Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihassamme on lipputanko, mutta ei lippua. Naapuri loukkaantui.

Vierailija
06.12.2017 |

Ostimme omakotitalon n. 2v sitten ja kauppaan kuului tontilla oleva lipputanko.
Emme siis etsineet lipputangollista kiinteistöä, vaan se ikään kuin tuli kaupan päälle haluamaamme taloon.
Lippua emme ole hommanneet vielä ja tuskin koskaan hommaamme.
Nyt sitten naapuri alkoi valittamaan eilen, kun kysyi meiltä että mihin aikaan meinaamme lipun nostaa.
Kun kerroimme ettemme mihinkään niin hän oli aivan tuohtunut asiasta. Täytyy kuulemma liputtaa, jos tanko on.
Minun puolesta saa ostaa itselleen ylimääräisen lipun ja käydä asentamassa sen aina liputuspäivänä tankoomme, jos siitä tulee iloiseksi. Vaikka en ymmärrä miten asia liikuttaa häntä.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että ette viitsi tankoa poistaa, kun tiedätte ettette koskaan aio liputtaa? Nyt annatte ympäristölle viestin, että olette jotain takku.nettiläisiä.

Eiväthän anna, sinä itse sen päässäsi kuvittelet. Harhaluuloinen.

Sinä käyt niin kovilla kierroksilla, ettet tajua edes mitä kirjoitat.

Tajuan tasan tarkkaan, lue vaikka viestini nro 66.

Jos tarkkaan tajuat mitä kirjoitat, niin miten selität kommenttisi minulle? Siinähän ei ole mitään järkeä, jos vaan viitsisit asiaa miettiä.

Viestisi #66 osoittaa vain sen mitä kirjoitin tuossa yllä. Käyt kovilla kierroksilla ja vouhotat yhdelle jos toisellekin kirjoittajaööe.

Niin siis harhaluuloinen johtopäätöksesi naapurien antamasta viestistä. Ei se ole se, että he ovat takku.nettiläisiä. Mikä ikinä se onkaan? Neukkkula?

Ethän sinä vieläkään käsitä mitä luet :-) Nyt vähemmän niitä vänkäyskierroksia ja enemmän rauhallista hengittämistä.

Jos minä sanon, että luen liputtamattomuuteen sen viestin, että takku.netiläisiä ovat, niin on ihan turha tulla selittämään että sellaista viestiä ei anneta ja omassa päässäni vain viesti. Se, että olen saanut sen vaikutelman jo itsessään osoittaa, että olet väärässä viestin antamisesta ja turhaan sönkötät ettei anneta. Kyllä annettiin, jos sellainen viesti saatiin.

Toisekseen, totta kai saamani viesti on minun päässäni, kenen päässä minun vastaanottamani viesti muka olisi ellei minun? Ihan turhaa vouhottamista tuo sinulta.

Kolmanneksi, en väittänyt että ap. laiskoine porukoineen ovat takku.nettiläisiä, vaan sanoin, että sen viestin liputamattomuudellaan antavat. Se ei ole harhaluulo, koska itse tiedän minkä viestin vastaanotan. Lapsellista sinulta vouhkata jotain harhaluulosta, kun et tajunnut lukemaasi ja luit siihen ihan omiasi.

Käyt siis liian kovilla kierroksilla, koska et edes huomaa mitä tänne tarkkaan ottaen kirjoitetaan. Sinä siis et tasan tarkkaan tiedä lukemastasi yhtään mitään, minkä vouhottamisesi osoittaa.

Oletko vähän tyhmä ja itsekeskeinen ihminen, jos kuvittelet, että he tosiaan ajattelivat lähettää sulle tuossa jonkun viestin JA LISÄKSI että se oli se viesti, jonka siitä JUURI SINÄ sait? Harhaluuloinen olet todellakin täysin. Oletko lisäksi uskossa? Että koska sulle on kerrottu jeesuksesta, se on ainoa tosi uskonto?

MItes sitten mun "saama" viesti samalta perheeltä? Se oli se, että heillä onnperheessä sairautta, pahaa uupumusta ja sen tasoisia huolia, että lippu unohtui?

Mutta luuletko sä juntti, että mä kuljen ympäriinsä selittämässä, että "tuon viestin he lähettivät"? :D En todellakaan kulje, koska emmehän me mitään heidän lähettämiään viestejä ooe kukaan saaneet :D Kaikki on ainoastaan SUN päässäsi.

Sama kierroksilla käyvä paasaaja se tänne vaan edelleen näemmä kirjoittelee. Mahdat olla IRL tosi rasittavaa seuraa, kun jatkuvalla syötällä vedät tyhmiä johtopäätöksiä omien ennakkoluulojesi pohjalta?

Näytä minulle missä kirjoitin, että jokainen viestin vastaanottanut vastaanottaa sen samalla tavalla, niin voimme keskustella kirjoittamasi pohjalta. Jollet sitä näytä, olet jälleen kerran kirjoittanut omiasi ja keskustelu kanssasi on hyödytöntä. En minä puupään kanssa kommunikointiin käytä yhtään tämän enempää energiaa.

Sinä väitit, että "nyt te annatte ympäristöllenne viestin, että olette takku.nettiläisiä". Voiko suurempaa paskaa kirjoittaakaan? Eiväthän he mitään anna tuollaista viestiä lähellekään. Sä et tiedä heidän syistään mitään, se on ainoa todellinen viesti, jonka he "antaa". Joten et voi tuollalailla heitä tuomita omien harhojesi pohjalta, kuten yritit.

Lopeta jo puupää, sinun kanssasi kommunikointi loppui osaltani jo tähän. Annat vain itsestäsi entistä typerämmän viestin vastaanotettavaksi tuolla ymmärämiskyvyttömällä pärskysuupaasauksellasi. Ellet ymmärrä miten kommunikaation osapuolet toimivat, ei sinulla ole asiassa sanottavaa. Viestisi #92 paljasti jo tulokulmasi koko Suomen lippuun. Sinuun ei todellakaan kannata kuluttaa aikaa. Olet pelkkä reunailmiö, jos sitäkään. Over and out osaltani, älä odota vastauksia enää mihinkään viesteihisi.

Vierailija
102/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että ette viitsi tankoa poistaa, kun tiedätte ettette koskaan aio liputtaa? Nyt annatte ympäristölle viestin, että olette jotain takku.nettiläisiä.

Jos tarkkaan tajuat mitä kirjoitat, niin miten selität kommenttisi minulle? Siinähän ei ole mitään järkeä, jos vaan viitsisit asiaa miettiä.

Viestisi #66 osoittaa vain sen mitä kirjoitin tuossa yllä. Käyt kovilla kierroksilla ja vouhotat yhdelle jos toisellekin kirjoittajaööe.

Niin siis harhaluuloinen johtopäätöksesi naapurien antamasta viestistä. Ei se ole se, että he ovat takku.nettiläisiä. Mikä ikinä se onkaan? Neukkkula?

Ethän sinä vieläkään käsitä mitä luet :-) Nyt vähemmän niitä vänkäyskierroksia ja enemmän rauhallista hengittämistä.

Jos minä sanon, että luen liputtamattomuuteen sen viestin, että takku.netiläisiä ovat, niin on ihan turha tulla selittämään että sellaista viestiä ei anneta ja omassa päässäni vain viesti. Se, että olen saanut sen vaikutelman jo itsessään osoittaa, että olet väärässä viestin antamisesta ja turhaan sönkötät ettei anneta. Kyllä annettiin, jos sellainen viesti saatiin.

Toisekseen, totta kai saamani viesti on minun päässäni, kenen päässä minun vastaanottamani viesti muka olisi ellei minun? Ihan turhaa vouhottamista tuo sinulta.

Kolmanneksi, en väittänyt että ap. laiskoine porukoineen ovat takku.nettiläisiä, vaan sanoin, että sen viestin liputamattomuudellaan antavat. Se ei ole harhaluulo, koska itse tiedän minkä viestin vastaanotan. Lapsellista sinulta vouhkata jotain harhaluulosta, kun et tajunnut lukemaasi ja luit siihen ihan omiasi.

Käyt siis liian kovilla kierroksilla, koska et edes huomaa mitä tänne tarkkaan ottaen kirjoitetaan. Sinä siis et tasan tarkkaan tiedä lukemastasi yhtään mitään, minkä vouhottamisesi osoittaa.

Oletko vähän tyhmä ja itsekeskeinen ihminen, jos kuvittelet, että he tosiaan ajattelivat lähettää sulle tuossa jonkun viestin JA LISÄKSI että se oli se viesti, jonka siitä JUURI SINÄ sait? Harhaluuloinen olet todellakin täysin. Oletko lisäksi uskossa? Että koska sulle on kerrottu jeesuksesta, se on ainoa tosi uskonto?

MItes sitten mun "saama" viesti samalta perheeltä? Se oli se, että heillä onnperheessä sairautta, pahaa uupumusta ja sen tasoisia huolia, että lippu unohtui?

Mutta luuletko sä juntti, että mä kuljen ympäriinsä selittämässä, että "tuon viestin he lähettivät"? :D En todellakaan kulje, koska emmehän me mitään heidän lähettämiään viestejä ooe kukaan saaneet :D Kaikki on ainoastaan SUN päässäsi.

Sama kierroksilla käyvä paasaaja se tänne vaan edelleen näemmä kirjoittelee. Mahdat olla IRL tosi rasittavaa seuraa, kun jatkuvalla syötällä vedät tyhmiä johtopäätöksiä omien ennakkoluulojesi pohjalta?

Näytä minulle missä kirjoitin, että jokainen viestin vastaanottanut vastaanottaa sen samalla tavalla, niin voimme keskustella kirjoittamasi pohjalta. Jollet sitä näytä, olet jälleen kerran kirjoittanut omiasi ja keskustelu kanssasi on hyödytöntä. En minä puupään kanssa kommunikointiin käytä yhtään tämän enempää energiaa.

Sinä väitit, että "nyt te annatte ympäristöllenne viestin, että olette takku.nettiläisiä". Voiko suurempaa paskaa kirjoittaakaan? Eiväthän he mitään anna tuollaista viestiä lähellekään. Sä et tiedä heidän syistään mitään, se on ainoa todellinen viesti, jonka he "antaa". Joten et voi tuollalailla heitä tuomita omien harhojesi pohjalta, kuten yritit.

Lopeta jo puupää, sinun kanssasi kommunikointi loppui osaltani jo tähän. Annat vain itsestäsi entistä typerämmän viestin vastaanotettavaksi tuolla ymmärämiskyvyttömällä pärskysuupaasauksellasi. Ellet ymmärrä miten kommunikaation osapuolet toimivat, ei sinulla ole asiassa sanottavaa. Viestisi #92 paljasti jo tulokulmasi koko Suomen lippuun. Sinuun ei todellakaan kannata kuluttaa aikaa. Olet pelkkä reunailmiö, jos sitäkään. Over and out osaltani, älä odota vastauksia enää mihinkään viesteihisi.

Sinä juuri nimenomaan et ymmärrä, miten kommunikaation osapuolet toimivat. Toinen osapuoli ei kerro olevansa takku.nettilästä, jos ei ole sanonut niin. Sulla siinä nimenomaan ei ollut mitään kommunikaatiota heidän kanssaan vaan perustit jo itse kommunikaation, että SITÄ ON, omiin harhaluuloihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on totta, että Suomen lippu ei mene elämässäni monienkaan asioiden edelle. En esimerkiksi nosta sitä salkoon aina, kun olen kotona.

Vierailija
104/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä juhlapäivänä tämän tasoinen keskustelu. Aivan kuin suomen kansa koostuisi pelkistä tampioista.

Käynti sankarihaudoilla voisi herkistää minä itse kansaa.

Sankarihaudoille seisoville ihmisille ei annettu sotilaspukuja. Olisivat maksaneet liikaa. Sen sijaan Suomi 100 komitea antoi 250 000€ pakolaisille kaarnaveneiden tekemiseen.

Vierailija
105/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä juhlapäivänä tämän tasoinen keskustelu. Aivan kuin suomen kansa koostuisi pelkistä tampioista.

Sankarihaudoille seisoville ihmisille ei annettu sotilaspukuja. Olisivat maksaneet liikaa. Sen sijaan Suomi 100 komitea antoi 250 000€ pakolaisille kaarnaveneiden tekemiseen.

Unohtamatta koodaribussia Afrikassa :D

Vierailija
106/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtamatta koodaribussia Afrikassa :D

Mitä kummaa sinulla voi olla sitä vastaan? Edustuston minibussiin tekstin teippaaminen ei kauhean kallista voi olla. Ihan hienoa PR:ää Suomelle slummissa asuville tytöille.

Vierailija
107/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa lipputanko. Jokainen ihminen maailman joka kolkassa on yhtä arvokas, emme vain me suomalaiset, jotka satuimme tänne syntymään.

Naapureitten rauhoittamiseksi, kannattaa se poistaa, ettei loukkaa ketään.

Vierailija
108/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap myy meille se lipoutanko. 100e tarjoan

Vierailija
109/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän siinä taas kävi että kun kouluilla on vapaapäivä, teinit rientävät tänne provoamaan. Eiköhän tuo alatyylinen meuhkaaminen lähde alaikäisen näppikseltä, niin lapsellisen itsekeskeinen on ajatusmaailma.

Siellä somessahan se onkin hienompi se Suomen lippu, postaillaan toinen toistaan isänmaallisempia kuvia Suomea ylistäen.

Vierailija
110/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipputangoista ei ole kuin haittaa, meilläkin se joskus lahosi ja kaatui auton päälle. (Sori mutta en ole nyt juhlatuulella, puhelin herätti kuudelta koska keskiviikko.)

Vierailija
111/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne jotka haluaa että liputan voi käydä ostamassa mulle lipun ja tulla nostamaan ja laskemaan sen aina liputuspäivinä. Tai sitten maksaa mulle sen tangon ottamisen alas.

Mites sitten jos ei ole kotona liputuspäivinä? Tulla vaikka ulkomailta kotiin tai pyytää naapuria nostamaan salkoon ihan vaan ettei kukaan ajattele että mikä moukka kun ei liputa! Kun eihän muut voi tietää ollaanko kotona.

Vierailija
112/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli pihassa lipputanko "valmiina" kun muutettiin eikä koskaan liputeta. Edellinen asukas (sukulainen) saattoi jättää lipun jonnekin ulkorakennuksen tavaroiden sekaan, en tiedä, ei ole tullut vastaan. Uutta lippua en osta, kun en kerran ole asiasta kiinnostunut enkä lipputankoakaan tontille itse hankkisi. Jokin köynnöskasvi on lipputangon vallannut ja saa pitää hyvänään minun puolestani, näyttää hauskalta.

No, hyvä kuitenkin että asutaan mutkan takana metsätien varressa, niin kukaan ulkopuolinen ei tätä kamaluutta todista ellei pihaan asti tule pyörimään.

Vierailija
113/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse liputtaa, jos ei ole kotona. Jos on kotona tekee fiksun vaikutuksen, kun liputtaa ja vähän ehkä yksinkertaisen vaikutuksen ellei liputa. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
114/123 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Ei tarvitse liputtaa, jos ei ole kotona. Jos on kotona tekee fiksun vaikutuksen, kun liputtaa ja vähän ehkä yksinkertaisen vaikutuksen ellei liputa. Ei se sen kummempaa ole.

Ja mistä tiedät kuka on kotona ja kuka ei? Nykyisin saa valoja jne ajastimella niin että näyttää siltä että joku on kotona vaikka ovat matkoilla. Vai käytkö ihan asiakseen kurkkimassa ikkunoista vai punoittamassa ovikelloa?

Vierailija
115/123 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

liputus on tyhjänpäivästä hölötystä.en oo koskaan liputtanu enkä liputa,isot herrat kyll pitää huolen siittä ettei suomesta tai suomalaisuudesta kannata olla ylpee.ja lippukin ruma kun petolinnunperse aamupaskan jälkeen.

Vierailija
116/123 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

liputus on tyhjänpäivästä hölötystä.en oo koskaan liputtanu enkä liputa,isot herrat kyll pitää huolen siittä ettei suomesta tai suomalaisuudesta kannata olla ylpee.ja lippukin ruma kun petolinnunperse aamupaskan jälkeen.

Vierailija
117/123 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan löytämääni vanhaa ketjua. Muutimme vuosia sitten taloon, jonka pihassa oli lipputanko. Emme ole lainkaan liputusihmisiä, eikä ole oikeastaan koskaan käynyt edes mielessä liputtaa. Lisäksi näiden vuosien aikana lipputangon lähellä sijaitseva puu on kasvanut niin suureksi, ettei liputtaminen ehkä enää onnistuisi, koska liehuva lippu voisi osua oksiin. Puu on oikein komea, emmekä ole sitä missään nimessä kaatamassa.

Luin tämän ketjun hämmästyneenä, koska en ole koskaan aiemmin kuullut lipputangonomistajan moraalisesta velvollisuudesta liputtaa?? Onneksi en suuremmin välitä naapureiden mielipiteistä, koska jos tähän ketjuun on uskominen, on heillä riittänyt paheksuttavaa ympäri vuoden. Osa naapureista liputtaa, osa ei, mutta en kyllä suoraan sanoen tiedä, kuinka monelta heistä lipputanko edes löytyy... Voisiko kyse olla alueellisista eroista, koska eivät omat vanhempanikaan liputtaneet kuin aniharvoin, eikä puolisonikaan kotona ole ollut kovin sotilaallinen suhtautuminen liputtamiseen.

Vierailija
118/123 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lipputanko hieman niinkuin velvoittaa liputtamaan virallisina liputuspäivinä. Ikävää, jos tämä tulee teille yllätyksenä, mutta kyllähän sen tangon voi todellakin kaataa pois häiritsemästä.

Vierailija
119/123 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se lipputanko hieman niinkuin velvoittaa liputtamaan virallisina liputuspäivinä. Ikävää, jos tämä tulee teille yllätyksenä, mutta kyllähän sen tangon voi todellakin kaataa pois häiritsemästä.

Totta, vaikka tuntuu melkoiselta liioittelulta... Lipputangon poistaminen ei varmaan ole ihan pieni operaatio?

Vierailija
120/123 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju! Huomaan eläneeni kuplassa. En kyllä lähtisi lipputankoa kaatamaan, vaikken liputtaisi. Meillä päin vaan harvat muutenkaan liputtaa, enkä oo koskaan kiinnittänyt huomiota, miten monella tanko on. Ja tuo on hyvä pointti, että mistä sen voi tietää, kuka ylipäätään on kotona.