Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalitoimistossa nöyryytys

Vierailija
02.12.2017 |

https://www.stoori.fi/hymyjakyynel/noyryytys-sossussa/

Onko asiakkaiden nöyryyttäminen ihan yleistä sosiaalitoimistossa??????!!!

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse sinne töihin ja katsotaa kuinka kauan empatiaa riittää. Voin sanoa, että harva jaksaa sillä alalla pitkään, ja missäköhän on suurin syy. Ilkeissä asiakkaissa. Siinä kyynistyy vuosien saatossa väkisellä. Mulla sympatiat täysin sossujen puolella.

Terv. Entinen sossu

Vierailija
2/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikas surullista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veemäinen tyyppi. Tiesi varmaan tehneensä väärin, ehkä tahallaan.

Vierailija
4/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niinkin että jotkut asiakkaat peliteorian mukaisesti ovat huomanneet että saa enemmän halujaan läpi kun vaatii paljon ja käyttäytyy vittumaisesti. Virkailija haluaa päästä moisesta äkkiä eroon.

Sitten näiden systeemipelaajien vittumainen asenne kostetaan kaikille muillekin asiakkaille. 

Vierailija
5/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa saada työttömät hakemaan töitä, olisi ottaa käyttöön ns nöyryys- ja häpeä rangaistukset. Suomessa oli käytössä vielä 1800-luvulla jalkapuu -rangaistus, ja se todettiin tehokkaaksi sanktiomuodoksi. Uskon että nöyryys- ja häpeärangaistuksilla saavutettaisiin hyviä tuloksia myös nykypäivänä

Vierailija
6/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiologi (Hki) kirjoitti:

Yksi tapa saada työttömät hakemaan töitä, olisi ottaa käyttöön ns nöyryys- ja häpeä rangaistukset. Suomessa oli käytössä vielä 1800-luvulla jalkapuu -rangaistus, ja se todettiin tehokkaaksi sanktiomuodoksi. Uskon että nöyryys- ja häpeärangaistuksilla saavutettaisiin hyviä tuloksia myös nykypäivänä

Jos kaikki opettelisivat suomen kieltä, myös oikeinkirjoitusta, menisi meillä vielä paremmin!

Vierailija
7/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan olisi syytä tiivistää sanomaansa. Samoja lauseita toistettiin monta kertaa, mutta silti itse tapahtumat jäivät epäselväksi.

Vierailija
8/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sain selvää. Oletko vammainen?

Vierailija
9/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään nää sossupummit asioi sähköisesti kelalla. Tuskin nöyryyttää.

Vierailija
10/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla poliittisesti vaikeaa saada tuota ehdotusta läpi.

Vierailija
11/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne modernimmat keskitysleirit oli paljon tehokkaampia. onhan siellä saksassa tälläkin hetkellä hyvä systeemi noin niinku taloudellisesti. ei ihmekkään että saksan talous ei sakkaa kun reilut 10 miljoona tekee siellä töitä ilman palkkakustannuksia firmoille.sitätä nyt täälläkin ajetaan läpi. sen takia toimeentulotuella elää jo ennätymäärä ihmisiä ja kasvu on räjähdysmäistä.

Vierailija
12/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse sinne töihin ja katsotaa kuinka kauan empatiaa riittää. Voin sanoa, että harva jaksaa sillä alalla pitkään, ja missäköhän on suurin syy. Ilkeissä asiakkaissa. Siinä kyynistyy vuosien saatossa väkisellä. Mulla sympatiat täysin sossujen puolella.

Terv. Entinen sossu

Mieheni on sosiaalityöntekijä, ja hänellä on työpaikallaan miespuolinen sosiaalityöntekijätyökaverikin. Mies kertoo, että naispuoliset sosiaalityöntekijät uupuvat, ottavat asiat henkilökohtaisesti, vievät töitä jokainen kotiin asti, kun taas mies osaa jättää ne työt työpaikalle, eivätkä uuvu.

Vierailija
13/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheellisestä päätöksestä pitää tehdä kirjallinen oikaisuvaatimus ei puhelu auta mitään. Epäasiallisesta käytöksestä kannattaa myös tehdä valitus.

Vierailija
14/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Entinen sossu

Mieheni on sosiaalityöntekijä, ja hänellä on työpaikallaan miespuolinen sosiaalityöntekijätyökaverikin. Mies kertoo, että naispuoliset sosiaalityöntekijät uupuvat, ottavat asiat henkilökohtaisesti, vievät töitä jokainen kotiin asti, kun taas mies osaa jättää ne työt työpaikalle, eivätkä uuvu.

No ei sitten muuta ku miehet hommiin. Varmaan palkkakin alkaa vastata työn vaativuutta. 

Vierailija
15/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja asioitaessa KELAn tai sossun kanssa pitää AINA ja JOKA KERTA olla mukana sanelukone nauhoittamassa käydyt keskustelut. Asiaa ei kannata mainostaa eli kone ei suoraan pöydällä, mutta jos ja kun jälkikäteen tulee vääntöä siitä mitä oli sanottu niin voi itse kirjallisesti esittää asian sanatarkkoina lainauksina.

Viranomaisen kanssa keskusteltaessa nauhoita keskustelu aina oman oikeusturvasi vuoksi. Tämä koskee myös puheluita eli puhelimesta kaiutin päälle ja sitten nauhoittamaan koneella.

Vierailija
16/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin puhelimessa varannut ajan itselleni,naisen nimi ja sukunimi.Sitten,kun odotin sossussa mulle tuli ensin vartija urputtamaan,että mitä teet ,sanoin että odotan aikaa ja se hermostui,että mitä aikaa ja lopulta kysyi tuleeko mieskin paikalle.Olin ihan pihalla,että miksi kukaan mies tulis,kun olen itelleni varannut ajan.Sitten kävi vielä niin,että jouduin sanomaan,että mun ex-mies ilmestyy varmaan kohta tänne.Se oli ihan raivoissaan,että sinä et voi sopia mitään tapaamisia tänne sossurakennukseen,ja sanoin ,että kyse ei ole siitä vaan meillä oli sopimus,että kun mun ex-mies pääsee hammaslääkäristä niin kerron missä ole niin hän voi noutaa lapsen kerhokuvat multa.No olin sossussa ja mun ex-mieheltä oli poistettu visuri eli lopulta hän sössötti kuin vammainen kun hän tuli paikalle juuri kun vartija läksytti mua,että tänne ei mitään tapaamisia sovita,johon sanoin,että en ole näin tehnytkään.Lisäksi vieä miestyöntekijä häiritsi minua,että kysyi kuka olen ja sitten myöhemmin kävi sanomassa jotain minua palvelleelle naistyöntekijälle,joka sanoi,että minulla on asiakas.Siiihen tämä mies sanoi,että ai jaa,sinulla on toi,no sitten ymmärrän.Sossussa sai niin paska palvelua.Tämän kaiken lisäksi mulle sanottiin,että mun pitäis olla kiitolline,että ikinä näen lastani.

Vierailija
17/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varasin ajan itselleni,mutta he olivat jostain syystä varanneet ajan mun miehelleni.Lisäksi ihmettelivät mun miehen velkoja mulle,johon vastasin,että sitä kai pitäisi kysyä mun miehen ex-vaimolta.Yhä vieläkin mun miehellä on velkoja siltä ajalta ,kun oli ex-vaimonsa kanssa.Se oikeasti ärsyttää,mutta tyhmiä ihmisiä on aina ollut ja tulee aina olemaan... Tää ex-vaimokekin aina huolehti,että voi ei nyt on tuleva mies lihava,että onko siitä nyt varmasti elättäjäksi ,lisäksi keroi,että no nyt hän vihdoinkin liikkuu sellaisissa piireissä,että enää ikinä ei tarvi ite maksaa mitään

Vierailija
18/106 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv. Entinen sossu

virkamiehen pitää käsitellä kaikkia samanarvoisesti vaikka kuinka vituttaisi. ei muuta kun valitusta semmosesta joka tohon ei pysty. 

Vierailija
19/106 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johda hyvään tulokseen. Englannissa on julkaistu tutkimus jonka mukaan työttömien lisä-rankaiseminen ei enää paranna heidän mahdollisuuksiaan, vaan vie sen vähänkin energian pois työnhausta

Vierailija
20/106 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johda hyvään tulokseen. Englannissa on julkaistu tutkimus jonka mukaan työttömien lisä-rankaiseminen ei enää paranna heidän mahdollisuuksiaan, vaan vie sen vähänkin energian pois työnhausta

Samahan se on työkokeilujen, harjoitteluiden suhteen. Ne vievät aikaa pois aktiivisesta työnhausta, ja heikentävät työttömän mahdollisuuksia saada töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme