Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta reikää hampaissasi on ollut, ikäsi?

Vierailija
05.12.2017 |

Onko tehty muita hoitoja, kuten juurihoito?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias, 0 reikää ja hammaskiveä ei tule, mutta minulle on tehty purentakisko narskuttelun takia. Kaksi hammasta on jouduttu juurihoitamaan narskuttelun takia.

Vierailija
22/62 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainuttakaan, en ole tarvinnut hoitoja, valkaistu on kerran elokuvaroolia varten. Virheetön purenta, ikä 62 v, lapsilla sama juttu, heillä ei ole tarvinnut valkaisua. Lasten isällä ei myöskään reikiä ja purenta virheetön. Yksi lapsenlapsi, upea hammasrivistö, oiottu, hänen ikänsä 16 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita. Kaikki reiät ovat tulleet ja paikattiin, kun oli alle 20-vuotias. Sen jälkeen on vain uusittu vanhoja paikkoja sitä mukaa, kun hajoavat. Ikää 50 v. Edistystä sikäli, että mun vanhemmillani ei tässä iässä enää ollut kovin monta omaa hammasta jäljellä, mulla on kaikki tallella - kaksi tosin juurihoidettu.

Vierailija
24/62 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 reikää

42 vuotias

Ei ole tehty juurihoitoja

Vierailija
25/62 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita. Kaikki reiät ovat tulleet ja paikattiin, kun oli alle 20-vuotias. Sen jälkeen on vain uusittu vanhoja paikkoja sitä mukaa, kun hajoavat. Ikää 50 v. Edistystä sikäli, että mun vanhemmillani ei tässä iässä enää ollut kovin monta omaa hammasta jäljellä, mulla on kaikki tallella - kaksi tosin juurihoidettu.

Niin. Mulla ikää 44v ja reikiä oli lapsena. Oma äitini sai tekarit alle 20v. Minä olen oman lapsen hampaiden suhteen neuroottinem eli pesua ja huoltoa kyttään vaikka hän jo 17v.

Vierailija
26/62 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, varmaan parisenkymmentä. Ikää 35, ei juurihoitoja. Vaikka kuinka pesen niin reikiä vaan tulee:(

Vierailija
27/62 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, kun olen kuitenkin jo 42-vuotias ja nuorena minulla paikattiin noin 8 reikää, että milloinkohan nämä vanhat paikat alkavat putoamaan pois. Luin jostakin, että paikkamuovi kestää noin 7-10 vuotta, joten ihmettelen, miksei vanhoja paikkoja ole jouduttu vielä vaihtamaan.

Vierailija
28/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 reikää, 35v. Yksi viisaudenhammas on poistettu ja hammaskiveä pitää poistaa usein.

Vierailija
29/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä vastaa keskiarvoa tämä kysely. 

On todella harvinaista, ettei viittäkymmentä käyvällä olisi paikkoja hampaissaan. Suurella osalla on jo poistettuja hampaita. 

Eli tähän ketjuun ovat rynnänneet todella hyvähampaiset. 

Vierailija
30/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä vastaa keskiarvoa tämä kysely. 

On todella harvinaista, ettei viittäkymmentä käyvällä olisi paikkoja hampaissaan. Suurella osalla on jo poistettuja hampaita. 

Eli tähän ketjuun ovat rynnänneet todella hyvähampaiset. 

Ajattelin ihan samaa. Olin luullut että mulla on harvinaisen vähän reikiä, mutta tän ketjun perusteella ei olekaan.

Vierailija
31/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 reijän alku. Laitettiin töhnää ympäri hampaan ja valkasua. Kai se tehosi kun ei viimekerralla reikiä löydetty.  Plakin kanssa taas on ollu enemmän ongelmaa itselläni. Ikää 28 vuotta.

Vierailija
32/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpa täällä hyvähampaisia ihmisiä. Minulla reikiä varmaan 40 tai ylikin, tarkastus synkkää kuunneltavaa ; "muovia pinnoilla 1,2,3,4jne.. juurihoitoja useampi, yksi hammas poistettu, ulkoapäin hampaani ovat valkoiset ja nätit...mutta " moni kakku päältä kaunis " 😂 käyn tarkastuksessa vuosittain ja hoidan hampaita päivittäin. N 51

Vierailija
33/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 reikää, yksi juurihoidettu. Lapsena oiottu. Pesen huolellisesti kaksi kertaa päivässä ja hammaslankaa käytän iltaisin. Silti on joku pieni reiänalku jossain. En juo limuja tms. Hammaskiveä ei juurikaan ole. Lääkärin mukaan mun syljen koostumus vaikuttaa herkkään reikiintymiseen.

Vierailija
34/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ N 43

Vierailija
35/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 vuotta, ei reikiä, pari kertaa poistettu hammaskiveä. Viisurit poistettu.

Vierailija
36/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 reikää, 53 vuotta.

Vierailija
37/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 reikä paikattu 18-vuotiaana, paikka uusittu pari vuotta sitten - ikää nyt 39. Hammaskiven poisto 6 kk:n välein, 4 viisaudenhammasta poistettu.

Vierailija
38/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne todella hyvähampaiset eivät sitten käy ollenkaan hammaslääkärillä. 

En ole urallani törmännyt yhteenkään viisikymppiseen, jolla ei olisi operaatioita tehty. Yleensä perinteinen amalgaamipaikka löytyy takahampaista ja useakin. Ja ne ovat hyvät hampaat! Jos ei muuta. 

Olen toiminut sekä yksityisellä että julkisella puolella liki 20 vuotta. 

-hampulääkäri

Vierailija
39/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainuttakaan, en ole tarvinnut hoitoja, valkaistu on kerran elokuvaroolia varten. Virheetön purenta, ikä 62 v, lapsilla sama juttu, heillä ei ole tarvinnut valkaisua. Lasten isällä ei myöskään reikiä ja purenta virheetön. Yksi lapsenlapsi, upea hammasrivistö, oiottu, hänen ikänsä 16 vuotta.

Ja mikähän se elokuvarooli oli?

Hampaaton röökimuija ostarin kulmalla pummimassa markkaa...

Vierailija
40/62 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi laskea näin päin: 4 ehjää hammasta. Ikää lähes 60 v eli olen sitä ikäluokkaa, joka sai ensimmäisen hammasharjan koulussa. Ilmeisesti myös perintötekijät vaikuttava huonoon suuntaan toisin kuin useimmilla ykkössivulla kirjoittaneilla, joille ei tule reikiä millään.