Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?

Vierailija
01.12.2017 |

Ja kruunua tälle aloitukselle kiitos.

Kommentit (978)

Vierailija
261/978 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirpa Selänne kävi itse ostamassa pukunsa ja laittoi itse hiuksensa #suomi100

Teemunko olis pitänyt käydä ostamassa, vai mitähän ihmettä.

Lopputuloksesta päätellen, homma olisi kannattanut antaa stylistille ja kampaajalle. Toisaalta wt on aina wt, rahoista huolimatta.

Mutta jos Sirpa olisi tullut Linnan juhliin stylistin valitsemassa  kalliissa asussa ja viimeisen päälle  ammattilaisen toimesta kammattuna ja meikattuna  , täällä olisi haukuttu pystyyn. 

"Miehen rahoilla on helppoa hankkia kalliit mekot ja stylistit".

Av mammoja ei voi koskaan miellyttää, kun kyse on hyvätuloisten miesten vaimoista ( tai ylipäätään julkkisnaisista).

Vierailija
262/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hoksasi aatonaattona, että vaihtaa vessaan sen altaan hanasysteemin. Lopputulos oli, että koko jouluna ei vessassa ollut käsienpesu mahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös kätevä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavien omakotitalossa, edellisen asukkaan jäljiltä ollut putkiremontti, jossa lämmin käyttövesi kiersi patteriverkon kautta. Järjestelyn ideana oli se, että talo lämpenee suihkussa käynnin aikana ja muulloin lämmitys on säästötilassa...

Ei ole todellista?  Siinä menee kymmeniä litroja vettä hukkaan, jos haluaa lämpimän suihkun. On mahtanut olla jonkun yksin asuvan vanhanpojan keksintö?

Järjettömämpää en ole kuullut.

En oikein usko että tarina on tottakaan. Patterit nimittäin ruostuu sisäpuolelta, jos sinne pistää hapekasta vesijohtovettä ja vesi olisi mustaa paskaa.

Ai? Kyllä meidän lämpökattilassa ihan normaali vesijohtovesi on käytössä. Mitäs te muut sinne lämpökattilaanne laitatte, tislattua vettäkö? :)

Patteriverkko on kyllä oma suljettupiiri.

Jossa on vesijohtovettä. Aamen.

Sinne laitetaan vesijohtovettä, mutta sitä ei juoksuteta järjestelmän läppi, vaan sama vesi jää sinne kiertämään "iäksi", jolloi siitä katoaa heti alkuunsa happi ja se on siis sen jälkeen hapetonta vettä. Patterit ei montaa vuotta kestä, jos sen läpi juoksutetaan vesijohtovettä suihkuun.

Vierailija
264/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös kätevä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavien omakotitalossa, edellisen asukkaan jäljiltä ollut putkiremontti, jossa lämmin käyttövesi kiersi patteriverkon kautta. Järjestelyn ideana oli se, että talo lämpenee suihkussa käynnin aikana ja muulloin lämmitys on säästötilassa...

Ei ole todellista?  Siinä menee kymmeniä litroja vettä hukkaan, jos haluaa lämpimän suihkun. On mahtanut olla jonkun yksin asuvan vanhanpojan keksintö?

En oikein usko että tarina on tottakaan. Patterit nimittäin ruostuu sisäpuolelta, jos sinne pistää hapekasta vesijohtovettä ja vesi olisi mustaa paskaa.

Ai? Kyllä meidän lämpökattilassa ihan normaali vesijohtovesi on käytössä. Mitäs te muut sinne lämpökattilaanne laitatte, tislattua vettäkö? :)

Tietenkin siellä on vesijohtovettä. Mutta koska se on suljettu, vedestä erkanee happi, jota on vesijohtovedessä. Hapeton vesi ei aiheuta korroosiota, kuten hapellinen vesi. Jos patteriverkosta tekee avoimen, eli syöttää sinne koko ajan uutta hapellista vettä vesijohtoverkosta, syöpyvät putket ja patterit nopeasti puhki.

Aamen ja ylistys.

Paitsi jos käyttää käyttöveteen kytkettäviksi tarkoitettuja putkia ja pattereita.

Käyttöveteen tarkoitettuja pattereita? Jotain kuparisia rättipattereita seinät täynnä? Ruma, epäkäytännöllinen ja helvetin kallis.

Vierailija
265/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös kätevä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin siellä on vesijohtovettä. Mutta koska se on suljettu, vedestä erkanee happi, jota on vesijohtovedessä. Hapeton vesi ei aiheuta korroosiota, kuten hapellinen vesi. Jos patteriverkosta tekee avoimen, eli syöttää sinne koko ajan uutta hapellista vettä vesijohtoverkosta, syöpyvät putket ja patterit nopeasti puhki.

Aamen ja ylistys.

Paitsi jos käyttää käyttöveteen kytkettäviksi tarkoitettuja putkia ja pattereita.

Taitaa olla itse idean isä tai äiti puolustelemassa keksintöään. Kai ymmärrät että se ei vaikuta energian kulutukseen että lämmittääkö asunnon suihkuvedellä vai patteriverkoston vedellä. Lämmitys ei tapahdu ilmaiseksi vaikka sen tekisi toiseen tarkoitukseen varatulla energialla.

Vierailija
266/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä yks vanhempi lääkärimies alko mesoomaan, kun heitin itse ostamani teepussin roskikseen kertakäytön jälkeen. Heillä kotona yksi teepussi riittää viidelle teen juojalle. Selvä.

Vierailija
267/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa nanna blogi on täynnä moisia kammotuksia.

Vierailija
268/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli hallituksen puheenjohtaja. Asuimme Herttoniemessä ja hän oli kyllästynyt huoltoyhtiön "rosvoamiseen" hiekoituksesta. 

Isä kävi hakemassa Porista (siis todellakin Porista) hiekkasäkillisen, jonka sai 20€ halvemmalla kuin taloyhtiön huoltoyhtiö. Hän levitteli itse hiekan pihalle. Vanhus kaatui pihalla ja lonkka murtui. Huoltoyhtiö tietysti vetäytyi vastuusta ja lasku oli aikamoinen. Isäni kuitenki "säästi" 20 euroa!

:D MItähän järkea tuossa muutenkaan oli, kun Helsingistä Poriin ja takaisin bensatkin maksavat enemmän kuin 20 euroa? 

Tunnen ihmisen joka hakee "kaiken" Porista , tunnenko faijasi

Vierailija
269/978 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpiolohen uhri on uusi sankarini!

Vierailija
270/978 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokeiluni kesältä: Tomaattien kasvatus

Kasvihuone 88e

Turpeet ja mullat 50e

Helmikuussa taimet kasvamaan ja jokapäiväistä hoitoa syyskuulle asti, eli puoli vuotta työtä.

Tulos: Tomaatteja n. 4 kg.

Aikamoinen kilohinta ja työhinta tomaateille. Mukavaa kylläkin oli, mutta ensi vuonna ostan tomaattini kaupasta.

Minä taas kasvatan itse ensi vuonna

Vierailija
271/978 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän teepusseja uudestaan... Teepussien "kuivatus" kuulostaa isommalta hommalta mitä se on, nakkaan pussin vain mikron päällä olevalle lautaselle ja käytän päivän aikana sitä toistamiseen. En tee tätä rahallisen säästön takia, vaan siksi että tuntuu vain typerältä materiaalin haaskaukselta heittää pussi pois kun voin aivan mainiosti käyttää sitä parin tunnin päästä toistamiseen huomaamatta eroa.

Vierailija
272/978 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käytän teepusseja uudestaan... Teepussien "kuivatus" kuulostaa isommalta hommalta mitä se on, nakkaan pussin vain mikron päällä olevalle lautaselle ja käytän päivän aikana sitä toistamiseen. En tee tätä rahallisen säästön takia, vaan siksi että tuntuu vain typerältä materiaalin haaskaukselta heittää pussi pois kun voin aivan mainiosti käyttää sitä parin tunnin päästä toistamiseen huomaamatta eroa.

Hyi! Tee maistuu ihan kamalalta kertaalleen käytetystä ja kuivahtaneesta pussista. Pussin ei tarvitse olla kovinkaan kauaa lautasella, kun siitä tehty santsikupillinen on jo kamalan makuista. Joskus saatan tehdä yhdestä pussista kaksi kupillista teetä, jos siis valmista teekupilliset yhtä aikaa, mutta että kuivatusta pussista. Yäk!

