Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppatiedettä opiskelemaan, kun toive on alan työ johon sisältyisi matematiikkaa?

Vierailija
30.11.2017 |

Kuinka matemaattista on kauppatieteen opiskelu? Toisina vaihtoehtoina pidän tyyliin tilastotiedettä tai matematiikkaa, ja sitten pitäisi vaan toivoa että saan bisnesalan töitä.

Opiskelussa minua kiinnostaa matematiikka enemmän kuin kauppatiede muuten, mutta onko kauppatieteen tutkinnolla parempi todennäköisyys päästä töihin bisnesalalle?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansantaloustiede?

Noin ylipäätään, jos joku muu ala kiinnostaa, onko järkeä hakeutua kauppatieteelliseen vain statuksen vuoksi?

Vierailija
2/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin, mitä kuvittelet tekeväsi siellä ”bisnesalalla”, jos sinua ei kuitenkaan kiinnosta bisnesalan opinnot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän on bisnesala? :D 

Vierailija
4/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansantaloustiede?

Noin ylipäätään, jos joku muu ala kiinnostaa, onko järkeä hakeutua kauppatieteelliseen vain statuksen vuoksi?

Minua kiinnostaa kuitenkin bisnesalan työ. Erityisesti minua kiinnostavat matematiikan sovellukset bisnesalalla, ja haluaisin tehdä tulevaisuudessa töitä niiden parissa. Ensin pitää kuitenkin osata matematiikka erittäin hyvin, miksi pohdin, että matematiikka tai tilastotiede voisi olla parempi valinta. -ap

Vierailija
5/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä tarvitse juuri kuin peruskoulun tasoista matematiikkaa. Eli unohda!

Noh... ehkä lukion lyhyt on hyödyksi.  Mutta jos matematiikka on ehdoton intressisi, niin esim. valtsikan valikoimasta löytyisi parempia ja hyvinkin työllistäviä vaihtoehtoja. 

Vierailija
6/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka on varmaan paras opiskeluaine jos haluat työskennellä matematiikan parissa.

Voit erikoistua vakuutusmatemaatikoksi. Tai finanssimatematiikkaan.

En voi suositella KTM-opinnot jos matematiikka kiinnostaa, kansantaloustiede on tietysti vaihtoehto mutta kaikki muut opinnot varmaan tuntuvat tylsiä jos taloutta ei kiinnosta.

Vierailija
7/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae aalto-yliopistoon insinööripuolelle, esim tuotantotalouteen niin pääaset laskemaan ja siinä on kaupallisia aineita myös. Ja hyvä palkka ja työllisyys. tai jos haluat vielä matemaattisempaa niin teknisen fysiikan ja matematiikan koulutusohjelmaan. Sieltä tulee matemaattisen ja teknillisen tiedon avulla uutta luovia eli pelle pelottomia keksijöitä .) . Tai siis ylipäänäs uuden teknologian kehittäjiä.

Vierailija
8/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansantaloustiede?

Minua kiinnostaa kuitenkin bisnesalan työ. Erityisesti minua kiinnostavat matematiikan sovellukset bisnesalalla, ja haluaisin tehdä tulevaisuudessa töitä niiden parissa. Ensin pitää kuitenkin osata matematiikka erittäin hyvin, miksi pohdin, että matematiikka tai tilastotiede voisi olla parempi valinta. -ap

Asiantuntijatyöhön bisnesalalle pääset paremmin juuri esim. kansantaloustieteen kautta. Miksei tietysti kauppatieteen tohtorina. Mutta jos suunnitelmissa on ainoastaan maisteriopinnot, niin parempi tämä. 

Vierailija
9/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansantaloustiede?

Mikä "bisnesalaa" kiinnostaa sinua? Rahoitus? Kiinteistöala? Riskienhallinta? Mallintaminen?

Kaikissa näissä työskentelevät myös muita kuin KTM:t, esim diplomiinsinöörejä ja fil.maist (esim matematiikan laitoksesta) ovat edustettuna.

Vierailija
10/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansantaloustiede?

Mikä "bisnesalaa" kiinnostaa sinua? Rahoitus? Kiinteistöala? Riskienhallinta? Mallintaminen?

Kaikissa näissä työskentelevät myös muita kuin KTM:t, esim diplomiinsinöörejä ja fil.maist (esim matematiikan laitoksesta) ovat edustettuna.

Etenkin mallintaminen ja riskienhallinta, ja niihin liittyvä matematiikka. Tilasto- ja todennäköisyysmatematiikka sekä todellisuuden ilmiöiden mallintaminen kiehtovat minua. Fysiikka ei minua muuten kiinnosta, mutta sen yhteys matematiikkaan kiehtoo minua, ja se olikin asia mitä kautta todellisuuden mallintaminen matemaattisesti alkoi kiinnostaa minua. Talous minua taas kiinnostaa siltä pohjalta, miten tärkeää se on nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
11/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan mennä opiskelemaan matikkaa tai tilastotieteitä ja ottaa yhdeksi sivuaineeksi kauppista. En tiedä syntyisikö silloin sinulle mieleistä kokonaisuutta ja tulevaisuutta.

Vierailija
12/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli avauksesta ekana mieleen ekonometria

Vierailija
13/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi rahoituksen puolella matematiikasta on huomattavaa hyötyä, siellä ei pärjää peruskoulun oppimäärällä eikä edes prosenttilaskuilla. Tilastomatematiikkaa, todennäköisyyslaskentaa, erilaisia malleja ja kaavoja jne.

Kannattaa muistaa, että kauppatieteellisessäkin opiskelee väkeä, joka ei koskaan päässyt lukemaan rahoitusta, joten dissaa sitä nyt, kun oma pääaine on tyyliin viestintä ja johtaminen.

Vierailija
14/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi rahoituksen puolella matematiikasta on huomattavaa hyötyä, siellä ei pärjää peruskoulun oppimäärällä eikä edes prosenttilaskuilla. Tilastomatematiikkaa, todennäköisyyslaskentaa, erilaisia malleja ja kaavoja jne.

Kannattaa muistaa, että kauppatieteellisessäkin opiskelee väkeä, joka ei koskaan päässyt lukemaan rahoitusta, joten dissaa sitä nyt, kun oma pääaine on tyyliin viestintä ja johtaminen.

Itse tunnen rahikselta valmistuneen, joka keskeytti DI-opinnot liian vaikean matikan vuoksi :D

Vierailija
15/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen rahikselta valmistuneen, joka keskeytti DI-opinnot liian vaikean matikan vuoksi :D

Ja minä tunnen kolme, jotka opiskelivat rahoitus pääaineenaan samaan aikaan tietojenkäsittelyä ja matematiikkaa, kaksi maisteritutkintoa samassa ajassa. Aallossa on vähän fiksumpaa väkeä kuin esim. Tampereella.

Vierailija
16/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteellisessä voi opiskella hyvinkin matemaattispainotteisesti. Pääaineeksi rahoitus tai kansantalous ja sivuaineeksi tilastotiede ja/tai tietojenkäsittely. Mielestäni hyvä yhdistelmä.

Tilastotieteen vahvasta osaamisesta on jopa pulaa rahoitusalalla, kun suurin osa ei ole niin kvantitatiivisesti suuntautuneita (olen itse alalla).

Vierailija
17/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka on tulevaisuutta. Mene opiskelemaan matikkaa ja fysiikkaa. Saat valita työpaikkasi.

Vierailija
18/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansantaloustiede?

Etenkin mallintaminen ja riskienhallinta, ja niihin liittyvä matematiikka. Tilasto- ja todennäköisyysmatematiikka sekä todellisuuden ilmiöiden mallintaminen kiehtovat minua. Fysiikka ei minua muuten kiinnosta, mutta sen yhteys matematiikkaan kiehtoo minua, ja se olikin asia mitä kautta todellisuuden mallintaminen matemaattisesti alkoi kiinnostaa minua. Talous minua taas kiinnostaa siltä pohjalta, miten tärkeää se on nyky-yhteiskunnassa.

Tämän perusteella sanoisin, että tilastotiede pääaineeksi ja esim. rahoitus sivuaineeksi. Vakuutusmatematiikkaa ja tietojenkäsittelyä kannattaa myös harkita. Tilastotiede on kuitenkin se kova ydin, mikä näitä yhdistää.

Jos kiinnostut sivuaineista enemmän, voit aina tuplata. Jos pärjäät tilastotieteessä niin rahoitus on sinulle helppo nakki.

Vierailija
19/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteen opiskelu ei ole kovin matemaattista lähtökohtaisesti, mutta voi hyvin olla sitä. Kansantaloustieteen ja rahoituksen parissa voi hyödyntää matematiikan osaamista ja kiinnostusta siihen lähes rajattomasti. Opintoihin kuuluu joskus pakollisena matematiikan ja tilastotieteen sivuaine ja vaikka se onkin sisällöltään aika helppo, mikään ei estä opiskelijaa laajentamasta sitä sivuainetta ja hakemasta vaativampia sisältöjä.

Mitä työhön tulee, moni ammatti juurikin kansantaloustieteen tai rahoituksen saralla on sellainen, jossa matematiikkaa tarvitaan. Voi olla, että varsinaiset matemaatikot palkataan sen alan opiskelijoista, mutta kokonaisuutena ajatellen bisnesmaailman työ on varmaan helpommin saavutettavissa esim. ekonomistina.

Vierailija
20/41 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikka on tulevaisuutta. Mene opiskelemaan matikkaa ja fysiikkaa. Saat valita työpaikkasi.

Totta. Voi valita puhelinmyynnin ja siivouksen väliltä :D

T. fyysikko, matikka ja käpistely sivuaineina