Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?

Vierailija
01.12.2017 |

Ja kruunua tälle aloitukselle kiitos.

Kommentit (984)

Vierailija
741/984 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kertoi vaihtaneensa bensaletkun Bemariin. Seuraavana päivänä totesi, että auto oli palanut.

Vierailija
742/984 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini käyttää hajonneita sukkahousuja siten että leikkaa sen reikäisen sukkahousun lahkeen irti ja sit kun toisissakin sukkiksissa on reikä niin leikkaa niistäkin sen lahkeen irti ja pukee ne kaksi housuja päällekäin. Saa siten ”yhdet eheät sukkahousut”. Eheä sukka kummassakin jalassa ja persiin osalta kahdet sukkikset päällekäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/984 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä keksin estää sukkahousujen silmäpaon värittömällä kynsilakalla. Ei muuta kun sukkahousut jalassa tuunaamaan juhlailmettä edustuskuntoon. Epilaattori keksitty kun kiskoin sukat jalasta illemmalla.

Vierailija
744/984 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tällainen kotikutoinen mainoskikka, sattui lankapuhelimien aikaan. Paikkakunnalle oli asettunut vastavalmistunut juristi joka avasi lakimiestoimiton kaupungin paraatipaikalle. Neuvosi sitten sihteerille, että kun potentiaalinen asiakas ilmestyy, niin koputtaa toimiston ovelle, että olisi asiakas tulossa mutta jättää oven raolleen niin että asiakas kuulee että ruljanssia löytyy. No ensimmäinen vierailija ilmestyi ja juristi käynnisti shown puoliavoimen oven takaa: kyllä, kyllä asia on sitten sovittu, hän sanoi puhelimeen. Sopimusta allekirjoitetaan huomenna ja hinnaksi on sovittu 30 000 markkaa, kuulemiin. Laski sitten luurin ja kääntyi tulijan puoleen. Anteeksi viivästys, miten voin olla avuksenne? Puhelinlaitoksesta päivää, tulin kytkemään tuon puhelimen, sanoi vieras.

Vierailija
745/984 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan autojen korjailu jesarilla.

Viimeksi nähty kaupungin bussissa...

Mikäs siinä jos toimii. Mies erehty kerran ottamaan laksatiivin kylppärin lääkekaapista kun piti ottaa yskänlääkettä. Hyvin toimi, ei uskaltanut edes aivastaa.

Vierailija
746/984 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tällainen kotikutoinen mainoskikka, sattui lankapuhelimien aikaan. Paikkakunnalle oli asettunut vastavalmistunut juristi joka avasi lakimiestoimiton kaupungin paraatipaikalle. Neuvosi sitten sihteerille, että kun potentiaalinen asiakas ilmestyy, niin koputtaa toimiston ovelle, että olisi asiakas tulossa mutta jättää oven raolleen niin että asiakas kuulee että ruljanssia löytyy. No ensimmäinen vierailija ilmestyi ja juristi käynnisti shown puoliavoimen oven takaa: kyllä, kyllä asia on sitten sovittu, hän sanoi puhelimeen. Sopimusta allekirjoitetaan huomenna ja hinnaksi on sovittu 30 000 markkaa, kuulemiin. Laski sitten luurin ja kääntyi tulijan puoleen. Anteeksi viivästys, miten voin olla avuksenne? Puhelinlaitoksesta päivää, tulin kytkemään tuon puhelimen, sanoi vieras.

Kännykälläkin näitä kävi joskus kolmisenkymmentä vuotta sitten. Reteesti kaupassa jutteli puhelimeen, joka sitten pärähtikin soimaan. :)

Vierailija
747/984 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksi samanlaista viallista Led-lamppua. Toisessa virtalähdepuoli rikki ja toisessa ainakin yksi Led mustana. Sain sitten tehtyä kahdesta rikkinäisestä yhden toimivan lampun. Hyvin pelaa edelleen.

Säästin näin noin yhden euron. Säästö ei ole se juttu vaan hyvä mieli. Muistaa joka kerta kun sytyttää lampun.

Vierailija
748/984 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua 😂😂😂🤦🏻‍♀️

Vierailija
749/984 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anoppi remontoi itse asuntoaan. Eihän siinä mitään jos osaisi. Remontti kun tarkoitti sitä, että kaikki mahdollinen maalataan valkoiseksi. Työn jälki tietty vähän sinnepäin. Ilmeisesti kuitenkin käytti esimerkiksi keittiö kaappien ovet irti eikä maalannut paikoillaan, siitä pystyi päättelemään kun ne laitettu takaisin vinoon ja epätasaisilla raoilla jne. Samoin tapetoinnit, hitusen olivat kurtussa sieltä täältä eikä ne ihan suorassakaan olleet ja saumat miten sattuu. Huonekaluja myös innostui maalaamaan, eipä sitten enää piironkien laatikot toimineet tai ovet auenneet, mutta oli ne kaikki valkoisia. Olisi ollut innolla meilläkin auttamassa erilaisissa remonteissa mitä itse suunnitteli, mutta koitin estellä parhaani mukaan. Yhden huoneen seinistä ehti tapetit kerran repiä kun en ollut kotona. Tai repi sen 80..90% mikä helposti lähti ja olisi sen sotkun päälle alkanut vetää uutta. Mitään listoja ei tietenkään irroitettu. Onneksi ehdin tuossa kohtaa väliin. Ihmetteli sitten kun minulla meni vielä useampi ilta pohjia korjatessa ennen uutta tapetointia. Sen mielestä ihan hyvin siihen olisi vaan voinut vetää heti uutta. Oli kyllä tarkoitus se huone remontoida, mutta onhan se kiva ylläri kun tulee töistä ja vastaan tulee tapettisilppua ja innokas remontoija.

Ex-appi oli vähän samanlainen. Teki mökilleen itse varaston/katoksen. Tietty vähän sekalaisesta kierrätysmateriaalista. No ei se ihan kamala ollut, mutta kun ylpeänä sitä esitteli, niin kiinnitin huomiota ettei ole minkäänlaista vinoreivausta mihinkään suuntaan. Varovasti hieman vihjasin tuosta ja nurkasta tönäisemällä se alkoikin mennä salmiakiksi. Ei varmasti olisi talvea kestänyt. Ymmärsi kyllä sitten asian ja jäykisteli rakennetta. Muutenkin tuolla mökillään oli vähän kaikki samalla idealla. Periaatteessa suht ok näköistä, mutta ei oikein uskaltanut koskea mihinkään ettei hajoa. Mökin sähköt oli joku kaveri tehnyt joka väittämän mukaan oli ihan sähkömies. Ainoa vaan että siellä oli vähän jännissä paikoissa jännite välillä ja valot vilkkui hitusen omiaan. Kyseli kyllä jokusen kerran mittailemaan noita, mutta ei oikein kiinnostanut hirveästi sekaantua kun en itse mikään virallinen sähkäri ole vaikka alan koulutusta onkin.

Vierailija
750/984 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita perunoita/tomaatteja ja vähän muutakin on tullut kasvateltua. Taloudellisesti ei mitään järkeä, mutta onhan ne ihan eri makuisia kun kaupan tuotteet. Harrastuksena tuo on otettava.

Polttopuiden teko on vähän siinä ja tässä myös. Vaikka omalta palstalta saakin "ilmaisia" puita, niin onhan siinä aika työ ennenkuin ne tulipesässä on. Ostopuut ei välttämättä olisi sen arvokkaampia jos mitään tuntipalkkaa itselleen laskisi. Jos kuitenkin ottaa hyötyliikuntana ja terapeuttisena puuhasteluna, niin sitten. Onhan se kiva välillä olla metsässä ja viritellä vaikka nuotio ja paistaa joku makkaranpätkä. Sitten kun tuota ei tarvitse työnä tehdä vaan voi itse valita päivän ja kelin, niin saattaahaan siinä jonkun terapia tai fysioterapiakäynnin säästää.

Vierailija
751/984 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-anoppi remontoi itse asuntoaan. Eihän siinä mitään jos osaisi. Remontti kun tarkoitti sitä, että kaikki mahdollinen maalataan valkoiseksi. Työn jälki tietty vähän sinnepäin. Ilmeisesti kuitenkin käytti esimerkiksi keittiö kaappien ovet irti eikä maalannut paikoillaan, siitä pystyi päättelemään kun ne laitettu takaisin vinoon ja epätasaisilla raoilla jne. Samoin tapetoinnit, hitusen olivat kurtussa sieltä täältä eikä ne ihan suorassakaan olleet ja saumat miten sattuu. Huonekaluja myös innostui maalaamaan, eipä sitten enää piironkien laatikot toimineet tai ovet auenneet, mutta oli ne kaikki valkoisia. Olisi ollut innolla meilläkin auttamassa erilaisissa remonteissa mitä itse suunnitteli, mutta koitin estellä parhaani mukaan. Yhden huoneen seinistä ehti tapetit kerran repiä kun en ollut kotona. Tai repi sen 80..90% mikä helposti lähti ja olisi sen sotkun päälle alkanut vetää uutta. Mitään listoja ei tietenkään irroitettu. Onneksi ehdin tuossa kohtaa väliin. Ihmetteli sitten kun minulla meni vielä useampi ilta pohjia korjatessa ennen uutta tapetointia. Sen mielestä ihan hyvin siihen olisi vaan voinut vetää heti uutta. Oli kyllä tarkoitus se huone remontoida, mutta onhan se kiva ylläri kun tulee töistä ja vastaan tulee tapettisilppua ja innokas remontoija.

Ex-appi oli vähän samanlainen. Teki mökilleen itse varaston/katoksen. Tietty vähän sekalaisesta kierrätysmateriaalista. No ei se ihan kamala ollut, mutta kun ylpeänä sitä esitteli, niin kiinnitin huomiota ettei ole minkäänlaista vinoreivausta mihinkään suuntaan. Varovasti hieman vihjasin tuosta ja nurkasta tönäisemällä se alkoikin mennä salmiakiksi. Ei varmasti olisi talvea kestänyt. Ymmärsi kyllä sitten asian ja jäykisteli rakennetta. Muutenkin tuolla mökillään oli vähän kaikki samalla idealla. Periaatteessa suht ok näköistä, mutta ei oikein uskaltanut koskea mihinkään ettei hajoa. Mökin sähköt oli joku kaveri tehnyt joka väittämän mukaan oli ihan sähkömies. Ainoa vaan että siellä oli vähän jännissä paikoissa jännite välillä ja valot vilkkui hitusen omiaan. Kyseli kyllä jokusen kerran mittailemaan noita, mutta ei oikein kiinnostanut hirveästi sekaantua kun en itse mikään virallinen sähkäri ole vaikka alan koulutusta onkin.

Kuulostaa kyllä mukavalta. Just parasta tuollainen tee-se-itse remontointi ja ettei tarvitse tulla ihan priimaa + sekalainen kierrätysmateriaali. Mä remontoin ja teen samalla periaatteella, ei tarvitse olla suoraa ja tasaista, tapetti saa kupruilla, eikä tarvitse tulla priimaa. Paljon parempi kun kaikki näyttää itse tehdyltä kaupasta ostetun sijaan. Ja harrastelijat ne sähkötyöt on ennenkin  tehny.

Vierailija
752/984 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,

viiniliikkeestä turbo hiivaa, käymään 3vrk. juoma valmis nautittvaksi

päähän meni, eli toivottava vaikutus, but löi myös suoliston sekaisin.

varmaankin se samaset 3 päivää ripulissa.

sen jälkeen olen ostanut alkoholi juomani valmistavarana.

Tottumatona turakointia,  kunnon hiiva huuhtelu vahvistaa suoliston ja kiinto aineet pois

Vierailija
753/984 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on säästetty kymmeniä tuhansia!

Joko tää on iltiksen sivuille kopioitu?

Vierailija
754/984 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hankalaan ja jyrkkään kalliioon rantaan laiturin, makso 3500.

Urakoitsija sanoi, että hän ei alle puolen miljoonan laitureita tee.

Tuostakin ois saanu maksaa joku 25000 , jos ois teettänyt.

Tein ite .

.

Vierailija
755/984 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan nuukaniilojen touhulta😂 lukeudun itse niihin🤔 ohennan limun vedellä, jatkan saippuaa vedellä. Otan kaiken talteen jne jne.

Vierailija
756/984 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin suomalaista ja pienyrittäjiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.

Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?

Tulee mieleen työtoveri joka ei halua maksaa kukkakauppiaalle askartelusta vaan ostaa monta nippua markettikukkia ja solmii ne yhteen tiiviiksi läjäksi. Samalla rahalla hakisi kukkakaupasta pienen nätin sidotun kimpun.

Mä en tee niin säästääkseni, vaan teen niin, koska en tahdo ostaa niitä kukkakaupassa kyhättyjä kimppuja. Tykkään enemmän itse kyhätyistä kimpuista.

Sano seuraavalla kerralla ettet halua sellaista kimppua, äläkä selän takana valita idiootti!

Markettikukan on usein "fairtrade" kukkia ja tukee näin vähäosaisten maiden yrittäjiä, eikä jotain kukankasvatuksen ykkösmaita, joissa raha menee hyvät olot muutenkin omaavien taskuun. Onko sellaista kukkakauppaa, jossa olisi tällaisia "hyvän tahdon" kukkia? En ole vielä huomannut...

Suomalaiset kukkakauppiaat ja heidän työntekijänsä, kuten myös kukkien kasvattajat ovat kärsineet paljon näistä markettikukista/kimpuista. Monet asikkaat tyytyvät huomaamattaan kovin vaatimattomaan valikoimaan ja myös luulevat markettikukkien perusteella ettei kestäviä kukkia ole enää saatavana, koska eivät ymmärrä asioida kukkakaupoissa.

Maahamme tuodaan kyllä ulkoa paljon kukkia, esim. ruusuja, koska niitä ei enää kannata kasvattaa täällä (ainakaan ensisessä mitassa) juuri tuon kehitysmaatuonnin takia. Mutta  jotain lajia ei edes voi täällä kasvattaa, miksi sitä ei voisi tehdä muualla Euroopassa, vaan aina jossain kehitysmaassa? Kuinka "fairtradea" se suomalaisten ja laajemmin Euroopan kannalta on? Tottakai jo maailmanrauhan ja yleisen inhimmisyyden takia köyhien maiden asukkailla pitää olla mahdollisuus järkevään kaupantekoon, mutta asioilla voi tosiaan olla toinenkin puoli kehittyneiden maiden pienyrittäjien ja heidän työntekijöittensä ja asiakkaittensa kannalta.

Hyvin hoitamalla ne kukkakaupan kimput säilyvät kauemmin kuin nämä kehitysmaakukat. Niissä vaihtelee laatu kovasti.

Vierailija
757/984 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs hieman jälkeen jäänyt aikamiespoika jolla kaikenlaisia typeriä villityksiä mm.  SKEne ja muut vastaavat porukat sekä mopojen virittely (todellakin 46 v.) tekee kondominsa pakastepusseista, joilla äitinsä toimittaa ruuat hänelle.

Tätä ei usko Erkkikään!

Tuskin kondomeilla on ollut käyttöä yhtäkään kertaa.

Vierailija
758/984 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetuttu osti vaimonsa kanssa ensimmäisen asuntonsa. Asunto vaati kuitenkin remonttia. Intoa oli, vaan ei taitoa. Alkoivat suoraan maalata likaisia seiniä, asunnossa oli tupakoitu ja seinät kellersivät. Kyllä se keltainen kuulsi läpi.

Asensivat myös itse uutta lattiaa. Ei mennyt ihan mittaukset kohdilleen ja jalkalistan ja lattian väliin jäi rako. Ihan semmoset pari senttiä.

Vierailija
759/984 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä  moitittiin kommentoijan kirjoitustaitoa, joka joskus onkin puutteellista.... mutta mitä tekee tuolla tekstin seassa toi sana "but" ei sekään oikein ole mistään kotoisin.

Vierailija
760/984 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osti okt:n, jonka entinen omistaja oli itse muurannut takan. No oli sen näköinenkin. Laastia pursotti joka puolelta ja tiilet olivat vinossa. Erittäin häiritsevä, koska oli vielä valtavan kokoinen ja keskellä koko mökkiä. Kaveri purki ja teetti uuden.