Onko täällä monia muita, joilla on sekä kaupunki- että maaseutuasunto
Ja maaseutuasunnolla en tarkoita kesämökkiä, vaan ihan täysin varusteltua kotia maalla.
Kummassa vietätte aikaa enemmän?
Millaisia kotinne ovat? Missä päin Suomea, vai peräti ulkomailla?
Meillä on vanha, iso kartano Hämeessä ja 3h + k Ullanlinnassa Helsingissä.
Asumme maalla lasten koulujen ja harrastusten takia. Mies tekee työt etänä, työnantaja on Tampereella. Minä käyn 3 päivää viikossa työssä Hgissä, to ja pe teen töitä pikkukunnassa tässä lähellä.
Kommentit (32)
Minulla on 3 asuntoa eri puolilla Suomea ja 2 kesämökkiä eri puolilla Suomea. Vietän tasaisesti aikaa kaikissa. Tulee Suomen kokonaiskuva todella tutuksi ruohonjuuritasolla. Asunnoista yksikään ei ole kaupungissa.
Ihanaa, kun on tällainen palsta jossa wt- ihmisetkin voivat kuvitella ja olla hieman "parempaa" väkeä.
Vaikkapa edes sekunnin elämässään...
Hirveä työ kahden kodin pitämisessä, vaikka voi tuntua ensin " hienolta ". Aloitus oli erittäin huono trolli.
Toinen talo pks ja toinen etelä-Euroopassa.
On, mutta maasetukotiin en ole enää vuosiin panostanut
On joen rannalla kaupungissa koti ja sitten meren rannalla toinen koti.
Miksi kerrot tämän? Onko tilanne sinulle kovinkin hankala?
Mulla on kämppä kaupungissa kun teen viikot töitä siellä ja oikea koti maalla 150 kilsan päässä työpaikasta maalla. Etätöitä saa tehdä enää päivän viikossa, joten 3 yötä kaupungissa.
Meillä on talo maalla ja matkailuauto kaupungissa. Asutaan molemmissa.
Kaksi asuntoa täällä kaupungissa ja talo ja rantamökki maalla. Hyvin toimii.
Pari omaa asuntoa vuokralla ja yhteinen koti Espoossa. Nyt täysin varustellulla suvun kesämökillä etätöissä pitämässä maaseutua elinvoimaisena. Vielä kun Lapista saisi paikan.
Mitä oikeastaan teen tällä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Oli. Ei jaksa ees taas raijuuta.
Onhan se vähän rankkaa. Mullakin kun on päivystyksiä, niin joskus joutuu ajamaan Hgistä suoraan töistä maalle suoraan töihin. Mutta kyllä se kannattaa. Ihanaa kun saa elää sekä maalaiselämää että meren rannalla Helsingissä!
ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 asuntoa eri puolilla Suomea ja 2 kesämökkiä eri puolilla Suomea. Vietän tasaisesti aikaa kaikissa. Tulee Suomen kokonaiskuva todella tutuksi ruohonjuuritasolla. Asunnoista yksikään ei ole kaupungissa.
No tuo on jo saavutus! Kiva että kaikki kotisi ovat käytössä. Onko sinulla ehkä saaristokoti, lappikoti jossain hiihtokeskuksessa jne?
ap
Vierailija kirjoitti:
Hirveä työ kahden kodin pitämisessä, vaikka voi tuntua ensin " hienolta ". Aloitus oli erittäin huono trolli.
No se vähän riippuu. Meillä käy paikallinen kodinhoitoalan yritys hoitamassa pyykit ja pikkusiivouksen. Isommat kaudisiivoukset teemme itse.
ap
Vierailija kirjoitti:
Toinen talo pks ja toinen etelä-Euroopassa.
Ihanaa! Missä päin Eurooppaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
On, mutta maasetukotiin en ole enää vuosiin panostanut
Jos rakennus on vanha ja peruskuntoinen, älä anna sen rapistua! Varsinkin arvokkaampiwn maaseutukiinteistöjen kysyntä on hurjassa kasvussa.
ap
Oli. Ei jaksa ees taas raijuuta.