Mitä tekisitte tässä tilanteessa? avioerosta..
Päädyimme ex-mieheni kanssa eroon n. puoli vuotta sitten. Ero oli yhteinen päätös. Eroaika oli sekava ja virallinen erohakemus jäi tekemättä. Mies meni melkein heti eron jälkeen uuteen suhteeseen. Minä olen sinkku.
Minua mietityttää virallisen eron hakeminen. Mies ei tee elettäkään eron suhteen, vaikka hänellä on jo uusi suhde. Olen pyytänyt, että hän tekisi hakemuksen koska hänellä on jo uusi suhde. Olen myös sanonut, että voimme tehdä sen yhdessä. Mitään ei tapahdu eikä eksä ota asiaan mitään kantaa.
Minulla ei sinänsä ole kiirettä eron suhteen kun en aio vielä uuteen suhteeseen. Mitä siitä voi seurata jos jätän eron hakematta? En haluaisi kantaa asian koko vastuuta ja maksaa erosta koituvia kuluja yksin.
Kommentit (5)
Ei tapahdu välttämättä mitään, jos ette hae eroa. Oletteko tehnyt omaisuuden ositusta? 2 vuoden erossa asumisen jälkeenhän eron saa suoraan ilman harkinta-aikaa.
Jos haluaisin eron, täyttäidin paperin itse ja pyytäisin mieheltä allekirjoituksen siihen. 1 laskuhan siitä tulee jokatapauksessa, joten se pitää jakaa keskenään sitten.
Perinteisesti mies maksaa häät ja nainen avioerohakemuksen.
Jätä siis hakemus tekemättä, siitä mitään seuraa. Ehkä harmitusta jälkeenpäin, mutta mitäpä siitä.
Kyllähän ne kulut on melkein 150€. Se on aika iso summa. Onko se tosiaan niin, että hakija maksaa sen?
Mutta joo, kai se on pakko hakea. Ihmettelen vaan miksi yhteinen päätös ja vastuu kääntyi yhtä äkkiä minun kannettavakseni. Varsinkin kun mielestäni mies on se, joka sitä eroa enemmän tässä tilanteessa tarvitsisi.
Elämäkö on kiinni siitä muutamasta kympistä, joka kuluihin menee?
Kerää ittes nainen, ja hae se ero.