Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joista ei saa meikillä "parempaa"?

Vierailija
04.12.2017 |

Nyt ei puhuta mistään maskeraukseen verrattavasta, vaan ihan "perus"meikistä.

Tietenkin itsestään saa hieman edustavamman pienellä määrällä peitepuikkoa, ripsaria ja kulmaväriä, kaikki muu on ajan tuhlausta.

Olen käynyt muutaman kerran eri ammattimeikkajillakin tietyistä syistä, eikä kenekään lopputulos ollut ainakaan parempi kuin lähes meikitön naama.
Olen myös kuullut kyseisiltä ammattilaisilta tuskailua siitä, että silmäni ovat jotenkin oudot tai kulmakarvat tai suu tai mikä ikinä tai vähintääkin jos ei ääneen ole lausuttu, niin tuskaisesta ilmeestä ja usemmista meikin korjaamisen yrityksistäkin voi jo päätellä jotakin.

Olen siis ulkonäöltäni muuten perustavis, naamassa ei pitäisi olla mitään tavallisuudesta poikkeavaa häikkää, mutta jostakin syystä mikään meikki ei imartele.

En tiedä pitäisikö tästä vetää se johtopäätös, että osalla ihmisistä on kumman optimistinen kuva siitä miten paljon meikillä voikaan ulkonäköään muuttaa/parantaa vai kuulunko harvinaisuuksiin, joille mikään meikki ei vain sovi?

Kohtalotovereita?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ovaalin muotoiset kapeat kasvot, lähes olemattomat luomet ja "aasilaismaiset" (mutta ei ihan niin vinot) silmät. Nenä on suora, ei onneksi liian iso. Ihoni on helposti punoittava, nenä varsinkin, ja huulissa näkyvä Amorin kaari mutta huulet muuten ohuet.

Mielelläni otan vinkkejä vastaan.

Vierailija
42/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas meikki ei sovi juuri kenellekään. Se voi näyttää hyvältä kuvissa ja lavalla loistevaloissa, mutta ei koskaan luonnossa.

Ihan kaikkia sen sijaan kaunistaa luonnollinen meikki eli ihon värin tasoittaminen, silmänalusten peittäminen, kevyet varjostukset ja/tai poskipuna, kulmien muotoilu, luonnollinen ripsari (ei mikään musta supervolume vaalealle suomalaiselle), ehkä ohut rajaus ripsirajaan yläluomelle ja kevyesti sävyttävä huulirasva.

Itse kyllä käytän reilusti luomiväriä ja rajausta, koska minulla on sen verran vahvat miinuslasit, että meikistä näkyy vain murto-osa. Ilman meikkiä silmäni eivät erottuisi lasien takaa. Onnekseni minulla on helposti meikattavat luomet. Ymmärrän kyllä, että jos luomia ei ole tai ne roikkuvat, niitä on aika turha yrittää maailailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenguru kirjoitti:

Vitsi kun tekis mieli nähdä sun kuva :)

T:meikkaaja

No EIPÄ! :) Rakastan sitä kun löytää oikean meikin oikealle asiakkaalle ja näkee sen iloisen ilmeen kun hänkin kokee itsensä vielä aiempaakin kauniimmaksi!

t: toinen samanmoinen

Tekisi kyllä mieli laittaa, mutta en uskalla. Viimeaikojen julkkis vertaukset ovat olleet Julia Roberts ja Sophia Lorens, mielestäni näytän enemmän Lena Dunhamilta, enkä keksi kahteen aiempaan paljoakaan yhtäläisyyksiä, ehkä suun/kasvojen muodossa on jotakin samaa.

Lena Dunhamilla ja Julia Robertsilla ei kyllä ole kauheasti muuta yhtäläisyyttä kuin ehkä suuret ja näyttävät silmät ja aika huomiota keräävä nenä? Onko sulla sellaiset?

Eikä tosiaankaan huonolla tavalla, suuret silmät ainakin on tosi kauniit ja niitä kannattaa korostaa! Nuo vain vaikuttaisi olevan näillä kahdella ne "hallitsevat piirteet".

Eli Lena Dunhamin kuvien perusteella itse korostaisin silmiä, saaden ne näyttämään vielä aiempaakin suuremmilta, häivyttäisin ehkä hiukan nenää esim. tosi kevyellä contourilla. Hänelle ainakin kuvien perusteella sopisi tosi hyvin sellainen heleä, herkkä meikki! Eli korostustuotteita, highlighteria poskille ja poskipuna tuohon "cheek apple" kohdalle.

Eli jos olisin Lena ja menisin vaikka meikkaajalle, niin pyytäisin heleän, herkän, ohuen ja kuulaan pohjan. Korostus silmiin, jopa ei överit-tekoripset (iltaan) ja painopiste selkeästi silmissä. Kasvot kyllä kaipaavat mielestäni hiukan contouringia poskiin kun kasvonpiirteet eivät ole kovinkaan selkeät ja se toisi tiettyä muotoa ja "kapeutta poskiin".

Mutta siis yhteenveto: Kuulas pohja todellakin, ei mattaa!

Näihin kuviin on verrattu:

https://www.biography.com/.image/t_share/MTE1ODA0OTcxNzA0Mjg4Nzgx/sophi…

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BMTE5OTkwYzYtNDhlNC…

Lena Dunham on taas oma kokemus. Näin peiliä ja noita kuvia vertaamalla, niin itselläni on kasvojen malli aika samantapainen kuin Sophia Lorenilla ja huulet kuin Julia Robertsilla. Molemmilla on myös aika raskaat yläluomet kuten itselläni.

Pidän sivuprofiilistani, mutta nenä on edestä leveä peruna. Mielestäni myöskään silmäni eivät ole erityisen suuret.

Kiitos neuvoistasi :)

Vierailija
44/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenguru kirjoitti:

No EIPÄ! :) Rakastan sitä kun löytää oikean meikin oikealle asiakkaalle ja näkee sen iloisen ilmeen kun hänkin kokee itsensä vielä aiempaakin kauniimmaksi!

Tekisi kyllä mieli laittaa, mutta en uskalla. Viimeaikojen julkkis vertaukset ovat olleet Julia Roberts ja Sophia Lorens, mielestäni näytän enemmän Lena Dunhamilta, enkä keksi kahteen aiempaan paljoakaan yhtäläisyyksiä, ehkä suun/kasvojen muodossa on jotakin samaa.

Lena Dunhamilla ja Julia Robertsilla ei kyllä ole kauheasti muuta yhtäläisyyttä kuin ehkä suuret ja näyttävät silmät ja aika huomiota keräävä nenä? Onko sulla sellaiset?

Eikä tosiaankaan huonolla tavalla, suuret silmät ainakin on tosi kauniit ja niitä kannattaa korostaa! Nuo vain vaikuttaisi olevan näillä kahdella ne "hallitsevat piirteet".

Eli Lena Dunhamin kuvien perusteella itse korostaisin silmiä, saaden ne näyttämään vielä aiempaakin suuremmilta, häivyttäisin ehkä hiukan nenää esim. tosi kevyellä contourilla. Hänelle ainakin kuvien perusteella sopisi tosi hyvin sellainen heleä, herkkä meikki! Eli korostustuotteita, highlighteria poskille ja poskipuna tuohon "cheek apple" kohdalle.

Eli jos olisin Lena ja menisin vaikka meikkaajalle, niin pyytäisin heleän, herkän, ohuen ja kuulaan pohjan. Korostus silmiin, jopa ei överit-tekoripset (iltaan) ja painopiste selkeästi silmissä. Kasvot kyllä kaipaavat mielestäni hiukan contouringia poskiin kun kasvonpiirteet eivät ole kovinkaan selkeät ja se toisi tiettyä muotoa ja "kapeutta poskiin".

Lena Dunham on taas oma kokemus. Näin peiliä ja noita kuvia vertaamalla, niin itselläni on kasvojen malli aika samantapainen kuin Sophia Lorenilla ja huulet kuin Julia Robertsilla. Molemmilla on myös aika raskaat yläluomet kuten itselläni.

Pidän sivuprofiilistani, mutta nenä on edestä leveä peruna. Mielestäni myöskään silmäni eivät ole erityisen suuret.

