Voiko Kela vaatia selvitystä siitä, kuka hoitaa lastani, kun olen töissä ja saan myös
kotihoidontukea? Vai onko täysin minun asia onko lapsi mukanani töissä, hoitaako esim lapsen mummi ilmaiseksi vai esim lapsen isä (olemme eronneet) kun olen töissä?
Kommentit (7)
Vierailija:
Ethän silloin ole kotona hoitamassa lastasi! Ei tarvitse olla mikään Kelan virkailija tajutakseen, että kotihoidontuki ei sinulle kuulu!
Vierailija:
Ethän silloin ole kotona hoitamassa lastasi! Ei tarvitse olla mikään Kelan virkailija tajutakseen, että kotihoidontuki ei sinulle kuulu!
eli tietenkin se tuki kuuluu myös ap:lle.
Soitin kelaan ja kysyin asiasta. Sanoivat että heille on ihan sama kuka lasta hoitaa Äiti, Isä, Isovanhemmat tai naapurit ym. Kunhan ei ole kunnallisessa hoidossa. Meilläkin ollaan molemmat vuorotöissä, ja pystytään sopimaan että ollaan eri aikaan. Eli toinen aina kotona hoitamassa lasta. Miehen kanssa tosin ei paljon toisiamme nähdä.
Vierailija:
isän kanssa, mies oli työttömänä, minä kotihoidontuella ja kävin muutaman viikon töissä, vähensivät kotihoidontuen miehen työttömyyskorvauksesta.. jäimme plussalle muutaman kympin.. nyt eronneena ja mies työttömänä saan kotihoidontuen, palkan ja mies työttömyyskorvauksensa vaikka hoitaisi lasta samalla tavalla kuin silloin naimisissa ollessamme.. lisäksi kun mies
*edelleen* työttömänä, maksaa elatustuen kunta osaksi,., :( ihan niin kuin perheitä kannustettaisiin eroamaan.. :(
ja minä kyllä valitsisin tottakai sen ehjän ydinperheen, jos voisimme elää yhdessä normaalisti, mutta jos vain rahallisesti ajatellaan, ei se kannata tällä hetkellä.. :(