Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ne kaikki köyhät on?

Vierailija
29.11.2017 |

Kuulun facebookissa useisiin avustusryhmiin. Jälleen kerran olen antamassa hyväkuntoisia suksia, luistimia, monoja ja lasten vaatteita mutta ei ole halukkaita näille, vaikka lapsiperheryhmissä olenkin. Vein jo syksyllä Hopelle, mutta ei omatkaan varat riitä ajella usein. Valitettavasti olen vienyt välillä ihan roskiinkin, kun en jaksa ympäri kyliä ajella.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole. Tai ei niille ainakaan käytetyt tavarat kelpaa.

Vierailija
2/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä ei ole varaa hankkia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ottaisin vastaan, jos sukset voisi syödä

Vierailija
4/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ovat, mutta sen tiedän, etten kehtaisi mennä tuollaiseen ryhmään. Minä häpeän tätä köyhyyttä. Onneksi mulla ei enää ole pieniä lapsia.

Vierailija
5/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eräässä avustusryhmässä ylläpitäjänä. Tosiasia on, että ihmiset eivät halua enää säilöä kodeissaan tavaroita, joita ehkä saattaa tarvita joskus tulevaisuudessa. Sen vuoksi vaatteita ja muita tavaroita kierrätetään aika hyvin ihan sukulaisten ja ystävien kesken. Lisäksi monilla paikkakunnilla on jo Facebookissa omat roskalava-ryhmänsä, jossa tavaroita annetaan ilmaiseksi. Tavaroita otetaan siis vastaan vain juuri sen hetkiseen tarpeeseen ja laitetaan eteenpäin heti, kun ei enää tarvita. Joskus on tilanne myös se, että mikäli saajan pitäisi noutaa tavarat eikä lahjoittaja asu kävelymatkan päässä, ei bussilippuun yksinkertaisesti ole rahaa. 

Suurin tarve tällä hetkellä on ruuasta, pyykinpesuaineista, vessapapereista, suihkugeeleistä yms päivittäistavaroista. Niille on aina kysyntää. 

Vierailija
6/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni ottaisin vastaan, jos sukset voisi syödä

Voisit myydä ne :) Kun itse yrittää jotenkuten ekologinen olla niin inhottava, kun ei saa kiertoon (oikeasti hyväkuntoista) tavaraa vaan ne menee pahimmillaan roskiin.

Vierailija
7/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että duunarin ja jopa herrankin lapselle kelpaa käytetty ja kierrätetty, mutta ei köyhälle. Uutta pitää olla ettei vain köyhäksi luultaisi.

Vierailija
8/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan hyväkuntoisia? Harmittavan usein nähnyt, kun "köyhälle" dumpataan rikkinäisiä vaatteita ja tavaraa. Vetoketjut pitäisi vaihtaa, suksien pohjat syvillä naarmuilla, luistimien varret murtuneet yms. Tuodaan tavaraa joka joutaa kaatopaikalle ja kun toinen ei huoli, niin johan ei oo aidosti muka köyhä.

Vierailija
9/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää, että eikö tuissa ole huomioitu jokapäiväinen ruoka, vessapaperi, pyykinpesujauhe ja suihkusaippua? Köyhänä minulla oli nuo ensisijaisina hankintoina ja lopuilla toissijaisia tarpeellisia hankintoja.

Vierailija
10/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan hyväkuntoisia? Harmittavan usein nähnyt, kun "köyhälle" dumpataan rikkinäisiä vaatteita ja tavaraa. Vetoketjut pitäisi vaihtaa, suksien pohjat syvillä naarmuilla, luistimien varret murtuneet yms. Tuodaan tavaraa joka joutaa kaatopaikalle ja kun toinen ei huoli, niin johan ei oo aidosti muka köyhä.

Tuliko hieman kärjistettyä?  Joukossa varmaan on päivänsä nähneita tavaroita, mutta entäs sitten ne hyväkuntoiset, miksi ne eivät kelpaa, jos kerran pula on?

Vierailija
11/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella on hyväkuntoisia. Muutaman kerran käytetyt luistimet jne.

Vierailija
12/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on köyhiä ja itse olen järjestössä missä autetaan lapsiperheitä.

Ongelma on tosiaan ettei tavara ja ihmiset kohtaa helposti eli minä ehdotankin, että mikäli paikkakunnalla on joku hyväntekeväisyyteen panostava kirpputori, niin lahjoita sinne.

Siellä muutetaan tavara rahaksi jolla voidaan avustaa rahalla mikä kelpaa kaikille.

Kieltämättä vuosien saatossa alkanut itseänikin harmittaa useiden avunpyytjien asenne.

Uskomattomia pyyntöjä tulee, mutta onneksi vähän.

Vierailija
13/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on tosiaan ettei tavara ja ihmiset kohtaa helposti eli minä ehdotankin, että mikäli paikkakunnalla on joku hyväntekeväisyyteen panostava kirpputori, niin lahjoita sinne.

Siellä muutetaan tavara rahaksi jolla voidaan avustaa rahalla mikä kelpaa kaikille.

Kieltämättä vuosien saatossa alkanut itseänikin harmittaa useiden avunpyytjien asenne.

Niinpä, raha kelpaa ei tavara.

Vierailija
14/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti facebookin avustusryhmän ylläpitäjille menee kaikenlaiset tarinat ja tilanteet läpi. Itsellä loppui auttaminen siihen, kun eräässä ryhmässä tuli vastaan itsellä asiakkaana ollut avunpyyntäjä. Jos kaupassa on varaa ostaa suht kalliitakin ruokatarvikkeita, alkoholia ja lehtiä niin luulisi olevan varaa kustantaa itse esim. koiranruuat.

Vierailija
15/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko hieman kärjistettyä?  Joukossa varmaan on päivänsä nähneita tavaroita, mutta entäs sitten ne hyväkuntoiset, miksi ne eivät kelpaa, jos kerran pula on?

En kärjistä, todellisuutta on. Ja miksi tuoda edim jätesäkillinen vaatteita, joista pari on hyväkuntoista ja muut menee roskiin. Alentavaa käytöstä.

Olen kuunnellut, kun eräs varakas rouva piti kauheaa elämää, kun olisi astioita lahjoittanut, osa oikein Arabiaa. Että pieniä kolhuja ja halkeamia, kumma kun ei kelpaa mikään. Nahkasohva, joka oli kyllä saumoista revennyt ja istuinosaankin kulunut reikä. Mutta pieni reikä ja oikein mistä lie sohva ostettu ja kalliskin oli 20 vuotta sitten. Että ei kelpaa, häh..

Hävyttömiä moni muka armelias lahjoittaja on. Ja mitä suuremmin elein lahjoittaa, sitä surkeampaa roina on.

Vierailija
16/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin sanoin, olen vienyt kirppikselle, Hopelle ja jopa ihmisille kotiin, mutta rehellisesti sanottuna kyllästyin avun kotiin viennissä siksi, että avuntarvitsijat ovat oikeasti välillä tosi töykeitä. Jopa suututaan, jos en vie kotiin, kävele vastaan tms. Lapsiperheessä ylimääräistä tulee ja olen väsynyt sen kuskaamiseen.

Vierailija
17/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kärjistä, todellisuutta on. Ja miksi tuoda edim jätesäkillinen vaatteita, joista pari on hyväkuntoista ja muut menee roskiin. Alentavaa käytöstä.

Olen kuunnellut, kun eräs varakas rouva piti kauheaa elämää, kun olisi astioita lahjoittanut, osa oikein Arabiaa. Että pieniä kolhuja ja halkeamia, kumma kun ei kelpaa mikään. Nahkasohva, joka oli kyllä saumoista revennyt ja istuinosaankin kulunut reikä. Mutta pieni reikä ja oikein mistä lie sohva ostettu ja kalliskin oli 20 vuotta sitten. Että ei kelpaa, häh..

Hävyttömiä moni muka armelias lahjoittaja on. Ja mitä suuremmin elein lahjoittaa, sitä surkeampaa roina on.

Tämä nyt ei kuitenkaan liity minun aloitukseen. Olen itsekin pienituloinen ja tarkka.

Vierailija
18/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että sulla on huono kokemus iäkkäästä lahjoittajasta. Rouva oli siis itse käyttänyt rikkinäistä sohvaa. Olikohan saanut rikkinäistä Arabiaa perintönä ja piti sitä silti arvokkaana merkkituotteena. Kurjaa tuollainenkin että jätesäkillisestä vaatteista vain pari oli käyttökelpoista. Itse täyttelin ennen säkkejä hyväntekeväisyyteen ehjillä, hyvillä vaatteilla. Loppui siihen, kun näin antamiani vaatteita järjestön toimitsijoilla päällä.

Vierailija
19/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti facebookin avustusryhmän ylläpitäjille menee kaikenlaiset tarinat ja tilanteet läpi. Itsellä loppui auttaminen siihen, kun eräässä ryhmässä tuli vastaan itsellä asiakkaana ollut avunpyyntäjä. Jos kaupassa on varaa ostaa suht kalliitakin ruokatarvikkeita, alkoholia ja lehtiä niin luulisi olevan varaa kustantaa itse esim. koiranruuat.

Eilen just bongasin yhden huijarin. Yh joka kerjää lapsille lahjoja. Naimisissa näkyy nainen olevan. Hävytöntä touhua.

Vierailija
20/44 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kaikelta hyväntekeväisyydeltä on mennyt pohja. Mihinkään ei voi luottaa, väärinkäyttöä ilmenee jatkuvasti. Mistä löytää oikeasti Suomen köyhät? Heillä tuskin on edes kännyköitä tai tietokonetta, joiden kautta voisivat kirjoitella someen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme