Kivien oma aihe vapaa
Kommentit (571)
Saako toisia haukkua fossiileiksi jos niissä on ihan selviä jälkiä muinaisista simpukankuorista yms.?
Harmittaako teitä kun ette ole jalokiviä vaan ihan peruskvartseja ym.?
Katinkullat on ärsyttäviä leuhkoja.
Jouduin sitten jäteastiaan isännän sappirakon mukana. Miten tästä eteenpäin?
Kaveri tuosta otti ja kierähti rantaveteen. Yrittää selvästi saada särmänsä hiotuksi ja luulee että lopputulos on kuitenkin luonnollinen. Ei tod, hiomisen erottaa kivestä AINA eikä todellakaan näytä luonnolliselta.
Ovatko kivettymät teidän mielestä oikeita kiviä vai pelkkiä wannabe teeskentelijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tuosta otti ja kierähti rantaveteen. Yrittää selvästi saada särmänsä hiotuksi ja luulee että lopputulos on kuitenkin luonnollinen. Ei tod, hiomisen erottaa kivestä AINA eikä todellakaan näytä luonnolliselta.
Mulla taas kesti useampi vuosisata päästä rantaan, nyt joku sitten heitti leipäsiä ja taas pitää aloittaa alusta, plup plup.
Kivien arvoluokitus, mitä mieltä?
virtsakivet, hammaskivet, mikä tahansa sepelin sekaan vajonnut kivi, kivirauniot: alaluokkaa jotka voisi siivota pois olemasta
kvartsit, gneissit, graniitit, hiekkakivet jne: perus wt-rahvasta, näitä on joka paikka täynnä, enimmäkseen tyhjäntoimittajia tai perus duunariammateissa kuten katukivinä, hautakivinä, keittiötasoina ym. Jotkut ovat ihan nättejäkin mutta ei näitä kyllä hienommiksi kiviksi voi erehtyä luulemaan vaikka miten yrittäisivät
marmorit, fossiileja sisältävät kivet: kuvittelevat olevansa vähän parempia vaikka pohjimmiltaan ovat ihan normaaleja kivilajeja monessa paikassa
puolijalokivet: Parhaat yksilöt saatetaan kovan hiomisen jälkeen istuttaa jopa jalokivien seuraan, mutta useimmat eivät eroa mitenkään olennaisesti peruskivistä, ovat vaan olevinaan eivätkä meinaa kelpuuttaa muita kuin koristehommia.
jalokivet: yläluokka jonka merkittäviä edustajia ei tosin Suomessa juurikaan ole. Työskentelevät lähes aina arvoesineinä, tavallisissa hommissa näitä ei näe (poislukien teollisuustimantit jotka ovat yleensä sukujensa mustia lampaita).
Otsikko: Kanssakivet, ryhtykäämme kapinaan!
Aloitusviesti: Olen kyllästynyt jatkuvaan tallottavana olemiseen. Haluaisin tehdä asialle jotain, mutta tuntuu siltä, etten osaa tehdä mitään. Kaikki samoin tuntevat tänne. Tsempataan toisiamme ja annetaan vinkkejä!
Vastaus 1: Ihme sekopäitä täältä löytyykin. Että oikein kivien kapina... On tarkoitettu, että meitä tallotaan. Muu olisi epäluonnollista. Nyt ap. lääkkeet.
Vastaus 2: Ap., älä välitä tuosta negatiivisesta vastaajasta. Jokainen kivi on tärkeä, tuo yksi ei vain huonolta itsetunnoltaan sitä näe.
Vastaus 3: Kilttikivi ei kelpaa edes tallottavaksi. :( Jännäkivet ne vain pääsee naisten jalkojen alle.
Ystäväni on niin ylpeä, kun hän on päässyt oikein sormukseen. Hirveä myötähäpeä, kun se vain lesoilee, vaikka oikeasti on kauhea feikki. Sehän on hiottu ihan tunnistamattomaksi! Ja ei, en ole kateellinen.
Pitäkää peukkuja. Olen ehdolla kivinäyttelyyn. Olisi mahtavaa. Mutta vielä ei ole lopullisia malleja valittu.
Loukkaava provoiluketju, epäilen, että kaikki kirjoittavat ovat trolleja. Kristus sentään, minä ainakin olen mineraali!
Minusta tuntuu että olen lihonut.
Mitä tehdä ulkonäköpaineille? :(
Asustelen lähellä korukauppaa, ja näyteikkuna on täynnä upeita kauniita jalokiviä. En voi mitenkään kilpailla niiden kanssa. Tulee paha mieli niitä katsoessa, mutta kun pakko se vain on, kun ei kukaan tällaista huomaamatonta harmaata kiveä poiskaan poimi. Minua ei huomata, koska olen niin mitättömän näköinen. Muutaman kerran on halveksivasti potkittu, mutta ei tarpeeksi kauas näyteikkunasta. Olen niin ruma. :( Mikä neuvoksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä ulkonäköpaineille? :(
Asustelen lähellä korukauppaa, ja näyteikkuna on täynnä upeita kauniita jalokiviä. En voi mitenkään kilpailla niiden kanssa. Tulee paha mieli niitä katsoessa, mutta kun pakko se vain on, kun ei kukaan tällaista huomaamatonta harmaata kiveä poiskaan poimi. Minua ei huomata, koska olen niin mitättömän näköinen. Muutaman kerran on halveksivasti potkittu, mutta ei tarpeeksi kauas näyteikkunasta. Olen niin ruma. :( Mikä neuvoksi?
Jalot on vaan tuunattuja, tunnelmavaloissa. Samanlaisia kivisieluja he ovat kuin sinä ja minäkin. Sitäpaitsi sä saat nauttia raikkaasta ilmasta ja vuodenajoista. Jalot vaan tönöttää paikallaan, eikä saa muuta kuin rättiä.
Olen kokoomuslaisen sydän, haluatko kysyä minulta jotakin?
Fellinin elokuvassa La Strada, Il Matto eli Hullumies sanoi, poimiessaan pienen kiven maasta, että jos tämä kivi on tarpeeton, silloin on tarpeetonta kaikki muukin tässä maailmassa.
Olkaa ylpeitä kiveydestänne, teitä tarvitaan.
Mikä on teidän veden päällä hyppimisenkkanne? Mulla 37. Ei riittänyt vastarannalle asti, joten täällä nyt ollaan kalojen kanssa.
Laitetaan rajat kiinni näiltä meteoriiteiltä, ne vievät meidän naiset!