Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkasin avustajaani tahtomattani

Vierailija
01.12.2017 |

Minulla on olut avustaja 2 vuotta. Olimme eilen hoitamassa asioita, kun törmäsimme kaveriini. Juttelimme siinä hetken. Kaverini kysyi, että miksi en ollut vertaisryhmätapaamisessa, että etteikö avustaja muistuttanut minua siitä. Avustajani loukkaantui asiasta. Hän koki ystäväni kettuillevan hänelle, arvostelevan hänen ammattitaitoaan. Lisäksi avustajastani tuntui, etten puolustanut häntä. Suoraan sanoen hämmästyin niin hirveästi kaverini tokaisusta, etten edes saanut sanaa suustani. Eilisen lisäksi kaverini oli kettuillut avustajan mukaan hänelle jo aikaisemmin (en ollut tuolloin paikalla). Avustaja tulkitsi tilanteen niin, että kaverini vihjaa hänen olevan laiska ja huono avustaja. Pyysin anteeksi avustajaltani useaan kertaan, sanoin että minun täytyy puhua kaverini kanssa, kerroin arvostavani avustajaa ja hänen ammattitaitoaan.

Tänään avustaja otti aiheen uudelleen puheeksi. Hän oli loukkaantunut myös siitä, etten puolustanut häntä tarpeeksi ponnekkaasti. Sanoin, että aioin puhua asiasta, kertoa kaverilleni, että hän oli todella loukannut avustajaa ja myös minua, ettei hänen kuulunut puuttua meidän asioihimme jne. Pahoittelin, etten osannut reagoida tarpeeksi pontevasti, sanoin, etten koskaan ollut tyytymätön hänen työhönsä jne. Lupasin soittaa kaverilleni, ja puhua hänen käytöksestään. Avustaja suostui tähän. Sovimme tapaavamme seuraavan kerran viikonloppuna, jolloin meillä oli sovittu, ainutkertainen meno.

Iltapäivällä avustaja ilmoitti peruvansa viikonlopun sovitun työvuoron, koska hän oli niin surullisella tuulella. En tiedä, mitä tekisin. Minulla on todella paha mieli kaikesta. En voi pyytää korvaavaa avustajaa, sillä se pahentaisi vain tilannetta. Koen tämän myös rangaistukseksi itselleni. Olisin voinut hoitaa tilanteen paremmin, mutta kaikki tekevät virheitä. Mitä minun pitäisi tehdä? Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

Vierailija
62/62 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te avustettavat olette joskus tosi hankalia.

Te avustettavat? Kaikki avustettavathan ovat samanlaisia. Oon itte avustaja, ja musta ap:n avustaja on toiminut tosi tökerösti. Hän se tässä on hankala.

?

Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla