Onko kukaan ihminen vastuussa toisten ihmisten tunteista?
Vastatkaa otsikon kysymykseen
Kommentit (16)
Ei, jos ei tarkoituksellisesti loukkaa.
Jos loukkaa, niin on vastuussa pahoittelemaan ja korjaamaan käytöstään
En tiedä mutta lähisuhdeväkivalta on yleistä suomessa koska naiset kaipaa seikkailua ja jännitystä elämäänsä.
Vanhempi on vastuussa siitä että tämän vastuulla oleva taapero / uhmaikäinen ja tarvittaessa myös murrosikäinen saa apua tunteidensa säätelyyn. Missään muussa tapauksessa ei.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta lähisuhdeväkivalta on yleistä suomessa koska naiset kaipaa seikkailua ja jännitystä elämäänsä.
Ja tämä liittyi aloitukseen miten?
Minulla on vain oikeuksia. Vastuut ja velvollisuudet ulkoistan muille.
Outo kysymys, vittuilet ja kiusaat muita, niin olet vastuussa.
Odotat jonkun muun pitävän sinut koko ajan onnellisena... Ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Väkivallasta on vastuussa sen tekijä 💡
Ei kukaan voi olla vastuussa toisen tunne-elämästä. Ainoa vastuu on yrittää kohdella toisia hyvin, mutta vastuuta omista tunteistaan kukaan ei saa sälyttää toisille.
Kyllä minä nyt pahoitin mieleni, se on ap:n vika.
Ei toisen tunteista voi ottaa vastuuta.
Kohtele muita niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Mikään ei oikeuta kohtelemaan muita huonosti. Et ole vastuussa muiden tunteista, mutta olet vastuussa siitä miten itse kohtelet muita.
Niin, mutta tunteet siirtyy. JOs sinulla on huono päivä, et saa sitä näyttää, sillä joku herkempi saa sinun huonosta päivästä tartunnan ja kierto on valmis. Ole siis aina hyväntuulinen ihmisten ilmoilla, ettei negatiiviset tunteet tartu muihin.
Viis siitä, jos sinua helpottaa purkaa jotakin taakkaa sanallisesti, vain positiiviset ihmiset hyväksytään. Elä täällä sitten.
Ei ole, tietenkään