Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ysiluokkalainen poikani sain luvallani tänään pinnata koulusta....

Vierailija
05.12.2017 |

heillä olisi ollut tanssia (itsenäisyystanssit) ja poika ei todellakaan halua tanssia, aika harva teinipoika varmaan haluaa? Vähän kyseenalaista koululta pakottaa tanssimaan, ei aikuisiakaan kukaan pakota tansseihin.

Joten päänsärkyyn vedottiin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö että jos ei ole tanssiparia niin ei sitä halua tanssia/ pelkää mennä silloin kouluun. Kuka haluaa nyhjöttää yksin kun muut tanssii?

Meidän tansseissa on joka vuosi mietitty tämä asia. Milloin on ollut liian vähän tyttöjä tai poikia, niin ollaan kysytty kasiluokkaisia myös tanssimaan. Ja myös minä, opettaja, olen ollut useasti tanssimassa.

Vierailija
22/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole pakko tanssia jos se on noin iso kynnys. Siitä ei elämä mene pilalle, jos yhden päivän on hyvästä syystä pois.

Itse tykkäsin tansseista, mutta kerran vuodessa järjestettäviä yleisurheilukisoja vihasin yli kaiken koska olin huono. Masentavaa olla aina viimeisten joukossa. Kunpa olisin saanut olla poissa. Muuten olin hyvä koulussa enkä lintsaillut. Takuulla annan lasteni olla tarvittaessa pois jos koulussa on jokin tosi inhottava juttu. Miksi turhaan tarvitsee kärsiä, jos muuten hoitaa asiansa hyvin. En näe väkinäistä osallistumista kasvattavana, vaan nöyryyttävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli koulussa itsenäisyyspäivän tanssiaiset, kun minä olin yläasteella (suunnilleen 7 vuotta sitten). Melkein kaikki tanssivat ensimmäiset kaksi tanssia, koska oli pakko (liikunnanopettajat uhkailivat liikunnan numeron laskemisella, jos ei tanssinut niitä), mutta sen jälkeen vain muutamat oppilaat tanssivat ja suurin osa istui seinän vieressä. Liikanopet sitten yrittivät käskeä tanssimaan (olisi muistaakseni saattanut vaikuttaa positiivisesti liikunnannumeroon), mutta ei juuri ketään kiinnostanut.

Vierailija
24/24 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole pakko tanssia jos se on noin iso kynnys. Siitä ei elämä mene pilalle, jos yhden päivän on hyvästä syystä pois.

Itse tykkäsin tansseista, mutta kerran vuodessa järjestettäviä yleisurheilukisoja vihasin yli kaiken koska olin huono. Masentavaa olla aina viimeisten joukossa. Kunpa olisin saanut olla poissa. Muuten olin hyvä koulussa enkä lintsaillut. Takuulla annan lasteni olla tarvittaessa pois jos koulussa on jokin tosi inhottava juttu. Miksi turhaan tarvitsee kärsiä, jos muuten hoitaa asiansa hyvin. En näe väkinäistä osallistumista kasvattavana, vaan nöyryyttävänä.

Se, että ei halua tanssia ei ole sama asia kuin olla kokonaan koulusta poissa eli lintsata.