Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joista ei saa meikillä "parempaa"?

Vierailija
04.12.2017 |

Nyt ei puhuta mistään maskeraukseen verrattavasta, vaan ihan "perus"meikistä.

Tietenkin itsestään saa hieman edustavamman pienellä määrällä peitepuikkoa, ripsaria ja kulmaväriä, kaikki muu on ajan tuhlausta.

Olen käynyt muutaman kerran eri ammattimeikkajillakin tietyistä syistä, eikä kenekään lopputulos ollut ainakaan parempi kuin lähes meikitön naama.
Olen myös kuullut kyseisiltä ammattilaisilta tuskailua siitä, että silmäni ovat jotenkin oudot tai kulmakarvat tai suu tai mikä ikinä tai vähintääkin jos ei ääneen ole lausuttu, niin tuskaisesta ilmeestä ja usemmista meikin korjaamisen yrityksistäkin voi jo päätellä jotakin.

Olen siis ulkonäöltäni muuten perustavis, naamassa ei pitäisi olla mitään tavallisuudesta poikkeavaa häikkää, mutta jostakin syystä mikään meikki ei imartele.

En tiedä pitäisikö tästä vetää se johtopäätös, että osalla ihmisistä on kumman optimistinen kuva siitä miten paljon meikillä voikaan ulkonäköään muuttaa/parantaa vai kuulunko harvinaisuuksiin, joille mikään meikki ei vain sovi?

Kohtalotovereita?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vain ruma.

Vierailija
2/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet vain ruma.

Niin, mistäpä sen tietää. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtalotoveri, mutta olen muutenkin aika ruma nainen. Silmäni ovat pienet ja nenä suuri pottu. Minulla on myös kulmikkaat ja ulkonevat leukaperät. Meikkiä laittaessani näytän siltä, että yritän aivan liikaa.

Vierailija
4/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silmien meikkaaminen todella vaikeaa, kun silmät auki silmäluomia ei näy juuri ollenkaan (raskaat luomet?). Jos laitan luomiväriä niin ei näy, rajaus on väkisin liian paksu ja näyttää että silmät olisi vain syvällä päässä... Näytän paremmalta jos en meikkaa silmiä, tai korkeintaan laitan ripsiväriä. En kuitenkaan mielestäni ole ruma:D silmämeikki vain ei sovi

Vierailija
5/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tunnistan ongelman jossain määrin. Olen kyllä meikin kanssa hieman kauniimpi, mutta se rapistuu aika helposti ja jotkut ihan perusjutut näyttävät minulla ihan kauheilta. Esimerkiksi huulikiilto tekee minusta klovnin näköisen ja ripsiväri alaripsissä tekee väsyneen prostituoidun.

Vierailija
6/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa kohtalotoveri, tosin ikinä en ole ammattimeikkaajalla käynyt niin en voi tietää onko vika vaan omissa taidoissa. Käytän yleensä vain ruskeaa rajauskynää kun on niin vahvat miinuslasit, ripsiväri menee aina suttaamiseksi. Jos on jokin tärkeämpi meno niin meikkivoidetta.

Tuntuu että ilman silmien rajausta näytän nuorelta mieheltä (olen 30v nainen).

Vierailija
7/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa huonolta itsetunnolta ja surkeilta meikkaustaidoilta.

Kunnon ammattimeikkaaja osaa kyllä tehdä jokaiseen silmään sopivan meikin, eikä ole asiaankuuluvaa alkaa puhua jostain hankalasta silmän mallista yms asiakkaan kuullen.

Vierailija
8/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nätti ilmankin meikkiä ja vähän nätimpi meikkivoidepuuterilla, valokynällä ja ripsarilla ehostettuna. Yhtään enempää, niin näytän oudolta.

Vierailija
9/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan edes sovi voimakas meikki. Normaali meikkaukseni onkin vain meikkivoide, puuteri, poskipuna ja kulmaväri. Ja ripsiväri, jos jaksan laittaa. Paksuissa tummissa pakkeleissa näytän omasta mielestäni lähinnä kummalliselta, kun taas kevyessä ehostuksessa sopivan freesiltä.

Vierailija
10/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No semmoinen kevyt meikki on parempi kuin ilman, mutta joku raskas meikki tekee vain oudon näköiseksi. Voi toki olla meikkaustaidoista ja tottumuksestakin kiinni, mutta en tee juhliinkaan kovin kummoista meikkiä.

Vierailija
11/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän myös omituiselta enemmällä meikillä - en voi käyttää sanaa "runsas", sillä silloin näyttäisin alakoululaisen muovaamalta savifiguurilta.

Musta, ruskea tai harmaa silmissä? Ei koskaan.

Poskipuna tai aurinkopuuteri kasvoilla? Juu ei.

Puuteri? Näytän vahanukelta ja vanhenen silmissä sadalla vuodella.

Tuotteistahan tuo on oletettavasti kiinni, kaikki meikit ovat liian voimakaspigmenttisiä tai muuten liian raskaita. Toistaiseksi ammattimeikkaajien ja kosmetologien suosittelut ovat penkin alla. Joten sympatiat ap:lle. Kyllä vielä joskus tärppää oikeat tuotteet ja oikeat tavat meikata!

Vierailija
12/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet vain ruma.

Niin, mistäpä sen tietää. AP

Voisin kuitenkin lisätä vielä, että vaikka tiedän etten ole mikään superkaunotar (tai edes kaunis), en ole kokenut ulkonäköäni muuten ongelmalliseksi parisuhteiden tai muunkaan kannalta. Olen myös kuullut kehuja ulkonäöstäni, mutta niin varmasti suurin osa naisista. Minulle on sanottu myös, että näytän "monelta", mitä se sitten tarkoittaakaan. Minulle on myös joitakin kertoja kerrottu, että minulle voisi sopia jokin tietty hius/meikki/puketumistyyli paremmin, mutta kokeillessa huomattu, että ei sittenkään. Ehkä kasvojen mittasuhteissa sitten on jotain kummallista.

Ja sekin, että kuvittelisin että rumakin voi "parantua" hieman hyvällä meikillä, vaikkei kaunottareksi muuttuisikaan, itse vain rumennun entisestään.

Vierailija
13/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kevyt meikki lähes aina hiukan parantaa, vaikka ei ihmeitä teekään.

Suomalaisille se usein tarkoittaa että terävoitetään asioita ja selvennetään rajoja, koska me ollaan usein aika haljua kansaa pyöreine piirteinemme ja tosi vaaleine kulmiemme ja ripsiemme kanssa.

Monen muun kansalaisilla on selkeämmät piirteet (hyvässä ja pahassa) ja tummemmat naamakarvat, siksi suomalaiset usein saa suuremman hyödyn pienestä ehostuksesta.

Joten vaikka ei meikkaisi muuten, niin kannattaa vähintään käydä värjäämässä ja muotoilemassa kulmat ja ripset.

Vierailija
14/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ammattimeikkaaja osaa kyllä tehdä jokaiseen silmään sopivan meikin, eikä ole asiaankuuluvaa alkaa puhua jostain hankalasta silmän mallista yms asiakkaan kuullen.

En näe, että olisi itsetuntokysymys. En myöskään ole ollut suurimmalla osalla ammattimeikkaajista maksavana asiaakkaana, vaan meikissä oleminen on ollut osa työnkuvaani aiemmin.

Vierailija
15/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki onkin suunnattu enemmänkin meille "ei täydellisille", jotka löytävät meikittömästä naamastaan heti jotain kohtia joita voisi hiukan parannella ja joilla iho ei ole täydellinen.

Oli ne sitten näppylät poskella, todella tummat silmänaluset tai "painaumat" silmien alla, jokin arpi tai ihottuma tai karvattomat kulmakarvat tai tosi rasvainen naama.

Olen siitä samaa mieltä että jos ei kasvoissa ole mitään peiteltävää tai fiksailtavaa ta jotain mitä haluaisi erityisesti korostaa, niin miksi sitä sitten meikkaisi? Ei kannata.

Silti on pari juttua jotka sopivat ihan kaikille: Valkoiset hampaat, muotoillut kulmat ja kosteutettu naama!

Vierailija
16/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe, että olisi itsetuntokysymys. En myöskään ole ollut suurimmalla osalla ammattimeikkaajista maksavana asiaakkaana, vaan meikissä oleminen on ollut osa työnkuvaani aiemmin.

No jos puhutaan ei-arkimeikistä, vaan että sillä meikillä on jokin muu tarkoitus niin silloin se ei välttämättä olekaan soveltuva arkikäyttöön!

Esim. kuvausmeikki tai muutoin meikki jonka pitää kestää ja näyttää kamerassa, ei välttämättä arjen luonnonvalossa näytä todellakaan hyvältä. Siksi nykyäänkin on huono juttu kun nuoret kopioivat meikkejä jostain instagramista ja ne ei todellakaan ole arkimeikkejä ja näyttävät usein hirveältä livenä.

Meikit on vähän kuin maalaamista, ensin pitäisi päättää minkälaisen lopputuloksen haluaa ja sitten etsiä sopivat maalit sen toteuttamiseen, joskus joudut vähän miksailemaan itse jos ei oikeita löydy kaupasta.

Vierailija
17/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikki onkin suunnattu enemmänkin meille "ei täydellisille", jotka löytävät meikittömästä naamastaan heti jotain kohtia joita voisi hiukan parannella ja joilla iho ei ole täydellinen.

Oli ne sitten näppylät poskella, todella tummat silmänaluset tai "painaumat" silmien alla, jokin arpi tai ihottuma tai karvattomat kulmakarvat tai tosi rasvainen naama.

Olen siitä samaa mieltä että jos ei kasvoissa ole mitään peiteltävää tai fiksailtavaa ta jotain mitä haluaisi erityisesti korostaa, niin miksi sitä sitten meikkaisi? Ei kannata.

Silti on pari juttua jotka sopivat ihan kaikille: Valkoiset hampaat, muotoillut kulmat ja kosteutettu naama!

En nyt väitä, etteikö naamassani olisi parannettavaa, mikään ei vain sitä paranna. Puhumattakaan siitä, etteikö olisi mukava kokeilla erilaisia tyylejä, mutta vielä mukavampaa olisi jos ne sopivisivat edes jotenkin.

Vierailija
18/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt väitä, etteikö naamassani olisi parannettavaa, mikään ei vain sitä paranna. Puhumattakaan siitä, etteikö olisi mukava kokeilla erilaisia tyylejä, mutta vielä mukavampaa olisi jos ne sopivisivat edes jotenkin.

Meikkaaminen on hankalaa koska pitäisi kokeilla tosi monia tuotteita, jotta löytää ne itselleen sopivat. Väärillä tuotteilla saa helposti itsensä näyttämään oudolta. Esim. meikkivoiteen pohjasävy on yksi tämänlainen, jos käytät väärää niin näytät heti siltä ettei kaikki ole meikissä ihan ok.

Tähän on tosi vaikea kommentoida enempää kun en ole naamaasi nähnyt meikillä ja meikittömänä, mutta minun on vaikea uskoa ettei sinulle sopisi minkäänlainen meikki. Suomalaisissa on pieni osa tyyliltään sellaisia "keijukaisia", joille vain tosi harva meikkityyli sopii ja näyttävät parhaalta au naturel.

Osaatko vähän kertoa mitä tuotteita olet esim. käyttänyt ja miten ne näyttivät sinusta oudolta? Meikkejä on kuitenkin niin valtava valikoima nykyään, että sieltä pitäisi löytyä jokaiselle jotakin.

Vierailija
19/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota peili käteen ja tee vaikka lista siitä mistä pidät kasvoissasi ja mistä et. Jos esimerkiksi pidät kasvojesi muodosta, voit helposti korostaa sitä varjostamalla ja korostamalla ja sipauksella poskipunaa oikeaan kohtaan. Jos nenä on esim liian iso, voi sitäkin pienentää meikillä. Silmät saa helposti meikattua isommiksi ja huulet näyttäviksi.

Vierailija
20/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen on hankalaa koska pitäisi kokeilla tosi monia tuotteita, jotta löytää ne itselleen sopivat. Väärillä tuotteilla saa helposti itsensä näyttämään oudolta. Esim. meikkivoiteen pohjasävy on yksi tämänlainen, jos käytät väärää niin näytät heti siltä ettei kaikki ole meikissä ihan ok.

Tähän on tosi vaikea kommentoida enempää kun en ole naamaasi nähnyt meikillä ja meikittömänä, mutta minun on vaikea uskoa ettei sinulle sopisi minkäänlainen meikki. Suomalaisissa on pieni osa tyyliltään sellaisia "keijukaisia", joille vain tosi harva meikkityyli sopii ja näyttävät parhaalta au naturel.

Osaatko vähän kertoa mitä tuotteita olet esim. käyttänyt ja miten ne näyttivät sinusta oudolta? Meikkejä on kuitenkin niin valtava valikoima nykyään, että sieltä pitäisi löytyä jokaiselle jotakin.

Olen varmaan kokeillut lähes kaikkea ja kaikista hintaluokista.

Meikkivoiteissa tms. Ongelmana on, että ne tekevät naamasta vahamaisen kuten joku oli kuvannut, kevyemmät tuotteet eivät taas peitä virheitä. Ongelmana on myös lapsesta asti olleet pienet, muuten huomaamattomat juonteet silmien alla ja suupielissä, kokeilemani pohjustustuotteet ovat vain pahentaneet asiaa.

voidemaiset korostustuotteet tekevät kyllä vähän heleämmän vaikutelman, mutta eivät juurikaan muuta kasvoja. Silmillä käytettynä vanhentavat.

Silmistä ja kulmakarvoista olen saanut meikkajilta kommenttia, eivät oikein tiedä mitä niille tekisi (mulla on aika pienet luomet ja silmät kuopissa).

Varjostukset, luomivärit yms. "Hukkuvat" naamaan eivätkä tee juuri eroa ja runsas pigmenttisemmät taas vanhentavat ja näyttävät muuten oudoille. Tämäkin on vahvistettua muilta, ei ainoastaan oma näkemys.