Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40-vuotiaat! Oletteko huomanneet, että vahva meikki ei enää näytäkään niin hyvältä naamassa kuin ennen?

Vierailija
04.12.2017 |

Itse olen huomannut tämän. Mistäköhän johtuu? Miten olette muuttaneet meikkaustyyliänne nyt vanhemmiten?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan huomattu. Vaikken mikään isompi meikkaaja ole koskaan ollutkaan. Nykyään laitan vain vedenkestävää ripsiväriä täysin värittömiin ripsiini parin päivän välein, jos sitäkään.

Joskus voisi ehkä mennä jonkin meikkitaiteilijan luokse saamaan täyden tällingin kerran elämässään, että näkisi saako tästä naamasta kunnon meikillä nätimpää  :) + kuulemaan meikkivinkit itselle. 

Vierailija
22/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt vahvaa meikkiä, joten tuo on jäänyt huomaamatta. Sitä paitsi, minusta vahva meikki ei sovi kenellekään.

Sama homma.

Ihmettelen varsinkin miksi nuoret pilaavat naamansa peittämällä sen liialla pakkelilla, kun ovat  luonnostaankin kauniita, meikki tekee vain tunkkaisen ja likaisen vaikutelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tuntuu että nyt alkaa tarvita sitä vahvaa meikkiä (ikää 43). Nuorena sitä näytti raikkaalta ja kivalta ilmankin, vähän vaan ripsaria ja peitevoidetta ja siinä se. Nyt näytän ihan haudasta nousseelta zombielta ilman kunnon pakkelia.

Mun arkimeikin kulmakivet:

- silikonipohjainen meikin pohjustusvoide joka täyttää pienet rypyt näkymättömiin

- siihen päälle kevyt meikkivoide ja peittävämpää peitevoidetta vain paikallisesti minne tarvitaan, erityisesti silmien alle koska mulla iän myötä tullut sinertäväntummat silmänaluset

- kohottava, tumma silmämeikki kissarajauksilla häivyttää erittäin tehokkaasti roikkuvat luomet. arkeen laitan vain yläluomelle värejä tai rajauksia ettei tule liian maalatun näköinen ilme.

- poskipuna välttämätön, koska olen muuten kalpea kuin lakana

- varjostukset peittää loistavasti kaksoisleukaa ja leukaperien alle roikahtaneita ikäpusseja

- huulipuna välttäätön, koska iän myötä huulistani on tullut kalpeammat kuin muu iho, ja sinertävät

Vierailija
24/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva meikki ei näytä hyvältä,oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
25/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää meikkivoidetta, se kannattaa vaihtaa mahdollisimman kevyeen, ei mitään pakkeleita. Luomiväreissä ja rajauksessa voi siirtyä ruskean sävyihin, tai jättää kokonaan pois ja käyttää ihan vaan pelkkää ripsaria.

Minulla on punertava iho ja osittain harmaantuneet hiukset. Ruskea luomiväri ei todellakaan sovi vaan pikemmin viileät sävyt, esim. sinisenharmaa. Jos  ruskeansävyistä haluaa käyttää, niin vaihtoehdoksi sille käy paremmin tumma luumu.

Luumun värinen silmämeikki eli luomiväri tai ripsari tekee ainakin minun silmistä allergisen, kännisen tai hakatun näköisen koska se korostaa silmämunien ja silmänympärysihon punertavia verisuonia :DD

Ei varmasti sovi jos on punoittavat silmät. Ja ne silmänympärysihon punoitukset täytyy toki peittää luomien pohjustusvoiteella tai peitevoiteella ja puuterilla huolella. Sopii muutenkin lähinnä vain värianalyysityypiltään kylmille ihmisille. Mutta meille joille sopii, sopii sitten loistavasti. Itselläni on kellertävänvihreät silmät, jotka ilman meikkiä näyttää vähän samean sammalenvihreältä, mutta luumun/ametistin väristen luomivärien rinnalla pysäyttävän kirkkaanvihreiltä.

Vierailija
26/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää meikkivoidetta, se kannattaa vaihtaa mahdollisimman kevyeen, ei mitään pakkeleita. Luomiväreissä ja rajauksessa voi siirtyä ruskean sävyihin, tai jättää kokonaan pois ja käyttää ihan vaan pelkkää ripsaria.

Minulla on punertava iho ja osittain harmaantuneet hiukset. Ruskea luomiväri ei todellakaan sovi vaan pikemmin viileät sävyt, esim. sinisenharmaa. Jos  ruskeansävyistä haluaa käyttää, niin vaihtoehdoksi sille käy paremmin tumma luumu.

Luumun värinen silmämeikki eli luomiväri tai ripsari tekee ainakin minun silmistä allergisen, kännisen tai hakatun näköisen koska se korostaa silmämunien ja silmänympärysihon punertavia verisuonia :DD

Vihreille silmillehän suositellaan luumua, joten ajattelin kokeilla, mutta voi ei...näytin todella pahalta, kuin olisin äskettäin itkenyt silmät päästäni. Eli punertavat sävyt ei sovi mulle, mutta sinertävät lilat ja laventelinsininen sen sijaan tuovat vihreyttä esiin nätisti.

Vierailija
27/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipide on, että vahva pakkeli saa 20-vuotiaatkin näyttämään ikäistään vanhemmalta.

Vähäinen meikki on nuorekkaampaa :)

Vierailija
28/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomattu on. Iho kyllä vaatii tasoitusta kun nenänpielet punoittaa ja silmänaluset on tummat. Nuorempana en käyttänyt meikkivoiteita mutta nyt joku kosteuttava ja tasoittava bb-voide on päivittäisessä käytössä. Silmänrajauksia kynällä tai eyelinerillä en enää tee kuin juhliin. Paljon paremmalta näyttää siveltimellä tehty pehmeä luomivärirajaus.

Vierailija
29/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vahvakin meikki näyttää hyvältä, mutta se vaatii aika paljon taitoa yli 50 v ihmiselle. Valitettavasti Suomessa monet eturivin meikkitaiteilijatkin tekee keski-ikäisille ja vanhemmille näitä Paula Koivuniemi-tyyppisiä oikeasti vanhentavia, räikeitä noita-akkameikkejä:

https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/menaiset.fi/s3fs-public/styl…

Tuossa on kaikkea liikaa: liikaa mustaa silmissä, ja samaan aikaan vielä todella vahvan värinen huulipuna. 

Mutta meikin voi tehdä paremminkin. Näissäkin kuvissa on ihan kunnolla meikkituotteita, mutta vaikutelma ei ole räikeä tai noita-akkamainen:

https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/menaiset.fi/s3fs-public/styl…

http://ghk.h-cdn.co/assets/16/18/ghk_40_smokey01.jpg

Vierailija
30/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan sopinutkaan vahva meikki, kun piirteet on jotenkin niin lapsekkaat ja pienet etten vaan ole hyvännäköinen siten. Matalat kulmat, isot posket ja pieni suu. Opin nopeasti ettei esimerkiksi terävä eyeliner, usean luomivärin käyttö tai näkyvä huulipuna sovi. Kiva kun noita aina suositaan, tulee ihan viallinen olo.

Kun on kalpea, kirjava ja tosi rasvainen iho, on vähän pakko käyttää jotain ihomeikkiä ja erityisesti puuteria. Samalla vaivalla sitten laittaa kulmat ja ripsiväriä ja poskipunaakin ja on ihan kaunis olo hetken aikaa. Muuten voisin tykätä olla ilman meikkiä, mutta en voi kun naama on kuin ruokaöljyllä sivelty.

Vierailija
31/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa mieltä. Raskaat ja paksut mönjät tuppaavaat kuivumaan kasvoille ja korostavat ryppyjä ja ihohuokosia. Voi myös joutua päivittämään meikkivoiteen, puuterin tms. sävyä. Yllättäen se vaalein ei enää sovikaan, vaan hieman tummempi sävy voi olla parempi. Varo kuitenkin liian kellertävän beigejä sävyjä.

Olin ennen käyttänyt melko vaaleita puutereita ja kirkkaan sinisiä tai siniharmaita luomivärejä, sekä marjanpunaisia huulipunia. Jäänyt varmaan kasarilta päälle... huoh. Sitten katselin kerran kuvaa itsestäni ja näin etteihän nuo värit sovi mulle enää ollenkaan.

Ikääntyessä mun värit olivat muuttuneet, iho on hieman tummempi, silmät ovat muuttuneet vihreämmiksi, huulet ovat luonnostaankin jotenkin punaiset ja hiuksetkin tummenivat aika paljon.

Katselin sitten minkälaisia värejä L'Orealin meikkimainoksissa käytettiin samanväriselle naiselle ja siitä sitten rupesin kokeilemaan tämän tyyppisiä sävyjä:

Kajalin ja ripsarin olen vaihtanut ruskeaksi, luomivärit ovat sellaisia vanha roosa sävyä. Huulikiilto nudea, jossa sellainen maitokaakaon ja pinkin välillä oleva sävy. Kasvoihin vai hieman lämpimän beigeä peitevoidetta ja päälle kevyt puuteri, jossa monta sävyä.

Vierailija
32/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa värioppiakin pitää välillä tarkistaa eikä vain noudattaa tavallisia sääntöjä. Itselläni esim.  punertavuutta iholla peittää parhaiten keltainen eikä vihreä. Nuorena käytin vastavärejä silmien vihreiden sävyjen korostamiseen, mutta nykyisin laitan vihreää ja yllätyksenä se tuo vihreyden esille (minulla on useita värejä silmissä). Toisaalta en halua "väriä kasvoille" eli olen ylpeästi kalpea eli en koe pakkoa laittaa punaista poskille tai sutia ruskeaa leukaperiin, jälkimmäinen ei vain sovi todella vaaleille. Ainoa mitä voin joskus käyttää on normaalia kiiltävämpi, heijastavampi ja vaaleampi highlighter. En myöskään ymmärrä vihaisen tummia kulmia luonnostaan vaalealla ihmisellä.

Räikeät luomivärit näyttävät hirveältä vanhemmiten. Vaaleat ja "maantiesävyt" eli hiekan-harmaat ovat parhaita. Myöskään puhtaan valkoinen ei käy, ei sisärajauksena, ei "roskatäplänä" (ihan oikeasti sitäkin näkee vielä) yläluomella, se on liian jyrkkä. Kovat rajaukset ja tummat "näin meikkaat raskaat luomet" meikit ovat yleensä kamalia hyvin vaaleilla, ja tuovat mieleen mustan silmän ja mustelmat.

Vierailija
33/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa koskaan meikanneeni erityisen voimakkaasti ja silti on pitänyt vähentää entisestään.

Vierailija
34/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Vaikka muuten omaa ikääntymistä on vaikea huomata niin valokuvissa kyllä näytän huomattavasti vanhemmalta ja juurikin tätimäiseltä iltameikissä kuin päivmeikissä. Kaikki smoky eyet ja mustat kajalit pitää nyt kai sitten jättää suosiolla nuoremmille :( Nuorena ne näyttivät sexyltä, nyt vaan tätimäiseltä, miksi?

Vierailija
35/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vahva meikki ei sovi arkeen kenellekään, kuvaus- ja lavameikki on eri asia. Näin juuri tänään teinityttöjä silmät paksusti mustalla rajattuna ja irtoripsissä keskellä päivää ja kyllä se näytti jotenkin koomiselta. Ei ne nuorille sovi yhtään sen paremmin kuin vanhemmillekaan. Muutenkin musta väri on niin rajauksissa kuin hiusväreissäkin suomalaiselle vaalealle iholle aivan liian kova kontrasti- harvalle sopii ja vielä harvempaa imartelee millään tavalla. Harmaanruskea, ruskea ja murretut sävyt parempi valinta.

Vierailija
36/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vahva meikki ei sovi arkeen kenellekään, kuvaus- ja lavameikki on eri asia. Näin juuri tänään teinityttöjä silmät paksusti mustalla rajattuna ja irtoripsissä keskellä päivää ja kyllä se näytti jotenkin koomiselta. Ei ne nuorille sovi yhtään sen paremmin kuin vanhemmillekaan. Muutenkin musta väri on niin rajauksissa kuin hiusväreissäkin suomalaiselle vaalealle iholle aivan liian kova kontrasti- harvalle sopii ja vielä harvempaa imartelee millään tavalla. Harmaanruskea, ruskea ja murretut sävyt parempi valinta.

Antaa nuorten olla nuoria ja meikata kuten haluavat. Kyllä nekin sitten joskus viisastuvat. Ja kyllä hyvin tehty vahva meikkikin voi näyttää hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän