Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

liika miettiminen

28.11.2017 |

moi olen 14v poika ja haluisin tietää et miettiikö kukaan muu esim. salaliittoteorioita,maailmanloppua tai sen sellaista liikaa ja tuntuu ku sekois nupistaa :D vai kuuluko se vaa tähä ikää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu ikään. Tossa iässä, kun on siirtymässä lapsesta aikuisten maailmaan, kiinnostaa oikeastaan kaikki salaperäinen ja jännittävä.

Minuakin kiinnosti kuuhuijauksesta alkaen enkä seonnut, ihan hyvä 45 v äiti minusta tuli.

Vierailija
2/3 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin miettinyt esiteinistä 28-vuotiaaksi, ja loppua ei näy. Valitettavasti. En edes ole kiinnostunut arkielämästä kun ajatukseni ovat kiinnostavampia. Eli se ei valitettavasti (tai onneksi) kuulu vain johonkin ikäkauteen. Nuppi on ollut minullakin hajoamassa yli puolet elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuollaiset fiilikset voivat olla psykoottisia oireita tai sitten obsessiivis-kompulsiivisen eli pakko-oireisen häiriön pakkoajatuksia. Mitä tapahtuu jos et ajattele niitä - mitä siitä seuraa? Alkaako silloin ahdistaa enemmän ja pelkäätkö että tapahtuu jotain pahaa? Sinun ikäiselle kaverille suosittelen aivan ehdotonta pidättäytymistä tupakasta, kannabiksesta, alkoholista ja muista aineista, koska ne ovat hyvin tavallisia tällaisten oireiden (psykoosien) laukaisijoita. Ensimmäinen juttu on myös lopettaa yövalvomiset, vuorokausirytmin sekoittavat netissä roikkumiset yms. Kun saat perusasiat kuntoon ja nukut pari viikkoa 9 h yössä tiedät ovatko oireet jotain itseaiheutettua vai eivät. Oletko huolehtinut riittävästä ravinnosta? Myös nuorten masennuksiin voi liittyä outoja piirteitä, joten suosittelisin että yrittäisit puhua jollekulle. Koulun terveydenhoitaja tai terveyskeskuslääkäri voisivat olla ensimmäiset paikat minne mennä. Kun vaivaa hoidetaan heti alkuvaiheessa, voit päästä siitä kokonaan eroon. Ennen kaikkea - älä sekoita päätäsi millään päihteillä, sillä ongelmat voivat jäädä pysyviksi.