Kun sali hiljeni - Tuntematon sotilas 2017
http://www.sielunisilmin.fi/malelifestyle/kun-sali-hiljeni-tuntematon-s…
Oli melko maaginen hetki leffateatterissa. Kävittekö kattoo ja mitä tykkäsitte?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tämä herätä mitään tuntemuksia, niin pitää olla tunnekylmä jääkalikka koko ihminen!!
Olen hyvinkin tunteellinen ihminen, mutta on pakko myöntää että ruumiilliset tarpeet menivät henkisten edelle tämän leffan loputtua. Juoksin kusilaarille tarpeilleni.
Kannattaa lukea kirja kuin myös Täällä pohjan tähden alla- trilogia niin saa paljon enemmän irti elokuvaversioista. Nimenomaan henkilökuvista, miksi he käyttäytyivät siten.
Tämä kolmas elokuva on mielestäni erittäin onnistunut. Kannattaa todellakin katsoa.
Kunnioitetaan näitä ihmisiä tänään sielujemme kyllyydestä <3 Mahtava päivee kaikile!
Te kusihätäiset,ettekö osaa yhtään suunnitella asioita etukäteen?
Itse kun tiesin olevani menossa illalla elokuvaa katsomaan otin sen huomioon heti aamusta lähtien.
Juominen ja syöminen minimiin heti aamusta lähtien,kahvia join vain aamulla vähäsen.
Ei tullut mitään hätää elokuvan aikana eikä vielä 3 tuntia elokuvan jälkeenkään.
Vedättekö te navan täyteen kaikenlaista ryönää ennen elokuvaa ja sitten ihmetellään kun pitää paskoa ja kusta kesken elokuvan.
Vierailija kirjoitti:
Te kusihätäiset,ettekö osaa yhtään suunnitella asioita etukäteen?
Itse kun tiesin olevani menossa illalla elokuvaa katsomaan otin sen huomioon heti aamusta lähtien.
Juominen ja syöminen minimiin heti aamusta lähtien,kahvia join vain aamulla vähäsen.
Ei tullut mitään hätää elokuvan aikana eikä vielä 3 tuntia elokuvan jälkeenkään.
Vedättekö te navan täyteen kaikenlaista ryönää ennen elokuvaa ja sitten ihmetellään kun pitää paskoa ja kusta kesken elokuvan.
Kyllä minä yritin pidätellä enkä juonut juuri mitään, mutta leffa oli yksinkertaisesti niin pitkä, että jo puolessa välissä tunsin painetta kusirakossa. Jaksoin joten kuten loppuun, mutta kun lopputekstit tulivat, juoksin vessaan kilpaa muiden kanssa. Ja tietysti siellä oli ihan järjetön jono. Lorinan pituudesta päätellen aika moni oli ollut jalat ristissä leffan ajan. Olisi pitänyt menää väliajalliseen näytökseen, niin olisi saanut rauhassa kusta leffan keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mikä siinä leffassa erityisesti itketti tai herätti tunteita? Eriteltkää joku tietty kohta. Haluan ihan vilpittömästi tietää. Itsekin olen leffan nähnyt ja pitänyt, mutta en kyllä tuntenut tarvetta itkeä tai ollut muutenkaan tunnekuohujen vallassa. Ja kuten joku jo kirjoitti, en minäkään nähnyt mitään poikkeuksellista hiljaisuutta tai kyyneliä leffateatterista poistuttaessa.
Taistelu Suomen puolesta.🇫🇮
Olisitte ottaneet väliajallisen version.
Minua suretti ne hevoset, kusihädästä huolimatta :(
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea kirja kuin myös Täällä pohjan tähden alla- trilogia niin saa paljon enemmän irti elokuvaversioista. Nimenomaan henkilökuvista, miksi he käyttäytyivät siten.
Sori, mutta mua huvitti tämä.
Ehkä mä sitten olen vanha -
? Mä en pääse töissäkään kun neljän tunnin välein tauolle jolloin kusen. Miten ei yhtä elokuvaa kestä kusematta katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta mua huvitti tämä.
Ehkä mä sitten olen vanha -
Miksi? Mäkin haluan huvittua!
Vierailija kirjoitti:
? Mä en pääse töissäkään kun neljän tunnin välein tauolle jolloin kusen. Miten ei yhtä elokuvaa kestä kusematta katsoa?
Ihmiset ovat erilaisia. Toiset pystyvät olemaan kusematta, toiset eivät. Samalla tavallahan se on älykkyydenkin kanssa; toiset ovat työpaikoissa, joissa saa mennä kuselle kun haluaa, mutta toiset alistuvat töihin, joissa kusitauotkin ovat esimiesten määräysvallassa.
Paljonko sotaveteraanit saivat ko elokuvan tuostosta?
Huomasin, että pienieläkkeisille (niille muutamille, mitä vielä elossa) veteraaneille kerätään taas hyväntekeväisyyslahjoituksia kansalta keräyksin.
Mikä häpeä.
Kyseistä elokuvaa ei edes olisi ilman heidän taistelujaan.
Hyvää itsenäisyyspäivää, mulkut.
Vierailija kirjoitti:
Rakon suuruus on normaalijakautunut parametri siinä missä useimmat muutkin ihmisen fysiologiaan liittyvät jutut. On siis isompirakkoisia ja pienempirakkoisia ihmisiä. Toivottavasti tämä asia ei tule sinulle yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että pienieläkkeisille (niille muutamille, mitä vielä elossa) veteraaneille kerätään taas hyväntekeväisyyslahjoituksia kansalta keräyksin.
Mikä häpeä.
Miksi sotaveteraanien pitäisi saada senttiäkään tästä elokuvasta? Sehän perustuu fiktiiviseen romaaniin ja ainoa jolle se on velkaa, on Väinö Linnan perikunta.
Tämän sukupolven pojat ( anteeksi nykyäänhän ei saa enää sanoa pojat/tytöt) henkilöt, eivät tuohon pystyisi. Kermaperseet. Nopeasti olisimme toisen vallan alla, jos sota syttyisi. Hävetkää.
Veteraanien keski-ikä on jo uli 92 vuotta!
Sotiemme veteraanien hyväksi keräys taas käynnissä.
Heitä tulisi kohdella viimesen päälle kunnioittaen ja katsoe ettei heiltä puutu mitään, eikä tarvi kitkutella pienillä eläkkeillä.
Mut no hei, elokuva oli tosi vaikuttava ja mennääs ostamaan tuntmatonsoitilas-rikkalapio.
Veteraanit sai (varmaan) tyyliin ilmaset leffaliput.
Ja elokuvateatteri hiljeni kunnioituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä häpeä.
Miksi sotaveteraanien pitäisi saada senttiäkään tästä elokuvasta? Sehän perustuu fiktiiviseen romaaniin ja ainoa jolle se on velkaa, on Väinö Linnan perikunta.
Siksi, että ellei sotaveteraanit oli taistelleet henkensä edestä, niin täällä tehtäisiin elokuvia venäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän sukupolven pojat ( anteeksi nykyäänhän ei saa enää sanoa pojat/tytöt) henkilöt, eivät tuohon pystyisi. Kermaperseet. Nopeasti olisimme toisen vallan alla, jos sota syttyisi. Hävetkää.
Totta. Puolet juoksisi terapiaan, kun kutsunnat alkaisi tosissaan.
Tämä on jotenkin hassun kuvaavaa, että monille sota ja sen kokeneet ihmiset eivät ole aikaisemmin merkinneet mitään - liekö osa tajunnutkaan että sellaista on joskus ollut - mutta jonkun leffan jälkeen ollaan kilvan kertomassa somessa miten suuri kunnioitus veteraaneja kohtaan nyt on. Olisitte kuunnelleet historian tunneilla, niin ei tarvitsisi etsiä vastauksia jostakin fiktiivisestä leffasta.