Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAmasujen tiistai

11.04.2006 |

Huomenta!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä pino jo tähän aikaan :)

Patovahti ihmetteli np-ultra käytäntöjä. Mä itse kävin 11+3 ja kyllä kaikki varpaat, sormet, elimet ym näkyivät ihan selvästi. Ainoa, jota ultraaja ei saanut näkyviin oli munuaiset, kun vaavi oli koko ajan huonossa asennossa. Oliskohan jossain paikoissa niin vanhat laitteet ettei niillä näy, vai miksi niitä ei katsottu sen tarkemmin?

Huono olo on onneksi taas lähtenyt, viime viikolla tulikin oksenneltua, joten ei oo ikävä. Väsymyskin jo ok, vaikka iltaisin ei kyllä paljon yli 10 jaksa valvoa.

2 päivää vielä töitä ja sitten 6 lomaa, ihanaa! Kivaa päästä mökille vain olemaan ja rentoutumaan.

Kati 14+1

Vierailija
22/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan yksityiseen ultraan, menen jo tänään. Haluun, että nyt katsotaan niitä sormia ja muita. Viime kerralla keskityttiin ainoastaan niskapoimuun. Laitteet oli jotkut ihan tavalliset. Kerron sitten huomenna, mitä sanoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaiset aina mieltä kaivertaa, mutta ilmeisesti vaan lääkäri ei katsonut " tarpeelliseksi" kertoa kaikkea mitä näki....Niitä kun tuntuu olevan laidasta laitaan :( Itse käytiin np-ultrassa yksityisellä ja kestikin vaikka kuinka kauan, lääkäri todella halusi näyttää meille kaiken mahdollisen;myös ne sormet sun muut. Ja näkyy nuo sormet meillä ihan selvästi tuossa tulostetussa ultrakuvassakin. Viikkoja mulla oli tuolloin 12+1.

Toimisin ihan samalla tavalla tilanteessasi:)

Tsemppiä ultraan, odottelen kuulumisia!

Je_Ni

Vierailija
24/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä kävin kuulumisia lukemassa. Poitsut meni päiväunille, joten vakaa aikomus on itsekin kömpiä pian lepäilemään ennenkuin ehtivät herätä.

Je-Nille terveisiä: Tarkoitus on minullakin synnyttää SatKs:ssa. Saatetaan tosiaan olla siellä yhtäaikaa, mikäli lasketut ajat pitävät kutinsa. Epäilen kyllä, että minulla se vielä siirtyy rakenneultran perusteella. Kun nimittäin en millään laskuopilla voi uskoa että raskauteni olisi puolitoistaviikkoa aiemmin alkanut kuin mitä oletin. Olis nimittäin ollut ovis, menkat + hedelmöityslääkitys yhtäaikaa, joten jokin tuossa yhtälössä ei täsmää. Ilmeisesti eri sairaaloissa on hieman eri käytäntö lasketun ajan siirtämisen suhteen. Esikoiseni synnytin KOKS:ssa ja silloin sanottiin että aikaa siirretään vasta jos siinä arvioidaan olevan noin 10 päivän heitto. Ja asia erikseenhän on sitten se, milloin masu-asukki päättää syntyä, siinä ei lasketut ajat paljoa paina. Esikoiseni syntyi käynnistettynä rv 42+1 ja kuopus syntyi rv 36+1, joten eipä niiden perusteella uskalla arvailla milloin tämä kaveri syntyy!

Onko muuten kenelläkään tullut alavatsa kipeäksi ultran jälkeen? Minulla oli ihan pihkuran kipeä olo eilen iltapäivällä ja illalla ultran jälkeen, pelkäsin jo että tuleeko keskenmeno kun sattui siis ihan valtavan kovasti alavatsalle. Tänään ei sitten tunnut mitään erikoista, huh-huh! Hassua, että vaikka tämä on jo kolmas raskauteni, kipujen yllättäessä sitä alkaa hermoilla ihmeen herkästi.

Severon 14+2

Vierailija
25/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ULTRASTA: Meilläkin katsottiin vaan mitat ja niskapoimu. Kätilö sanoi, että tässä np-ultrassa on tarkoitus vaan katsoa, että vauva vastaa suunnilleen viikkoja, mitata se niskaturvotus ja varmistua siitä, että montako vauvaa masussa kasvaa. Lisäksi kätilö katsoi ns karkeat rakenteet, eli että vauva näyttää olevan kunnossa. Sitten rakenneultrassa katsotaan rakenteet tarkemmin. Ne sormet vaan sattui näkymään ja kätilö sanoi, että " tuossa näkyy sormetkin, kun vauva heiluttaa käsiään" . Käytäntö todella vaihtelee, nimittäin kun odotin toista lastamme Kokkolassa, niin siellä katsottiin jo np-ultrassa mm sydän ja aivot tarkemmin sekä just noita sisäelimiä, munuaiset jne.

Minulla myös tuli maha kipeeksi ultran jälkeen, mutta johtui siitä, kun kätilön piti painaa anturia aika kovasti, jotta sai näkymän kunnolliseksi. Kun on tuota tavaraa tuossa mahalla.... :(

Olettekos te katsoneet siitä huuhaa-kiinalaisesta kalenterista vauvan sukupuolta? Minä katsoin äsken, kun tuossa alempana oli linkki siihen. Näyttää nyt tyttöä meille. Esikoisen ja toisen sukupuoli meni tuossa kalenterissa oikein, mutta kolmas ois pitäny olla poika. Kaikenkaikkiaan hämmästyttävän monella tuttavapiirissä pitää paikkansa nuo kiinan laskut :) Ja, jospa se tuo meidän kuopus on jotenkin erikoisen maskuliininen tyttö, koska odotusaikana mulla oli ihan poikaolo ja syntyessään oli tosi pojan näköinen, siis mun isäkin kysyi, että oonko nyt ihan varma, että se vaipan sisältö on katottu oikein ;) Ja nytkin 1v 2kk ikäisenä, vaikka kuin pukis röyhelömekkoon, niin ei se vaan oo sellainen tyttömäinen kuin isompi tyttö. Hmm.. mene ja tiedä ;)

Mutta, nyt pesemään keittiön lattiaa... Muut siivoushommat oonki jo tehny (jeeee)

Vierailija
26/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIINALAISESTA KALENTERISTA: Näköjään esikoisen kohdalla pitää paikkansa, mutta tää toinen jää kyllä niin sanotusti roikkumaan! Mulla oli ovulaatio joko 31.1. tai 1.2. tikkujen mukaan, ja ikää tuolloin 24. Tammikuulla hedelmöittyneelle luvataan poikaa, helmikuulla hedelmöittyneelle tyttöä. Aih ja voih, mitenkähän tässä nyt käy :)

Nojoo, en mä oikeasti usko huuhaa-sukupuolitesteihin, mutta tässä on jotain viehätystä kun se on vanha kiinalainen uskomus :)

Eikä sitä tämänpäiväistä oksanaa muuten koskaan tullut. Lämmintäkin ruokaa sain tänään jo syötyä!

Coe

Vierailija
27/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taas joten saa rauhassa kirjotella kun ei ole asiakkaita :)

Kattelin kans tuosta kiinalaisesti höpökalenterista että poika olis tulossa mutta niin olis pitäny tulla viimeksi ja tyttö tuli..

No kyllähän se selviää,hmm 26 viikon päästä =)

Uusinpas kysymykseni viikon takaa ja kyselen tuosta kohdusta että missä se teillä menee ?

Kun lääkäri sanoi rv 12+2 että oon jo navan kohdalla.Tuntuu tosi isolta jo,toiv. ei tule samanlaista jättiläistä kuin esikoisesta(5,5kg)

Silloin muistan lääkärin sanoneen että syntyy varmaan aiemmin kun kohtu jo iso,mutta rakenneultrassa ei laskettua muutettu.

Mandisofialle pahoitteluni :/

Wades & Natika 13+1

Vierailija
28/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas pitkästä aikaa. On vaan ollut niin kiirettä töissä, ettei ole paljon ehtinyt kirjoittelemaan. Lueskellut olen kyllä muiden kuulumisia. Kiitos kaikille myötätunnosta, te olette ihania!!!!! Olo on nyt jo iloisempi ja jotenkin tuntuu siltä, että hyväksyn tilanteen nyt että masussa kasvaa nyt vain yksi vauva. Viikonloppu meni asiaa surkutellessa ja miettiessä, mutta nyt ei auta enää murehtia. Mutta melkoinen pysäytyshän se on kun menee ultraan sillä mielellä, että kaikki on ok eikä sitten olekaan...Toivottavasti kaikki menee nyt muuten hyvin tämän toisen vauvan osalta..

Mulla siis rv 13+2, mutta viime viikolla siinä np-ultrassa vauvan iäksi määritelttin 13+4 vaikka mulla virallistenkin laskujen mukaan oli 12+5. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta la ei muuttunut. Pysyi siellä 15.10 edelleen. Masu kasvaa ja pahoinvointi on helpottanut. Ainoastaan väsymys on hurjaa näin iltapäivisin ja iltaisin..ja nyt maistuu taas suklaa. Elämä voittaa!!!!!

Vierailija
29/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinissä, jota minulle lääkäri määräsi (ulkomailla) ja jota olen syönyt jo 2 kk, on myös a-vitamiiniä. Olen lukenut, että sitä tarvitaan raskaudessa, kunhan ei vain saa yliannostusta. Siskonikin Suomessa pelotteli, mitä a-vitamiinistä voi tulla, mutta muualla ei kai enää uskota, ettei a-vitamiiniä saisi syödä ollenkaan...

Neuvolassa täällä kotimaassa terkkari sanoi, ettei terve äiti tarvitse vitamiinilisiä ollenkaan, mutta olen nyt kuintekin popsinut noita, joita mulla on, koska alkuvaiheessa ei voi sanoa ainakaan, että olisin syönyt normaalisti monien viikkojen oksentamisen jälkeen.

Pupulle, otan osaa suruun. Toivon samalla, että koirasi vielä piristyisi ja voisit vielä nauttia siitä. Tiedän, miltä tuntuu. Jouduin muutama vuosi sitten lopettamaan vanhan koirani, joka oli ollut minulla 15-v. lähtien. Vieläkään en voi puhua asiasta itkemättä. Toisaalta toivoin jo loppuvaiheessa, että koirani olisi kuollut itsekseen ja olisin säästynyt lopetuspäätökseltä. Mutta harvoinhan se niin menee.

Kiva kuulla, Mandisofia, että elämä alkaa voittaa! Onhan se laiha lohtu, että yksi jää jäljelle, kun on asennoitunut kahteen... Mutta on ainakin tilaa kasvaa sillä toisella pikkukaverilla.

Vierailija
30/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo näytä kevät tännekkään löytävän, räntää satoi päivällä ja on niin harmaata...

Huominen töitä ja sitten 5 pv:n vapaa:))

Tarkotus olis lähte reissuun mut tuo mies on niin kipee (influenssaa??), kattoo nyt. Oishan tietty vaihtoehto, et mä lähtisin keskenään lasten kaa mut ei hirveesti iske 500 km:n ajomatka..

Tänään oli neuvola. Kaikki ok ja kyllä oli niin ihanaa taas kuulla sydänäänet:))

Neuvolantäti sanoi, et liikkeitähän ei vielä tunnu niin sanoin, et hetkinen mä ainakin tunnen jo... kyllä ne niitä selvästi on. Ja sit huomasin, et napa on " venähtänyt" , ei ole enää niin selvä kuoppa.

Pahoinvointi on jonkin verran helpottanut, joka aamu ei enää tarvii oksentaa.

Mutta nyt pyykkivuoren kimppuun ja kohta saunaan..

myttynen rv 14+4

Vierailija
31/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

COE: meilläkään ei ole ekaa neuvolalääkäriä ollenkaan, säästösyistä. Helsigissä minäkin asun. Terkkari sanoikin, että hyvä kun kävin yksityisellä ultrassa ja lekuri teki samalla sisätutkimuksen, onpahan katsottu että kaikki ok. Mua ei kyllä yhtään haittaa tai mietitytä tuo, ei siellä ekalla kerralla nyt niin kauheasti mitään tapahtunut ainakaan viime kierroksella. Sitä paitsi osallistuin siihen Kättärin keskostutkimukseen ja siihen kuului ainakin kohdunkaulan mittaaminen ja jotain muitakin juttuja, kai se täti olisi sanonut jos olisi ollut pahemmin joku pielessä. Mä en muistanut ilmottautua koko tutkimukseen vaikka vakaa aikomus olikin, mutta mulle oikein soitettiin ja pyydettiin osallistumaan eikä siinä enää tullut mieleenkään kieltäytyä. Hyvä jos voi olla avuksi jollekulle.

NP-ULTRASTA: tällä kertaa tehtiin vatsan päältä, kun oli muutaman päivän käytössä ollut huippulaite (Kättärillä tämäkin). Meillä kanssa katsottiin läpi sormet ja varpaat ja sydän ja aivot ja vastalaukku ja virtsarakko ja...Jos nyt en ihan väärin muista niin esikoisen aikana kaksi vuotta sitten mitattiin vain niskapoimu ja katsottiin päällisin puolin että kaikki on kunnossa, silloin oli vanhempi laite ja ultrattiin alakautta ja kuvatkin olivat paljon huonompia kuin tällä kertaa. Tarkemmat tarkastelut tehtiin vasta rakenneultrassa rv 19+. Mitäs siellä tällä kertaa sitten katsotaan, kun noin paljon on jo tsekattu? Sukupuolta?...:p

Esikoisesta mä tunsin LIIKKEET rv 17+4, silloin oli istukka takaseinässä. Mainittiinko muuten kenellekään np-ultrassa istukan sijainti vai onko se vasta rakenneu:ssa? Tuli juuri mieleen kun tuo liikkeiden tunteminenhan on " huonompaa" jos istukka on kohdun etuseinämässä vaimentamassa. Tuntuu hassulta, että aika moni tuntee jo nyt liikkeet, itse jotenkin olen asennoitunut että joskus sitten vapun jälkeen. Enkä tarkoita nyt ettenkö uskoisi teitä;)

Jaaha, nyt kyllä sohvalle oikaseminen houkuttelee ihan liikaa, joten heippa ja tsau vaan kaikille.

L 13+5

Vierailija
32/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä mulle mainittiin istukan olevan etuseinässä ja se merkittiin myös äitiyskorttiin:) Kävin siis yksityisellä..Kaverini kävi täällä ihan julkisella ja kun häneltä kysyin, että mainittiinko istukasta niin oli ihan pihalla. Lääkäri ei ollut sanonut mitään saatika merkinnyt ä-korttiin. Eli käytäntöjä monia näköjään!

Vierailija
33/33 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ennen nukkumaanmenoa tulin lukemaan vielä illan kuulumisia.

Minäkin asun Helsingissä ja täällä Länsi-puolellakaan ei ollut ekaa lääkärikäyntiä. np-Ultrassa kävin ma NKL:llä ja katsoi päällisin puolin, että kaikki tarpeellinen löytyy. Ultrattiin sekä alakautta että mahan päältä ja tosi tarkkaan, koska raskaus oli luultua nuorempi. Synnyttämään aion kyllä kättärille ja haikaranpesään kuten viimeksikin, jos vain mahdumme sinne. Sen sijaan Rakenneultraan menen omalle yksityiselle lääkärilleni (joka myös NKL:n lääkäri) ja hän kertoo myös sukupuolen, jos vain suinkin tahdomme... Eli juoksen siis pitkin stadia näissä tarkastuksissa :-)

Tänne ei uutta auringon alle. olo jo toista viikkoa lähes mainio ja urheilukin on taas jaksettu ottaa kuvioihin. Tänään kävin vielä juoksemasas, mutta pikkaisen tuntuu tuo kohtu jo painavan, joten saa nähdä, montako viikkoa voi vielä lenkkeillä juosten.

Ihanaa kun pääsiäinen tulee. Suuntaamme Lappiin lepäämään ja minä kasvattamaan masua joka suunasta :-)

hyvää yötä kaikille :-)

Jolla rv 11+6 (eli nyt vihdoin tiedossa laskettu aika minullakin!)