Kun haluat olla naiselle rakastaja, mutta nainen haluaa sinusta isimiehen...
Minulla on ihan kohtuullinen deittionni mieheksi. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin melkein aina se, että naiset tässä ikähaarukassa (25-35) alkavat haluta vakiintumista, yhteen muuttamista ja lapsia ennemmin tai myöhemmin, vaikka alussa olisi sovittu vain kevyestä tapailusta. Toki taidan olla keskivertaista enemmän "isämatskua", sellainen turvallisen ja luotettavan oloinen kaveri, jolla on hyvät ihmissuhdetaidot, joten saatan vetää tällaisia naisia puoleeni tavallista enemmän. Silti turhauttavaa.
Nainen, miksi toimit näin?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Itse koen taas hajottavana ajatuksen, että olisin miehelle vain rakastajar, jolla on vain tietty osuus miehen elämässä, ei jaeta kaikkea. Kyllä mä itse haluan jakaa niin hyvät kuin huonotkin hetket.
Mielenkiintoista. Arvostan tukea vaikeilla hetkillä siinä missä kuka tahansa, mutta minulla ei ole tuollaista tarvetta jakaa koko elämääni toisen ihmisen kanssa. Varsinkin, kun siinä jakamisessa tulee aina mukana myös haittapuolia. En koe, että yhteen muuttaminen välttämättä parantaa suhdetta. AP
Vierailija kirjoitti:
Vanhempia naisia minäkin olin tulossa ehdottamaan. 40+ ikäluokassa löytyy varmasti enemmän naisia, joille kelpaa loistavasti kuvailemasi suhde.
Ihan varmasti näin, mutta ainakin toistaiseksi yli kymmenen vuotta vanhemmat naiset ovat makuuni liian vanhoja. AP
Ap sanot heti alkuun että etsit vain seksiä etkä halua sitoutua, sillä niistä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ensimmäisen maailman ongelma, jos naisia riittää ja haluaisivat penteleet vielä vakavan suhteenkin.
Ymmärrän kyllä, että monen mielestä valitan varmaan ihan turhasta. Itse olen kuitenkin jo sen ikäinen (30) ja takana on jo niin pitkä parisuhde, että en välttämättä kaipaa enää mitään kotileikkejä enää. En sulje pois sitä, ettenkö voisi vielä joskus asua naisen kanssa yhdessä, mutta mihinkään lapsiperhearkeen en ryhdy. AP
Lukeeko sulla deittiprofiilissa ettet halua lapsia tai kerrotko sen ekoilla/tokilla treffeillä? Jos kyllä, niin tuo on varmasti ärsyttävää. Ei varmaan auta muu kuin jatkaa etsimistä.
Jos et selkeästi kerro asiaa, niin en oikein ymmärrä miksi syyllistät naisia siitä, että haluavat lapsia - se on elämänvalinta siinä missä lapsettomuuskin.
Minulle ei muuten ole koskaan kukaan nainen kertonut ensitreffeillä, että haluaa lapsia. Mistäköhän tämä johtuu? AP
Sun täytyy ap ymmärtää, että me naiset olemme lähtökohtaisesti erilaisia kuin miehet: jos teille on sisäänrakennettuna systeeminä siementen levittäminen, niin meille on hoivaaminen. Suurin osa meistä haluaa lapsia ja perheen. Hoivata ja rakastaa. Myös miestä.
Siksi kehotan edelleen tapailemaan vanhempia naisia, joilla nämä tarpeet on jo tyydytetty. Heistä löydät mutkatonta seuraa. Nyt onkin sitten kyse vain siitä, että haluatko sinä ns. kaiken sen, mitä sinä koet tärkeänä eli todennäköisesti nuoren naisen ilman sitoutumishalua? Voit toki hyvällä tuurilla löytää sellaisen mutta harvassa on.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanot heti alkuun että etsit vain seksiä etkä halua sitoutua, sillä niistä pääsee.
En viitsi valehdella. AP
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan kohtuullinen deittionni mieheksi. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin melkein aina se, että naiset tässä ikähaarukassa (25-35) alkavat haluta vakiintumista, yhteen muuttamista ja lapsia ennemmin tai myöhemmin, vaikka alussa olisi sovittu vain kevyestä tapailusta. Toki taidan olla keskivertaista enemmän "isämatskua", sellainen turvallisen ja luotettavan oloinen kaveri, jolla on hyvät ihmissuhdetaidot, joten saatan vetää tällaisia naisia puoleeni tavallista enemmän. Silti turhauttavaa.
Kuule, sä yrität vääriä naisia, tai et ole heille rehellinen. Jos ensi viestissä tai treffillä jo teet selväksi, että etsit vain kevyttä panoseuraa, ja mikään vakiintuminen ei tule kyseeseen, eiköhän tuo sillä oikene.
Eikös tinderkin ole täynnä sellaisia ihmisiä.
Mitä oikeasti luulen, on että nautit kusettaa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen taas hajottavana ajatuksen, että olisin miehelle vain rakastajar, jolla on vain tietty osuus miehen elämässä, ei jaeta kaikkea. Kyllä mä itse haluan jakaa niin hyvät kuin huonotkin hetket.
Mielenkiintoista. Arvostan tukea vaikeilla hetkillä siinä missä kuka tahansa, mutta minulla ei ole tuollaista tarvetta jakaa koko elämääni toisen ihmisen kanssa. Varsinkin, kun siinä jakamisessa tulee aina mukana myös haittapuolia. En koe, että yhteen muuttaminen välttämättä parantaa suhdetta. AP
Minä taas ajattelen, että arki rakkaan ihmisen kanssa on riittävän hyvää, että haluan sen jakaa toisen kanssa. Ja koen epäkunnioittavana sen, jos toinen ei koe samoin. En tietenkään ajattele, että kaikki on ruusuilla tanssia silloin, ajattelen vain, että se on järjestely, jossa hyvät puolet kuitenkin päihittävät huonot ja elämä on hyvää ja onnellista.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos aikuistuisit ja perustaisit perheen?
Jos pelkkää seksiä haluat, suosittelen sinulle sellaisten naisten tapailua, jotka ovat tuon vaiheen jo käyneet läpi ja keskittyvät elämässään tällä hetkellä muihin asioihin. Heitäkin on!
Eli sinkut ovat sinun mielestä lapsellista porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Sä pokaat vääränlaisia daameja. Kierrä vakiintumista haluavat kaukaa. Kai nyt jostain deittipalvelusta ihan kertapanoja löytyy.Parikymppiset ei yleensä vielä perhettä halua ja 40sillä se on jo koettuna. Saalistat väärää kohderyhmää.
Aivan. Ja ne piuhat poikki, ei tule vahinkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ensimmäisen maailman ongelma, jos naisia riittää ja haluaisivat penteleet vielä vakavan suhteenkin.
Ymmärrän kyllä, että monen mielestä valitan varmaan ihan turhasta. Itse olen kuitenkin jo sen ikäinen (30) ja takana on jo niin pitkä parisuhde, että en välttämättä kaipaa enää mitään kotileikkejä enää. En sulje pois sitä, ettenkö voisi vielä joskus asua naisen kanssa yhdessä, mutta mihinkään lapsiperhearkeen en ryhdy. AP
Lukeeko sulla deittiprofiilissa ettet halua lapsia tai kerrotko sen ekoilla/tokilla treffeillä? Jos kyllä, niin tuo on varmasti ärsyttävää. Ei varmaan auta muu kuin jatkaa etsimistä.
Jos et selkeästi kerro asiaa, niin en oikein ymmärrä miksi syyllistät naisia siitä, että haluavat lapsia - se on elämänvalinta siinä missä lapsettomuuskin.
Minulle ei muuten ole koskaan kukaan nainen kertonut ensitreffeillä, että haluaa lapsia. Mistäköhän tämä johtuu? AP
Siis teetkö asian heti selväksi vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, sä yrität vääriä naisia, tai et ole heille rehellinen. Jos ensi viestissä tai treffillä jo teet selväksi, että etsit vain kevyttä panoseuraa, ja mikään vakiintuminen ei tule kyseeseen, eiköhän tuo sillä oikene.
Eikös tinderkin ole täynnä sellaisia ihmisiä.Mitä oikeasti luulen, on että nautit kusettaa naisia.
Teen kyllä aina selväksi, minkälaista suhdetta etsin (vinkki: se ei ole "kevyttä panoseuraa"), ja hyvältä se melkein aina kuulostaa. Sitten kuitenkin joidenkin viikkojen (tai nyt viimeksi kolmen kuukauden) jälkeen muuttuu ääni kellossa.
Olen pitänyt avoimuutta ja rehellisyyttä aina hyvänä strategiana, mutta täytyykö tässä nyt oikeasti pantata omia parisuhdepreferenssejä ja tentata ensin toiselta, mitä tämä on etsimässä? Tuntuu, että kaikki naiset eivät edes tiedä, mitä haluavat. AP
Sanot otsikossa että haluat olla rakastaja? Ihan riittää kun sanot naiselle tämän aika pian kun alkaa kipinää sinkoilla, kuitenkin ennen kuin olette lakanoissa. Kaikilla naisilla on elämässä hetkiä jolloin hekin haluavat pelkän rakastajan. Jos sinulle osui tällainen nainen, hän on vain tyytyväinen. Jos nainen halusi muuta ja potkaisee sinut pihalle, siinähän se tuli selväksi eikä ole sen enempää riesaa.
Tiedäthän että rakastajalla on rajalliset oikeudet, esim minä en ole kertonut rakastajilleni yleensä montako muuta rakastajaa minulla on. He ovat olleet vain need to know basis, riittää kun tietää koska voi seuraavan kerran tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos aikuistuisit ja perustaisit perheen?
Jos pelkkää seksiä haluat, suosittelen sinulle sellaisten naisten tapailua, jotka ovat tuon vaiheen jo käyneet läpi ja keskittyvät elämässään tällä hetkellä muihin asioihin. Heitäkin on!
Eli sinkut ovat sinun mielestä lapsellista porukkaa?
Sinkut ovat heterogeeristä porukkaa, josta osa toivoo vakiintumista, osa kevytsuhdetta, osa lapsia, osa ei, kukin toivoo mitä toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen, että arki rakkaan ihmisen kanssa on riittävän hyvää, että haluan sen jakaa toisen kanssa. Ja koen epäkunnioittavana sen, jos toinen ei koe samoin. En tietenkään ajattele, että kaikki on ruusuilla tanssia silloin, ajattelen vain, että se on järjestely, jossa hyvät puolet kuitenkin päihittävät huonot ja elämä on hyvää ja onnellista.
Minulla se on siinä ja siinä, päihittävätkö hyvät puolet huonot. Viihdyn hyvin yksikseni ja minulla on aika suuri oman ajan ja tilan tarve. Jos joku sattuisi olemaan oleellisilta ominaisuuksiltaan tosi yhteensopiva, saman katon alla eläminenvoi olla hyvinkin antoisaa, mutta uskoisin, että suurimman osan kanssa erilliset asunnot ovat parempi vaihtoehto. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et kuuntele? Tai et edes halua kysyä? Mikä estää sinua kysymästä suoraan?
Kyllä minun kokemuksen mukaan tuo asia tulee sivuttua noin toisilla treffeillä. Yleensä meillä on molemmilla lapsia, ja kysyttäessä molemmat naurahtavat ja sanoivat että pikkulapsiajat on jo nähty, kiitos vaan.
Ei tarvitse mennä nelikymppisiin, ihan nuoremmatkin naiset (esim 28-33) joilla on pari kouluikäistä, ovat ihan tätä mieltä ja olisivat valmiit laittamaan piuhat poikki jos saisivat.
Deittaa hyvä mies naisia joilla on jo tarpeeksi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi valehdella. AP
Mitä rakastaja sitten mielestäsi tekee??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin haluan vakavan parisuhteen, vaikka en lapsia tai isimiestä haluakaan. Kevyt tapailu tarkoittaa monille miehille pelkkää seksisuhdetta.
Minusta "vakavuus" on kyllä viimeinen asia, jolla haluaisin parisuhdettani kuvailla. Panokaveriakaan en etsi vaan itsenäistä kumppania hauskanpitoon ja elämästä nautiskeluun. AP
Tuollaista haluavia naisiakin on mutta yleensä, jos nainen on lapseton, niin on maailman luonnollisin asia, että hän haluaa jossakin vaiheessa vakiintua ja perustaa perheen. Myös monet miehet haluavat samaa. Itsenäistä kumppania hauskanpitoon ja elämästä nautiskeluun haluavia miehiä on todennäköisesti varsinkin sinun ikäryhmässäsi enemmän kuin naisia. Kolmekymppisellä naisella alkaa vähitellen olemaan kiire noiden asioiden kanssa.
Tuollaista tapailusuhdetta saattavat haluta nelikymppiset varsinkin katkeran eron kokeneet, jotka ovat saaneet tarpeekseen avioliitosta ja perhe-elämästä. Vielä, jos lapset ovat jo myöhäisteini-iässä, niin hekään eivät yleensä sido ajankäytöllisesti niin paljon kuin nuorempina. Tietysti kohderyhmää sinun tapauksessasi varmaan pienentää se, että varmaan haluaisit hyvin säilynyttä. Ikäero noin päin tehokkaasti kyllä estää perheenperustamishaaveita pilaamasta suhdetta.
Nyt sit vaan kirjoitat deittiprofiilisi uuteen uskoon tai vastaavasti käyt heti ekoilla treffeillä "syvällisen" keskustelun siitä, millainen olet ja mitä suhteelta haluat. Ihan varmasti löytyy jostain samankaltainen nainen. Siihen vaan voi mennä aikaa. Tai sitten ei viehätä muuten. Mut se on selvä, että naisia tossa ikähaarukassa ja noilla kriteereillä on huomattavasti vähemmän, joten hyvää onnea pitää olla matkassa :)
Ei olla tapailtu, mies yli 40 (ellet ilmoittanut ikääsi väärin).
Mutta muutenhan on ihan samat asiat: tuokin mies on sitä mieltä, että haluaa periaatteessa hyvän naisen (mielenkiintoisen, määrätietoisen), kuka tahansa ei käy. Ja nainen, jolla on lapsia, ei käy. Silti naisen pitäisi olla sellainen, joka ei halua muuttaa yhteen tai perhe-elämää. Eli naisen pitäisi sitoutua tähän mieheen, suhteen pitäisi olla kevyt, hauska ja intohimoinen ja nainen ei saa itse haluta mitään. Kuulostaako tutulta?