Muita joista ei saa meikillä "parempaa"?
Nyt ei puhuta mistään maskeraukseen verrattavasta, vaan ihan "perus"meikistä.
Tietenkin itsestään saa hieman edustavamman pienellä määrällä peitepuikkoa, ripsaria ja kulmaväriä, kaikki muu on ajan tuhlausta.
Olen käynyt muutaman kerran eri ammattimeikkajillakin tietyistä syistä, eikä kenekään lopputulos ollut ainakaan parempi kuin lähes meikitön naama.
Olen myös kuullut kyseisiltä ammattilaisilta tuskailua siitä, että silmäni ovat jotenkin oudot tai kulmakarvat tai suu tai mikä ikinä tai vähintääkin jos ei ääneen ole lausuttu, niin tuskaisesta ilmeestä ja usemmista meikin korjaamisen yrityksistäkin voi jo päätellä jotakin.
Olen siis ulkonäöltäni muuten perustavis, naamassa ei pitäisi olla mitään tavallisuudesta poikkeavaa häikkää, mutta jostakin syystä mikään meikki ei imartele.
En tiedä pitäisikö tästä vetää se johtopäätös, että osalla ihmisistä on kumman optimistinen kuva siitä miten paljon meikillä voikaan ulkonäköään muuttaa/parantaa vai kuulunko harvinaisuuksiin, joille mikään meikki ei vain sovi?
Kohtalotovereita?
Kommentit (54)
Mä luulin nuorempana että olen tuollainen, mutta se johtui vain siitä etten uskaltanut meikata tarpeeksi. Joku peitepuikko, ripsari, huulikiilto ei mulla tee yhtään mitään. Ruma mikä ruma vaikka vähän väritetty ruma.
Mutta nykyään osaan meikata itseni ihan eri näköiseksi ja niin myös arkisinkin teen. Avaimet mun tapauksessa:
- Erittäin vahva silmämeikki. Mulla on lähekkäin olevat silmät ja roikkuvat luomet. Näitä ongelmia ei millään hentoisilla rajauksilla ja luomiväreillä peitetä. Sen sijaan kunnon mustat kissarajaukset jotka on vedetty reilusti silmän ulkonurkasta ulos- ja ylöspäin ja mustalla luomivärillä varjostusta, niin johan roikkumiset peittyy ja ilme kohoaa.
- Varjostukset ja korostukset. Naamani on tosi ruman muotoinen. NEnä on leveä ja lyhyt ja leukaperät roikkuu. Varjostuksilla saan nenän pidemmän ja siromman näköiseksi ja leukaperäongelman saa lähes täysin peitettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikki onkin suunnattu enemmänkin meille "ei täydellisille", jotka löytävät meikittömästä naamastaan heti jotain kohtia joita voisi hiukan parannella ja joilla iho ei ole täydellinen.
Oli ne sitten näppylät poskella, todella tummat silmänaluset tai "painaumat" silmien alla, jokin arpi tai ihottuma tai karvattomat kulmakarvat tai tosi rasvainen naama.
Olen siitä samaa mieltä että jos ei kasvoissa ole mitään peiteltävää tai fiksailtavaa ta jotain mitä haluaisi erityisesti korostaa, niin miksi sitä sitten meikkaisi? Ei kannata.
Silti on pari juttua jotka sopivat ihan kaikille: Valkoiset hampaat, muotoillut kulmat ja kosteutettu naama!
En nyt väitä, etteikö naamassani olisi parannettavaa, mikään ei vain sitä paranna. Puhumattakaan siitä, etteikö olisi mukava kokeilla erilaisia tyylejä, mutta vielä mukavampaa olisi jos ne sopivisivat edes jotenkin.
Meikkaaminen on hankalaa koska pitäisi kokeilla tosi monia tuotteita, jotta löytää ne itselleen sopivat. Väärillä tuotteilla saa helposti itsensä näyttämään oudolta. Esim. meikkivoiteen pohjasävy on yksi tämänlainen, jos käytät väärää niin näytät heti siltä ettei kaikki ole meikissä ihan ok.
Tähän on tosi vaikea kommentoida enempää kun en ole naamaasi nähnyt meikillä ja meikittömänä, mutta minun on vaikea uskoa ettei sinulle sopisi minkäänlainen meikki. Suomalaisissa on pieni osa tyyliltään sellaisia "keijukaisia", joille vain tosi harva meikkityyli sopii ja näyttävät parhaalta au naturel.
Osaatko vähän kertoa mitä tuotteita olet esim. käyttänyt ja miten ne näyttivät sinusta oudolta? Meikkejä on kuitenkin niin valtava valikoima nykyään, että sieltä pitäisi löytyä jokaiselle jotakin.
Olen varmaan kokeillut lähes kaikkea ja kaikista hintaluokista.
Meikkivoiteissa tms. Ongelmana on, että ne tekevät naamasta vahamaisen kuten joku oli kuvannut, kevyemmät tuotteet eivät taas peitä virheitä. Ongelmana on myös lapsesta asti olleet pienet, muuten huomaamattomat juonteet silmien alla ja suupielissä, kokeilemani pohjustustuotteet ovat vain pahentaneet asiaa.voidemaiset korostustuotteet tekevät kyllä vähän heleämmän vaikutelman, mutta eivät juurikaan muuta kasvoja. Silmillä käytettynä vanhentavat.
Silmistä ja kulmakarvoista olen saanut meikkajilta kommenttia, eivät oikein tiedä mitä niille tekisi (mulla on aika pienet luomet ja silmät kuopissa).
Varjostukset, luomivärit yms. "Hukkuvat" naamaan eivätkä tee juuri eroa ja runsas pigmenttisemmät taas vanhentavat ja näyttävät muuten oudoille. Tämäkin on vahvistettua muilta, ei ainoastaan oma näkemys.
Voisin lisätä vielä, että olen yrittänyt valita sävyjä ja tuotteita yhdessä kosmetiikkaosastojen työntekijöiden kanssa, mutta huonolla menestyksellä, sekä sekoitella tuotteita keskenään. Olen aika monesti törmännyt ammattilaisen ilmeeseen, josta näkee, ettei oikein itsekkään tiedä mistä mättää. Ja jos en, olen saanut sitten palautetta muualta kun olen talsinut sokokselta kotiin naama täysin kummallisen ja epäsopivan meikkivoiteen peitossa.
Olet varmaankin oikeassa siinä että kasvosi/silmäsi/tms ovat haastavan malliset meikata. Ja kenties että ihonlaatusi on haastava meikata. Kumpikaan näistä ei sinällään tarkoita että tehtävä olisi mahdoton, lähinnä vaan että se on vaikeaa. Itsekin olen joitakin kertoja ollut ulkopuolisen meikattavana, enkä ole kertaakaan ollut tyytyväinen tulokseen. Ystäväni opetettua minulle joitain perusasioita, olen meikannut todella näyttävät meikit itse! En tiedä syytä, mutta vaikuttaa siltä että useimmat meikkaajat eivät ole luonteeltaan kovinkaan suuria taiteilijoita, eivätkä myöskään osaa työssään tehdä mitään muuta kuin perusmeikkiä perusnaamalle. Joten sanoisin että hyvän meikkaajan löytäminen on yhtä haastavaa kuin hyvän kampaajan tai hierojan!
Se, että ystäväsi ovat moittineet meikkaustulostasi voi joko liittyä siihen että sinua meikanneet eivät ole osanneet hommaansa niin hyvin, tai sitten siihen että pitävät meikattuja kasvojasi "kummallisina" kun eivät ole tottuneet sinua meikeissä näkemään! Ihan siis vaikka esimerkkinä toisinpäin, naama jonka useimmiten on nähnyt meikattuna näyttää myös kummalliselta ilman meikkiä (Mila Kunis).
http://23257-presscdn-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/05/…
Musta tuntuu, että olen kanssa tällainen. Just tänään oli valokuvaus työpaikan henkilökorttia varten ja meikkasin tavallista enemmän, en kuitenkaan mitään "sotamaalausta" vaan perus meikkivoiteen lisäksi ripsaria, eyelineria ja huulipunaa. Ratikassa tuijotettiin kuin ulkoavaruudesta tullutta, vaikka kun tarkistin peilistä niin mikään ei ollut levinnyt, en edes yrittänyt tehdä mitään varjostuksia tms… Ehkä mun vain ei pidä meikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikki onkin suunnattu enemmänkin meille "ei täydellisille", jotka löytävät meikittömästä naamastaan heti jotain kohtia joita voisi hiukan parannella ja joilla iho ei ole täydellinen.
Oli ne sitten näppylät poskella, todella tummat silmänaluset tai "painaumat" silmien alla, jokin arpi tai ihottuma tai karvattomat kulmakarvat tai tosi rasvainen naama.
Olen siitä samaa mieltä että jos ei kasvoissa ole mitään peiteltävää tai fiksailtavaa ta jotain mitä haluaisi erityisesti korostaa, niin miksi sitä sitten meikkaisi? Ei kannata.
Silti on pari juttua jotka sopivat ihan kaikille: Valkoiset hampaat, muotoillut kulmat ja kosteutettu naama!
En nyt väitä, etteikö naamassani olisi parannettavaa, mikään ei vain sitä paranna. Puhumattakaan siitä, etteikö olisi mukava kokeilla erilaisia tyylejä, mutta vielä mukavampaa olisi jos ne sopivisivat edes jotenkin.
Meikkaaminen on hankalaa koska pitäisi kokeilla tosi monia tuotteita, jotta löytää ne itselleen sopivat. Väärillä tuotteilla saa helposti itsensä näyttämään oudolta. Esim. meikkivoiteen pohjasävy on yksi tämänlainen, jos käytät väärää niin näytät heti siltä ettei kaikki ole meikissä ihan ok.
Tähän on tosi vaikea kommentoida enempää kun en ole naamaasi nähnyt meikillä ja meikittömänä, mutta minun on vaikea uskoa ettei sinulle sopisi minkäänlainen meikki. Suomalaisissa on pieni osa tyyliltään sellaisia "keijukaisia", joille vain tosi harva meikkityyli sopii ja näyttävät parhaalta au naturel.
Osaatko vähän kertoa mitä tuotteita olet esim. käyttänyt ja miten ne näyttivät sinusta oudolta? Meikkejä on kuitenkin niin valtava valikoima nykyään, että sieltä pitäisi löytyä jokaiselle jotakin.
Meikkivoiteissa tms. Ongelmana on, että ne tekevät naamasta vahamaisen kuten joku oli kuvannut, kevyemmät tuotteet eivät taas peitä virheitä. Ongelmana on myös lapsesta asti olleet pienet, muuten huomaamattomat juonteet silmien alla ja suupielissä, kokeilemani pohjustustuotteet ovat vain pahentaneet asiaa.voidemaiset korostustuotteet tekevät kyllä vähän heleämmän vaikutelman, mutta eivät juurikaan muuta kasvoja. Silmillä käytettynä vanhentavat.
Silmistä ja kulmakarvoista olen saanut meikkajilta kommenttia, eivät oikein tiedä mitä niille tekisi (mulla on aika pienet luomet ja silmät kuopissa).
Varjostukset, luomivärit yms. "Hukkuvat" naamaan eivätkä tee juuri eroa ja runsas pigmenttisemmät taas vanhentavat ja näyttävät muuten oudoille. Tämäkin on vahvistettua muilta, ei ainoastaan oma näkemys.
Meikkivoiteella ei peitetä yksittäisiä virheitä vaan sitä varten on peiteaineet. Ensin levitetään kevyt meikkivoide ja sitten peiteaineilla taputellaan virheitä piiloon. Yleensä saa pakkeloidun ilmeen jos yrittää liian peittävällä meikkivoiteella saada kaiken piiloon.
Mitä meikkivoiteita sulla on ollut käytössä? Valinnassa olennaisia asioita on:
1. Paljonko haluat peittää? Eli ei yksittäisiä näppyjä, vaan paljonko on värieroa ym. laajalla alueella iholla peitettävää.
2. Oma pohjasävy, keltainen vai punapohjainen
3. Onko kuiva tai rasvoittuva iho, näille sopii erilaiset meikkivoiteet
4. Haluatko peittävää mattajälkeä vai kevyemmän ja "luonnollisemman" "kiiltävämmän" pohjan.
Jos on hyvä iho, mutta yksittäisiä näppyjä, niin ei tarvitse käyttää pakkelimaista meikkivoidetta vaan voi käyttää jotain heleyttävää voidetta, pelkkää heleyttävää primeria tai muuta tosi kevyttä voidetta ja sitten peittää yksittäiset näpyt peiteaineilla.
Peiteaineita sitten on monenlaisia, on color correctoreita ja nestemäisiä ja voidemaisia peiteaineita.
Usein pääsääntöisesti käytetään niin että esim. silmien alle ja korostuksiin käytetään ihonsävyä vaaleampaa voidetta, mutta esim. näpyille oikeansävyistä peiteainetta. Vaaleampi korostaa ja tuo valoa, joten kuka haluaisi oikein tuoda esiin esim. näppyjä?
Tärkeintä meikkaamisessa on valita ne alueet mitä korostaa, ei niin että vetää silmät mustaks, mustat kulmat, tummat huulet ja naama hakattu jumalille. Se on se yleisin virhe sen lisäks että meikataan samalla tavalla kun 20v sitten.
Kaikki on omalla tavalla kauniita! Jokasen pitää vaan löytää se oma kohta kasvoista jota haluaa korostaa, on se sitten kivat silmät tai nätit huulet (:
Minusta kun meikki ei sovi, virhe on usein huonosti valittu tai olematon meikkipohja. Harvaa kaunistuu edes ripsivärillä, jos pohja puuttuu. Hirveintä on vahva meikki, mutta puuttuva peiteaine (jos iho ei ole todella aivan täydellinen).
Sanoisin, että kevyt meikkipohja pukee aivan jokaista. Syy on se, että iho ei ime valoa vaan heijastaa sitä. Jos ei ole aivan hirvittävä akne, ei kannata meikkipohjalla ihon virheitä piilottaa vaan tehdä kevyt pohja ja valita erikseen peittotuote ja silmänalusille peitevoide (+valokynä). Peittäviä tuotteitä käytetään todella vähän, tarvittaessa kerrostaen.
Poskipunakin sopii kaikille (lukuunottamatta jatkuvasti punaposkisia, joiden puna kuultaa meikin läpi), mutta avain on sijainti, määrä ja täsmälleen oikea väri.
Kulmien muotoilu ja kevyt korostus sopii myös kaikille, mutta värin on oltava just oikea.
Pukevun Silmien rajaus riippuu silmän koosta ja muodosta. Usein se kannattaa häivyttää.
Luomiväri&varjostukset ovatkin sitten jo taitolaji, jos meikki tuntuu rumentavan. Näissä neuvoisin katselemaan Youtubesta videoita ja yrittäisin etsiä ihmisen, jolla on samantyyppiset piirteet kuin minulla (esim. raskaat luomet, pienet silmät, voimakas leuka jne.).
Luomivärin levitykseen saa vinkkejä etsimällä youtubesta "hooded eyes".
Nämä sopii kaltaisilleni joilla ei ole sellaiset täydelliset suuret silmäluomet jolle levitellä luomiväriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin lisätä vielä, että olen yrittänyt valita sävyjä ja tuotteita yhdessä kosmetiikkaosastojen työntekijöiden kanssa, mutta huonolla menestyksellä, sekä sekoitella tuotteita keskenään. Olen aika monesti törmännyt ammattilaisen ilmeeseen, josta näkee, ettei oikein itsekkään tiedä mistä mättää. Ja jos en, olen saanut sitten palautetta muualta kun olen talsinut sokokselta kotiin naama täysin kummallisen ja epäsopivan meikkivoiteen peitossa.
Olet varmaankin oikeassa siinä että kasvosi/silmäsi/tms ovat haastavan malliset meikata. Ja kenties että ihonlaatusi on haastava meikata. Kumpikaan näistä ei sinällään tarkoita että tehtävä olisi mahdoton, lähinnä vaan että se on vaikeaa. Itsekin olen joitakin kertoja ollut ulkopuolisen meikattavana, enkä ole kertaakaan ollut tyytyväinen tulokseen. Ystäväni opetettua minulle joitain perusasioita, olen meikannut todella näyttävät meikit itse! En tiedä syytä, mutta vaikuttaa siltä että useimmat meikkaajat eivät ole luonteeltaan kovinkaan suuria taiteilijoita, eivätkä myöskään osaa työssään tehdä mitään muuta kuin perusmeikkiä perusnaamalle. Joten sanoisin että hyvän meikkaajan löytäminen on yhtä haastavaa kuin hyvän kampaajan tai hierojan!
Se, että ystäväsi ovat moittineet meikkaustulostasi voi joko liittyä siihen että sinua meikanneet eivät ole osanneet hommaansa niin hyvin, tai sitten siihen että pitävät meikattuja kasvojasi "kummallisina" kun eivät ole tottuneet sinua meikeissä näkemään! Ihan siis vaikka esimerkkinä toisinpäin, naama jonka useimmiten on nähnyt meikattuna näyttää myös kummalliselta ilman meikkiä (Mila Kunis).
http://23257-presscdn-pagely.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/05/…
Kiitos asiallisesta viestistä. Voi olla, että pitää hyvinkin paikkansa mitä kerroit, jonkin verran uskoa on huventanut sekin, kun on vierestä nähnyt meikkaajan tekevän "uskomattomiakin" muodonmuutoksia muille.
Kasvoni eivät myöskään luultavasti näytä muuten mitenkään oudoille, vaan sitten meikatessa on tullut vilpittömän hämmästyneitä reaktioita, kun mikään aiotuista meikeistä ei ole toiminutkaan.
Edellä joku sanoi myös, että on eroa sillä tehdäänkö meikkaus "arkimeikiksi" vai kuvia varten ja pääsääntöisesti meikkini on silmiinpistävän huono myös kuvissa.
Olisi kyllä kiva löytää ihminen, jolla olisi silmää ja taitoa opastaa asiassa.
Vitsi kun tekis mieli nähdä sun kuva :)
T:meikkaaja
Minä näytän meikattuna vain vähän huolitellummalta ja toki se hieman kohentaa ulkonäköäni vs. meikitön olemus, koska mulla on muuten rasvaisen kiiltävä iho ja epätasaisen värinen iho. Tasaa siis vähän.
Mutta eipä meikki minusta mitään kaunotarta tee, vaikka minkälaista meikkiä kokeilisi..Kai siinä on myös se psykologinen efekti, että kun olen meikannut, olen edes vähän yrittänyt kohentaa ulkonäköäni.
Kenguru kirjoitti:
No EIPÄ! :) Rakastan sitä kun löytää oikean meikin oikealle asiakkaalle ja näkee sen iloisen ilmeen kun hänkin kokee itsensä vielä aiempaakin kauniimmaksi!
t: toinen samanmoinen
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän meikattuna vain vähän huolitellummalta ja toki se hieman kohentaa ulkonäköäni vs. meikitön olemus, koska mulla on muuten rasvaisen kiiltävä iho ja epätasaisen värinen iho. Tasaa siis vähän.
Mutta eipä meikki minusta mitään kaunotarta tee, vaikka minkälaista meikkiä kokeilisi..Kai siinä on myös se psykologinen efekti, että kun olen meikannut, olen edes vähän yrittänyt kohentaa ulkonäköäni.
Valitettavasti joillain typeryksillä on vielä sellainenkin mielipide ettei "rumat" saisi meikata kun ei niistä kaunottaria tule kuitenkaan. Mutta itse en siitä välitä, meikkaan silti omaksi ilokseni. Vihaajat vihaa. :D
Meikki vanhentaa. Kun meikkaa teininä, näyttää "aikuiselta". Kun meikkaa yli viisikymppisenä, näyttää muumiolta. Näin se vaan on. Meikkityyliä pitää keventää ellei sitten ole kuin Sophia Loren ja lisää mustaa luomiväriä kulmakarvoihin asti ja arskat päälle. Kaikki kirkkaan räiskyvät värit korostavat ikää, helmiäinen, kiilto, poskipuna myös.
Kulmat, ripset eivät välttämättä ole niitä paikkoja joita tarvitsee meikata, vaan se riippuu kyseisestä ihmisestä. Kovin vaalealle ei kannata maalata nykymuodin siittiöitä eikä vetää ruskeita viiruja poskiin ja tupsuttaa aurinkopuuteria. Usein hyvin hoidettu iho on parasta ja ellei sitä ole, kevyt meikki, joka peittää ongelmat, mutta jota ei ole muualla, sekin kostea ja kiiltävä ei matta. Huuliin vaaleaa tai kiiltoa, ei mitään tiukkoja tätirajauksia. Ei missään nimessä hämähäkkiripsiä.
Huono meikkaaja yrittää tehdä kaikista saman näköisiä. Mieti sitä ap. Hyvä meikkaaja osaa korostaa ihmisen persoonaa tai luoda erilaisia "hahmoja". Sinä olet todennäköisesti mieleenpainuvan näköinen ja persoonallinen. Se on etu. Just oli joku tutkimus jonka mukaan sievät kasvot eivät jää mieleen, mutta persoonalliset jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin nuorempana että olen tuollainen, mutta se johtui vain siitä etten uskaltanut meikata tarpeeksi. Joku peitepuikko, ripsari, huulikiilto ei mulla tee yhtään mitään. Ruma mikä ruma vaikka vähän väritetty ruma.
