut pysäkistä ohi kun joku ääliö ei malta edes odottaa että on palattu liikenteeseen. Kuskin valosta, äänimerkistä ja joka päivä toistuvasta matkustamisesta huolimatta.
Seuraavalle pysäkille on pirusti matkaa. Aamuisin ottaa kupolista koska työskentelen kellokortilla ja hukkaan vartin tähän pelleilyyn kun kävelen takaisin.
Pysäkki nyt vain on sellaisessa paikassa. Tutut ihmiset tämän jo tietävät mutta satunnaiset hosuvat. Amatöörejä.
Itse painan aina edellisissä liikennevaloissa. Hiljainen hetki, kuski huomaa valon itsellään syttyvän eikä aja koskaan ohi 😉. Arjen matematiikkaa ✌
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin kerran on kuski ajanut pysäkistä ohi kun joku ääliö ei malta edes odottaa että on palattu liikenteeseen. Kuskin valosta, äänimerkistä ja joka päivä toistuvasta matkustamisesta huolimatta.
Seuraavalle pysäkille on pirusti matkaa. Aamuisin ottaa kupolista koska työskentelen kellokortilla ja hukkaan vartin tähän pelleilyyn kun kävelen takaisin.Pysäkki nyt vain on sellaisessa paikassa. Tutut ihmiset tämän jo tietävät mutta satunnaiset hosuvat. Amatöörejä.
Itse painan aina edellisissä liikennevaloissa. Hiljainen hetki, kuski huomaa valon itsellään syttyvän eikä aja koskaan ohi 😉. Arjen matematiikkaa ✌
Etkö siis saa suutasi auki pysäkkisi kohdalla?
Hukkaat mieluummin niitä vartteja kävellen?
Enpä aina muista pysähtyä, kyn liian aikasin painettu. ÄRSYTTÄÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuljettaja mutta minua se ärsyttää matkustajana. Joo tiedän mikä ryhmä niitä painelee, mutta kun se kuljettaja ennättää unohtaa ennen sitä pysäkkiä sitten sen merkin hyvinkin usein. Ymmärrettävästi jopa kun ruuhkassa liikutaan niin huomio on usein muualla. Huudellaan vaan sitten siinä oikein porukalla pysähtymään.
Eikö siitä pysähtymismerkistä jääkään merkkivaloa etupaneelin. Olen ymmrtänyt, että tulee valo. Ei kait tuota tekniikkaa ole pelkän kilahduksen ja muistin varaan rakennettu.
Ei jää, ihan se on muistinvarassa. Toki uusimmissa busseissa on valot, mutta niitä on harvassa
No ei Nysseissä ainakaan kello soi kun kerran. Jos ite olikin kuski niin mitä aiemmin pysäkkivalo palaisi sen parempi. Ei tarvis koko ajan sitä sit ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalle pysäkille on pirusti matkaa. Aamuisin ottaa kupolista koska työskentelen kellokortilla ja hukkaan vartin tähän pelleilyyn kun kävelen takaisin.Pysäkki nyt vain on sellaisessa paikassa. Tutut ihmiset tämän jo tietävät mutta satunnaiset hosuvat. Amatöörejä.
Meillä on on kotipysäkki sellainen missä bussikuskit ajaa usein ohi. Se on heti hankalan risteyksen jälkeen ennen pitkää suoraa. Seuraava pysäkki on kaukana suoran ja seuraavan risteyksen jälkeen. Suoralla on isompi nopeusrajoitus kuin muualla. Joku siinä tekee sen, että jonkun kerran kk:ssa kuski ajaa ohi painoi kelloa milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että on jo painettu stop-nappia, niin sitten joku ottaa asiakseen erikseen vielä painaa lastenvaunu-stop-nappia, vaikka mukana ei ole lastenvaunuja. En tiedä mikä siinäkin niin risoo, mutta niin vain on :D
Eli esim. minä, koska kotipysäkkini on matala ja talvisin hemmetin liukas, eli toivoisin kuskin kallistavan sen verran että pääsen turvallisesti ulos (jotkut taitavat tosin luulla napin painallusta vahingoksi, koska eivät kallista, jokunen ihana kuski kallistaa joka kerta koska tietää pysäkin hankalaksi).
Kaupungissa usein tulee painettua just tolleen. En tiedä tarkalleen aina missä seuraava pysäkki on, mutta jos aion jäädä niillä tienoilla niin painan jo varuiksi aikaisin, ettei bussi sitten mene ohi siitä pysäkistä.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että on jo painettu stop-nappia, niin sitten joku ottaa asiakseen erikseen vielä painaa lastenvaunu-stop-nappia, vaikka mukana ei ole lastenvaunuja. En tiedä mikä siinäkin niin risoo, mutta niin vain on :D
Se ei muuten ole pelkästään lastenvaunujen kanssa kulkeville tarkoitettu nappula, vaan kaikille, jotka tarvitsevat hieman enemmän aikaa kyydistä nousemiseen, esimerkiksi vanhuksille, liikuntarajoitteisille, keppien kanssa kulkeville tai suurten laukkujen kanssa matkaaville.
Minä painan siksi, koska mulla ei välttämättä ole hajuakaan missä se seuraava pysäkki on, tiedän vain että tästä seuraavalla pitää jäädä pois, tai näen infotaulusta että seuraava pysäkki on se minun pysäkki. Kaikki kun ei käytä niitä julkisia joka päivä saati tunne kaupunkia niin hyvin, tai vaikka tuntisi niin ei välttämättä tiedä pysäkkien paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kassamyyjänä ärsyttää ihmiset, jotka kaivavat lompakkonsa esiin jo ennen maksua. Ihme hätäilijöitä.
Jep, se on vadta mukavaa kun on kertonut jo summan asiakkaalle ja hän alkaa vasta sitten jostakin laukun pohjalta kaivamaan lompakkoa ja laskemaan ropposia.
Kuljen 5 krt/vko neljällä bussilla päivässä. Erityisesti yhdellä linjalla kuski ei aina näe, että bussista on jäämässä vielä porukkaa pois, ja matkustajat joutuvat pimputtamaan nappia/huutamaan kuskille että vielä olisi jäämässä ihmisiä pois. Siksi minua, matkustajaa, häiritsee, jos kelloa pimputtaa heti pysäkiltä lähdettäessä, koska siitä tulee olo, että joku taaskaan ei ole ehtinyt ulos bussista. Välillä kuskit pysähtyvät ja katsovat, mutta sitten on myös kuskeja, jotka kylmän rauhallisesti ajavat seuraavalle pysäkille.
Vierailija kirjoitti:
Liikenteen rytmi, rytmi bussipysäkkien välillä. Älä ole noin urpo, on miljoona muutakin rytmiä kuin musiikin rytmi.
Isäs toimi liikenteen rytmissä kun sua teki.
Kerran kävi niin, että painon nappia: kilahti ja syttyi stop. Kuski kuitenkin ajoi pysäkin ohi. No, tiesin ettei seuraava pysäkki ole kaukana, olin kotiin menossa ja ajattelin kävellä takaisinpäin. Painoin taas pysähtymisnappia, sama homma. Kuski ajoi vaan ohi pysäkin. Sitten huusin, että olisin jäämässä pois ja kuski pysäytti tien varteen. Kerroin, että piti jäädä jo edellisellä. Kuskin merkkivalossa oli jotain vikaa, ei palanut. Hän jäi sitä sinne ihmettelemään. Eli siis kilautukseen kuski ei noteerannut mitenkään vaikka sen varmasti kuuli eikä pysäkin väli ollut pitkä. Bussissa ei ollut ruuhkaa eikä mitään häiriötekijöitä ja itse seisoin ovella valmiina menossa ulos. Ainoastaan tuo kojelaudan merkkivalo merkitsi ainakin tälle kuskille.
Kuskit ei tosiaan tiedä pysäkkejä, ainakaan täällä Tampereella. Ajavat mitä linjaa sattuu, linja voi olla kuskille ihan uusi ja tuntematon entuudestaan. Pari kertaa olen kysynyt pysäkkiä (kun linja-auton näyttö ei toiminut) eikä kuski ole tiennyt. Muut matkustajat ovat sitten neuvoneet missä jään pois.