Jos haluat helpon elämän, älä hanki lapsia
Tämä on elämän tärkein oppi. Puhuttaisiinpa siitä enemmän.
Kommentit (92)
Täytyy kolmen lapsen vanhempana peukuttaa ei-lapsille. F*ck the lapset ja ydinperhe toisin sanoen. En halua välttämättä lapsen lapsia ainakaan hoitaa niitä. Mies -vaimo yhdistelmä on perseestä ja miehet ja naiset eivät muutenkaan tule toimeen. Vihaavat pohjimmiltaan toisiaan. Yhteiskunta pitäisi kasvaa henkisesti unisex tasolle. Ihan sama kuka nai ketä miten.
Perhe kyllä rikastuttaa myös tavallaan mutta hirveän hälinän ja maksurallin kusannuksellä. Ja varoitus miehille henkisestä väkivallasta ja siitä että oikeudellinen asema on ihan paperia Naista vastaan joskun ongelmia tulee. Huhhuh.
Natalia Salmela kertoi radiossa alkaaneensa yrittäjäksi koska halusia bilettää ja nukkua aamulla pitkään.
Arvosanan elämälle antoi 9
Kun lapsi syntyi, meni elämä pilalle. Joutuu heräämään jo seitsemältä.
Elämän arvosanaksi tulee 7miinus
On kovaa, herranjestas
Voi kumpa omat vanhempasi olisivat tajunneet tuon myös.
Jos haluat helpon elämän, osta robotti-imuri, mikro ja kaikki ruoat eineksinä valmiina kaupasta, käy kahviloissa, hanki mahdollisimman helppo työ, katso iltaisin telkkaria sohvalla makoille, jätä kuntoilu väliin koska et tarvi mihinkään fyysistä voimaa tai kuntoa, hanki vähintään sähköpotkulauta, jotta sinun ei tarvi ainakaan kävellä minnekään, muuta jättimäisiin kerrostaloihin, joissa ei ole ainakaan pihatöitä ja julkiset ihan vieressä.
Helppo elämä, mutta oletko syntynyt sitä varten tänne maapallolle? Saadaksesi helpon elämän? Vai voisiko sittenkin olla jotakin muuta syytä kaikille niille kehon uskomattomille taidoille ja kyvyille, joita omaat? Kaikelle sille rakkaudelle, mikä sinussa on?
Elämäni olisi varmasti helpompaa ilman lapsia, mutta en halua sellaista elämää. Ilman lapsia olisin pohjimmiltani hyvin yksinäinen. Nyt mulla on pieni ja ihana loppuelämän perhe. Lapsilla ei ole mummoja, pappoja, tätejä tai enoja. Ollaan vain me.
Suurin haaste on ajan riittäminen. Olen lasten kanssa yksin, ja usein töissäkin on kaikenlaista mihin pitäisi vielä illalla tarttua. Palkka mulla on hieman keskivertoa parempi, joten pärjäämme hyvällä suunnittelulla ihan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Voi kumpa omat vanhempasi olisivat tajunneet tuon myös.
Niih, no eivät sinunkaan
Ei lapsiperhe-elämä sovi kaikille. Eikä tarvitsekaan. Se että sulla on lapsia tai ei ole, ei takaa yhtään mitään. Tärkeintä on löytää ne omat jutut, eikä tehdä valintoja vaan siksi että ympäröivät ihmiset tekee samoin.
Ettehän te mistään muusta puhukaan kuin siitä mikä pysyy ennallaan kun ei hanki lasta/lapsia. Puhuttaisiinpa siitäkin enemmän, ettei mikään pysy silti ennallaan vaikka ei hankkisi lapsia ja kuinka ulkopuoliseksi voi lapsettomana jäädä kun ikää tulee.
Enemmän aikuisista miehistä on ollut haittaa ja vaivaa.
Aikamoista huttua taas tulee monen suusta. Elämän helppous johtuu ainoastaan omasta asenteesta ja suhtautumisesta elämään. En näe, että meidän elämä on yhtään sen vaikeampaa tai helpompaa kuin aiemmin, kun meillä on nyt lapsia.
Tietenkin, jos uskoo sen valheen, että elämässä pitää saada tehdä ja kokea mahdollisimman paljon eri asioita eri paikoissa, edetä jatkuvasti uralla jne, niin sitten elämä lasten kanssa on vaikeaa. Elämässä on kuitenkin kyse jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Natalia Salmela kertoi radiossa alkaaneensa yrittäjäksi koska halusia bilettää ja nukkua aamulla pitkään.
On kovaa, herranjestas
Erikoinen kommentti julkkikselta, taitaa olla aika väsynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi elämän pitäisi olla "helppoa"?Minäminäminä ei luo edes lyhyellä tähtäimellä tyydyttävää elämää vaan se kun tekee muidenkin hyväksi jotakin.
Ei pidä, mutta kun täällä niin kovasti valitellaan lasten kuormittavuudesta, vaikka se on todellakin täysin vapaaehtoista ja täysin oma arvovalinta, tekeekö niitä. Sitä vasten erikoista ettei aikuinen ihminen tajua, lasta tehdessään, sen aiheuttavan kaikennäköistä hommaa, mitä lapsettomalta jää automaattisesti pois. Ilmeisesti ihmiset ovat vain niin tyhmiä.
Kyllä se on yhteiskunnanrakenne joka kuormittaa lapsiperheitä. Äidillä on täysi työ hoitaa koti, lasten virikkeet, koulu, liikunta, harrastukset, kuljetukset, neuvolat, lääkärit ym. Ja sen lisäksi pitäisi tehdä työtä kodin ulkopuolella jotta olisi oikeutettu saamaan rahaa.
Lapsiperheet ajetaan syvään epätoivoon ja ahdinkoon. Lisäksi vielä syyllistetään joka asiasta, vanhemmat eivät opeta lapsia uimaan, eivät lue tarpeeksi, eivät laita lapsia liikkumaan hikiliikuntaa tarpeeksi, eivät katso silmiin tarpeeksi, eivät lue tarpeeksi, katsovat kännykkää liikaa, eivät tee läksyjä yhdessä, unohtavat koulun vanhempainyhdistyksen kouluaskartelut, myöhästyvät paikoista.....
Se että lasten teko on vapaaehtoista ei tee siitä sen hyväksyttävämpää että lapsiperheiden arki ajaa heitä jopa epätoivoisiin tekoihin.
Miten ihmeessä on yhteiskunnan vika että isä ei osallistu tai äiti ei anna hänen osallistua? Äläkä vastaa että perhevapaat, useimmissa perheissä molemmat vanhemmat käyvät töissä.
Syyllistämisestä: syyllistyminen on oma valinta. Voi myös valita ohittaa ne joutavanpäiväisenä lätinänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elämän pitäisi olla "helppoa"?Minäminäminä ei luo edes lyhyellä tähtäimellä tyydyttävää elämää vaan se kun tekee muidenkin hyväksi jotakin.
Voi tehdä muiden hyväksi kuin lapsien. Ei ole ollut helppo elämä vaikkei ole lapsia.
Tätä olen toteuttanut. Stressinsietokykyni on olematon ja varmasti kuolisin huoleen ja vastuuseen jos minulla olisi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni ei olisi helpompaa ilman lapsia.
t. Kotirouva
Kyllähän olisi. Voisit tehdä omia juttujasi ja kokata silloin kun itsellesi sopii ja ruokia, jotka sinulle maistuvat, nyt sen sijaan aikasi menee vahtiessa ja passatessa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Kotirouva
Kyllähän olisi. Voisit tehdä omia juttujasi ja kokata silloin kun itsellesi sopii ja ruokia, jotka sinulle maistuvat, nyt sen sijaan aikasi menee vahtiessa ja passatessa muita.
Hmm, joillekin oma juttu on olla kotirouva ja passata muita.
Vierailija kirjoitti:
On kovaa, herranjestas
Sehän on aivan seko ak ka ja huomionkipeä pyrkyri. Ei sillä taida olla paljon muuta sisältöä elämässä kuin nuoleskella lukijoidensa prseitä ja taisi ryhtyä "velaksikin" sen takia, että siitä tykätään hänen kuplassaan. Hänhän ei olisi lukijoista enää niin mielenkiintoinen jos antaisi itsestään jotain mahd. lapselleenkin eikä todistaisi blogissaan kuinka onnellinen valinta se lapsettomuus on. .... No hups! ei ollut sitten ehkäisy ihan kunnossa täti-velalla. Kun tulikin ero ja löysi tinderistä jonkun eroisin niin pitihän hänenkin sitouttaa mies itseensä yhtä paljon kuin miehen ex - lapsella. (Siinä on palstaveloille muuten esimerkki velasta, jonka julistuksia ei ole aina vain syyttä epäilty). Eihän olis lasta tehnytkään jos sitä ei olisi voinut käyttää työkaluna ja "arvosanaksi annan seiska miinus, jotta mun seuraajat tykkää taas MINUSTA, ihan sama miten lapsi sen ottaa että kerron hänen pilaavan onneni" Lastakin tärkeämpää on tottakai raha ja se, että menestyy ja on "fe mi nisti" joka ei miellytä muita kuin itseänsä (ja niitä samanhenkisiä pienen kuplansa faneja, joista on täysin riippuvainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Kotirouva
Hmm, joillekin oma juttu on olla kotirouva ja passata muita.
Ei lapsia tarvitse monta vuotta passata jos ovat terveitä ja hyvin kasvatettuja. Sittenhän niistä on pelkkää iloa ja elämä lasten kanssa on helpompaa ja monipuolisempaa kuin ennen.
eri
Kyllä oli elämän paras ratkaisu olla tekemättä lapsia. Mikään ei ole ollut esteenä eikä häiriönä. Rahaa enemmän ja saanut elää sitä elämää mitä halunnut.
Se lasten tekeminen on itsekästä "minä, minä, minun lapset, minä olen tehnyt. ."
Mites sitten kun kaikki olis aikuisia, entä sitten kun kaikki olis vanhuksia.
Poimit vain rusinat pullasta, mutta kyllä se kuiva känttykin sitten menee, kun muuta ei oo.