Vierailija
273/978 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse nuorena halusin ison hienon mustaharmaan tatuoinnin käteeni, ranteesta kyynäpäähän. No halvalla sain kaverin kaverilta, kipeää teki, mutta iso se ainakin on 😀.

Vierailija
274/978 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin isäntä tykkää tehdä puusepänhommia. Toki tekijämiehellä pitää oma sirkkelikin olla. Ensin meni toinen peukalo ja eihän sitä ensimmäisestä kerrasta voi oppia niin meni toinenkin. Vieläkään ei ole into hiipunut....

Vierailija
275/978 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse ja säästin, not!! Mielestäni valmiit hiekkalaatikot lapselle olivat kalliita joten ostin itse lautaa yms. Tarvikkeita ja väsäsin sitä kokopäivän. Rumaan siitä tuli kuin perkele ja seuraavana vuonna se lahosi..

Vierailija
276/978 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokeiluni kesältä: Tomaattien kasvatus

Kasvihuone 88e

Turpeet ja mullat 50e

Helmikuussa taimet kasvamaan ja jokapäiväistä hoitoa syyskuulle asti, eli puoli vuotta työtä.

Tulos: Tomaatteja n. 4 kg.

Aikamoinen kilohinta ja työhinta tomaateille. Mukavaa kylläkin oli, mutta ensi vuonna ostan tomaattini kaupasta.

Minä taas kasvatan itse ensi vuonna

Ei tuollaisen investoinnin poistoja voi tehdä yhdelle vuodelle. Ei muuta kun uudet siemenet vaan vakoon ja kohti uusia pettymyksiä! 😂

Vierailija
277/978 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toimittaja koitti itse tuhota läppärinsä salaiset tiedot tietoturvallisesti. Varusteena vasara ja paikkana kerrostalonsa kellari. Tuloksena läppäri syttyi tuleen, palohälytys ja kotietsintä.

Voi olla kiitollinen ettei koko talo syttynyt tuleen tuon sähläyksen johdosta.

Vierailija
278/978 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös kätevä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne laitetaan vesijohtovettä, mutta sitä ei juoksuteta järjestelmän läppi, vaan sama vesi jää sinne kiertämään "iäksi", jolloi siitä katoaa heti alkuunsa happi ja se on siis sen jälkeen hapetonta vettä. Patterit ei montaa vuotta kestä, jos sen läpi juoksutetaan vesijohtovettä suihkuun.

Pattereista tulee muutenkin irroitettaessa sellaista mustanruskeaa mönjävettä että vaikea uskoa että kukaan tuollaisella peseytyisi. 

Vierailija
279/978 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla halusin parvekkeelle sellaiset kivat puiset laatat, mutta ne oli kalliita, joten miehen kanssa arveltiin, että äkkiähän sellaiset itse naputtelee kasaan. Kävimme ostamassa lautaa ja naulatkin. Siihen se into loppuikin, laudatkin ovat olleet pitkään hukassa.

Vierailija
280/978 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirpa Selänne kävi itse ostamassa pukunsa ja laittoi itse hiuksensa #suomi100

Teemunko olis pitänyt käydä ostamassa, vai mitähän ihmettä.

Lopputuloksesta päätellen, homma olisi kannattanut antaa stylistille ja kampaajalle. Toisaalta wt on aina wt, rahoista huolimatta.

Mutta jos Sirpa olisi tullut Linnan juhliin stylistin valitsemassa  kalliissa asussa ja viimeisen päälle  ammattilaisen toimesta kammattuna ja meikattuna  , täällä olisi haukuttu pystyyn. 

"Miehen rahoilla on helppoa hankkia kalliit mekot ja stylistit".

En nyt nähnyt yhtään kirjoitusta siitä, että rouva Räikköstä olisi arvosteltu vastaavassa tilanteessa...

Av mammoja ei voi koskaan miellyttää, kun kyse on hyvätuloisten miesten vaimoista ( tai ylipäätään julkkisnaisista).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä