Aion ottaa tästedes tylyn asenteen lisämyyntiä kohtaan
Eli kävelen kaupasta ulos heti kun myyjä alkaa tyrkyttämään jotain ostokseeni liittymätöntä, enkä palaa siihen myymälään enää. Joku helvetin roti on niihinkin saatava. Tilanne on nykyään täysin älytön.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vain totean:"Ei kiitos, en tarvitse sukkia/leggingsejä, toppia...." mitä nyt tarjotaankaan.
Se on niillä myyjilläkin nimittäin sellainen pakkotilanne, koska myymäläpäällikkö kyttää (tai tehdään asiakaskysely jälkikäteen), että muistiko se kassaneiti tyrkyttää niitä oheistuotteita asiakkaalle. Jos ei, niin paskamyrsky nousee.
Mulle tehtiin tuollainen kysely Lindexiltä, tosin siinä ei kysytty tarjottiinko lisämyyntiä (ei edes tarjottu!) vaan että antoiko myyjä ostoksiisi kehuvia kommentteja! 😂 Vastasinkin, että ihmettelin, kun myyjä alkoi kehua mun ostavan lapsen talvivaatteita (oli lokakuun puoliväli), että "aamut kylmenee kohta" kun siis asutaan Suomessa! Että joo-o, tapu tapu, kun mä ostin talvivaatetusta!
Lisämyyntiäkin nolostuttavampaa ja raivostuttavampaa on tuo ostosten kehuminen! Ei minä sitä vaatetta tosiaankaan ostaisi, jos en siitä tykkäisi!
Minä kehun myyjää takaisin :D
"Ihanat korvakorut, onko ne täältä? "
"Hieno avainnauha, mistä se on?"
Tiedän ettei niitä kiinnosta paita jonka osti alesta vaan tekee sen pakosta ja siitä tulee minulle kiusaantunut olo ja tuo on ainut tapa jolla saan tilannetta kevennettyä omalta osaltani. Saattaa olla ettei ne myyjät pidä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa myyjän palkasta tulee siitä lisämyynnistä! Niiden nimike on myyjä, tehtävänä on myydä. Osta netistä, jos et halua mitään tyrkytystä. Mutta muista, että moni nettipuoti ei enää maksa palautuksia.
Ettekö ole huomanneet että suuri osa nettikaupoista tyrkyttää myös lisäostoksia?
"Suuri osa heistä jotka osti saman kuin sinä osti myös tämän tuotteen" "jos ostat vielä näin ja näin paljon saat ilmaiset postikulut" "otatko pikakuljetuksen paketillesi" "otatko vielä vakuutuksen tuotteellesi" jne jne
Koneen tekemänä vähemmän ärsyttävää ja helpompi ohittaa.
Eihän se kivaa oo tyrkyttää sitä kamaa, varsinkaan kun siitä usein saa huudot päälle.
Ite työharjoittelussa kuuntelin ties mitä paskanpuhumista jos tarjosin sukkia esimerkiksi.. Harmi että sattuu olemaan yks arviointikriteeri. Kolmonen tuli työharjottelusta, huorittelua kuulin useemmanki kun kolme kertaa.
T: näin ne teidän kultamussukkamiehenne puhuvat
Mua ärsytti se, kun ehdotettiin kassalla maksaessa lahjoittamaan hilut hyväntekeväisyyteen. Kielsin aina. Päätän itse, minne lahjoitan. Moni varmaan painostuksen alla lahjoittaa, vaikkei haluaisi. En tiedä, onko tuollaista enää. Asioin nykyään netissä.
Meillä on joka kuukausi eri tuote kassan luona, jolla yritetään tehdä lisämyyntiä. Sitä pitäis siis tarjota joka asiakkaalle, mutta minä otan lisämyyntituotteen puheeksi silloin, jos asiakas ostaa jotain siihen liittyvää. Esim. kun lisämyyntituote on vaikkapa patteripaketti, on sitä helppo tarjota pattereilla toimivan jouluvalon ostajalle. Jos kuukauden tuote on vaikka tyyny, niin otan puheeksi jos asiakas ostaa peiton tai pussilakanasetin.
Tuo on minusta noin loogisempaa, asiakkaalle mukavampaa (ei ehkä tule niin tyrkytysfiilis kun liippaa kuitenkin ostoksiaan läheltä) sekä itselleni luontevampaa kuin alkaa kaupata vaikkapa pyyhkeitä kun asiakas ostaa tuolin.
Joskus vuosia sitten olin Hesburgerissa töissä ja kyllä sen huomasi, että kun kysyi "laitetaanko eurolla isommaksi?" niin tosi moni siihen lankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vain totean:"Ei kiitos, en tarvitse sukkia/leggingsejä, toppia...." mitä nyt tarjotaankaan.
Se on niillä myyjilläkin nimittäin sellainen pakkotilanne, koska myymäläpäällikkö kyttää (tai tehdään asiakaskysely jälkikäteen), että muistiko se kassaneiti tyrkyttää niitä oheistuotteita asiakkaalle. Jos ei, niin paskamyrsky nousee.
Mulle tehtiin tuollainen kysely Lindexiltä, tosin siinä ei kysytty tarjottiinko lisämyyntiä (ei edes tarjottu!) vaan että antoiko myyjä ostoksiisi kehuvia kommentteja! 😂 Vastasinkin, että ihmettelin, kun myyjä alkoi kehua mun ostavan lapsen talvivaatteita (oli lokakuun puoliväli), että "aamut kylmenee kohta" kun siis asutaan Suomessa! Että joo-o, tapu tapu, kun mä ostin talvivaatetusta!
Ei ammattitaitoisen myyjän kyllä kuulu huomioida asiakkaan ostoksia, siis sanoa niistä yhtään mitään!
No niiinpä, mutta ei ilmeisesti Lindexin mielestä. Sanoin, että oli tosi teennäinen ja tökerö se "huomioiminen" ja että olin että mitä ihmettä se näitä kommentoi! Vaikken nyt loukkaantunutkaan, mutta siis ... Toivottavasti meni palaute perille.
Ja haluatko lahjoittaa euron unicefille ja mimmoin minnekin... eilen kampin piknikissä euro pelastakaa lapset järjestölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ammattitaitoisen myyjän kyllä kuulu huomioida asiakkaan ostoksia, siis sanoa niistä yhtään mitään!
No totta helkutissa kuuluu! Missä sä oikein olet töissä? Alkossa, apteekissa vai missä?
Mulle tehtiin just Alkossa sellainen peukku ylös /alas asiakaskysely kassalla siitä, oliko myyjät tehneet lisämyyntiyritystä 😂
Jos noin harmittaa, niin valita yrityksen nettisivujen kautta tai myymälän esimiehelle. Myyjällä ei ole oikein mahdollisuutta tehdä toisin, koska hänet on velvoitettu lisämyyntiin.
Kyllä muuten myyjänä hävettää tyrkyttäminen. Enää ei edes riitä, että koittaa myydä yhden tuotteen lisää, pitää koittaa myydä 2-3 kpl enemmän. Aina en kehtaa, mutta joskus on pakko, koska näitä myyntejä palavereissa sitten julkisesti arvioidaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos noin harmittaa, niin valita yrityksen nettisivujen kautta tai myymälän esimiehelle. Myyjällä ei ole oikein mahdollisuutta tehdä toisin, koska hänet on velvoitettu lisämyyntiin.
Eikä ne sieltä ylemmältä kuuntele rivimyyjää vaikka päivän jokainen asiakas olisi jättänyt ostokset kassalle. Heillä on strategia. Ainoastaan suoraan johtoon valittaminen toimii.
Tuosta pakko-kehumisesta: Vero Modassa tuli (myyjälle) vähän kiusallinen tilanne kun hän alkoi kehumaan tuotetta jonka olin ostamassa. Hän aloitti reippaalla äänellä "Eikä miten ihana!!! Noi onkin just tullu! JA siis toi on just niin... niiin...eh.. äh...TOMMONEN!" :D Alkoi vähän hymyilyttään. Ai että ihan TOMMONEN. :D
Jos ei keksi mitään sanottavaa, niin ei mun ostamaa tuotetta tarvi ylistää. Ite tykkään, se riittää.