Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te naiset, joiden ex-mies hyppäsi heti erottuanne uuteen suhteeseen: miten itse olette pärjänneet? + muita kysymyksiä

Vierailija
03.12.2017 |

Menikö pitkään päästä erosta yli? Miten miehellä meni uuden suhteen kanssa? Miten pitkä aika erostanne nyt on? minkä takia päädyitte eroon? Voi kertoa sellaisestakin, mistä en kysynyt.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijä. kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mitä exä puuhaa? Jos meidän suhteemme on päättynyt, niin aivan sama, vaikka sillä olisi seuraavana päivänä kolme uutta kierroksessa. Ei se ole minun asiani.

Tätä minäkin ihmettelen. Tuntuu kovasti kiinnostavan se ex:n uusi elämä. Kenen kanssa suhteessa ja kuinka kauan kestää? Sen sijaan että suuntaisi energian ja ajan oman uuden elämänsä luomiseen ja kehittämiseen, niin seurataan entisen touhuja. Sairasta.

Vierailija
22/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyimme eroon muista syistä, tajusin pettämisen vasta paljon myöhemmin. Exäni suhtautui pettämiseen tosi jyrkästi, hyvin moraalinen mies. Kunnes älysin eron jälkeen ettei hidas hämäläinen kyllä kuukaudessa parissa saa itselleen vakavaa parisuhdetta joten sutinaa oli ollut jo meidän avioliiton aikana! 

Mieheni oli aina haaveillut pitkistä, hoikista ja rintavista ruotsalaisblondeistä (itse olin tuolloin hoikka, siro luonnostaan punertavahiuksinen) joten järkytys oli suuri kun tapasin uuden vaimon ensimmäisen kerran 6kk eromme jälkeen: vanhempi, pienempi, tanakka ja tumma. Ovat yhä naimisissa joten kestäähän se.

Halusin eroa itse joten ei siinä ollut mitään surtavaa, itsetunnon rakentamiseen meni vuosi. 3 vuotta eron jälkeen tapasin nykyisen mieheni ja olemme yhä onnellisia yhdessä 22 vuoden jälkeenkin. Lapset ovat kuopusta lukuunottamatta aikuistuneet.

Exän tapasin viimeksi viikonloppuna kun olin lapsenlapsen ristiäiset. Ihan ok välit, kuin kuka tahansa hyvän päivän tuttu. Emme ole muuten olleet yhteydessä kuin perhejuhlissa.

Me olemme menneet elämässä eteenpäin kaikin tavoin, elämme taloudellisesti mukavaa elämää ja olemme tukeneet lapsia heidän opiskeluissaan ja oman elämän alussa. Exä asuu edelleen samassa kämpässä kuin silloin 25v sitten, samassa työpaikassa ja samoissa ympyröissä muutenkin. Ei tue lapsia mitenkään, maksoi vain minimielarit aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö pitkään päästä erosta yli? Miten miehellä meni uuden suhteen kanssa? Miten pitkä aika erostanne nyt on? minkä takia päädyitte eroon? Voi kertoa sellaisestakin, mistä en kysynyt.

Olin naimisissa 20 vuotta, mies rakastui toiseen, ja pari vuotta meni päästä erosta yli. Mies meni naimisiin salarakkaansa kanssa, mutta lasten mukaan he yhä riitelevät paljon.

Erosta on seitsemännvuotta. Minäkin olen uudelleen naimisissa.

Kuten joku aikaisempi sanoi, niin pettymys erosta on suuri. Eron jälkeen vaikeinta oli kestää hylätyksi tulemisen tunne. Vaikka olen päässyt erosta yli, ja kaikki on hyvin, niin jonkun surun se jätti. Surun siitä, ettei lapset saanetkaan kasvaa ydinperheessä.

Vierailija
24/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdesti eronnut pitkästä suhteesta, molempien jälkeen mies on nopeasti löytänyt uuden kumppanin ja molemmat ovat perustaneet näiden uusien kanssa perheen. Valehtelisin jos väittäisin ettei tunnu yhtään missään, olenhan ihminen, mutta samalla ei kuitenkaan sillä tavalla harmita (ainakaan enää), että toivoisin näille eroa. Katson tulevaisuuteen sekä keskityn omaan elämääni; heidän onnensa ei millään tavoin ole minulta pois. En mitenkään ole toivonut, että olisivat jääneet mun perään haikailemaan, se ei ole se juttu, ehkä jotenkin vertaan omaan elämääni ja mietin että miksi minulla ei ole sitä samaa onnea. Ikään kuin kaksi identtisestä tilanteesta vain se mun exä on löytänyt onnen, mutta minä en. Mutta eihän siinä mitään identtistä ole, mut jotenkin noin se ehkä mielessäni vertautuu ennemmin kuin mitään suoranaista katkeruutta.

Molemmissa tapauksissa minä olin lopulta se voima, joka vei eron loppuun, yritettyäni/yritettyämme ensin kaikkea muuta. Toisaalta koen, että kumpikaan näistä ei ollut erityisen sitoutunut, lähinnä eivät halunneet erota, kun olin kuitenkin helppo kumppani ja toisaalta, ehkä molemmilla on ollut jonkunlaista kammoa yksin olemista kohtaan. Siinä mielessä olen onnellinen tilanteeseeni, että olen aina eron jälkeen ollut pitkään yksin ja saanut sen surutyön tehtyä, niin ei tarvitse mitään suurta taakkaa kantaa mahdolliseen uuteen parisuhteeseen.

Vierailija
25/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun exällä on ollut jo kolme naistaystävää ja erosta vasta 4kk, kaikki naiset ova heivanneet hänet pois

Vierailija
26/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä hyppäsi suoraan uuteen suhteeseen, tai suhde taisi olla olemassa jo ennenkuin oli edes erottu. Petti siis minkä kerkesi ja kun päätin suhteen, hyppäsi suoraan uuteen ja vonkasi sitten minua takaisin aikansa. En huolinut takaisin.

Hyvin olen pärjännyt, ei ole ollut ikävä sekuntiakaan.

Vierailija
27/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/36 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vaihdettiin lennosta uuteen kohta 3v sitten ja ovat edelleen yhdessä ilmeisen onnellisina. Itselläni ei ole uutta suhdetta ja mitä kauemmin olen yksin, sitä paremmin voin. Jokunen tapailu oli vuoden aikana, mutta ei herännyt mitään rakkauskertomusta.Olen jalat maassa, suuntaan elämässä eteen päin ja nautin uudesta aamusta.

Vierailija
29/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijä. kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mitä exä puuhaa? Jos meidän suhteemme on päättynyt, niin aivan sama, vaikka sillä olisi seuraavana päivänä kolme uutta kierroksessa. Ei se ole minun asiani.

Sulla ei sit tunteita. Kylmä. 

Vierailija
30/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että nyt on mies sinun ongelmasi.

Vierailija
31/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nopeasti ovat uuden aina löytäneet. Suhteen laadusta en tiedä. Olen pärjännyt hyvin eron jälkeen. En tee mitään juopottelevalla ukolla. Jostain syystä veri vetäisi luokseni, mutta oveni ei aukea. 

Vierailija
32/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miesystäväni vaihtoi minut n. 15 vuotta vanhempaan, koska en juuri sillä hetkellä, kun hän kysyi, halunnut lapsia. Raskautuminen n. 45-vuotiaan kanssa ei onnistunut, joten mies kuoli lapsettomana alkoholistina.  

Vierailija
33/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katuneet sitä että ette olleet parempia miehelle kun mies vaihtoi parempaan kumppaniin?

Vierailija
34/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on erittäin narsistinen piirre hypätä samantien suhteesta toiseen. Jokainen joka on uuden suhteen aloittanut alle 2vk sisään edellisestä on narsistinen ihminen, eikä osaa kommunikoida.

No niin on. Kyllä miehen pitäisi kärsiä yksinäisyydestä vähintään parivuotta että oppisi muuttumaan paremmaksi naisille. Itse kyllä olin omassa suhteessa se joka jätti kun tapasin paremman miehen suhteen aikana

Vierailija
35/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heti uudessa suhteessa. Hän sai liittomme aikana narsisti-diagnoosin. 

Itselläni ei mitään vakavampaa suhdetta, koska en yksinkertaisesti pysty. Traumoja käsittelen terapiassa viikottain.

Olen vähän niin kuin kaivellut poppareita tässä esiin ja odottelen tuleeko eksän nyksä jossain vaiheessa purkautumaan miehen käytöksestä.

Olen estänyt miehen kaikissa medioissa, missä pystyn, joten en tiedä muuta kuin että hänellä joku on.

Vierailija
36/36 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole se memekin, jossa mies hyppää heti uuteen sänkyyn ja kuukauden päästä itkee naista takaisin.
Nainen itkee kuukauden exää takaisin ja löytää uuden, eikä haluakkaan enää exää.
Näin on mennyt minulla jokaisessa suhteessa aina, niin vakavissa kuin ei niin vakavissakin :) puhutaan ihan 10-15 miehestä.

No en sinänsä ihmettele jos on niin monta ukkoa ollut ettei edes muista tarkkaa määrää enää.