Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?
Kommentit (978)
Vierailija kirjoitti:
helppo homma ja harjoittelemalla oppii. ota kerralla vaan vähä. terveisin iteleikattu otsatukka jo vuosia
Leikkaan omat lyhyet hiukseni hiustenleikkuukoneella, koska kyllästyin siihen, että vaikka kuinka kalliille ja laadukkaalle kampaajalle vei kuvia mukana, lopputulos oli aina silti mallia "Karen". Eli sellainen mummomainen ihmeen kulmikkaaksi väännetty malli, joka ei sovi kasvojeni muotoon laisinkaan. Nyt saan ainakin sitä mitä halusin.
Leikkaan pitkän tukkani joskus ysärillä netistä löytämilläni ohjeilla. Ja hyvä tulee, varsinkin kun hiukset ovat laineikkaat eli niissä ei niin helposti näy pienet viat.
Mies leikkaa hiuksensa itse sellaisella koneella, jossa voi säätää kuinka lyhyeksi minkä kohdan päästään haluaa ajella. Olen harkinnut samanlaista mallia itselleni, "kesätukaksi". Johan sitä on vaellettu Lady Godivana vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu teki lapselle parinkympin lelusta rähjäisen vaahtomuovikopion. No meni kuin Strömsössä eli siitä alkoi kiusaaminen.
Tää sun viesti meni nyt Strömssiksi.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan pitkän tukkani joskus ysärillä netistä löytämilläni ohjeilla. Ja hyvä tulee, varsinkin kun hiukset ovat laineikkaat eli niissä ei niin helposti näy pienet viat.
Mies leikkaa hiuksensa itse sellaisella koneella, jossa voi säätää kuinka lyhyeksi minkä kohdan päästään haluaa ajella. Olen harkinnut samanlaista mallia itselleni, "kesätukaksi". Johan sitä on vaellettu Lady Godivana vuosikymmeniä.
Sulla on ihana tukka. Olen melko varma että tunnistin sinut, sillä olet verrannut itseäsi Lady Godivaan minun kanssa keskustellessa. Olette ihana pari ja toivotan teille mukavaa kesää! Sulle voisi sopia myös sellainen lyhyt kihara tukka. Eikös hiuksesi kiharrakin luonnostaan?
Naapuri tekaisi lapsen ja säästi. Nyt 5-vuotiaana ajelee nurmikkoa päältä ajettavalla.
Noh, ei kait siinä, isäntä itse suussa oljenkorsi ja kädessä olut käyskentelee pihalla kuin riikinkukko konsanaan.
Juu maassa maan tavalla.
Ilmajoella.
Tein omasta päästä mökille puuceen istuin reiän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri teki rintamamiestalon kellariin sauna ja kylpyhuoneremontin miehensä kanssa itse. Nyt koko homma piti purkaa, kun homeessa. Mikrosementtiä vetivät seiniin ja lattioihin. Kamala betonibunkkerin näköinen oli, vaikka tavoittelivat "marokkolaista kylpylätunnelmaa". Kallein ja surkein tee se itse mitä olen nähnyt. Poissulkien erään tuttavani kesämökin. ...
En koskaan lakkaa ihmettelemästä, kuinka rohkeasti ihmiset alkavat tekemään jotain kpl-remontteja ilman minkäänlaista osaamista. Luulot omasta osaamisesta ovat korkealla. Googlestako ne katsoo ohjeita tehdessään? Mikä voisikaan mennä pieleen! Itse maksan mielellään ammatti-ihmiselle työstään ja saan itse kunnollisen lopputuloksen.
Tässäkin on puolensa. Kaveri palkkasi firman tekemään kylppärirempan, laatat vinossa, vedeneristeen tarkistavivat onneksi oli laitettu väärin jne. Meillä mies on remppataitoinen ja netistä katsoi ohjeet ja videot, niin lopputulos on paljon parempi. Toki aikaa meni paljon enemmän, mutta jos ei ole luotettavaa remppaajaa ja itsellä riittää aika ja kiinnostus, niin saa parempaa jälkeä, kuin halpa remppafirma. Todella laadukkailla tekijöillä on sitten kalenterit buukattu tai hinta on täysin ulottumattomissa.
Ja vakuutusyhtiöllisesti ajatellen sun miehellä on varmaan vedeneristyskortti?
Ja taloa ei voi myöskään myydä ilman.
Ei tartte olla. Vakuutusyhtiölle riittää että on tehty valmistajan ohjeita noudattaen (käyttää siis yhtä samaa VE tuoteperhettä). Firmoilla ei ole mitään vastuuta, vaan asiakas on lopullisessa vastuussa vesieristeistä, joten on sama tehdä itse jos ei ole peukalo keskellä kämmentä. Nämä on näitä yleisiä harhaluuloja että pitää olla joku pätevyys/maksettu sertifikaatti, kun ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,
viiniliikkeestä turbo hiivaa, käymään 3vrk. juoma valmis nautittvaksi
päähän meni, eli toivottava vaikutus, but löi myös suoliston sekaisin.
varmaankin se samaset 3 päivää ripulissa.
sen jälkeen olen ostanut alkoholi juomani valmistavarana.
Eli et osannut tehdä sitä oikein. Oikein tehdyssä kiljussa ei ole hiivaa. P*skaltahan se maistuu edelleen mutta maha ei mene sekaisin.
Eräs uusi kumppani päätti, että kyllä samaa kondomia voi käyttää kaksikin kertaa peräkkäin. Oli sitten kiva onkia sitä painosta venähtänyttä kumia sisältään.
Ale84 kirjoitti:
Edesmennyt faijani, joka ei halunnut maksaa hammaslääkäristä ja kiskoi itseltään kipeän hampaan hohtimilla veke. Myöhemmin erittäin paha ientulehdus ja lukuisia hammaslääkärikäyntejä...
Minun vaarini paikkasi hampaansa epoksiliimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri teki rintamamiestalon kellariin sauna ja kylpyhuoneremontin miehensä kanssa itse. Nyt koko homma piti purkaa, kun homeessa. Mikrosementtiä vetivät seiniin ja lattioihin. Kamala betonibunkkerin näköinen oli, vaikka tavoittelivat "marokkolaista kylpylätunnelmaa". Kallein ja surkein tee se itse mitä olen nähnyt. Poissulkien erään tuttavani kesämökin. ...
En koskaan lakkaa ihmettelemästä, kuinka rohkeasti ihmiset alkavat tekemään jotain kpl-remontteja ilman minkäänlaista osaamista. Luulot omasta osaamisesta ovat korkealla. Googlestako ne katsoo ohjeita tehdessään? Mikä voisikaan mennä pieleen! Itse maksan mielellään ammatti-ihmiselle työstään ja saan itse kunnollisen lopputuloksen.
Tässäkin on puolensa. Kaveri palkkasi firman tekemään kylppärirempan, laatat vinossa, vedeneristeen tarkistavivat onneksi oli laitettu väärin jne. Meillä mies on remppataitoinen ja netistä katsoi ohjeet ja videot, niin lopputulos on paljon parempi. Toki aikaa meni paljon enemmän, mutta jos ei ole luotettavaa remppaajaa ja itsellä riittää aika ja kiinnostus, niin saa parempaa jälkeä, kuin halpa remppafirma. Todella laadukkailla tekijöillä on sitten kalenterit buukattu tai hinta on täysin ulottumattomissa.
Ja taloa ei voi myöskään myydä ilman.Ei tartte olla. Vakuutusyhtiölle riittää että on tehty valmistajan ohjeita noudattaen (käyttää siis yhtä samaa VE tuoteperhettä). Firmoilla ei ole mitään vastuuta, vaan asiakas on lopullisessa vastuussa vesieristeistä, joten on sama tehdä itse jos ei ole peukalo keskellä kämmentä. Nämä on näitä yleisiä harhaluuloja että pitää olla joku pätevyys/maksettu sertifikaatti, kun ei tarvitse.
Sanotaan, ettei hyviä luotettavia remonttimiehiä saa töihin. No ei niitä kuukauden sisällä saa. Varmasti saa kun varaa tarpeeksi kauas. Mulla on ainakin monta luotettavaa remonttiammattilaista joita voin kutsua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taloa ei voi myöskään myydä ilman.Ei tartte olla. Vakuutusyhtiölle riittää että on tehty valmistajan ohjeita noudattaen (käyttää siis yhtä samaa VE tuoteperhettä). Firmoilla ei ole mitään vastuuta, vaan asiakas on lopullisessa vastuussa vesieristeistä, joten on sama tehdä itse jos ei ole peukalo keskellä kämmentä. Nämä on näitä yleisiä harhaluuloja että pitää olla joku pätevyys/maksettu sertifikaatti, kun ei tarvitse.
No huh huh! On varmaan hyvin tehtyjä remppoja tee-se-itse -miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tupa oma lupa. Mutta osakehuoneistoissa vaaditaan sertifikaatti.
Vierailija kirjoitti:
Eräs uusi kumppani päätti, että kyllä samaa kondomia voi käyttää kaksikin kertaa peräkkäin. Oli sitten kiva onkia sitä painosta venähtänyttä kumia sisältään.
Tästä syystä kannattaa aina kuivata rumpukuivaajassa käyttökertojen välillä. Tulee mukavan ilmava ja mukava käyttää.
Pomo käski remontti/purkutöissä pestä hengityssuojaimen ja olla vaihtamatta sitä uuteen. Hinta varmaan 20 senttiä kappale!
Miehen työkaveri oli aikamoinen viinamäen veikko ja vapaa-aika kului kuppia kipaten. No säästösyistä keitteli sitten itse kiljua. Säästäminen on oli joka paikassa läsnä, mutta hammashuolto oli jo kohokohta.
Hammasta särki. Ei viitsinyt mennä paikattavaksi, menee 100 euroa rahaa yksityiselle. Kipu lisääntyi ja lisääntyi ja lopulta hammas juurineen tulehtui ja taisi tulla paisekin. No hätähän ei tämän näköinen, v----t mitään lääkäriin makseta, otetaan hohtimet ja kaivetaan itte pois koko paska. Eiku viinaa kurkusta alas kokovartalopuudutukseen ja toimeksi.
Paitsi että sinne jäi juurien paloja sisään ja leukaluukin tulehtui. Hammaslääkärin lasku oli nelinumeroinen ja kuulemma hammaslääkäri vielä aukonut päätään tee-se-itse-toimenpiteestä....
Haettiin Citroen Berlingolla pihaan sepeliä. Lapioitiin auton takatilaan aika läjä. Sepeli maksoi 10 e mutta paluumatkalla hajonneen jousituksen korjaus maksoi 300 e.
vihreä siirymä kirjoitti:
Tein omasta päästä mökille puuceen istuin reiän.
Saitko itsellesi jostain uuden pään tilalle? paljon maksoi, oliko sittenkään vaivan väärtti?
Kaverin veli on oikea saituri. Niillä on sisarusten kanssa yhteiskäytössä kuolinpesän mökki. Se on saaressa ja sinne mennään veneellä. Saituriveli oli kerran menossa mökille ja meni ostamaan bensaa perämoottoriin (sitä tarvitsi vain pari litraa - venematka on lyhyt). Hän huomasi eräällä huoltoasemalla erityisen halpaa E85 bensaa ja osti sitä 98E:n sijaan. Perämoottori laukesi keskellä salmea ja loppureissu meni soutamiseksi. Kymmenien senttien säästö hupeni uuden perämoottorin ostoon.
helppo homma ja harjoittelemalla oppii. ota kerralla vaan vähä. terveisin iteleikattu otsatukka jo vuosia