Mutta nykyään osaan meikata itseni ihan eri näköiseksi ja niin myös arkisinkin teen. Avaimet mun tapauksessa:
- Erittäin vahva silmämeikki. Mulla on lähekkäin olevat silmät ja roikkuvat luomet. Näitä ongelmia ei millään hentoisilla rajauksilla ja luomiväreillä peitetä. Sen sijaan kunnon mustat kissarajaukset jotka on vedetty reilusti silmän ulkonurkasta ulos- ja ylöspäin ja mustalla luomivärillä varjostusta, niin johan roikkumiset peittyy ja ilme kohoaa.
- Varjostukset ja korostukset. Naamani on tosi ruman muotoinen. NEnä on leveä ja lyhyt ja leukaperät roikkuu. Varjostuksilla saan nenän pidemmän ja siromman näköiseksi ja leukaperäongelman saa lähes täysin peitettyä.
Sama täällä, kunnolla pakkelia kehiin ja johan alkaa syntyä optista harhaa. Hentoiset nudemeikit jätän suosiolla niille, jotka meikkaavat korostaakseen luonnonkauneuttaan. Mulla on pienet tihrusilmät roikkoluomien takana ja voi sitä riemua, kun vihdoin tajusin sutia tarpeeksi tummaa luomiväriä tarpeeksi korkealle luomivaon yläpuolelle. Mullahan on silmät! Jos vaihtoehtoina on näyttää meikkaamattomana Martti Syrjältä tai meikattuna Hannele Laurilta (sori Martti, sori Hannele), niin kyllä mä ennemmin sen Hannelen valitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, kunnolla pakkelia kehiin ja johan alkaa syntyä optista harhaa. Hentoiset nudemeikit jätän suosiolla niille, jotka meikkaavat korostaakseen luonnonkauneuttaan. Mulla on pienet tihrusilmät roikkoluomien takana ja voi sitä riemua, kun vihdoin tajusin sutia tarpeeksi tummaa luomiväriä tarpeeksi korkealle luomivaon yläpuolelle. Mullahan on silmät! Jos vaihtoehtoina on näyttää meikkaamattomana Martti Syrjältä tai meikattuna Hannele Laurilta (sori Martti, sori Hannele), niin kyllä mä ennemmin sen Hannelen valitsen.
Niinpä. Mäkin nuorena katsoin jotain luomivärin levitysoppaita ja niillä väriä levitettiin lähinnä liikkuvalle luomelle. No, mulla liikkuva luomi on noin 2 millin osio ja peittyy täysin kun silmä on auki. Eli ihan turhaa siihen mitään värialueita eri väreillä tehdä. Nykyisin koko liikkuva luomi on arkimeikissä vaalealla perusvärillä jota on kulmiin asti ja sitten paljo luonnollista luomivakoa korkeammalle teen tummilla väreillä "keinotekoisen luomivaon" ja silmän ulkonurkkaan kohottavan kolmion vielä.
Olen oppinut häivyttelemään vielä värini niin hyvin että en edes näytä kovin maalatulta vaikka oikeasti siinä silmän yläpuolella on ensin kynämäisellä kajalilla vedetty keinotekoinen luomenraja, sitten sitä pehmennelty mustalla ja tummanharmaalla. Kun silmä on auki niin hurjista kissarajauksista näkyy vain pieni kohottava "häntä" silmän ulkonurkassa ja hillitty tumma varjostuskolmio siitä sisäänpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah. :D Paras, kiitti nauruista! Nyt kun jatkossa näen jonkun Hannelen näköisen, häivähdyksellä marttia, ajattelen sinua lämmöllä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kenguru kirjoitti:
No EIPÄ! :) Rakastan sitä kun löytää oikean meikin oikealle asiakkaalle ja näkee sen iloisen ilmeen kun hänkin kokee itsensä vielä aiempaakin kauniimmaksi!
Tekisi kyllä mieli laittaa, mutta en uskalla. Viimeaikojen julkkis vertaukset ovat olleet Julia Roberts ja Sophia Lorens, mielestäni näytän enemmän Lena Dunhamilta, enkä keksi kahteen aiempaan paljoakaan yhtäläisyyksiä, ehkä suun/kasvojen muodossa on jotakin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Meikki vanhentaa. Kun meikkaa teininä, näyttää "aikuiselta". Kun meikkaa yli viisikymppisenä, näyttää muumiolta. Näin se vaan on. Meikkityyliä pitää keventää ellei sitten ole kuin Sophia Loren ja lisää mustaa luomiväriä kulmakarvoihin asti ja arskat päälle. Kaikki kirkkaan räiskyvät värit korostavat ikää, helmiäinen, kiilto, poskipuna myös.
Kulmat, ripset eivät välttämättä ole niitä paikkoja joita tarvitsee meikata, vaan se riippuu kyseisestä ihmisestä. Kovin vaalealle ei kannata maalata nykymuodin siittiöitä eikä vetää ruskeita viiruja poskiin ja tupsuttaa aurinkopuuteria. Usein hyvin hoidettu iho on parasta ja ellei sitä ole, kevyt meikki, joka peittää ongelmat, mutta jota ei ole muualla, sekin kostea ja kiiltävä ei matta. Huuliin vaaleaa tai kiiltoa, ei mitään tiukkoja tätirajauksia. Ei missään nimessä hämähäkkiripsiä.
Huono meikkaaja yrittää tehdä kaikista saman näköisiä. Mieti sitä ap. Hyvä meikkaaja osaa korostaa ihmisen persoonaa tai luoda erilaisia "hahmoja". Sinä olet todennäköisesti mieleenpainuvan näköinen ja persoonallinen. Se on etu. Just oli joku tutkimus jonka mukaan sievät kasvot eivät jää mieleen, mutta persoonalliset jäävät.
Se on totta että teini usein näyttää aikuisemmalta meikattuna. Mutta ei meikki kyllä yleisesti ottaen vanhenna. Päinvastoin, itselläni meikistä on tullut tärkeämpi sen jälkeen kun täytin 40 koska sillä voi todella hyvin peitellä iän tuomia muutoksia kuten roikkumisia, tummia silmänalusia, huulten värittömyyttä, ripsien ja kulmien harmaantumista.
Suomalaisista kyllä varmaan 90%:lla kulmat ja ripset on paikkoja joita kannattaa todellakin meikata. Usein kun nuo karvat ovat joko vaaleat, hentoiset, tai useilla molempia. Itselläni karvat on sinänsä tummia, mutta niin hentoja ettei koko ripsiä juuri näy ilman kunnollista tuuhentavaa ripsaria. Ja kulmat on harvat, pahan näköiset ilman väriä.
Tuo "kostea ja kiiltävä" ihomeikki on jotain, mikä näyttää hyvältä runwayllä ja ehkä hellepäivinä, mutta talvella se näyttää yleensä vain pahalta, siltä että iho on pahasti rasvoittunut ja kiiltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenguru kirjoitti:
Tekisi kyllä mieli laittaa, mutta en uskalla. Viimeaikojen julkkis vertaukset ovat olleet Julia Roberts ja Sophia Lorens, mielestäni näytän enemmän Lena Dunhamilta, enkä keksi kahteen aiempaan paljoakaan yhtäläisyyksiä, ehkä suun/kasvojen muodossa on jotakin samaa.
Lena Dunhamilla ja Julia Robertsilla ei kyllä ole kauheasti muuta yhtäläisyyttä kuin ehkä suuret ja näyttävät silmät ja aika huomiota keräävä nenä? Onko sulla sellaiset?
Eikä tosiaankaan huonolla tavalla, suuret silmät ainakin on tosi kauniit ja niitä kannattaa korostaa! Nuo vain vaikuttaisi olevan näillä kahdella ne "hallitsevat piirteet".
Eli Lena Dunhamin kuvien perusteella itse korostaisin silmiä, saaden ne näyttämään vielä aiempaakin suuremmilta, häivyttäisin ehkä hiukan nenää esim. tosi kevyellä contourilla. Hänelle ainakin kuvien perusteella sopisi tosi hyvin sellainen heleä, herkkä meikki! Eli korostustuotteita, highlighteria poskille ja poskipuna tuohon "cheek apple" kohdalle.
Eli jos olisin Lena ja menisin vaikka meikkaajalle, niin pyytäisin heleän, herkän, ohuen ja kuulaan pohjan. Korostus silmiin, jopa ei överit-tekoripset (iltaan) ja painopiste selkeästi silmissä. Kasvot kyllä kaipaavat mielestäni hiukan contouringia poskiin kun kasvonpiirteet eivät ole kovinkaan selkeät ja se toisi tiettyä muotoa ja "kapeutta poskiin".
Mutta siis yhteenveto: Kuulas pohja todellakin, ei mattaa!