Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tilanteessani? (Velat ja ulosotto)

Vierailija
28.11.2017 |

Kaipaisin kipeästi mielipiteitä ja konkreettisia neuvoja. Minulla on siis velkaa lähes 24 000 euroa. Velat koostuvat pääosin pikavipeistä ja osamaksuista, ja tuosta summasta vielä 7000 euroa on edellistä yhdistelylainaa.

Olin typerä ja yhdistin sekä omani että puolisoni velat tuolla yhdistelylainalla. Sen jälkeen, kun rahaa jäikin joka kuukausi enemmän käyttöön, halusi puolisoni yhä enemmän tavaraa: sisustusasioita, elektroniikkaa, ulkomaan matkoja, auton käsirahaan tarvitsi lainaa... kaikki hankinnat tehtiin osamaksulla ja kohta otinkin taas jostain paikasta ison lainan jolla yhdistin kaikki, ja tässä sitä ollaan. Olin laskenut kuukausittaiset kulut tämän velkamäärän kanssa sellaiseksi, että pärjäisimme myös silloin jos olen työtön. Oma määräaikainen työsopimukseni loppuu pian, ja puoliso pudotti pommin: hän jätti minut. Edessä on muutto, ja sen lisäksi joudun olemaan työtön määrittelemättömän ajan. Noista laskuista en selviä yksin, puolisoni kanssa olisin selvinnyt. Ja suhde ei ollut mikään lyhyt, vaan yli kymmenen vuotta. Luotin häneen ja hän päätti jättää minut kuin nallin kalliolle, velkoineen päivineen.

Kannattaako minun enää yrittää hakea noille lainoille yhdistelylainaa? Haluaisin selvitä tästä kaikesta puhtain luottotiedoin. Mitään ei ole vielä perinnässä eikä ulosotossa. Myöntääköhän mikään pankki minulle tuollaista summaa lainaa? Minulle on ihan sama vaikka maksaisin tuota velkaa vaikka 10 vuotta, kunhan luottotiedot säilyvät. Omasta pankistani en enää yhdistelylainaa saa, koska se edellinen yhdistelylaina on pankkilaina ja siellä sanottiin että tällainen järjestely tehtäisiin vain kerran. Jos olisi itsestäni ollut kiinni, niin en olisi velkaantunut enempää. Mutta halusin tehdä puolisoni onnelliseksi ja suostuin kaikkiin hänen pyyntöihinsä. Omaa tyhmyyttä siis.

Olen myös lukenut, että joskus velat kannattaa vain päästää ulosottoon. Onko tilanteeni teidän mielestänne tällainen tilanne jossa kannattaisi vaan antaa luottotietojen mennä? En haluaisi kyllä, koska silloin tuntuisi että entinen puolisoni pilasi elämäni. Hän selviää kaikesta ehjin nahoin ja minä jään tyhjän päälle.

Vinkkejä ja neuvoja ja haukkujakin otan ilomielin vastaan. Tästä ei enää alemmaksi voi vajota.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
62/63 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko jostakin lisätyötä. Voiko joku omainen taata sinulle pankkilainan. Itse olen oppinut sellaisen viisauden, että raha ja rakkaus eivät sovi yhteen. Summa on kohtuullinen. Selviät kyllä, kun paneudut asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää viinaa koneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän