Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAmasujen tiistai

11.04.2006 |

Huomenta!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. RV

2. Oireet

3. Muuta

1. 14 + 2

2. Rintoja aristaa edelleen, ja nyt on tullut liitoskipuja. Olen välillä tuntenut ikäänkuin supistuksia, joten kysynkin nyt, kuinka aikaisin teille on tullut harjoitussuppareita?

3. Rakenneultraan on vielä aikaa. Olen lukenut hämmästyneenä np-kuulumisia täältä, kun monella on ollut sormetkin jo laskettavissa ym, mutta itselläni näkyi vaan kuperkeikkoja heittävä vauveli, jonka sydän sykki, ja niskapoimu 0,9mm oli mitattavissa. Liekö syynä se, että kävin rv 11+1 siinä, eikä silloin edes muuta katsottu.

Vierailija
2/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Täällä aurinko pilkottelee ja lumi on lähteny kauniisti sulamaan. Nurmikko näkyy paikoin jo kokonaan!!! :)))

Kirjotin eilen np-ultra kuulumisia, mutta kone ei suostunut viestiäni toimittamaan eteen päin, joten nyt uusi yritys. Eli tosissaan eilen oli tuo np-ultra ja siellä se vauva esitteli itseään. Ihana pieni oma vauva. Kaikki varpaat ja sormet näkyi selvästi. Itsekkin ihmettelin samaa kuin Patovahti että miten voi näkyä. Kahesta aikasemmasta tytöstä ei muistaakseni näkyny. Siis kaikki oli hyvin ja turvotus ok. Viikkoja enemmän kuin kuukautisten mukaan laskettuna, mutta kun mulla on jo kerran laskettuaika aikaistettu, niin ei enää sitä siirtäny.

Veikeetä, mulla on 3 laskettua aikaa. 17.10 , 15.10 ja 11.10. Siinä onkin vauvan hyvä sitten päättää milloin syntyy :). Tuon keskimmäisen ajan mukaan nyt kuitenkin mennään...

Mandisofialle haluan vielä esittää osaanottoni toisen pienen menettämistä. Toivottavasti kaikki kuitenkin vielä hyväksi muuttuu.

Ja olikos se Nyytti joka oli nähny niitä unia jossa alko kova vuoto. Itekkin olen noita unia nähny ja heränny aina ihan kauhun sekaisin tuntein. Mä veikkaan että mun unet johtuu täältä lukemistani surullisista viesteistä...

Nyt on pakko lähteä laittamaan noille tytsyille aamupalaa. Hauskaa tiistaita kaikille!!

Mamseli rv13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan aurinkoinen ja kuiva ilma näyttäisi olevan tulossa, kyllä sitä sadetta onkin jo kestänyt..

meilläkin siinä ultrassa näkyi sormet, varpaita ei nähty kun ei jalkojaan malttanut paikoillaan pitää;) vilkas potkuttelija! ..meillä viikkoja tuossa ultrassa oli 13..

tänään pitäisi lähteä kaverin kanssa katselemaan vähän mammavaatteita missä masu mahtuisi kasvamaan:) ihanaa! vaikka vielähän tämä aika pieni masu on, mutta kuitenkin jo tavalliset housut kiristää.

nukkumisjärjestelyistäkin oli puhetta.. meillä tämä esikoinen nukkui meidän välissä,perhepedissä ensimmäisen puolivuotta, mutta sitten kummankin nukkuminen meni niin huonoksi että siirrettiin sängyn viereen omaan pinnasänkyyn, poika sattoi heräillä jopa viiden minuutin välein..

tahtoisin tämänkin masulin kanssa nukkua perhepedissä, on se niin ihanaa läheisyyttä ja helppoa imettää öisin..mies vaan on sitä mieltä että laitetaan heti omaan koppaan sängyn viereen..no saa nähdä;)

nyt poika vaatii huomiota..leikkimään siis..

oikein hyvää päivää lokakuisille!

fiikuna ja mytty 13+6(..hih..taas, taisin eilen jo laittaa saman;))

Vierailija
4/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamseli: mulla myös kolme laskettua 29.9, 2.10,3.10 :)

Olen jo ihan sekaisin minkä mukaan lasketaan mutta lasken nyt tuon 2.10 mukaan :)

Kerrankin suht hyvin nukuttu yö!!!

Ei edes pissalla tarvnut yöllä käydä :)

Tänään on kuopuksella eka hampi tarkistus saa nähdä mitä siitäkin tulee.

Odotan jo niin et pääsis taas neuvolaan.. seuraava aika vasta 20.4 ja rakenne ultra on 10.5. Olis kiva taas pitkästä aikaa saada kuulla ne sydänäänet :)

Kirjoittelen myöhemmin lisää.

Nyt täytyy tehdä tytöille aamupalaa :)

Hexu ja onni-ilona rv 15+1

Vierailija
5/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten enään eilen kerennyt koneelle, mutta tässäpä nyt noita ultra kuulumisia. Eilen tosiaan oli np-ultra. Kaikki oli hyvin turvotus sen 1,3 ja koko vastasi täysin viikkoja. Pikkunen anto nätisti mitata kaikki tarvittavan ja sitten pisti nukkumaan hih! :D

Mulla on vaan hieman sellanen " ison" vauvan pelko kun esikko oli syntyessään vähän reilu neli kilonen niin nyt tietenkin aattelee et mitäs jos tää toinen on vielä isompi... Vaikka hyvin tuo esikkokin tuli maailmaan reilu tunnun ponnistamisen jälkeen, huh ei nyt ihan helpolla mut kuitenkin mut jäi hieman sellanen olo että ei paljoa isompi kyllä mahu.... No ompa siihen vielä aikaa joten omalla painollaan.

Perhepedistä on ollut juttelua. Meillä poitsu ei jostain syystä tykännyt nukkua vieressä joten on alusta asti nukkunut omassa sängyssä meidän vieressä. Tosin 9kk siirty omaan huoneeseen ja nukku pitkään heräämättä nyt taas heräilee... No kait se on tää kehitys kausi tai joku, mut eiköhän se vielä yönsä putkeen nuku.

Mutta mutta täytyy lähteä pesemään peppua kun täällä haisee!

Olikos pinkassa muuten muita tammisia 2005? Silloinkin olin todella huono pinoutuja enemmän sivusta seuraaja.

Mentävä.... Aurinkoista päivää kaikille! :D

Toinenpieni rv 12+4

Vierailija
6/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oli keväistä? Me tullaan sinne =o)

Täällä ilma on todella lumista ja talvista ja harmaata =/ Maahan satanut iso kasa taas lunta.

Eilen sain sitten kerrottua siskolle vauvasta ja oli ihan innoissaan =o)

Onnea, jotain lokakuista oli eilen kosittu =)

Anteeksi en nimimerkkiä muista mutta varmasti itsesi tunnistat=)

Mitäs muuta olitte jutellut...

Ai niin..Naimisiin menosta taisi olla puhetta...Me ollaan miehen kanssa oltu kohta 7 vuotta yhdessä ja kesällä tulee 5-vuotis kihlajaispäivä. Miehen isä on ainut joka ilmeisesti " paheksuu" sitä ettei naimisissa olla. Se ei vaan ole meille ollut SE juttu, mikä olis välttämättä tehtävä..Joskus ehkä mennään, mutta se ei mikään välttämättömyys ole =o)

Meinasin jo kevätverhoja alkaa vaihtelemaan, mutta ei tuo lumentulo niin kovin keväiseltä tunnu...

).( Pahoinvointi jatkuu edelleen, vihlaisuja ja kolotuksia mutta ihanaa, odotan kovasti kesää ja sitä kun pääsee jätskille kasvaneen mahan kanssa =) Ensimmäinen lääkärineuvola piti olla tällä viikolla, mutta eilen neuvolasta soitettiin ja peruttiin se aika ja siirrettiin ens viikolle..Toisaalta harmittaa kun olisin jo halunnu päästä sydänääniä kuuntelemaan.

Minä tunsin liikkeet esikoiselta vasta viikolla 20. Olin töistä ajelemassa kotiin ja luulin että ratti täristi mahaani, mutta pieni salamatkustajahan se siellä koputteli =o)

Mutta nyt aamupalalle!

Päivän jatkoja!

Camelot 12+5

Vierailija
7/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin maailmaa te oikein asutte kun aurinko paistaa ja on keväinen ilma? Täällä pirkanmaalla sataa lunta ja maa on ihan valkoinen. Joskus sen kevään on kuitenkin pakko tulla, ehkä sitten toukokuussa...

Patovahti kyseli suppareista, joista mä kirjoitinkin eilen eli kyllä mullakin niitä kivuttomia harjoitussuppareita on tullut jo. Ekat tuli jo ihan alussa ehkä jo viikolla 10 (silloin tällöin yksittäisiä) ja sunnuntaina uimassa tuli ihan koko ajan. Sunnuntain jälkeen ei ole tuntunut niitä ollenkaan, joten en aio huolestua. Täytyy katsoa, jos pitää uiminen jättää kokonaan pois. Se vaan on niin kivaa, varsinkin sitten kun maha on iso ja olo kömpelö.

Jeni kyseli miltä supistukset tuntuu, ei ollenkaan tyhmä kysymys, sillä mulla meni ekassa raskaudessa pitkän aikaa ennen kuin tajusin, mitä ne olivat kun niin ajoissa alkoivat silloinkin. Mahaa siis kiristää ja just sellaista paineen tunnetta. Sitten kun kohtu selkeästi näkyy ja tuntuu, niin sen voi kokeilla vatsan päältä (tuntuu kivikovana). Mulla on ainakin sen verran tuota rasvakerrosta, että vielä vatsa ei ole tuntunut täysin kovalta ulkoapäin, mutta kiristävää tunnetta on ollut.

Sitten vielä tuohon ultra-asiaan: Luulen, että sormien näkyminen on kiinni ihan ultralaitteen tasosta. Meilläkin esikoisesta kun käytiin kunnallisella, niin näkyi paljon epätarkemmin kuin nyt tästä vauvasta kun jouduttiin menemään yksityiselle ja laitteet oli vähän eri tasoa, ainakin lääkärin mukaan uudempia. Hän sanoikin, että varmaan siksi meillä nykyinen asuinkunta tarjoaa vasta rakenneultran, kun kunnan laitteilla ei vielä varhaisemmassa vaiheessa näy tarpeeksi hyvin. Voin tietty olla tässä arvailussa väärässäkin :)

Mistäköhän muusta oli juttua... En nyt muista, joten toivottelen hyvää tiistaita lokamammoille ja lähden jumppaamaan toivottavasti ilman suppareita!

S-I ja Lumikukka 15+0 (jippii kun uusi viikko vaihtui)

Vierailija
8/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kysyä kun kuulin siskoltani, että jossain uudessa odotuslehdessä oli ollut juttua a-vitamiinin tarpeellisuudesta raskausaikana. Ennenhän sen syömistä on käsketty välttämään, mutta nyt ilmeisesti ollaankin sitä mieltä, että a-vitamiinia pitäisi syödä enemmän... Oletteko kuulleet juttua? Mitä teille on terkkari sanonut? Multa ainakin kiellettiin vanhaan tapaan maksan syönti ja vitamiineina syön multitabsin 2plussaa, jossa ei ole a-vitamiinia. Mitäköhän tässä kannattaa tehdä? Ilmeisesti tuo a-vitamiini on kuitenkin ihan olennainen tekijä vauvan " rakentamisessa" . Pitäisi varmaan syödä porkkanaa, josta kai ei voi liikaa a-vitamiinia tulla.

Vierailija
9/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kevät tulee, mutta hitaasti. Meillä on piha ihan loskassa ja ulos ei tänään tyttöjen kans lähdetä, koska katolta on lumet tulossa alas hetkenä minä hyvänsä ja eipä siellä muutenkaan kerkeis olla ku parikymmentä minuuttia, ennenkuin lapset ois litimärkiä. Päätettiin siis pitää sisäpäivä ja leipoa pääsiäiseksi jotain.

Toinenpieni: Täällä yks tamminen-05. Eli meidän Julia on syntynyt 19.1.2005 ja jonkun verran olen tammisten pinoon kirjoitellut. En kyllä ollenkaan niin ahkerasti kuin nykyisin tänne odotuspuolelle.

Naimisiinmenosta: Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä reilut 9v ja kihloissa reilu 6v. Hääpäivä on sovittu, mutta siihen on vielä aikaa. Päätettiin nimittäin mennä naimisiin sitten, kun tulee 20v meidän seurustelun aloittamisesta ;) Anoppi haluis, että sen pojat menis naimisiin, en tiedä miksi. Ja mun mummi nyt muuten vaan on sitä sorttia, että on synti tehdä lapsia ennen naimisiin menoa, mutta on tottunut jo ajatukseen, että meidän kohdalla se on himppa myöhäistä ;)

Onnea ultrassa kävijöille, kiva kun kaikki hyvin. Meilläkään ei varpaita näkynyt, mutta sormet pystyi laskemaan.

(.) Maha on nyt ottanu kasvuspurtin, koska ei voi olla enää yhtään mahallaan. Muutoin olo ihan hyvä. JOtenkin on jo raskas olo, apua mitenhän minä jaksan sen mahan kans kesällä :O

Niin ja sitten se iloisin uutinen: Sain viimein miehen vakuutettua siitä, että minä todella tarvin ne tuplarattaat ja kateltiin sitten eilen illalla niitä netistä yhdessä. Ja taidettiin löytää jo ne oikeat :) Toukokuussa saatas ne eli just soppelisti kesäksi tytöille ja sitten syksyllä Julialle & vauvalle!

Ai niin, ja torstaina on mulla se lääkärineuvola.

Eipäs nyt tainnut olla muuta. Siivoamaan täytysi alkaa, ei huvita niin maan yhtään.

Mianni 12+3

Vierailija
10/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita äsken yhen " pikku" seikan. Eli mä epäilen että liikkeitä tuntuisi jo! Ihanaa. Kyllä se vaan on kaiken pysäyttävä voima se pieni hipaisu joka tuolta masusta tulee...

Niin ja pakko vielä ottaa sanoja takisin tuon sään suhteen. Täällä taas ihan harmaata ja kohta varmasti sataa. Tylsää. Ja Helsingissä siis asutaan.

Palaillaan!

Vierailija
11/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei se aurinkoinen ilma sitten tullutkaan tänne helsinkiin:/ meni ohi.

tosin ei nyt vielä sadakkaan, joten pieni toivo keväisemmästä...

supistuksista.. mulla esikoisesta alkoi nuo supparit joskus rv16.. nyt sitten on tuntunut jo muutaman viikon, tai oikeastaan ensimmäisiä supistuksia tuli heti plussan jälkeen poikaa imettäessä, jonka sitten lopetinkin neuvolan suosituksesta(nyt en ole ihan varma olisiko se imetys tehnyt keskenmenon ,mutta silloin en sitä riskiä uskaltanut ottaa)..mutta supistukset siis jäi pois imetyksen loputtua, ja nyt sitten taas tulee..touhutessa ja levossakin, ei kivaa!

minulla nuo supistkset tuntuu masun kovettumisena ja semmoisena tosi epämiellyttävänä olona ja paineen tunteena, hengitys tavallaan vaikeutuu, ja on semmoinen kuukautiskipumainen olo...hih..olipas epäselvästi selitetty, mulla kyllä nuo supistukset ollut niin selviä että ei voi erehtyä.

nyt aamupalalle kiireenvilkkaa kun poika päikkäreillä ja huono-olokin alkaa hiipiä kun ei ole mitään saanut vielä syötyöä..

aurinkoa odotellen:

fii ja mytty rv13+6

Vierailija
12/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivonpas että tämä päivä valaistuu vähän paremmaksi kuin eilinen. Oli siis niin kaamea päivä. Epäilen tosiaan että ENERGIATASO on tämän pahoinvoinnin takia kamalan alhainen, vaikka " muka" saakin syötyä. Käytännössä olen kuitenkin joka ilta mennyt nukkumaan maha kurnien koska en oo saanut syötyä mitään.

Laskeskelin sitten eilen huvikseni että MITÄ TULEE PÄIVÄN AIKANA SYÖTYÄ, kun tuntuu että muka koko ajan syön. No joo joo! Saalis: kaksi leipää, pari porkkanaa, kaksi 150 gramman jugurttia, yksi suklaapatukka! Että ei ihme jos on pidemmän päälle vähän nälkä ja huono olo kun tuon tyyppisellä ruokavaliolla oon elänyt jo reilun kuukauden... :(

Mutta mahtuuhan tähän elämään muutakin, kai...? :)

LIIKKEISTÄ: Voih, älkää vielä alkako puhumaan liikkeistä, äääk. Mä tunsin esikoisesta liikkeet rv19+0 ja voi että olin odottanut jo siihen mennessä kun tuntui että " kaikki" tuntee liikkeet jo tyyliin rv14.

No itse asiassa tuohon aikaan kun esikoista odotin eli syksyllä 2004 oli tullut joku tuore tutkimus, jossa todettiin että ennen rv 19 yli puolet ensisynnyttäjien " liiketuntemuksista" oli ilmaa tai jotain muuta. Sitten rv19 ja sen jälkeen oli yli puolet ihan oikeita liikkeitä. Uussynnyttäjillä meni tuo vastaava rajapyykki rv:lla 17. Tutkimus oli toteutettu siis ultraamalla: äiti oli sanonut " nyt vauva liikkuu" ja sitten ultrasta oli katsottu oliko tämä totta.

Nyt oon ajatellut että kai ne liikkeet tuntuu jossain vaiheessa ennen kesää :) Kesäkuun alussa taitaa olla viikkoja 19... tai 20, en oo ihan varma.

LÄÄKÄRINEUVOLASTA: Mullapa ei sitä varattu lainkaan. Täällä meidän piirissä on ilmeisesti aika pitkät jonot lääkärille, ja terkkari sanoi että sen tarkoitus on lähinnä todeta raskaus. Ja kun mä olen käynyt varhaisraskauden ultrassa niin raskaus on jo todettu, joten siitä ei olisi terkkarin mukaan mitään erityistä hyötyä. Onko joku muu jolla jää tuo eka lääkärineuvola väliin? Itse vähän vaan mietin että kai siellä nyt tulehdukset katsottaisiin, mutta toisaalta kai tuo varhaisraskauden ultraaja olis ne huomannut kun sisään kuitenkin kurkkasi.

TUPLARATTAISTA: Mianni oli saanut tuplat. Mä oon alkanut miettiä että pitäiskö ne kuitenkin hankkia. Meillä on sellainen tilanne että on yhdet iäkkäät vaunut (11v ikää), joilla ei kauheasti liikuta. Viime aikoina on alkanut tuntua että ne hajoaa ihan milloin vaan. Joten jotkut vaunut on ennen kakkosen tuloa hankittava... olin vaan ajatellut että hankittais tavan vaunut, joihin sitten sisaristuin. Yhtenä päivänä mulle sitten valaistui että kyllähän nyt kaksosrattaat kestäisi paljon pidempään. En tiedä oikein... ääh. Molempia ei ole rahaa hankkia, mutta en oikein luota että kaksosrattaissa ihan parin kuukauden ikäinen vauva nukkuisi lämpimästi talven, niin yksösvaunutkin tarvii. APUA! Kamala vaunuviidakko odottaa taas :(

Nyt odottelemaan että mitä tapahtuu, tuleeko oksana tänään. Mehuaamiaisella mennään kunnes totuus paljastuu. Yök.

Hyvää tiistaita kaikille!

Coe rv 12+1

Vierailija
13/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kovin keväiseltä näytä täälläkään, harmaata ja märkää... Pojat ovat olleet jo tunnin pihalla touhuamassa/tappelemassa, taas semmoinen päivä! Itse yrittänyt saada tätä kämppää hiukka enemmän järjestykseen. Pitänee lähteä tekemään kävelylenkki tuonne pihalle itsekin, niin os saisi siirrettyä päänsäryn alkua vähän illemmaksi. Iltapäivällä meinattiin askarrella pääsiäisjuttuja.

Mulla ei oikeastaan muita oireita enää olekkaan kuin tämä päänsärky, mikä on edelleen jokapäiväistä. Ja nyt tietysti tämä tukkoisuus ja flunssa pahentavat vielä tilannetta. Mutta oikeastaan hieno olo! =)

Mukavaa päivää kaikille!

neljäs 12+3

14/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisää lunta pukkaa. No, tulkoon sitten samantien joulu ja uusvuosiki :)

Tänään on esikon neuvola ja piikitys, ei vaan mieli tee tuonne ulos :/ Mutta pakko mikä pakko.

Voi tuskanen että tympii tämä etominen! Sinänsä pahaaoloa on enää harvemmin, muttaku ei vaan saattas mitään syyä. MIKÄÄN ruoka ei mee ilman yökkäilyä alas, paitsi porkkana. COE: jos et oo kokeillu, niin kannattaa kokeilla tota porkkanansyöntiä ja myös mehujäätä. Aina ku mua rupee oksettaan, syön porkkanaa, ja se helpottaa oloa tosi tosi paljon. :) Mä en voi kuvitellakaa että joisin jotai aamulla heti ku herään, se tulis varmaan kyllä heti ulos... Mutta toisaalta, jos se oksennus sitte helpottaa olon koko päiväksi niin sittehän se voi olla jopa ihan toivottavaa että oksu lentää :)

Mitään uusia masujuttuja ei oo havaittavissa.. Raskaana olon tietää vain väsymyksestä, syömisen vaikeudesta, ja siitä että kun laittaa housut jalkaan, näyttää kuin olis lihonu mahan kohalta pari kiloa..löysää makkaraa vaan :) yäk.

Hui! Tuolla ulkona sataa sellasia lumipallon kokosia (melkein) hiutaleita. Ja se sataa ylöspäin :) On se kivaa tehä tällasia erikoisia luontohavaintoja..

Jaaps..mutta ei mulla taida olla mitään ihmeitä kerrottavana..pääsiäistä ootan kun tietää että pääsee vähän pois kotoa tapaamaan ihania sukulaisia. Pyykkivuori pitäis ennen sitä siis hävittää tuolta kaapista..kääk!

Mutta, iloista päivää harmaudesta huolimatta kaikille.

Jääsydän rv 11!

Vierailija
15/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...On vähän surullinen olo täällä.. Mun vanha koira ehkä lopetetaan tänään... Äiti soitti aamulla että nyt on menny huonoon kuntoon, kävelee tosi huonosti ja oli toissa yönä pissiny ja kakkinu pitkin yötä. Viime yönä kuulemma vaan sen verran et oli eteises ollu lirut aamulla. Onhan se jo vanha, huhtikuussa tulis/tulee 13v. Ja on se ollu aika huonos kunnossa jo toista vuotta, mut nyt vielä huonompaan suuntaan menny. Että kaheltatoista on eläinlääkäri ja siellä katotaan onko armollisempaa jo päästä herra autuaammille metsästysmaille. Kyllähän se aika surkeen näkönen oli kun tossa kävin jo moikkaamassa. Heilutti kuitenkin koko ajan urhoollisesti häntää. Itketti kyllä jonkun verran ja kyllä saan tänää viel itkeä monta kertaa.. Nojoo, sellasta. Jäähän meille noi omat koirat, eli jotka on meillä ihan omassa kotona, mutta kun ne on semmosia ns. pihakoiria niin ei niihin IHAN niin paljon oo kiintyny ku tähän, jonka sain 15 vuotiaana. Juu.

Sitten vähän raskausjuttujakin. Eli mulla on masu aina aamusin ihan kivikova. Ja on se muutenkin kasvanu jo. Tavallisia housuja en oo käyttäny varmaan 3-4 viikkoon enää kun ahisti tosi paljon! Mut ne mun mama-licious farkut on kyl jotenki huonot. Ihan lurtsahtaneet reisistä ja pepusta. Ehkä ne on sit paremmat ku tulee viel lisää täytettä mikä sinänsä on kyl ihan :P juttu. Heh! ;) Toiset samanmerkkiset mut ns. reisitaskuhousut on kyl hyvät ja niist tykkään! Olo on ollu ihan hyvä su illan jälkeen!

Coe koita vaan syödä, sun huono olo voi johtua ihan siitäkin et syöt niin vähän. Ehkä siis tiedätkin.. Mulla ainakin huono olo meni melkein aina ohi kun vaan sai syötyä jotain. Esim. viiliä, menee helposti alas ja jos tulee ylös niin ei oo " klimppejä" yms. Toivottavasti olo alkais jo parantua. :)

Vielä olis ultraan se n.kk aikaa.. Huoh! Kun ei oo pikkusesta muuta kun sydänäänet kerran kuunneltu niin on ihan ikävä!!! Toivottavasti ens ma ku on neuvola niin kuunneltais taas... Se laite tais olla aika aatamin aikunen, ainakin siltä näytti. Tosin eipä oo kokemusta muista.. ;)

Juu, mutta mä lähden nyt tästä takas porukoille silittelemään koiraa.. Aika raskasta vaik ei olekkaan eka lemmikki, josta täytyy luopua... Aurinko jo vähän pilkahteli, tulis takas jos vähän piristäis..

Pupu ja masu 14+4

Vierailija
16/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RV: 14+2

OIREET: Voin todella hyvin, rinnat täydet eikä niinkään arat. Liitoskipuja esiintyy enemmän ja vähemmän.Väsymystä ei ole, eikä pahaa oloa ensinkään. Masu kasvaa ja tuntemuksia on jos jonkinlaisia siellä suunnalla, mutta olisin huolissani ellen mitään tuntisi:) Pientä valkovuotoa on ja ei ole. Päätä särkee välillä, mutta voi johtua hartioistakin. Nautin raskaana olemisesta ja eikös tää olekin nyt se " hehkeä keskiraskaus" :D Niin no kun tarkemmin miettii niin iskias on vihoitellut viime päivinä enemmän kuin aiemmin. Eilen kun vähän kumartu eteenpäin niin *auts* ja aamulla veti suonta pohkeesta, ihanaaaaa :/

MUUTA:Täällä on herätty uuteen päivään ja tosiaan voisin minäkin kysyä: Missä se kevät on??? Haluan kans tulla sinne :D Täällä on lunta ja loskaa ja plääähhhh:(

Mutta mutta....ei sen niin väliä, kun saan viettää VAPAAPÄIVÄÄ :)

Otin eilen sitten sellaset pikkupikku 3 tunnin päikkärit ja olin vielä puoliltaöin pirteä kuin peipponen miehen tullessa töistä:) Sitte saunottiin ja syötiin kinkkukiusausta!

Mä näin taas ihan pöljää unta..Oltiin neuvolassa ja se terkkari PURI (joo ihan oikeesti) mun jokasen rystysen päältä (auts) ja siitä tunsi jotkut verisuonet tai jotain. Sitte vaan, että kaikki ei ollut ihan ok. Sitten menee kuulemma hyvin, jos lapsi syntyy täysaikaisena, mutta muuten voi tulla jotain..:D :D Just joo...Ei oo helppoa terkkarinkaan homma, pureskella mammojen rystysiä suu veressä, heh :)

Vai tollasia ne supparit ovat....Hmmm...En kyllä tiiä onko mulla niitä ollut?! Sellasta painontunnetta oli sillon torstaina aika rajustikin, mutta kun se kesti kuitenkin niin kauan..monta tuntia.Eihän supparit nyt pitkäkestosia ole? Ja sitä lievempää painontunnetta on melkein koko aika, luulen, että siellä vaan kohtu painaa munasarjoihin tai jotain. En oikein jaksa uskoa, että mitään suppareita olisi:) Kyllä sitä sitten toisessa raskaudessa(mikäli sellaisen lahjan joskus tulen saamaan)on paljon viisaampi kaikkien tuntemusten kanssa, luulisin..

Vitamiineista...Mä olen ottanut koko raskauden ajan MultiTabs 2+:aa yhden päivässä, mutta taidan vielä ruveta magnesiumia ottamaan erikseen, kun rupee suonenvetoja esiintymään ja ne ei oo sitte yhtään kivoja :/

Ahaa, ei ole siis kiirettä vielä niiden liikeiden kanssa. MÄ niin hartaasti eilen makasin sohvalla selälläni jalat koukussa(joku kertoi, että tunsi tollasessa asennossa ekat liikkeet) ja välillä luulin jo hetken tunteneeni jonkun hipaisun kunnes heräsin tähän päivään ja huomasin, että se on viltti mikä kutittelee masuun :D :D Mielikuvitusta ei ainakaan puutu?

Kyllä mulla tuolla ihan alhaalla häpyluun päällä " möyrii" välillä kovastikin, mutta sitä on jatkunut jo niin kauan, että on vaan ihan normaalia möyrintää.

Tuntuvatko ne ekat liikkeet muuten ihan siellä alhaalla vai missä vai vaihteleeko?? Tumpelo täällä taas kyselee :D

Mä tulostin eilen tuuli.netistä raskausajan vatsa-selkäjumppaohjeet. On PAKKO alkaa tekemään jotain, ettei ihan rapistu :( Kävelemäänkään ei vielä voi mennä, kun täällä on niin pirusti teillä loskaa ja kun tarvis ottaa nuo kaks hurjaa kaverusta(koirat siis) mukaani niin menee vähän extremeksi....odottelen, että tiet kuivuvat ja sitten aloitan kunnon ulkoilun;) I PROMISE!!!!!!

Ai niin muuten...en oo tainnu kertoo, että sain lomani JUST niin ku halusinkin, jessss!! Eli mun eka lomaviikko on jo 29.5-4.6 ja sitten alkaa 10.7 kesäloma, josta jatkan suoraan äippälomalle eli ei oo enää kauaa töitä :D Tosi kivaa!!!!

Nyt taidan päästää teidät taas pälkähästä ja käyn lukees s-postit....niin siis mikäli niitä on siunaantunut :)

OIKEIN LOISTOKASTA TIISTAIPÄIVÄÄ TEILLE KAIKILLE TÄÄLTÄ LOSKAISESTA SATAKUNNASTA!!

Halauksin: Je_Ni & " Pikku-Hipu 14+2"

P.s [b]Severon[/b] : Huhuilin sua eilisessä pinossa...Kyselin meetkö Satks:aan synnyttämään? Meillä LA:t niin peräkkäin, että saatetaan treffata siellä tosi hehkeinä ;)

Vierailija
17/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupulle suuren suuret pahoittelut koirasta.....Tiedän miltä tuntuu, olen olltu vastaavassa tilanteesa kaks kertaa ja ne ovat olleet elämäni suurimmat koetukset :( Voimia kovasti!!! Pitää vaan yrittää ajatella sitä mikä on koiralle parasta...vaikkei se surun määrää vähennäkään!!

Vierailija
18/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hetkeen.. Paljon oli asioita, mihin piti kommentoimani, mutta katsotaan, kuinka käy..

Mandisofialle pahoittelut toisen vaavin johdosta. Olo on varmaan aika ristiriitainen.

Eilisessä pinossa (en muista nimimerkkiä) xx pohti synnytystä ja sitä, miksi keisarinleikkausta on niin vaikea saada. En myöskään ymmärrä. Ymmärrän sen, että leikkaus on iso ja siinä on omat riskinsä, mutta kyllä alatiesynnytyksessä on omat riskinsä. Itselläni on sellainen tilanne, että ensimmäinen synnyttykseni eteni normaalisti siihen asti, kun piti ruveta ponnistamaan. Silloin lääkäri totesi, että vauva on väärässä asennossa, eikä laskeudu, joten leikkaukseen. Nyt np-ultran yhteydessä kätilö kertoi, että kuukausi ennen laskettua aikaa menen sairaalaan lääkärin tutkittavaksi ja silloin päätetään synnytystapa. Oma oloni on ristiriitainen, en tiedä, että kumman synnytystavan kannalla olen, jos omaa mielipidettäni kysytään. Sitä en tahtoisi, että kärsin kaikki supistuskivut siihen saakka, kun avautuminen on tapahtunut ja sitten leikataan, jotenkin se menee pitemmän kaavan mukaan, koska leikkauksesta toipuminen kestää varmasti pidempään mitä alatiesynnytyksen jälkeen. Ja ehkäisyasiaa olen myös miettinyt. Mielestäni sterilisaatio on ihan hyvä vaihtoehto, jos ei enää lapsia halua. Itse en haluaisi mitään hormonivalmisteista ehkäisyä, koska ne vaikuttavat niin kovasti koko seksielämää hiljentävästi.

Perhepedistä, meillä esikoinen nukkuu perhepedissä. Olemme yrittäneet koko hänen elämänsä, että hän nukkuisi myös omassa sängyssä, mutta ei. Olenkin tullut siihen tulokseen, että hän on niin läheisyydenkaipuinen, että ei pysty nukkumaan yksin. Ja T oli 11kk:n ikäinen, kun nukkui ensimmäisen kerran yön heräämättä. Joten nyt olen niin onnellinen, että hän yksinkertaisesti nukkuu jossain. Katsotaan taas hetki ja yritetään taas pinnikseen. Voi olla myös mahdollista, että hän sopeutuisi paremmin nukkumaan ns. isojen lasten sänkyyn. Tai sitten jatkaa koisimista meidän välissä. Ehkäpä tuleva kuopus haluaakin nukkua omassa sängyssä, joten ongelmaa ei synny. Mutta yksilöitä kaikki ja sopivan nukkumajärjestelyn löytää sitten ajan kuluessa.

NP-ultrassa kaikki oli hyvin, vaavi imeskeli peukkuaan ja käyttäytyi erittäin mallikelpoisesti. Aluksi nukkui, jotta saatiin mitat otettua ja sitten heräsi esittelemään potkuja ja heilutuksia ja pyörityksiä. Laskettu aika aikaistui neljällä päivällä (nyt 16.10) ja kätilö merkitsi sen neuvolakorttiin kohtaan todennäköisin laskettu aika ja mielestäni kirjasi sen papereihinsakin. Ja rakenneultra ajan laski sen päivän mukaan.

Lääkärineuvolasta, on se jännä lukea niin erilaisia käytäntöjä. Itse kyselin, että onkohan tarpeellista käydä lääkärillä, koska olen käynyt varhaisraskauden ultrassa yksityisellä ja siellä tehtiin sisätutkimus, niin terveydenhoitaja oli ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa käydä lääkärillä nytkin.

Harjoitussuppareista vielä sellainen kysymys, että onko teillä harjoitussupparit saman tyylisiä, mitä synnytyssupistukset? Itselläni ne olivat tyystin erilaiset. Harjoitussupistuksissa koko vatsani kovettui kivikovaksi, mutta synnytyssupistuksissa poltti selkä ja vatsapuolelle ihan menkkakipujen tapaan.

Tikkutiistaita kaikille (oliko se pääsiäisviikon tiistai nimeltään tikkutiistai?)

K& pikkupippuri la 16.10 (en nyt muista viikkoja...)

Vierailija
19/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUPU ja JÄÄSYDÄN: Joo, viiliä ja porkkanaa olen syönyt :) Viiliä söin pari viikkoa aamuisin ja käytännössä aina oksensin sen. Nyt on mennyt maku kun niin monta kertaa oksensin, juon mieluummin vaan mehua. Ja tosiaan mulla on tausta-ajatuksena tuo että tulis heti ylös niin sitten helpottuis olo.

Porkkana täyttää mahaa joten sitä oon syönyt nälkään. Pahaa oloa se ei sinällään oo vienyt, mutta kun mun ainakin on vaikea erottaa pahaa oloa ja nälkää toisinaan toisistaan. Aamuisin en halua syödä mitään just " klimppistä" koska se on sitten vaikeaa oksentaa.

Ja todella siis eilen sekoitin pahan olon ja nälän ja söin, ja sitten sen oksensin ja oli kurjin oksennuskerta koko raskauden aikana. Joten mieluummin nyt panttaan syömistä.

Mä oon aika asiantuntija näissä oksentamisasioissa kuten huomata voi :) Oksensin esikoisen aikana 5 viikkoa ihan ympärivuorokautisesti, nyt on kestänyt 6 viikkoa paha olo mutta oksentanut vain aamupäivisin ja vain 1 krt/pv. Mutta erilaisia tekniikoita on tullut kerättyä sekä oksentamiseen että sen välttämiseen... heh. Taustalla myös se, että ennen 1. raskautta kärsin pahasta oksennuspelosta. Se on helpottunut kun taktiikat parantuneet, nytkin tässä odottelen että tulisi vaan se oksennus niin pääsisi eteenpäin päiväjärjestyksessä.

Sori kaikki ei-pahoinvoivat ällöistä jutuista :)

Coe

Vierailija
20/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_ni: Aivan mahtava tuo peitonkulma juttu =D On miehillä varmasti hauskaa kun kuuntelee näitä meidän juttuja ;o)

Porkkana maistunut minullekin molemmissa raskauksissa, minullakin oli esikoiselta pahoinvointia koko ajan...Siihen lisänä vielä ihan todella hellekesä niin voitte vaan kuvitella miten olo oli mainio ;o)

Viinereitä laitettiin uuniin paistumaan, jos vaikka sais muutaman pakkaseenkin ennenkun mies tulee ja syö ne kaikki =)

Ihme energisyyspuuska meikäläisellä tänään ollut, aikaan saatu vaikka mitä. Tähän asti ollut olo niin kamala että oikeastaan MITÄÄN en ole jaksanut tehdä...Jos vielä niitä ikkunoita alkais ainakin sisältäpäin pesemään. Ja kas kummaa, keli meinaa pikkuisen kirkastumaan, kiva!

Heiii, miten teillä muilla menee neuvolakäynnit?

Kun minusta tuntuu ettei niitä ole ollenkaan =P

Esikoisen aikaan jouduin käymään erinäistren ongelmien vuoksi melkein koko raskauden ajan kahden-yhden viikon välein...Nyt sitten ei ole edes varattuna seuraavaa neuvola-aikaa, muuta kuin tuo lääkäriaika.

Mutta nyt uunille...

Jotain piti vielä kommentoida, mutta unohtui ihan...