Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tuntemillanne aroilla/ujoilla miehillä kumppaneita?

Vierailija
01.12.2017 |

Monet miehet valittelevat palstalla naisen puutettaan. Asiaa mietittyäni, tajusin että omassa tuttavapiirissäni (25-30 vuotiaita) kenelläkään aralla miehellä ei ole kumppania. Eikä ole koskaan ollutkaan.

Parilla heistä (paremman näköisiä) on ollut jotain yhdenyönjuttuja joskus. Kukaan noista miehistä ei ole edes mikään stereotyyppinen hyypiö, vaan ainoastaan arkoja ja jännittyneitä. Ja vain yhdellä päällepäin näkyvää masennusta. Jotain harrastuksiakin löytyy useimmilta. Pari heistä on ihan komeitakin ja yhtä kohtaan useampi hyvännäköinenkin nainen osoittanut kiinnostusta, mutta arkuus näyttää estävän kaiken.

Ainakaan omassa tuttavapiirissäni noissa miehissä ei ole vuosikymmenen saatossa näyttänyt tapahtuvan mitään ratkaisevaa rohkaistumista, vaikka suurin osa nyt luonnollisesti on vähän itsevarmempia kuin joskus 18-vuotiana. Ja vaikka olisikin, niin naisrintamalla se ei näy.

Miten tuntemanne arat miehet ovat ajautuneet suhteisiin?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sekä intro- että ekstroverttimiehiä, joilta puuttuu kokemuksia naisista tai sitä on melko vähän.

Intovertit ehkä pitävät tiukemmin kiinni suhteistaan, koska uusiin ihmisiin tutustuminen on hankalampaa.

Miksi introverteille olisi hankalampaa tutustua uusiin ihmisiin kuin muille?

No kun se vaan on. En minä tiedä mikä siinä on, mutta minua ainakin väsyttää kaikenlainen joutava suullinen sosialisointi ja esim. kammoan jotain mikrofonipälätystä nettipeliporukoissa johon minutkin kutsuttiin joten olen vältellyt koko touhua ja pelailen pelejä ennemmin joko yksin tai sitten netissä sellaisen random-porukan kanssa joille ei tarvitse puhua mitään. Tästä syystä tuppaan jäämään aina porukoiden ulkopuolelle. Minulle kirjoittaen sosialisointi sujuu paljon miellyttävämmin, mutta harmillisesti muut näyttävät olevan liian laiskoja kirjoittelemaan ja suosivat suullista kommunikointia joka tilanteessa.

Olet erakko.  Minä olen sosiaalisesti taitava introvertti, ja tapaan kavereita monta kertaa viikossa. Viimeisen vuoden aikana olen saanut ehkä 20 uutta kaveria. Deittailen myös aktiivisesti. Introversio ei ole mikään tekosyy.

Ja mikä sinusta sitten tekee introvertin? Ihmettelen tätä koko intro/extropelleilyä kun sitten introvertit kuitenkin kehuskelevat menevänsä ja tekevänsä siinä missä muutkin ihmiset, ei vaikuta kovin introvertiltä.

Se, että muiden kanssa oleminen vie minulta energiaa, ei anna sitä. Introvertti tarvitsee yksinoloa latautuakseen, ekstrovertti tarvitsee muiden seuraa. Sehän se määritelmä on.

Intoversiolla ja ekstroversiolla ei ole mitään tekemistä menevyyden kanssa. Siitä nuo sinun havaintosi johtuvat.

Vierailija
62/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella että tällainen arka ja ujo mies olisi hyvä kohde vallanhakuiselle naiselle joka nauttii päätösvallastaan ilman turhia narinoita ja mutinoita.

Ehkä näin onkin, tosin tällainen nainen on narsisti. Kyllä varmasti voi olla toistekin päin että mies ottaa kumppanikseen ujon ja aran naisen samoista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sekä intro- että ekstroverttimiehiä, joilta puuttuu kokemuksia naisista tai sitä on melko vähän.

Intovertit ehkä pitävät tiukemmin kiinni suhteistaan, koska uusiin ihmisiin tutustuminen on hankalampaa.

Koska introvertti hakeutuu harvemmin sosiaalisiin tilanteisiin ja vaatii sitä omaa aikaa.

Vierailija
64/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska introvertti hakeutuu harvemmin sosiaalisiin tilanteisiin ja vaatii sitä omaa aikaa.

Puoleen väliin lausetta meni minun mielestä oikein. Etkö sinä tarvitse omaa aikaa? Joskus ihan hyvä tutkiskella omia ajatuksiaan kaikessa rauhassa.

Vierailija
65/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, tunnen ainakin viisi arkaa/ujoa miestä joilla ei ole ikinä ollut kumppania.

Vierailija
66/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut. Tekivät virhearvion, koska työssä olen esillä. Nainenhan ei helpolla anna periksi, kun kerran päättää, millainen mies heidän mielestään on.

Vierailija
67/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella että tällainen arka ja ujo mies olisi hyvä kohde vallanhakuiselle naiselle joka nauttii päätösvallastaan ilman turhia narinoita ja mutinoita.

Näin onkin ja siitä syystä esim. ensitreffit alttarilla näkee juuri näitä käskyttäjiä, jotka puetuttaa miehensä kuten itse haluaa jne.. aina sekään ei riitä

Vierailija
68/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta kumpaa on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoleen väliin lausetta meni minun mielestä oikein. Etkö sinä tarvitse omaa aikaa? Joskus ihan hyvä tutkiskella omia ajatuksiaan kaikessa rauhassa.

En tiedä, onko extroverteille tuo omaan hiljaisuuteen vetäytyminen pakollista. Itse tarvitsen sitä, tai toimintakykyni kärsii huomattavasti. 

Vierailija
69/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen extrovertti, kaikkien kaveri. Tarvin omaa aikaa ja paljon.

Vierailija
70/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankoni on aina ollut ujo, köyhäkin. Ei sellaiset muuten hyvässä miehessä haittaa.

Vierailija
71/72 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ovat yhden naisen miehiä :D

Vierailija
72/72 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.