Onko tuntemillanne aroilla/ujoilla miehillä kumppaneita?
Monet miehet valittelevat palstalla naisen puutettaan. Asiaa mietittyäni, tajusin että omassa tuttavapiirissäni (25-30 vuotiaita) kenelläkään aralla miehellä ei ole kumppania. Eikä ole koskaan ollutkaan.
Parilla heistä (paremman näköisiä) on ollut jotain yhdenyönjuttuja joskus. Kukaan noista miehistä ei ole edes mikään stereotyyppinen hyypiö, vaan ainoastaan arkoja ja jännittyneitä. Ja vain yhdellä päällepäin näkyvää masennusta. Jotain harrastuksiakin löytyy useimmilta. Pari heistä on ihan komeitakin ja yhtä kohtaan useampi hyvännäköinenkin nainen osoittanut kiinnostusta, mutta arkuus näyttää estävän kaiken.
Ainakaan omassa tuttavapiirissäni noissa miehissä ei ole vuosikymmenen saatossa näyttänyt tapahtuvan mitään ratkaisevaa rohkaistumista, vaikka suurin osa nyt luonnollisesti on vähän itsevarmempia kuin joskus 18-vuotiana. Ja vaikka olisikin, niin naisrintamalla se ei näy.
Miten tuntemanne arat miehet ovat ajautuneet suhteisiin?
Kommentit (72)
Kunpa minutkin joku söpö nainen taluttaisi suhteeseen. Eipä vaan ole moista tapahtunut ja ne rempseämmätkin naiset aina odottaa että mun pitäisi se tehdä. Ei oo reiluu!
Vierailija kirjoitti:
ei tod näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No annas kun veikkaan, te joilla on ujo/arka mies niin veitte ne itse suunnilleen kädestäpitäen siihen suhteeseen.
Meinaat siis että ujoilla tai aroilla miehillä ei ole omaa tahtoa tai temperamenttiä? Mistä olet tuollaisen kuvan saanut?
No öh, koska mies on ujo ja arka niin eihän hän saa naisten suhteen aikaiseksi mitään. Sama mitä haluaa tai joillekin seinille raivoaa, kun se kiinnostava nainen tulee eteen niin muuttuu patsaaksi. Jos mies on jotain muuta niin ei se sitten ole ujo ja arka.
No eikös jokaiselta mene vähän pasmat sekaisin jos joku kiinnostava henkilö tulee eteen? Ja toisekseen puhuit äsken ihan muusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa jännän ekstroverttimiehen, eikä jotain epävarmaa introverttia.
Introversiolla ei ole mitään tekemistä epävarmuuden kanssa.
t. Esiintymistyötä tekevä intro
Miehen ujoudella tai arkuudella ei ole lopulta paljoakaan merkitystä sen suhteen miten naiset hänestä kiinnostuu. Hiljaisenkin miehen saa kyllä puhumaan ja silloin hän voi puhua fiksuja tai tyhmiä juttuja. Samoin äänekäs mies voi puhua viisaita tai hölmöjä. Ulkonäkökin voi olla mitä vaan. Ujo tai rohkea voi olla huippukomea tai susiruma yhtälailla.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen sekä intro- että ekstroverttimiehiä, joilta puuttuu kokemuksia naisista tai sitä on melko vähän.
Intovertit ehkä pitävät tiukemmin kiinni suhteistaan, koska uusiin ihmisiin tutustuminen on hankalampaa.
Miksi introverteille olisi hankalampaa tutustua uusiin ihmisiin kuin muille?
Voi myös löytää toisen samanlaisen aran ja ujon kumppanin. Niin minun serkkunikin löysi naiskumppanin. Heteroita siis molemmat.
Eikä ujo ja arka ole sama kuin tyhmä tai vajaa. Joskus ihmiset tällaistakin kuvittelevat.
Kun rupesimme mieheni kanssa olemaan yhdessä, jouduin jossain vaiheessa suoraan kysymään miksi hän ei koskaan suutele minua. Itse olin liian ujo tekemään suoraa aloitetta. Vastaus oli, että ei hän osaa. Siitäkin päästiin sitten yli ja ruvettiin opettelemaan. Opimme suutelemisen lisäksi myös sanomaan asiat ääneen. Siitä on ollut iso apu avioliitossa, että emme kuvittele toisen osaavan lukea ajatuksia.
Mikä kysymys tää oli? 🙄 eihän ton tyylisillä miehillä ole edes kavereita ellei tuttavia/perheenjäseniä lasketa kavereiksi 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Miehen ujoudella tai arkuudella ei ole lopulta paljoakaan merkitystä sen suhteen miten naiset hänestä kiinnostuu. Hiljaisenkin miehen saa kyllä puhumaan ja silloin hän voi puhua fiksuja tai tyhmiä juttuja. Samoin äänekäs mies voi puhua viisaita tai hölmöjä. Ulkonäkökin voi olla mitä vaan. Ujo tai rohkea voi olla huippukomea tai susiruma yhtälailla.
