Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalitoimistossa nöyryytys

Vierailija
02.12.2017 |

https://www.stoori.fi/hymyjakyynel/noyryytys-sossussa/

Onko asiakkaiden nöyryyttäminen ihan yleistä sosiaalitoimistossa??????!!!

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä joillain paikkakunnilla. Itse olen joutunut asioimaan sossun kanssa toimeentulotukisyistä muutaman kerran viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ihan tuuripeliä. Mutta missään ei ole niin tylyt ja asiattomat sossut kuin Helsingissä Kalliossa. Onneksi olen itse kova luu, mutta mitäs ne jotka ovat vaikka vakavasti masentuneita, päihdeongelmaisia, huumausaineongelmaisia jne?

Vierailija
22/106 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta missään ei ole niin tylyt ja asiattomat sossut kuin Helsingissä Kalliossa. "

Myös Varkaudessa on erittäin tyly sossu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warkauden_mies kirjoitti:

"Mutta missään ei ole niin tylyt ja asiattomat sossut kuin Helsingissä Kalliossa. "

Myös Varkaudessa on erittäin tyly sossu

Varkaudessa on hyvin yleistä että evätään mahdollisuus opiskella haluamallaan kurssilla ja pannaan toiselle kurssille joka ei sovi omiin ominaisuuksiin ja suunnitelmiin

Vierailija
24/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... ja asioitaessa KELAn tai sossun kanssa pitää AINA ja JOKA KERTA olla mukana sanelukone nauhoittamassa käydyt keskustelut. Asiaa ei kannata mainostaa eli kone ei suoraan pöydällä, mutta jos ja kun jälkikäteen tulee vääntöä siitä mitä oli sanottu niin voi itse kirjallisesti esittää asian sanatarkkoina lainauksina.

Viranomaisen kanssa keskusteltaessa nauhoita keskustelu aina oman oikeusturvasi vuoksi. Tämä koskee myös puheluita eli puhelimesta kaiutin päälle ja sitten nauhoittamaan koneella.

En usko että oikeus asettuisi työttömän puolella. Ei korppi korpin nokkaa noki

Vierailija
25/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on jos menee KELA:an, ei sielä ole merkitystä sillä mitä sosiaalitoimistossa on tehty väärin

Vierailija
26/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä joillain paikkakunnilla. Itse olen joutunut asioimaan sossun kanssa toimeentulotukisyistä muutaman kerran viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ihan tuuripeliä. Mutta missään ei ole niin tylyt ja asiattomat sossut kuin Helsingissä Kalliossa. Onneksi olen itse kova luu, mutta mitäs ne jotka ovat vaikka vakavasti masentuneita, päihdeongelmaisia, huumausaineongelmaisia jne?

Jep. Sama meininki muuten toisessa päässä Suomea. Jouduin muinoin asioimaan sossun kanssa naamatusten, kun olin lähdössä etelään pääsykokeisiin ja piti hakea täydentävää toimeentulotukea matkojen maksamiseen. Oli toinen kerta kun yritin sisään yliopistoon. Olin hyvin nöyrä ja asiallinen tapaamisessa, tarpeeni oli aito. Sosiaalitoimiston nainen taas tuli tapaamiseen puoli tuntia myöhässä ja pahantuulisena kuin perseelle ammuttu karhu. Tapaamisessa sossu silmäili minut päästä jalkoihin ja heitti ivallisesti, että "Miks sulle pitäis antaa rahaa? Miten muka aiot päästä yliopistoon sisään tällä kertaa kun et päässyt viimeksikään?" Ai että tuntui pahalta pahasti masentuneelle köyhän perheen nuorelle jolla ei kauheasti toivoa tulevaisuudesta. Tällä ihmisellä oli minun koko tulevaisuuteni käsissään, ja se käytti sitä valtaa kostaakseen minulle oman huonon päivänsä. Sain häpeän kyyneleet pidäteltyä tapaamisen loppuun saakka ja ulkona tirautin kyyneleet. Tuli sentään tuet perässä...

Vierailija
27/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Sama meininki muuten toisessa päässä Suomea. Jouduin muinoin asioimaan sossun kanssa naamatusten, kun olin lähdössä etelään pääsykokeisiin ja piti hakea täydentävää toimeentulotukea matkojen maksamiseen. Oli toinen kerta kun yritin sisään yliopistoon. Olin hyvin nöyrä ja asiallinen tapaamisessa, tarpeeni oli aito. Sosiaalitoimiston nainen taas tuli tapaamiseen puoli tuntia myöhässä ja pahantuulisena kuin perseelle ammuttu karhu. Tapaamisessa sossu silmäili minut päästä jalkoihin ja heitti ivallisesti, että "Miks sulle pitäis antaa rahaa? Miten muka aiot päästä yliopistoon sisään tällä kertaa kun et päässyt viimeksikään?" Ai että tuntui pahalta pahasti masentuneelle köyhän perheen nuorelle jolla ei kauheasti toivoa tulevaisuudesta. Tällä ihmisellä oli minun koko tulevaisuuteni käsissään, ja se käytti sitä valtaa kostaakseen minulle oman huonon päivänsä. Sain häpeän kyyneleet pidäteltyä tapaamisen loppuun saakka ja ulkona tirautin kyyneleet. Tuli sentään tuet perässä...

No pääsitkö sinne yliopistoon?

Vierailija
28/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IsoJorma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin. Mutta en sillä yrittämällä.

Vierailija
29/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IsoJorma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin. Mutta en sillä yrittämällä.

Et varmaan saanut onnittelukorttia siltä sossun-tätiltä, kun pääsit

Vierailija
30/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse sinne töihin ja katsotaa kuinka kauan empatiaa riittää. Voin sanoa, että harva jaksaa sillä alalla pitkään, ja missäköhän on suurin syy. Ilkeissä asiakkaissa. Siinä kyynistyy vuosien saatossa väkisellä. Mulla sympatiat täysin sossujen puolella.

Terv. Entinen sossu

Ei se naisten hommaa olekaan. Miespuolinen sukulaiseni on ollut sosiaalityöntekijänä 80-luvulta ja jaksaa hyvin. Kuten hänen miespuoliset kollegansa. Miehet eivät vie töitä kotiin, niin kuin kuulemma kaikki naispuoliset työntekijät tekevät, ja naiset muutenkin ottavat itseensä ja loukaantuvat helposti työhän liittyvistä asioista.

Vierailija
31/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosiologi (Hki) kirjoitti:

Yksi tapa saada työttömät hakemaan töitä, olisi ottaa käyttöön ns nöyryys- ja häpeä rangaistukset. Suomessa oli käytössä vielä 1800-luvulla jalkapuu -rangaistus, ja se todettiin tehokkaaksi sanktiomuodoksi. Uskon että nöyryys- ja häpeärangaistuksilla saavutettaisiin hyviä tuloksia myös nykypäivänä

Jos kaikki opettelisivat suomen kieltä, myös oikeinkirjoitusta, menisi meillä vielä paremmin!

Sinut pitäisi sinne jalkapuuhun pistää häpeämään.

Vierailija
32/106 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksipä ei snii

Vierailija
33/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain selvää. Oletko vammainen?

Heh, aika ”hauska” kommentti tällaisen aiheen keskustelussa. Onkohan tämä kommentoija laittanut tähän ketjuun kommenttia jossa paheksuu blogipostauksen sossuvirkailijan käytöstä 🤔

Vierailija
34/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyyy, taas joku mielensäpahoittaja vinkumass,a kun ei ole saanut kaikkea vaatimaansa....

Vierailija
35/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse sinne töihin ja katsotaa kuinka kauan empatiaa riittää. Voin sanoa, että harva jaksaa sillä alalla pitkään, ja missäköhän on suurin syy. Ilkeissä asiakkaissa. Siinä kyynistyy vuosien saatossa väkisellä. Mulla sympatiat täysin sossujen puolella.

Terv. Entinen sossu

Sä olit väärällä alalla.

Onneksi et ole enää! 🙏

Ihme, että ymmärsit vaihtaa areenaa. Toivottavasti et menee asiakaspalveluun - ehkä yksinäinen varastotyö on sulle sopivaa hommaa 🤔

Vierailija
36/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Entinen sossu

Sä olit väärällä alalla.

Onneksi et ole enää! 🙏

Ihme, että ymmärsit vaihtaa areenaa. Toivottavasti et menee asiakaspalveluun - ehkä yksinäinen varastotyö on sulle sopivaa hommaa 🤔

Ps. Terveisin ei-sossuasiakas

Vierailija
37/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Entinen sossu

Ei se naisten hommaa olekaan. Miespuolinen sukulaiseni on ollut sosiaalityöntekijänä 80-luvulta ja jaksaa hyvin. Kuten hänen miespuoliset kollegansa. Miehet eivät vie töitä kotiin, niin kuin kuulemma kaikki naispuoliset työntekijät tekevät, ja naiset muutenkin ottavat itseensä ja loukaantuvat helposti työhän liittyvistä asioista.

Jostain kumman syystä naiset saavat tappouhkauksia ja asiakas saattaa ilmestyä kotiovelle huutelemaan.

Vierailija
38/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järkeä pistää työttömät leikkimään pupuleikkejä (karenssin uhalla), kun silloin se aika on pois aktiivisesta työnhausta?

Vierailija
39/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhö

Vierailija
40/106 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyään nää sossupummit asioi sähköisesti kelalla. Tuskin nöyryyttää.

Ei asioi. Ihan kiusallani teen paperisen hakemuksen. Siinähän vatvovat sitten papereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi