Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä jälkiruokana kahvin kanssa jouluaattona

Vierailija
03.12.2017 |

Siis kun pääruoka on syöty ja tulee jälkiruuan aika ja mahdolliset kahvit ja konjakit niin mitä muuta kahvipöydässä on ollut?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konvehteja, juustokakkua ja jotain suolaista.

Vierailija
42/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torttuja , suklaata, jonkinlainen kakku/torttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossua ja Suomi viinaa.

Vierailija
44/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaterian jälkeen on yleensä niin täynnä, ettei jaksa heti mitään ihmeellistä syödä. Suklaata toki mahtuu, joten sitä on tarjolla😅 yleensä jouluaterian jälkeen otetaan kaikki ihan rennosti ja keitellään sitten kahvit kun siltä tuntuu. Kahvipöydässä tarjolla joulutorttuja ja glögijuustokakkua.

Vierailija
45/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruoka on parasta kahvin kanssa. Ravintolassakin pyydän kahvin aina samaan aikaan jälkiruuan kanssa, mutta kovin vaikeaa on, vaikka olen maksava asiakas. Usein joutuu kyselemään kahvin perään, vaikka kuinka olisi asia jo tilatessa teroitettu, että samaan aikaan. Tämä siis muutamalle, joka on täällä yrittänyt korostaa sitä, että kahvi olisi jotenkin pakollista nauttia vasta jälkiruuan jälkeen. Näin ainoastaan suurilla järjestetyillä päivällisillä, jotka on pakko rytmittää. Mutta muuten jokainen nauttii kahvinsa just silloin kuin itse haluaa.

Puolukkajäädyke, kahvi ja konjakki on meilläkin. Jouluaterian jälkeen vietetään puolisen tuntia olohuoneessa keskustellen, osa siivoaa pöytää ja keittiötä. Sitten on kahvin ja jälkiruuan aika.

Vierailija
46/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata

47/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, autocorrecting asialla: Joulukahvit

Vierailija
48/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiruoka on parasta kahvin kanssa. Ravintolassakin pyydän kahvin aina samaan aikaan jälkiruuan kanssa, mutta kovin vaikeaa on, vaikka olen maksava asiakas. Usein joutuu kyselemään kahvin perään, vaikka kuinka olisi asia jo tilatessa teroitettu, että samaan aikaan. Tämä siis muutamalle, joka on täällä yrittänyt korostaa sitä, että kahvi olisi jotenkin pakollista nauttia vasta jälkiruuan jälkeen. Näin ainoastaan suurilla järjestetyillä päivällisillä, jotka on pakko rytmittää. Mutta muuten jokainen nauttii kahvinsa just silloin kuin itse haluaa.

Puolukkajäädyke, kahvi ja konjakki on meilläkin. Jouluaterian jälkeen vietetään puolisen tuntia olohuoneessa keskustellen, osa siivoaa pöytää ja keittiötä. Sitten on kahvin ja jälkiruuan aika.

Aika erikoista. Olen noin 25 vuotta tilannut ravintolassa kahvin jälkiruoan kanssa, eikä se ikinä ole ollut vaikeaa. Päinvastoin.

Vierailija
49/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumukermahyytelö viehättäisi tänä jouluna, toisaalta liköörimarinoidut hedelmät ja marjat. Juustot hilloineen ja viikunoineen voisi tarjota iltaruuaksi.

Vierailija
50/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutorttuja, äidin tekemää pullaa, omenakakkua ja vadelmarahkaa tai karpalojäädyke.

Vierailija
51/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja konjakki riittää useimmalle jälkiruuaksi, tai sitten vaihtoehtona joku kevyehkö jälkkäri.

Vierailija
52/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista. Olen noin 25 vuotta tilannut ravintolassa kahvin jälkiruoan kanssa, eikä se ikinä ole ollut vaikeaa. Päinvastoin.

Siis pidätkö erikoisena sitä, että tilaaminen on ollut sinulle helppoa?

Kyllä se minullekin on helppoa. Fine dining -paikoissa vain ei silti toimita tilauksen mukaisesti.

Vierailija
53/56 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikakkua, joulutorttuja, halvaa ja pipareita.

Joulupukin jälkeen myöhemmin Wienernugaata, italialaista mantelilikööriä ja makeita mandariineja.

Vierailija
54/56 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jälkiruokana jäisiä karpaloita kuuman kinuskikastikkeen kanssa, joskus leipäjuustoa ja lakkoja ja joskus jotakin luumuista, esim. Kiisseli ja vaniljakermavaahtoa.

Vierailija
55/56 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pidätkö erikoisena sitä, että tilaaminen on ollut sinulle helppoa?

Kyllä se minullekin on helppoa. Fine dining -paikoissa vain ei silti toimita tilauksen mukaisesti.

No kyllähän toimitaan 😂 En ymmärrä miten saat siitä noin vaikeaa. Kahvi ja jälkiruoka samaan aikaan ei ole mitenkään erikoinen tilaus.

Vierailija
56/56 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teen juustokakun, torttuja ja lusikkaleipiä.

Muuten jälkiruuaksi karpaloposset tai jonkinlainen trifle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi