Miljoonien afrikkalaisten pelätään suuntaavan Eurooppaan - samaan aikaan Helsinki suunnittelee antavansa toimeentulon laittomille maahantulijoille
Joita tosin YLE agendansa mukaan ei suostu kutsumaan laittomiksi, ainoastaan "ihmisiksi jotka syystä tai toisesta ovat jääneet Suomeen". Hyvin pysyy neukkupropagandan käsikirja yleläisillä hanskassa - ei suoria valheita, kunhan puhutaan asioista "vähän eri nimillä".
Kommentit (27)
Tervetuloa Hölmölään, vieraat ensin. Kari suomalainen näki tämän hulluuden jo 25 vuotta sitten.
Afrikan väkiluku lähestyy miljardia ja yksin Nigeriassa on 186 000 000 asukasta. Suurin osa maanosan väestöstä heiskoissa olosuhteissa. Kyllä siellä tulijoita riittää loputtomasti. Onko todellisuuden taju todella niin kadonnut että velkaantuva köyhtyvä Suomi voi toimia maailman sosiaalitoimistona että riittää että vain marssii maahan niin pääsee nauttimaan suomalaisten velkarahalla kustantamista palveluista.
Suomi nousuun eiku konkurssiin...
Vierailija kirjoitti:
Siirtolaisen huono käytös metrossa jättää minut fyysisesti rauhaan, mutta kajoaa siihen, kuka minä mielestäni olen. Kun minulta tullaan joukolla kerjäämään, ei minua pelota, koska olen melkein kaksimetrinen ja satakiloinen äijä. Lapsuuteni helsinkiläislähiöt olivat hurjia kasvupaikkoja ja jokainen räkänokka, rasvis ja pitkätukka oppi tarkalleen, mitä pitää ja mitä ei saa koskaan tehdä - muuten tulee kipeästi pipiä nokkaan. Olenkin sisäistänyt pitkän litanian syvälle kuhmuiseen kallooni iskostuneita sääntöjä ja käytänteitä, joita sovellan julkisessa (tai yksityisessä) tilassa. Nämä säännöt eivät ole mitä tahansa litanioita, vaan niiden tarjoamassa kehikossa minä olen ajattelevana ja tuntevana subjektina kiinnittynyt yhteisööni. Näitä tapoja ja sopimuksia sovelletaan pikkutyttöihin ja vanhoihin ukkoihin: ne ovat aivan jäykkiä, eikä niistä voida kustannuksitta neuvotella. Jopa liikennesääntöjen on oltava niiden kanssa ristiriidattomia. Kun joku selkeästi manifestoi yhteisöni käytänteiden olevan triviaaleja, minä tulen itselleni naurettavaksi ja oudolla tavalla loukatuksi. Minut on opetettu väistämään ja siihen, että itsestään ei saa tehdä numeroa koskaan. Kun tumma käsi tunkeutuu taskuuni ratikassa, olen heikko ja nolattu omieni edessä. Ja korostettakoon, että kaikki mitä tässä tekstissä sanotaan, koskee vieraskulttuurin aikuisia miehiä. Oman tapatodellisuutensa puitteissa he ovat ”alfoja”, jotka määräävät alistettujensa olemisesta.
Koulutytöt osasivat suvereenisti torjua tuon ilmeisen kielitaidottoman nuoren miehen seurastaan. Vieressä kuitenkin oli myös mykkä aikuisten joukko osaamatta ja uskaltamatta. Katselemme marginalisoituina, kun ekspressiiviseen kuluttamiseen viehättyneet miesjoukkiot rakentelevat mikromaailmojaan tupakan- ja kebabinkatkuun ihastuneina. Tunnetun ja ennustettavan julkisen tilan sisälle avautuu nyt uusi muualta tuotettu muodin, kulutuksen ja sopivaisuussääntöjen selkeästi rajaama olemisen tila. Nyt sotakuntoiset miehet ryhmäytyvät jalkakäytäville ja ostoskeskuksiin pysyvästi ylläpitämään valtaamaansa reviiriä ja julkinen tila ottaa tämän erilaisin väistömenetelmin huomioon. Julkisuuteen syntyy uudenlaista merkistöä, kuten viranomaisohjeita puheesta, pukeutumisesta sekä turvallisista kellonajoista. Meitä vaaditaan hyväksymään virallisen Suomen rahoittama vierastodellisuus karvoineen kaikkineen. Uusi yhteiskuntafragmentti saa heti omaa kokoansa suuremman merkityksen kantasuomalaisen kannalta, koska siitä aiheutuvat kustannukset ovat mittavia. Arkikokemukseemme alkavat kuulua konepistooleita kantavat poliisit ja betoniesteet ja perusteltu väkivallan uhka.
Mulla on vähän samanlainen kokemus. Poikkesin kerran syömään Helsingin keskustassa en nyt niin laadukkaaseen paikkaan. Siellä oli ennestään pari mamua jotka huomasin vasta kun olin maksanut ja kun menin pöytään huomasin näiden agressiiviselta tuntuvat katseet. Ilmeisesti tunkeuduin näiden itselleen varaamaan sosiaaliseen tilaan.
Ilmainen terveydenhoito, hammashoito, mieleterveyspalvelut tulkattuina, asunto, toimeentulotuki ja kaikki sukulaiset perheeneenyhdistämisen kautta samoille apajille. Koulutusta, kielikoulutusta, sopeuttamista, oman kielen, kulttuurin ja uskonnon koulutusta jokaiselle. Hintalappu on käsittämätön.
Samalla suomalaiset nuoret päästetään syrjäytymään ja vanhukset makaavat yksin sängyssä 23,5 h vuorokaudessa märissä vaipoissa (tai märässä vaipassa, koska vaippojen määrää on rajoitettu säästöjen takia), kotisairaanhoito käy antamassa lääkkeet, syöttämässä mauttoman ja kylmän limaisen kastikesatsin ja kääntää kyljeltä toiselle kaksi kertaa päivässä. Muun ajan voi tuijottaa kattoa ja kuunnella kellon raksutusta.
Onnea Suomi100!
Todella fiksua tekstiä!