Toinen linkki näköjään epäonnistui, siis tämä:

Vierailija
45/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenguru kirjoitti:

Toinen linkki näköjään epäonnistui, siis tämä:

Vielä kerta yritys:

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/814evWbeUuL._SY445_.jpg

Vierailija
46/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella voimakas väritys. Hiukseni, kulmani ja ripseni ovat tummanruskeat, iho hyvin kalpea ja silmät sellaiset "läpinäkyvän" harmaankirjavat.

Kun väritys on tällainen, meikki ei tee niin isoa eroa kuin jollain maantienvärisellä ihmisellä. Toisaalta minulla on todella voimakkaat piirteet, joten runsas meikki saa minut näyttämään lähinnä transulta.

Parhaalta näytän jos on pikkuisen ripsiväriä (ripseni ovat lyhyet mutta tiheät ja sitä menee helposti liikaa ja vaikka kuinka harjaisi ripset menee kokkareille mikä on hirveää), pikkuisen valokynää kulmaluulla, mineraalipuuteria ja aivan minimaalinen sipaus aurinkopuuteria yläluomelle ja poskipäähän, mutta siis tosi vähän. Mikään muu ei oikeastaan tuo lisäarvoa naamaani.

Tuossa meikissä on sekin hyvä puoli että noin meikattuna näytän "luonnonkauniilta". En meikatulta. En kyllä yleensä jaksa tuotakaan vaivaa nähdä.

Vierailija
47/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kun seiska! Kyllä ammattilainen jokaiselle jotain keksii ja joillekin käy vain hyvin kevyt ehostus, myös kevyen näköinen on saattanut vaatia paljon töitä...

Vierailija
48/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohtalotoveri, mutta olen muutenkin aika ruma nainen. Silmäni ovat pienet ja nenä suuri pottu. Minulla on myös kulmikkaat ja ulkonevat leukaperät. Meikkiä laittaessani näytän siltä, että yritän aivan liikaa.

Kuulostat siltä, että sun tiettyjä piirteitä voisi hyvin pienentää contourilla ja silmiä pystyy isontamaan. Olen nähnyt aika uskomattomia esimerkkejä siitä erosta mikä näin voi syntyä. 

Vierailija
49/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on silmien meikkaaminen todella vaikeaa, kun silmät auki silmäluomia ei näy juuri ollenkaan (raskaat luomet?). Jos laitan luomiväriä niin ei näy, rajaus on väkisin liian paksu ja näyttää että silmät olisi vain syvällä päässä... Näytän paremmalta jos en meikkaa silmiä, tai korkeintaan laitan ripsiväriä. En kuitenkaan mielestäni ole ruma:D silmämeikki vain ei sovi

Koin saman asian ongelmaksi teininä, kun en vielä tiennyt niin paljon meikkaamisesta. Tällaisille silmille on kuitenkin omat meikkaustapansa ja esimerkiksi youtubessa on paljon raskasluomisten ihmisten tutoriaaleja miten saada silmämeikki näyttämään imartelevalta.

Vierailija
50/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naistyypin, joka näytää puuterin ja ripsivärin jälkeen naiseksi meikatulta mieheltä.

Vierailija
51/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että meikkaajan meikkaamana näyttää hirveältä, ei ole mitenkään epätavallista. Aika moni näyttää, koska moni meikkaaja ei ole kovinkaan taitava muiden kuin itsensä meikkaamisessa.

Minä olen piirteiltäni aika nätti (siitä saa kuulla niin usein, että ei ole oma päätelmä) ja minut on meikattu 5-6 kertaa (en ihan muista). Yksi onnistui ja näytin tosi hyvältä. Muut meikit olivat aivan kamalia. Teknisesti tosin ihan ok, mutta valitut värit räikeitä, näytin kamalalta kotkalta. Kerran meikkaaja veti aivan liian tumman meikkipohjan (alkeellista) ja toisella kerralla kaikki ihon värivirheet peittämättä.

Yhdeltä meikkaajalta pyysin sellaisia siipimäisiä rajauksia. Hän totesi, että minulle ei sellaisia pysty tekemään. Siskoni sitten kokeili ja meikki oli aivan täydellinen, todella upeat siivet :) Kaikki eivät vain osaa.

En edes aloita kampaajista. Totean vain, että pitkät ja paksut hiuksetkin saa näyttämään aivan hirveiltä.

Vierailija
52/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenguru kirjoitti:

Valitettavasti näiden julkkisten kuvien perusteella en kyllä itse sanoa juuta enkä jaata oikein mihinkään. Esim. Sophia Lorenin kasvot on lähes täydelliset mittasuhteiltaan ja camoon, kenellä on noin suuret ja noin kauniin malliset silmät ja huulet? Ei kellään, paitsi Sophialla! :D

Ehkä etsit vain ne omien kasvojen parhaat puolet ja korostat niitä? Esim. muhkeat huulet on aina korostuksen arvoinen asia. Ja kannattaa ainakin aluksi kokeilla niin että korostaa aina vain toista, joko huulia tai silmiä.

Vierailija
53/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että meikkaajan meikkaamana näyttää hirveältä, ei ole mitenkään epätavallista. Aika moni näyttää, koska moni meikkaaja ei ole kovinkaan taitava muiden kuin itsensä meikkaamisessa.

Minä olen piirteiltäni aika nätti (siitä saa kuulla niin usein, että ei ole oma päätelmä) ja minut on meikattu 5-6 kertaa (en ihan muista). Yksi onnistui ja näytin tosi hyvältä. Muut meikit olivat aivan kamalia. Teknisesti tosin ihan ok, mutta valitut värit räikeitä, näytin kamalalta kotkalta. Kerran meikkaaja veti aivan liian tumman meikkipohjan (alkeellista) ja toisella kerralla kaikki ihon värivirheet peittämättä.

Yhdeltä meikkaajalta pyysin sellaisia siipimäisiä rajauksia. Hän totesi, että minulle ei sellaisia pysty tekemään. Siskoni sitten kokeili ja meikki oli aivan täydellinen, todella upeat siivet :) Kaikki eivät vain osaa.

En edes aloita kampaajista. Totean vain, että pitkät ja paksut hiuksetkin saa näyttämään aivan hirveiltä.

Meikkaajan meikki on aina hänen näkemyksensä sinusta, voi olla suurikin ristiriita siinä mikä on meikattavan itsensä mielestä kaunista ja hänelle sopivaa.

Ja kuten kaikissa ammateissa, osaamistaso varmasti vaihtelee.

Vierailija
54/54 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella voimakas väritys. Hiukseni, kulmani ja ripseni ovat tummanruskeat, iho hyvin kalpea ja silmät sellaiset "läpinäkyvän" harmaankirjavat.

Kun väritys on tällainen, meikki ei tee niin isoa eroa kuin jollain maantienvärisellä ihmisellä. Toisaalta minulla on todella voimakkaat piirteet, joten runsas meikki saa minut näyttämään lähinnä transulta.

Parhaalta näytän jos on pikkuisen ripsiväriä (ripseni ovat lyhyet mutta tiheät ja sitä menee helposti liikaa ja vaikka kuinka harjaisi ripset menee kokkareille mikä on hirveää), pikkuisen valokynää kulmaluulla, mineraalipuuteria ja aivan minimaalinen sipaus aurinkopuuteria yläluomelle ja poskipäähän, mutta siis tosi vähän. Mikään muu ei oikeastaan tuo lisäarvoa naamaani.

Tuossa meikissä on sekin hyvä puoli että noin meikattuna näytän "luonnonkauniilta". En meikatulta. En kyllä yleensä jaksa tuotakaan vaivaa nähdä.

Itselläni vähän samantyyppinen väritys paitsi että silmät on sammalenvihreät (aika vaaleat). Ja minusta tuntuu että tarvin ihan kunnolla meikkiä "raikastamaan". Tavoitteeni aina on sellainen Lumikki-efekti. Tasoitan ihon ihan posliinin kalpeaksi. Sitten huulipuna joko kirkkaanpunainen tai jäinen, hopeaan taittava beige. Jos huulet on punaiset, silmiin riittää mustat siipirajaukset ja ripsari. Jos taas huulet on vaaleat laitan usein voimakkaamman silmämeikin. Esim. violetin sävyt luomiväreissä saa mun silmät näyttämään melkein luonnottoman kirkkaanvihreiltä mikä on aika hieno efekti.