Tuttu lääkäri sanoi, että hänen ammatistaan on tullut farssia, koska ihmiset "googlettavat"
Ja uskon sen kyllä. Hänellä oli uskomattomia tarinoita ihmisistä, jotka eivät usko häntä, vaan uskovat googletuksiaan. Moni jopa lähtee pois kun ei saa sitä diagnoosia, mikä netissä luki!
Kommentit (56)
No tavallaan ymmärrän. Mutta lohdutettakoon lääkäreitä patologien havaitsemalla seikalla, että 50 prossaa elinaikaisista diagnooseista osoittautuu vääräksi ruumiinavauksessa, että voi se nyt farssimaksi muuttua.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uskon sen kyllä. Hänellä oli uskomattomia tarinoita ihmisistä, jotka eivät usko häntä, vaan uskovat googletuksiaan. Moni jopa lähtee pois kun ei saa sitä diagnoosia, mikä netissä luki!
Aamu-tv:ssa lääkäri paheksui kun uskottiin seleeniin ja antioksidantteihin.Esim. seleeni+E-vitamiini yhdistelmä estää tehokkaasti kolesterolin hapettumista niin eläinkokeissa kuin ihmisillä.Kannattaa googlettaa eikä uskoa sokeasti lääkäriä.Nehän on lääkefirmojen jatkokouluttamia.
Kenen tekemiä nuo vitamiinitutkimukset on? Tohtori Tolosen? Kyllä luonnonaineidenkin suosittelijoilta omat intressinsä löytyy. Hyvä ravintoainesaanti on hyvä asia terveyden ylläpitämiseen, mutta harvaa sairautta pystyy korjaamaan pelkillä vitamiineilla.
Tottahan olisimme paljon terveempiä keskimäärin, jos oltaisiin eletty saasteissa erossa ja saaden hyvää ravintoa vauvasta asti, mutta näin ei vaan ole.
Tutkimuksia on julkisissa tietokannoissa ja tiivistelmissä englanniksi.Hyvä että tutkitaan,lääketeollisuudella ei ole mitään intressiä tutkia halpoja luomuhoitoja.Onhan paljon parempi bisnes myydä kolesterolilääkkeitä kuin vitamiineja ja hivenaineita.
Viimeeksi mennessäni päivystykseen puoli naamaa halvaantuneena oli googlannu jo diagnoosin.Kas, lekuri päätyi samaan. Googlasin myös kuntoutuskeinon joka tehosi.
Vierailija kirjoitti:
Kai te ymmärrätte että google tarjoaa niitä tuloksia joista sille maksetaan? Esimerkiksi biotiini tabletteja tuottava yritys maksaisi googlelle tuotteensa mainostamisesta, niin yhtäkkiä hakusanalla "biotiini" löytyy vaikka mitä biotiinin terveyshyötyjä tukevia "tutkimuksia".
Kai sinä tajuat että on olemassa sellainen asia kuin lähdekritiikki? En minä mitään hivenainemainoksia lue netistävaan haen tietoa lääketieteellisistä tietokannoista. PubMed on tuttu.
btw, en edes käytä googlea.
Mulla kävi niin, että jo kätellessä lääkäri (nuori) sanoi, ettei tiedä sairaudestani yhtään mitään, ja kun minä tunnustin vähän googletelleeni, hän sanoi iloisesti, että sittenhän sinä tiedät enemmän kuin minä!
Diagnoosi oli siis siinä vaiheessa jo verikokeiden perusteelle selvä, kyseessä oli lääkityksen aloittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin alkaa kaikki lääkäritkin olla nopeasti puhuvia Virolaisia.
Johannes Virolaisen sukulaisia?
Vai tarkoitatko virolaisia?
Tähän ikään mennessä on tullut sairastettua yhtä jos toista vaikkei onneksi kovin paljoa. Onhan se hiton turhauttavaa kun tiedät itse mikä vaivaa jälleen kerran ja toivot vaan saavasi ne lääkkeet mitkä auttaa.
Kärsin vuosia tietyistä oireista jotka oli kuin oppikirjasta ko sairauden kohdalla. Lääkärit ei uskoneet, 6 vuotta taistelin ennenkuin sain selkeän diagnoosin sairaudesta jonka jo itse tiesin sen olevan. Sairaus ehti tuhota selkänikamia ja aiheutti kroonisia tulehduksia joita ei saa enää pois.
Tällä hetkellä yritän löytää lääkäriä joka osaisi hoitaa kilpirauhassairauksia. Minulla on ikäni ollut kaikki oireet vajiksesta. Kaikki, lapsettomuudesta lähtien. Arvot on viitearvojen alarajoilla ja kaikki oireet sekä sukurasitukset löytyy. Haluaisin koelääkityksen mutta kukaan ei anna. Meidän suvussa on kaikilla vajausta, myös miehillä. Myös pesussairauteni liitännäsisairauteen kuuluu vajis.Lääkärien onneksi olen väsynyt ja aikaansaamaton niin en jaksa tapella. Ehkä minulla joskus käy tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun potilaat googlettaisivatkin.
Toivon, että jokainen googlaisi flunssan oireet ja itsehoito, ennen kuin soittelee lääkärin aikaa. Kiitos!
Googlettamalla voi kyllä päätyä tavallisilla flunssan oireilla mitä erilaisimpiin diagnoosiin. Moni lääkäri ehkä toivoo että sitä tietoa osattaisiin hakea eikä luotettavia netissä mihin tahansa tietoon (usein mutuun).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ammatti ei enää miellytä, vaihtakoon alaa tai jääköön työttömäksi. Enää lääkäri ei ole se hattu kourassa kumarrellen kohdattava puolijumala vaan ihmisetkin ottaa asioista selvää. Jos lääkärin diagnoosi ei miellytä, on se potilaan oma asia ja tehköön mitä haluaa.
Sama toisinpäin. Usein se potilas siinä luulee olevansa puolijumala ja Itsensä Paras Asiantuntija... "ku silläkin tutun tutulla oli ja Google mulle sanoi" voi jestas. Samaa tasoa kun ihmetellään yhteiskunnallisia asioita tai muuta silloin kun ei ole alkeellistakaan tietoa mistä puhuu. Monet muutkin ammattilaiset tuntee valtavaa myötähäpeää näitä puskista huutelijoita kohtaan.
Julkisen puolen lääkärit on ainakin niin tyhmiä että niitä ei kannata kenenkään uskoa.
Olisin kuollut jo monta kertaa jos niitä olisi uskonut. Onneksi yksityisellä lääkäreitä edes kiinnostaa potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu-tv:ssa lääkäri paheksui kun uskottiin seleeniin ja antioksidantteihin.Esim. seleeni+E-vitamiini yhdistelmä estää tehokkaasti kolesterolin hapettumista niin eläinkokeissa kuin ihmisillä.Kannattaa googlettaa eikä uskoa sokeasti lääkäriä.Nehän on lääkefirmojen jatkokouluttamia.
ja sieltä googlestako löytyy sitten se puolueeton tieto johon mainostajilla ja lääketeollisuudella ei ole osaa eikä arpaa? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ammatti ei enää miellytä, vaihtakoon alaa tai jääköön työttömäksi. Enää lääkäri ei ole se hattu kourassa kumarrellen kohdattava puolijumala vaan ihmisetkin ottaa asioista selvää. Jos lääkärin diagnoosi ei miellytä, on se potilaan oma asia ja tehköön mitä haluaa.
Sama toisinpäin. Usein se potilas siinä luulee olevansa puolijumala ja Itsensä Paras Asiantuntija... "ku silläkin tutun tutulla oli ja Google mulle sanoi" voi jestas. Samaa tasoa kun ihmetellään yhteiskunnallisia asioita tai muuta silloin kun ei ole alkeellistakaan tietoa mistä puhuu. Monet muutkin ammattilaiset tuntee valtavaa myötähäpeää näitä puskista huutelijoita kohtaan.
Julkisen puolen lääkärit on ainakin niin tyhmiä että niitä ei kannata kenenkään uskoa.
Olisin kuollut jo monta kertaa jos niitä olisi uskonut. Onneksi yksityisellä lääkäreitä edes kiinnostaa potilas.
Ikävä tuottaa sulle pettymys, mutta ei niitä yksityisiä lääkäreitä sinun sairautesi kiinnosta vaan sinun lompakkosi.
Kaikki nämä höpöhöpölääkärit kuten vaikka Heikkilä on rahan perässä vaikka toki te muka valveutuneet kuvittelette että he diagnosoivat kilpirauhasen vajaatoimintaa ja väsymysoireyhtymiä ym. Ihan vaan hyvää hyvyyttään.
Tutkimuksia on julkisissa tietokannoissa ja tiivistelmissä englanniksi.Hyvä että tutkitaan,lääketeollisuudella ei ole mitään intressiä tutkia halpoja luomuhoitoja.Onhan paljon parempi bisnes myydä kolesterolilääkkeitä kuin vitamiineja ja hivenaineita.[/quote]
Halpoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sieltä googlestako löytyy sitten se puolueeton tieto johon mainostajilla ja lääketeollisuudella ei ole osaa eikä arpaa? 😂
Ncbi-tutkimuksia rahoittaa Usan hallitus,lääketeollisuus ei laittaisi senttiäkään sellaiseen.Tietokannat ovat julkisia,mainokset on erittäin helppo erottaa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksia on julkisissa tietokannoissa ja tiivistelmissä englanniksi.Hyvä että tutkitaan,lääketeollisuudella ei ole mitään intressiä tutkia halpoja luomuhoitoja.Onhan paljon parempi bisnes myydä kolesterolilääkkeitä kuin vitamiineja ja hivenaineita.
Halpoja?
Lisäravinteet halpoja verrattuna lääkkeisiin.
Niinhän ne lääkäritkin naputtelevat oireet suoraan terveyskirjastoon ja sieltä niitä mahdollisia aiheuttajia selaavat, etenkin nuoremmat ja kokemattomammat.
No minulla on se kokemus, että lääkäri usein nimenomaan ehdottaa googlettamaan lisätietoa. Samaten on tullut sellainen ilmiö, että lääkäri voi jopa kysellä, onko minusta joku lääkitys aiheellinen tms.! Mistä hemmetistä minä voin tietää?