Yhdessä lasten vuoksi
Miten te, jotka olette parisuhteessa vain lasten vuoksi olette asennoituneet elämään? Itse tiedän, että ero olisi minulle ainoa hyvinvointia tuova ratkaisu, mutta en saa voimia tehdä eropäätöstä. Olen ajatellut odottaa vielä jonkin aikaa, että lapset ovat vanhempia ymmärtääkseen asian paremmin. Suhteessamme ei ole väkivaltaa eikä päihteitä, mutta pitkään jatkunut viileys, miehen tunne kylmyys ja keskustelu kyvyttömyys, läheisyyden ja seksin puute ovat saaneet minut epätoivoiseksi. Pariterapiaa olemme kokeilleet kahteen otteeseen, mutta keskustelu yhteyttä ei synny. Minä kyllä pystyn puhumaan asioista, mutta miehen puhumattomuus tekee minut hulluksi.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset ovat 4 ja 6 vuotiaat. Asumme yhdessä ja arki toimii, mutta mikään muu kuin vanhemmuus ( ja talo) ei yhdistä meitä. Välillä harrastetaan edelleen seksiä.
Pahinta on, että läheisyyttä tai aitoa välittämistä en saa mistään. Miehellä on toinen nainen, mutta minulla ei ole tähän asti ollut halua eikä rohkeutta alkaa tutustumaan kehenkään. Koen sen mahdottomana, koska kaikki kuitenkin luulee, että elämme normaalia perhe-elämää. Olen asennoitunut niin, että minun aikuiselämässäni nämä vuodet ei paljon merkitse, mutta lasteni lapsuus on lyhyt ja heille ehjä perhe on merkityksellinen. Eivät lapset kaipaa vanhempien välisiä pusuja.
Olen tutustunut yhteen kivaan mieheen, mutta hän tai kovin moni muukaan ei varmastikaan halua tälläisiin kuvioihin sekaantua. Haaveilu auttaa jaksamaan, samoin ns. helppo arki. Riskinä on, että näännyn tunnetasolla, ellen uskalla hakea aitoa läheisyyttä muualta.
Siis mitä minä just luin? Miehellä on toinen nainen. Olette silti parisuhteessa?
Minä en olisi ensimmäisenä nyt hirveen huolissani siitä, että miehellä on toinen nainen,, vaan siitä, että "taas" on yksi (nainen), joka haluaa uskoa siihen, että lapset eivät huomaa tai tunne mitään. Eivät sitäkään, että vanhemmat vain esittävät toisilleen. Voihan tämä esittämien mennä joskus ihan hyvinkin. Ei vanhempien tarvitse välttämättä koskaan pussata lastenkaan nähden, osoittaakseen ja ollakseen hyviä ja rakastavia vanhempia. Aattelehdin vain, että jos se ja enempi yhteinen omaisuus, joka nyt tuntuu kauniilta kulissilta ovat ainoita, mitkä yhdistää ilman minkäänlaista, tai toisen voiko nyt sitten sanoa vanhempaa esittämisroolia arvostaminen ovat ainoat, mikä saa jatkamaan, niin miten kauan tämä saippuaooppera jatkuu?
Oletko kuullut sanonnan, että jos yksi ovi sulkeutuu, niin toinen voi avautua? - Jos joudut eroamaan, niin -vaikka sitten minä tai joku muu saattaa sinusta kiinnostua. Ei heti, mutta kenties tuonnempana,
Tai ainakaan itselläni ei ole halukkuutta lähteä draamaan mukaan ja elää salarakkaan elämää odottaen, että kyllä ihastukseni itse ymmärtää erota, vaikka sitten minun vuokseni, saadakseen minulta kaipaamaansa läheisyyttä ja aitoa välittämistä. - Jatkamalla suhteessa vietitätä monelle, että haluat olla nykyisen kumppanisi kanssa yhdessä. Ei me kaikki jakseta tai kyetä näkemään tai aisitimaan, mitä kaikkea suhteenne laatua hiertää. - Vaikka hiertäisi pahemmin, niin lähteä haastamaan sitä, että tule ja ole kanssani minä tai me annamme paljon enemmän.
Toki on niin, että on ihmisiä, jotka eivät osaa tai kykene elämään itsekseen lainkaan, vaan kaipaavat aina kenet hyvänsä rinnalleen. Itse olen kuitenkin mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. Onneksi tähän väliin mahtuu monta muutakin vaihtoehtoa, kuin se yksi täydellisen ihana ja aivan kamala.
Tässä oli jotain lohdullista ja rohkaisevaa.
Minä en olisi ensimmäisenä nyt hirveen huolissani siitä, että miehellä on toinen nainen,, vaan siitä, että "taas" on yksi (nainen), joka haluaa uskoa siihen, että lapset eivät huomaa tai tunne mitään. Eivät sitäkään, että vanhemmat vain esittävät toisilleen. Voihan tämä esittämien mennä joskus ihan hyvinkin. Ei vanhempien tarvitse välttämättä koskaan pussata lastenkaan nähden, osoittaakseen ja ollakseen hyviä ja rakastavia vanhempia. Aattelehdin vain, että jos se ja enempi yhteinen omaisuus, joka nyt tuntuu kauniilta kulissilta ovat ainoita, mitkä yhdistää ilman minkäänlaista, tai toisen voiko nyt sitten sanoa vanhempaa esittämisroolia arvostaminen ovat ainoat, mikä saa jatkamaan, niin miten kauan tämä saippuaooppera jatkuu?
Oletko kuullut sanonnan, että jos yksi ovi sulkeutuu, niin toinen voi avautua? - Jos joudut eroamaan, niin -vaikka sitten minä tai joku muu saattaa sinusta kiinnostua. Ei heti, mutta kenties tuonnempana,
Tai ainakaan itselläni ei ole halukkuutta lähteä draamaan mukaan ja elää salarakkaan elämää odottaen, että kyllä ihastukseni itse ymmärtää erota, vaikka sitten minun vuokseni, saadakseen minulta kaipaamaansa läheisyyttä ja aitoa välittämistä. - Jatkamalla suhteessa vietitätä monelle, että haluat olla nykyisen kumppanisi kanssa yhdessä. Ei me kaikki jakseta tai kyetä näkemään tai aisitimaan, mitä kaikkea suhteenne laatua hiertää. - Vaikka hiertäisi pahemmin, niin lähteä haastamaan sitä, että tule ja ole kanssani minä tai me annamme paljon enemmän.
Toki on niin, että on ihmisiä, jotka eivät osaa tai kykene elämään itsekseen lainkaan, vaan kaipaavat aina kenet hyvänsä rinnalleen. Itse olen kuitenkin mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. Onneksi tähän väliin mahtuu monta muutakin vaihtoehtoa, kuin se yksi täydellisen ihana ja aivan kamala.