Ai ei merkitystä miten naiset hänestä kiinnostuu kun hiljainen alkaa puhumaan kun puhuttaa? Aivan,MUTTA kuinka moni nainen tekee aloitteen tällaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen sekä intro- että ekstroverttimiehiä, joilta puuttuu kokemuksia naisista tai sitä on melko vähän.
Intovertit ehkä pitävät tiukemmin kiinni suhteistaan, koska uusiin ihmisiin tutustuminen on hankalampaa.
No kun se vaan on. En minä tiedä mikä siinä on, mutta minua ainakin väsyttää kaikenlainen joutava suullinen sosialisointi ja esim. kammoan jotain mikrofonipälätystä nettipeliporukoissa johon minutkin kutsuttiin joten olen vältellyt koko touhua ja pelailen pelejä ennemmin joko yksin tai sitten netissä sellaisen random-porukan kanssa joille ei tarvitse puhua mitään. Tästä syystä tuppaan jäämään aina porukoiden ulkopuolelle. Minulle kirjoittaen sosialisointi sujuu paljon miellyttävämmin, mutta harmillisesti muut näyttävät olevan liian laiskoja kirjoittelemaan ja suosivat suullista kommunikointia joka tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kysymys tää oli? eihän ton tyylisillä miehillä ole edes kavereita ellei tuttavia/perheenjäseniä lasketa kavereiksi
Oliko toi nyt jotenkin naurun asia?
Vierailija kirjoitti:
Voi myös löytää toisen samanlaisen aran ja ujon kumppanin. Niin minun serkkunikin löysi naiskumppanin. Heteroita siis molemmat.
Oliko joku parittajana, vai miten nämä kaksi arkaa ja ujoa saivat jotain aikaiseksi keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Kun rupesimme mieheni kanssa olemaan yhdessä, jouduin jossain vaiheessa suoraan kysymään miksi hän ei koskaan suutele minua. Itse olin liian ujo tekemään suoraa aloitetta. Vastaus oli, että ei hän osaa. Siitäkin päästiin sitten yli ja ruvettiin opettelemaan. Opimme suutelemisen lisäksi myös sanomaan asiat ääneen. Siitä on ollut iso apu avioliitossa, että emme kuvittele toisen osaavan lukea ajatuksia.
No hyvä,suurin osa naisista odottaa miehen lukevan ajatuksia.
Vaikea sanoa koska eivät he sitä kerro. Minulla oli yksi ujo työkaveri jonka naissuhteista ei kukaan tiennyt mitään ennen kuin hän pyysi vapaata muuton vuoksi. Silloin vasta paljastui että hän oli muuttamassa yhteen naisystävänsä kanssa. Kukaan ei aikaisemmin tiennyt hänen seurustelusuhteistaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei merkitystä miten naiset hänestä kiinnostuu kun hiljainen alkaa puhumaan kun puhuttaa? Aivan,MUTTA kuinka moni nainen tekee aloitteen tällaiseen?
Tekeekö naiset muutenkaan aloitteita?
Kyllä joillain tuntemillani ujoilla on kumppani, mutta useamman tiedän myös, jotka ihan varmasti olisivat jollekin naiselle "kelvanneet" jos eivät olisi niin sisäänpäin kääntyneitä ja ujoja. Vanhemmiten jotkut näistä vastoin tahtoaan naisetta jääneistä sitten vielä katkeroituvat, ja sitten heistä ei kiinnostu enää senkään vertaa kukaan kuin ennen.
Ei ujous ole mikään este oikeasti. Ulkonäöstä se naisten saanti on enemmänkin kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se vaan on. En minä tiedä mikä siinä on, mutta minua ainakin väsyttää kaikenlainen joutava suullinen sosialisointi ja esim. kammoan jotain mikrofonipälätystä nettipeliporukoissa johon minutkin kutsuttiin joten olen vältellyt koko touhua ja pelailen pelejä ennemmin joko yksin tai sitten netissä sellaisen random-porukan kanssa joille ei tarvitse puhua mitään. Tästä syystä tuppaan jäämään aina porukoiden ulkopuolelle. Minulle kirjoittaen sosialisointi sujuu paljon miellyttävämmin, mutta harmillisesti muut näyttävät olevan liian laiskoja kirjoittelemaan ja suosivat suullista kommunikointia joka tilanteessa.
Niin, sinua. Mutta sinä et ole yhtä kuin kaikki introvertit.
Jos kommunikoit mieluummin vain kirjoittamalla ja jos viihdyt pelaillen yksin pelejä, niin mikä sinut saa uskomaan, että sinusta ylipäänsä olisi parisuhteeseen? Entä mitä tekisit treffeillä ja parisuhteessa, kun pitäisi "pälättää" ja lähteä sieltä pelikoneelta ulkomaailmaan; elokuviin, syömään, ehkä jopa matkoille, tutustua toisen kavereihin ja sukulaisiin jne?
No öh, koska mies on ujo ja arka niin eihän hän saa naisten suhteen aikaiseksi mitään. Sama mitä haluaa tai joillekin seinille raivoaa, kun se kiinnostava nainen tulee eteen niin muuttuu patsaaksi. Jos mies on jotain muuta niin ei se sitten ole ujo ja arka.