Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?

Vierailija
01.12.2017 |

Ja kruunua tälle aloitukselle kiitos.

Kommentit (978)

Vierailija
221/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rasvaimettyjoulukuussa kirjoitti:

Kävin pari viikkoa sitten vatsan 2 litran rasvaimussa sekä rasvansiirrossa pakaroihin. Svedjeholm teki operaation ja meni hyvin. Olen tyytyväinen operaatioon ja lopputulokseen mutta olin pettynyt sairaanhoitajaan joka oli hyvin tyly. Suunnitteilla olisi vielä toinen operaatio mutta en halua joutua saman sairaanhoitajan hoidettavaksi, enkä kehtaa kysyä suoraan voisiko asian varmistaa? (etten joudu saman sairaanhoitajan hoidettavaksi). Hoitaja tummatukkainen, nimikirjaimet AB.

Tee se itse kotona. Vähän Emlaa ja kotiviinisetin letku. Imaset vakuumin ja annat valua kannuun. Teet monet hyvät kastikkeet jouluna siitä rasvasta!

Meillä kutsutaan rasvaimuksi sitä, kun kerralla mätetään iso määrä suklaata, kermajäätelöä tai muuta rasvaista. 

t. Rasvaimuun koukkuun jäänyt

Vierailija
222/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjut itse leikannesta miehestä kertoneelle:

Apua luin näitä ääneen isälleni ja hän tunnisti kyseisen henkilön😂 Asui kuulemma omistamiensa kiinteistöjen sijasta kerrostalon pannuhuoneessa, jos omistamansa asunnon asukas sai häädön niin käytti jopa asuntoon jääneitä vanhoja lääkkeitä etc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini ompelimo tyttärelleen hääpuvun 80-luvulla, muodoton säkki, jossa röyhelöitä ajan mukaisesti yläosassa. Mekko oli myös liian lyhyt n.5 cm nilkasta. Tytär oli laiha, monet luulivat, että on raskaana moisessa säkissä.

Vierailija
224/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk!

Vierailija
225/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minulle kerrottiin... Miehen sukulainen joskus 80 -.90 luvu taitteessa rakensi ison omakotitalon.. loppu viimein hitsasi itse talon kellariin suuren öljysäiliön... joka täytettiin... ikävä kyllä säiliö vuosi pahasti.. öljy oli imeytynyt lattian läpi.. myös perustuksiin.. mitään ei pystytty tekemään.. talo nurin vaan.. ei kuulema rakentanut uutta. Eikä vakuutuksiakaan tietty ollut. Omaisuus meni siinä. Päälle jotain maan siibouskustannuksia.

Kyseinen miehen sukulainen oli tuolloin jo edesmennyt. Mutta tarina elää suvussa ja sillä pienessä paikkakunnassa edelleen..

Kyllä tuossa vahingon syynä on erittäin törkeä huolimattomuus ja ammattitaidottomuus, että olisikohan vakuutus edes korvannut.

Vierailija
226/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt välttämättä remontointia, mutta ottaa kaikki ylimääräiset huonekalut itselleen. Siis kaikki: Rikkinäiset, paskaiset, vanhat.. ”etkai sä tuota roskiin ole viemässä?!?” Mä voin ottaa!”

Kelpaa kuulemma hyvin hänelle ja jälki sen mukaista. Nätti koti tukittu täyteen toisiinsa sopimattomia huonekaluja, tulee mieleen kierrätyskeskus. Välillä vaimonsa kanssa ”saarnaa” muitten ihmisten holtittomasta rahantuhlaamisesta ”arvaa paljonko tämäkin [80-luvun kulahtanut TV-taso] maksoi silloin ja arvaa paljonko se maksoi meille? Ei mitään!”

On se hienoa. Vielä kun voisi aikakoneella tuoda ne ihmiset sieltä 80-luvulta ällistelemään..

Apua, tästä tuli mieleeni tuttavaperheeni, joka asuu 1900-l. alussa rakennetussa puutalossa. Ideologiaan kuuluu, että myös sisustusratkaisut ovta ko.ajankohdan mukaisia. Eipä siis niin rikkinäistä valaisinta tai kolhoa, kertaalleen moottorisahalla "päivitettyä" sivustavedettävää puusohvaa, etteikö sitä olisi pelastettu tähän kotiin. Myös itse rakennellut säilytysratkaisut ovat näkemisen arvoisia, koska eihän kaapin ulkonäöllä tai funktionaalisuudella ole niin väliä, kun se kerran on kyhätty vanhasta lautatavarasta. 

Vierailija
227/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisen epäsäännöllisesti innostun milloin mistäkin tee-se-itse toiminnosta ja ihan vaan siksi että ammattimiehen tekemänä joutuisi  maksaa itsensä kipeäksi. Joskus hommat onnistuu, joskus taas ei....ei nyt mitään sähkö- tai putkijuttuja sentään tule säädettyä mutta kämpän pintoja on tullut laitettua uusiksi kautta aikojen. Usein vaan käy niin että innostun ja ostan välineet mutta sitten into stoppaa. Näin kävi esim tapetointiurakan kanssa, löysin ale-poistoista kivat tapetit tosi edulliseen hintaan ja mikäs sen mukavampaa. Lopulta sitten kuitenkin sain ryhtiliikkeen aikaan ja aloin hommiin. Homma edistyi ihan ok mutta sittenpä kävi niin että oli käynyt joku mittausvirhe ja tapettia ei ollutkaan tarpeeksi. Ja koska ostoksesta oli kulunut jo aikaa melko reippaastikin, ei samaa tapettia saanutkaan enää mistään. Nyt sitten on edelleen yksi seinä ikävästi keskeneräinen ja siihen on lätkäisty hyllykkö eteen näkösuojaksi. Oikeasti se hylly ei edes sovi siihen mitenkään  mutta eipä tullut keksittyä muutakaan ratkaisua (vielä). 

Vierailija
228/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitoin 8 erilaista asiaa talteen, jotta voisin käyttää myöhemmin niistä 6. En eilen löytänyt nuhaa, vaan kuitenkin.

Kolmannen kerran kaartelin ja kiertelin eri osastoilla etsien. Myöhäistä.

Vierailija
229/978 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran laitoin 8 erilaista asiaa talteen, jotta voisin käyttää myöhemmin niistä 6. En eilen löytänyt nuhaa, vaan kuitenkin.

Kolmannen kerran kaartelin ja kiertelin eri osastoilla etsien. Myöhäistä.

Tämä jos mikä on älytön tapaus säästää.

Vierailija
230/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pidätte näitä älytttöminä, vaikka ihan toimivia konsteja ovatkin.

- hampaasta irtosi paikka samana aamuna kun piti ulkomaille lähteä. Paikan uusiminen viikonloppuna parin tunnin varoitusajalla kuitenkin maksaa ihan witusti, joten googlasin netistä sopivan paikka-aineen, hain sitä apteekista ja paikkasin hampaani parin peilin kautta (yläposkihammas). Hyvin piti yli kuukauden kunnes sain oikean paikan!

- kerran havahduin siihen että ikenestä törröttää terävä luun siru joka hinkkasi ikävästi kieleen. Otin sitten multitoolin viilan ja viilasin sen tylpäksi. Jos joku tietää niin voi sanoa mikä toi juttu mahtoi olla.

- kulmahampaan kärki murtui hieman, jolloin oli taas ikävän terävä kulma purukalustossa. Viila käyttöön, jne.

- eräänä päivänä kielijänne alkoi vituttaa kun ottaa välillä etuhampaisiin (olisi kai pitänyt jo lapsena leikata) niin otin kokovartalopuudutuksen kossulla ja leikkasin sen itse partahöylän terällä. Jälkihoito ohjeet katsoin netistä ja lopputulos oli hyvä.

Töttöröö, säästin pitkän pennin ja opin samalla hammaslääkäritaitoja!

Kumma juttu, kun kaikki em. asiat liittyivät juuri hampaisiin. Kannattaisiko ehkä hoitaa hampaat kuntoon, siis oikeasti hoitaa eli mennä hammaslääkäriin. Halveksin ihmisiä, jotka eivät piittaa pätkän vertaa purukalustostaan. Kertoo paljon luonteesta.

Vierailija
231/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Selänne kävi itse ostamassa pukunsa ja laittoi itse hiuksensa #suomi100

Vierailija
232/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äkkiseltään muistui mieleen, kun olin ennen muinoin kesätöissä hautausmaalla ja sinne saapui muutaman iäkkäämmän ladyn ryhmä, joka alkoi kultamaalilla korjailla/parannella vanhan hautakiven (sellainen toista sataa vuotta vanha, korkea, rosoreunainen kivi) hiipuneita tekstejä... Tuli aika pahaa jälkeä, kun maali tursusi ja levisi ympäriinsä. Olivat Ameriikoista Suomen vierailulla ja sitten olivat päättäneet teeseitse tyylillä entrata sukuhaudan kiveä. No, on se jo varmaan haalistunut ja kulunut pois, mutta oli aika rivon näköinen aluksi.

Vierailija
233/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirpa Selänne kävi itse ostamassa pukunsa ja laittoi itse hiuksensa #suomi100

Teemunko olis pitänyt käydä ostamassa, vai mitähän ihmettä.

Vierailija
234/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulukranssi ulko-ovessa 😅 En taas tiedä miksi ajattelin että osaisin.

Vierailija
235/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun myötä rupesin miettimään mitä tyhmiä asioita voisi tehdä itse.😅 Tässä vinkki:

-Leikkaa hammas- tai tiskiharjasta irti hapsuja, värjää ne mustiksi tussilla (tai maalilla jos sattuu säästössä olemaan) Leikkaa vessapaperihylsystä yläluomeasi muotoa mukaileva ohut pala ja värjää sekin. Kiinnitä hapsut liimalla (tai teipillä) hylsynpalaan. Aseta luomuksesi yläripsien ripsirajaan kiinni liimalla.

Olet varmasti illan kuningatar!

Vierailija
236/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai lahjaksi hiustenpidennyksen (sinetti) mutta hänellä ei ollutkaan varaa korjauttaa/ylläpitää sitä kunnossa.

Laitatti pudonneet osiot takaisin päähänsä itse pihdeillä - ja kuumaliimalla. En ole nähnyt häntä nyt pariin vuoteen mutta veikkaan että aika karu näky jos on tuohon malliin jatkanut.

Vierailija
237/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parrakas nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun seuraava saato projekti on Auton villkkuviiksen vaihto.

Merkkikorjaama pyysi 1500£.

Osa maksoi 100£ ja puolen tunnin tyolla pitais onnistua.

Muista ottaa akku irti, ettei käy käpyä turvatyynyn kanssa.

Ratin airbägeineen joutuu irrottamaan ja liikkeessä nollauttamaan sen jälkeen airbagin valon.

AIRBAG AIRBAG AIRBAG. Jumalauta että on hienoa :"D SANA ON TURVATYYNY. Tietenkin on todella masentavaa käyttää suomen kieltä Suomessa, mutta sellaista se on :)

Lukeeko sun auton kojelaudassa,ratissa,penkissä,b-pilarissa turvatyyny?

Vierailija
238/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuka julkkis vähän aikaa sitten haastattelussa kertoi leikkaavansa post it -laput kirjekuorista.

Vierailija
239/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk! iski jälleen:)

Vierailija
240/978 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parrakas nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun seuraava saato projekti on Auton villkkuviiksen vaihto.

Merkkikorjaama pyysi 1500£.

Osa maksoi 100£ ja puolen tunnin tyolla pitais onnistua.

Muista ottaa akku irti, ettei käy käpyä turvatyynyn kanssa.

Ratin airbägeineen joutuu irrottamaan ja liikkeessä nollauttamaan sen jälkeen airbagin valon.

AIRBAG AIRBAG AIRBAG. Jumalauta että on hienoa :"D SANA ON TURVATYYNY. Tietenkin on todella masentavaa käyttää suomen kieltä Suomessa, mutta sellaista se on :)

Lukeeko sun auton kojelaudassa,ratissa,penkissä,b-pilarissa turvatyyny?

:"D Oletko tosissasi?? Meinaat että ulkomaisessa tehtaassa kirjoitetaan suomea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi