Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meille ei tule joulua ellen minä sitä ns "tee".

Vierailija
03.12.2017 |

Ei olisi mitään joulu/talviaiheisia koristeita, ei olisi jouluruokia, ei siivottaisi yhtään sen kummemmin, ei mitään.
Väsyttää ihan silmittömästi olla se suunnittelija/miettijä/promoottori/toteuttaja, se jolla langat käsissä.
Mies toki auttaa ja tekee kun pyydän, mutta ei se olekaan se pointti. Vtuttaa muistutella tai ylipäätään ottaa puheeksi jokin saunankin peseminen tai mikään, ei mitään kukaan ota puheeksi minullekaan ja silti ne tulee tehtyä.

Ja kokonaan toinen asia on jokapäiväinen suukopu teinien tavasta olla vain tietokoneen/kannettavan/iPadin/kännykän kimpussa. Siihen ei miehen mielestä hirveästi puuttua "kunhan hommat eli koulu hoituu", olen aivan eri mieltä. Esim.16v viettää siten lähes kaiken hereillä olo aikansa. Siis aamusta iltaan näin vkonloppuisin, syömistauot vain ja ehkä n.1h vaikkapa lukemista. Ja minä olen se kusipää joka siihen puuttuu ja taistelen teinin kanssa ja asia hiertää välejä.

Takaisin jouluun, entäpä jos en laitakaan sitä? No, ainahan on tehtaiden äidit, ei se vain ole sama asia eikä maku.
Väsyttää vaan aivan loputtomasti, voi kunpa pääsisi valmiiseen pöytään edes joskus, ed kerrasta n.15v.

Väsyttää ja kuristaa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana joulu marttyyriäidin laitettua joulun

Vierailija
2/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Näinpä on. Oma äitini ei aikanaan koskaan tehnyt joulua.  Hänen äitinsä eli mummoni teki. Joulun vietto loppui perinteineen siihen kun mummo kuoli. Itse jaksan pitää lapsien takia jouluperinteistä kiinni, mutta minä en harrastakaan kovin laajoja perinteitä (kuten saunan pesu...), joten se ei vie kohtuuttomasti voimia tai aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan uskalla mitään ehdottaa. Olet niin pikkumainen

Vierailija
4/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samoin. Pahoitin siitä niin mieleni, että jätin lapset miehelleni ja muutin pois.

Vierailija
5/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jouluristeilylle, siellä on valmiit pöydät.

Vierailija
6/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa siivooja ja safkat jostain herkkupuodista. Ripusta niitä koristeita mitä jaksat ja sytytä kynttilöitä. Tee kerrankin omien resurssien mukaan ja nauti.

Vierailija
7/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos revit kaikki läppäreiltään ja istutat pöydän ääreen ja listan kanssa käytte läpi mitkä ovat jokaiselle must jutut ja missä voi löysätä?

Siivousvuorot, ruoassa auttaminen, ripustaminen, kuusi, yms.... Pyydä apua, vaadi apua, saa apua.

Vierailija
8/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te neuvojat ymmärrä, että se, mikä on tuon tunteen takana ja syynä, on se juttu, ei se missä kuka mitä siivoaa. Kärsin vain itse samasta, enkä tiedä, mikä se on, niin enpä osaa auttaa, sori.

Vierailija
9/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti perinnejoulu ei ole muulle perheelle niin tärkeä? Suu auki ja kommunikoimaan. Teinien kanssa kannattaa valita taistelunsa eikä väsyttää itseään turhaan.

Vierailija
10/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, äläkä tee. Saunaa ei ole ainakaan pakko pestä. Valmislaatikot on ok (varsinkin lanttu), tortut tulee taikinasta ja jos joku vaatii jotain ekstraa niin käske sitä tekemään se itse. Ehkä mies+teinit ei välitä koristeista muutenkaan.

Vierailija
11/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos revit kaikki läppäreiltään ja istutat pöydän ääreen ja listan kanssa käytte läpi mitkä ovat jokaiselle must jutut ja missä voi löysätä?

Siivousvuorot, ruoassa auttaminen, ripustaminen, kuusi, yms.... Pyydä apua, vaadi apua, saa apua.

"Käytte läpi"? Aivan kuin jotain läppärillä elämäänsä viettävää 16-vuotiasta kiinnostaisi.

Vierailija
12/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lakia, joka määrää viettämään ja laittamaanjoulua. Aivan vapaaehtoinen keissi.

Mä ainakin teen just verran kun huvittaa.

Vierailija
13/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ap. Myös meillä joulun valmistelu on aina ollut harteillani. Mieheni mielestä mitään ei tarvitse tehdä ja jos niin tehtäisiin, ei meillä joulu eroaisi muista päivistä ollenkaan.

Perheessämme kaikki kyllä tekevät jotain, mutta odottavat minulta "käskyjä". Oma-aloitteisuutta ei ole. Enkä ole marttyyriäiti, olen vihainen ja kyllästynyt äiti.

Vierailija
14/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee koe: älä ala valmistella yhtään mitään. Teet itsellesi nyt heti varauksen joulun päiviksi ja ehkä uuteen vuoteen asti (jos työt antaa myöten) vaikka johonkin kylpylään. Voit kyllä jo nyt ihan ystävällisesti kertoa perheellesi että tänä vuonna suunnitelmasi on viettää meditointijoulu ihan ypöyksin. 

Sitten reippailet, herkuttelet, lepäilet ja meditoit (= märehtimisen ja asioiden päässä vatvomisen vastakohta) ja teet kaikkea kivaa.

Kun palaat kotiin näet että perhe on samassa pisteessä kuin lähtiessäsikin, ja se on sama piste jossa he olisivat olisit tehnyt heille ihan mikälaisen joulun tahansa. 

Vierailija
15/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ota Joulua työsuorituksena ja rituaalisiivouksena. Muutaman päivän voi rentoutua kiireisen arjen keskellä. Kinkun paisto ei ole iso homma ja laatikot ja piparit saa lähikaupasta. Tai sitten hakee vaikka pizzaa.

Vierailija
16/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa kylpyläjoulu. Koko perhe ui, saunoo ja syö. Koristeet on valmiina. Baarista saa kuumaa glögiä. Joulupukkikin käy. Suosittelen Nokian Edeniä.

Vierailija
17/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten joulustressit on ihan älyttömiä. Kyllä se joulu tulee ja menee, vaikka ei tekis mitään.

Vierailija
18/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lakia, joka määrää viettämään ja laittamaanjoulua. Aivan vapaaehtoinen keissi.

Mä ainakin teen just verran kun huvittaa.

Niin, eli teillä ei sitten juhlita joulua.

Vierailija
19/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten joulustressit on ihan älyttömiä. Kyllä se joulu tulee ja menee, vaikka ei tekis mitään.

Ei se ole sitten joulu.

Vierailija
20/49 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuurata myös ammeen alta, muuten ei joulu tule.

Muutenkin paras joulutunnelma tulee, kun rättiväsynyt suorittajaäiti saa jouluaattoma itkupotkuraivarit miehen naukkaillessa terästettyä glögiä.