Miksi olet estänyt ihmisen kommunikoinnin ? Se on narsistista.
Väkivaltahan on narsistisin asia(ja tarvitaan lähestymiskielto), mutta jos uhkaa väkivallalle ei ole, niin estäminen on narsistisinta mitä voi toiselle tehdä, kuten maiden välisessä diplomatiassa, kommunikoinnin lopettaminen on yleensä ensi askel sotaan.
Monet keskustelut täällä sisältää toisen ihmisen "unohtamisen/estämisen", yhtenä vaihtoehtona moneen asiaan. Onneksi melko vähän noita kommentteja näkyy jos ei väkivalta tapauksia oteta huomioon.
Puhumalla asiat selviää, huutoakaan ei nykyään tarvitse kuunnella, koska voi rajoittaa kommunikoinnin pelkkiin viesteihin ja vastata silloin kun se sopii.
MT puolella on tuttavia töissä ja heidän kertomuksien perusteella, moni itsemurha olisi voitu välttää jos heille tärkeä ihminen olisi vain puhunut asiat selviksi, mutta ovat joutuneet "umpikujaan" ajatuksiensa kanssa eivätkä ole nähneet muuta ratkaisua. Se on vaikeaa myös heille koska heidät on koulutettu auttamaan näitä tapauksia, joiden viimeiset viestit on lähetetty ihmiselle joka ei edes ole saanut kyseistä viestiä eston takia.
Mistä syystä sinä tai joku tuttavasi on estänyt toisen ihmisen kommunikoinnin täysin jos väkivalta tapauksia ei huomioida, oletko kuullut että se on johtanut johonkin ikävään ?
Tai jos olet tullut estetyksi niin miksi ?
Kommentit (181)
Siksi, että ihminen tajuaisi, että häntä ei kaivata meidän elämään millään muotoa. Että lopettaisi harhaiset kuvitelmansa ja lopettaisi meidän parisuhteeseen puuttumisen.
Mitäääähhh olen estänyt kahden eksän yhteydenotot koska eivät ole jättäneet rauhaan. Kauheita, lapsellisia tyyppejä mutta aina yrittävät luikerrella takaisin liiveihin (vaikea ymmärtää edes miksi, mikseivät itse halua siirtyä eteenpäin). Sitten kun olen itse päättänyt siirtyä kunnolla eteenpäin, olen blokannut nämä sankarit. Mitä minun olisi pitänyt tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Mitäääähhh olen estänyt kahden eksän yhteydenotot koska eivät ole jättäneet rauhaan. Kauheita, lapsellisia tyyppejä mutta aina yrittävät luikerrella takaisin liiveihin (vaikea ymmärtää edes miksi, mikseivät itse halua siirtyä eteenpäin). Sitten kun olen itse päättänyt siirtyä kunnolla eteenpäin, olen blokannut nämä sankarit. Mitä minun olisi pitänyt tehdä?
Lapsellisinta on estää ihminen josta on ainakin joskus välittänyt. Omaa exää vaivasi tietyt asiat pahasti, mitä en itse voinut ymmärtää. Yli 5 vuotta eron jälkeen olin ettei häntä olisi, mutta 7 lyhyehkön suhteen jälkeen, hän vain tuli mieleen pienten asioiden takia mitä hän teki, ja hän oli ainoa poikaystävä kuka ei koskaan pettänyt, lyönyt tai edes huutanut. Luotan häneen, vaikka suhteemme aikana se oli hankalaa. Halusin erota vain sen takia, että halusin kokeilla muitakin miehiä. Mutta ei olisi pitänyt, olin nuori ja sokea. Estin hänet kylmästi, se oli lapsellista minulta, hänen ainoa vikansa on että hän rakastui minuun, minäkin häneen mutta satutin häntä omahyväisestä syystä välittämättä hänen tunteistaan. Hän on ollut kaikkein hellin mies kenen kanssa olen ollut, ei yrittänyt heti sänkyyn, ja on ollut paras kuuntelemaan kaikistä miehistä kehen olen tutustunut. Itsestä en voi sanoa samaa, eron jälkeen en vain halunnut kuunnella kuin muita miehiä, ja olin toisen miehen kanssa alle 2 viikossa.
Kun edellisin suhteeni päättyi, laitoin hänelle viestiä ja pahoittelin silloista käyttäytymistäni, ja sen jälkeen puhuimme asiat selväksi, olemmehan aikuisia. Lapsille on tyypillistä heittää hiekkalapiot nurkkaan ja sanoa "en puhu sulle". Mutta jos ei väkivallan uhkaa ole niin, mitä voit muka menettää ? Et mitään, päinvastoin, voit saada hyvän ystävän joka varmasti välittää sinusta. Jos nykyinen mies jää kiinni pettämisestä, menen suit päit ensirakkauteni ovelle, hän ei tehnyt mitään väärää aikanaan, itse olin lapsellinen ääliö kun hänet jätin, mutta onneksi olen tajunnut sen ennen kuin on liian myöhäistä. Antakaa ihmisille anteeksi, ja kuunnelkaa. Ei tapaamista tarvitse sopia ! Ainoastaan kommunikoida.
Kannattaa katsoa myös peiliin, käyttäydyitkö itse aikuismaisesti ? Ei se vika ole aina toisessa, suhteisiin tarvitaan aina kaksi, oli se sitten romanttinen tai ystäväsuhde, kanssakäymistä ja keskustelua. Jos olet joskus sanonut rakastavasi jotain, niin kuuntele häntä, ei ne tunteet turhaan syntyneet, asia voi vain pahentua vaikka luulet että estäminen olisi se "ratkaisu", mitä se ei ole kuin pettämis ja väkivalta tapauksissa, jotka yleensä nekin johtuu osittain kommunikoinnin puutteellisuudesta.
Niinkuin AP tuossa mainitsee että joidenkin kohdalla estetty päättyy itsemurhaan, olisitko itse siis onnellinen jos sinun estämä henkilö tekisi sen, ja hänen viimeisin viesti olisi lähetetty sinulle, tietäen että sinun lapsellinen kommunikoinnin puute sai hänet tekemään sen, ja että sinä olit hänen viimeisin ajatuksensa ? Itse narsismin ydin olet siinä tapauksessa !
Aika lapsellista minusta on syyttää itsemurhasta henkilöä joka on itsensä tappaneen blokannut. Usein nuo itsemurha-uhkailut ovat juuri narsistien tapa hallita uhriaan. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan.
Olen blokannut ihmisiä joiden kanssa en halua olla tekemisissä. Koska en halua olla heidän kanssaan tekemisissä. Myrkyttävät kaiken ympärillään ja maukuvat tauotonta huomiota. Jos joku noista niittaisi itsensä en kokisi huonoa omatuntoa.
Ei se ole narsistista, mitä sä höpiset. Ei pidä antaa energiaa kaikenmaailman mustille aukoille, itsensä suojeleminen ja rajojen asettaminen on tervettä. Rajaton ja narsistinen on ihminen joka katsoo että sillä on oikeus soittaa vaikka keskellä yötä ja pitää tunnin monologi.Ei kiitos.
Itsemurhasta ei kuulu syyttää ulkopuolisia, vain sitä itsensä tappanutta.Mikään juttelu ei auta jos ihminen on juuttunut kiertämään pientä kehää eikä sillä ihmisellä ole oikeutta kiskoa ulkopuolisia sinne pahaan oloonsa. Ap sä olet niin väärässä.Parempi menettää yksi elämä kuin antaa sen pilata 10 muuta.
En kannata estämistä, ellei henkilö ole asiaton.
Miksi olen estänyt jonkun kommunikoinnin? No siksi että hän oli narsisti, ja narsistin kanssa ei puhumalla pärjää. On katkaistava kaikki siteet.
Narsistista laittaa välejä poikki? Eihän ole, narsisti haluaa ihailijoita ja turhia ihmisiä ympärilleen yli kaiken, koska muuten hän ei ole mitään. Kommunikoinnin estäminen ei ole narsistista, vaan päinvastoin. Se on rajojen laittamista ja itsensä suojelemista. Ihmeellistä syyllistämistä taas kerran tästä samasta aiheesta. Tuskin kukaan estää kommunikointia ilman mitään syytä, kyllä siellä taustalla on aina pätevä syy. Jos haluaa päästä jostain ihmisestä eroon, se on tietääkseni ainoa tapa. Vai pitäisikö sanoa päin naamaa että olet inhottava ihminen, jätä minut rauhaan? Sekään ei narsistiin toimi, koska narsisti aloittaa siinä vaiheessa hirveän vainoomisen ja järkyttävän paskanpuhumisen selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lapsellista minusta on syyttää itsemurhasta henkilöä joka on itsensä tappaneen blokannut. Usein nuo itsemurha-uhkailut ovat juuri narsistien tapa hallita uhriaan. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan.
Olen blokannut ihmisiä joiden kanssa itsensä en kokisi huonoa omatuntoa.
Olet siis täysi narsisti joka ei välitä muiden tunteista. Oletko harkinnut antaa asian rauhoittua ja ottaa asian esille muutamaa vuotta myöhemmin jos ne vielä toista painaa ? Asioista on yleensä helpompi puhua kun aikaa on kulunut. Olisi sinullekin varmasti ihan täysin ansaittua jos oma lapsesi poistuisi samalla tavalla ? Näitä vanhempia on monia, joiden lapsi on poistunut oman käden kautta, koska joku ei ole helle vastannut. Narsismi opitaan yleensä omilta vanhemmilta, joten se on hyvinkin todennäköistä, että näin voi käydä myös sinulle, mitä en tietenkään toivo. Se on pahinta mitä vanhemmat voivat kokea.
Itsellä meni vuosia että tajusin vielä entistä rakastavani vaikka vihaksi luulin, monet asiat vain hänestä vielä muistuttavat, eikä hän tehnyt suhteen aikana mitään väärää, suhteen jälkeen oli vain vaikea ymmärtää miksi hän haluaa vielä olla yhteydessä, pahimmillaan kymmeniä kertoja päivässä, joka sai vihaamaan. Nyt kaikkien vuosien jälkeen olemme saaneet asiat puhuttua läpi, ja häneltä ei enää tule kuin onnen toivotuksia merkkipäivinä silloin tällöin. Helpotti myös omaa oloa huomattavasti puhua vanhat käsittelemättömät asiat läpi hänen kanssaan, ja auttoi ymmärtämään myös häntä. Tajusin myös että hän on edelleen se sama hellä huomaavainen mies kehen aikanani rakastuin ja luotin, nuorena en vain ymmärtänyt miten harvinaisen tapauksen olin löytänyt, ja luulin että lähes kaikki miehet ovat samanlaisia. Olin täysin väärässä, hänen kaltaisiaan helmiä on erittäin hankala löytää, tapaamisemmekin oli täysin sattumaa, ja yksi ensimmäisistä lauseistani hänelle oli "luotan suhun", luotan edelleen, kaikkien vastoinkäymisten ja viestien jälkeen mistä olemme puhuneet. Kaikki mistä häntä epäilin ja syytin oli turhaa. Ystäväni ja perheeni oli suhdettamme vastaan, ja he tavallaan painostivat minua jättämään hänet. Olisi pitänyt kuunnella sydäntäni jo silloin, niin olisi vältytty kaikilta niiltä pettäviltä väkivaltaisilta sioilta joihin törmännyt hänen jälkeen.
Sinulla ap on pasmat sekaisin siitä, kuka on narsisti ja mitä on narsistinen käytös. Kunhan heittelet näitä termejä. Mutta ei auta, kyllä ne jotka on narsismin kokeneet tietävät TASAN TARKKAAN mitä narsismi on.
Estin naisen,joka loukkasi minua verisesti.
Ei se ole mitään narsismia että estää ihmisiä. Narsistisempaa on se, ettei millään päästä irti. Olen itse laittanut viestiestoja ihan itseni suojelemisen ja kunnioittamisen vuoksi.
Outoa selittelyä tuo aloitusviesti? Mikä on oikea pointtisi? Olet loukkaantunut jollekin, joka laittoi sinut estolistalle?
Olen estänyt ja estän, ja ihan siitä syystä, että en halua kuulla tyypistä. Jos ei tyyppi tajua puhetta, ja lopeta yhteydenpitoa pyydettäessä, estän sen. Oli miten narsistista hyvänsä, ei mulla ole velvollisuutta olla kenenkään terapeuttina ja likasankona. Jos siitä päivänsä päättää niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen blokannut ihmisiä joiden kanssa itsensä en kokisi huonoa omatuntoa.
Olet siis täysi narsisti joka ei välitä muiden tunteista. Oletko harkinnut antaa asian rauhoittua ja ottaa asian esille muutamaa vuotta myöhemmin jos ne vielä toista painaa ? Asioista on yleensä helpompi puhua kun aikaa on kulunut. Olisi sinullekin varmasti ihan täysin ansaittua jos oma lapsesi poistuisi samalla tavalla ? Näitä vanhempia on monia, joiden lapsi on poistunut oman käden kautta, koska joku ei ole helle vastannut. Narsismi opitaan yleensä omilta vanhemmilta, joten se on hyvinkin todennäköistä, että näin voi käydä myös sinulle, mitä en tietenkään toivo. Se on pahinta mitä vanhemmat voivat kokea.
Itsellä meni vuosia että tajusin vielä entistä rakastavani vaikka vihaksi luulin, monet asiat vain hänestä vielä muistuttavat, eikä hän tehnyt suhteen aikana mitään väärää, suhteen jälkeen oli vain vaikea ymmärtää miksi hän haluaa vielä olla yhteydessä, pahimmillaan kymmeniä kertoja päivässä, joka sai vihaamaan. Nyt kaikkien vuosien jälkeen olemme saaneet asiat puhuttua läpi, ja häneltä ei enää tule kuin onnen toivotuksia merkkipäivinä silloin tällöin. Helpotti myös omaa oloa huomattavasti puhua vanhat käsittelemättömät asiat läpi hänen kanssaan, ja auttoi ymmärtämään myös häntä. Tajusin myös että hän on edelleen se sama hellä huomaavainen mies kehen aikanani rakastuin ja luotin, nuorena en vain ymmärtänyt miten harvinaisen tapauksen olin löytänyt, ja luulin että lähes kaikki miehet ovat samanlaisia. Olin täysin väärässä, hänen kaltaisiaan helmiä on erittäin hankala löytää, tapaamisemmekin oli täysin sattumaa, ja yksi ensimmäisistä lauseistani hänelle oli "luotan suhun", luotan edelleen, kaikkien vastoinkäymisten ja viestien jälkeen mistä olemme puhuneet. Kaikki mistä häntä epäilin ja syytin oli turhaa. Ystäväni ja perheeni oli suhdettamme vastaan, ja he tavallaan painostivat minua jättämään hänet. Olisi pitänyt kuunnella sydäntäni jo silloin, niin olisi vältytty kaikilta niiltä pettäviltä väkivaltaisilta sioilta joihin törmännyt hänen jälkeen.
Sinulla ap on pasmat sekaisin siitä, kuka on narsisti ja mitä on narsistinen käytös. Kunhan heittelet näitä termejä. Mutta ei auta, kyllä ne jotka on narsismin kokeneet tietävät TASAN TARKKAAN mitä narsismi on.
Narsismi on puhdasta itserakkautta ja välinpitämättömyttä toisia kohtaan, toisen estäminen on juuri sitä ydintä myöten, välittämättä toisen tunteista, ajatellen vain omaa napaa.
Suoraan wikipediasta:
"Narsismi - Se ilmenee sosiaalisessa käyttäytymisessä, ja kun ihmiseltä puuttuvat tietyt hillitsevät mekanismit, esimerkiksi syyllisyyden- ja häpeäntunteet. Psykoanalyytikkojen mukaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivällä henkilöllä on laaja-alaisia suuruuskuvitelmia joko mielikuvien tai käytöksen tasolla, hän vaatii ihailua ja häneltä puuttuu kyky empatiaan."
Empatian puute on juuri sitä että toista vaivaavista asioista ei voi puhua, koska narsistia ei kiinnosta miltä toisista tuntuu = empatian puute. Joten estäminen on kaikkein narsistein asia minkä voit tehdä ihmiselle joka sinusta välittää. Oletko edes yrittänyt tosissasi saada noita asioita läpi miksi hänet estit ? Katso peiliin, sieltä löytyy ne ongelmat.
No miksei se häirikkö sitten voi lopettaa sitä yhteydenottamista, vaikka pyydän? Sehän se sairas on kun roikkuu ei-toivotussa ihmissuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Estin naisen,joka loukkasi minua verisesti.
Samoin estin ja hain lähestymiskiellon entiselle joka minua puukotti koska luuli että olin pettänyt. En ole koskaan edes harkinnut pettäväni. Oikeudessa entinen taisi vasta tajuta että en häntä ollut pettänyt. Tältäkin oltaisiin voitu välttyä jos hän olisi edes hetken kuunnellut. Mutta ei veitsellä vain kylkeen ensimmäisenä koska "epäili", ensimmäinen ja ainoa kerta kun joutui naiseen käymään käsiksi ja heittämään pihalle.
olen estänyt ihmisiä jotka on tuottanut henkistä ahdistusta, plus ällöttävien kuvien lähettäjiä... kyllä nyt olen narsisti huhhuh:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole narsistista, mitä sä höpiset. Ei pidä antaa energiaa kaikenmaailman mustille aukoille, itsensä suojeleminen ja rajojen asettaminen on tervettä. Rajaton ja narsistinen on ihminen joka katsoo että sillä on oikeus soittaa vaikka keskellä yötä ja pitää tunnin monologi.Ei kiitos.
Itsemurhasta ei kuulu syyttää ulkopuolisia, vain sitä itsensä tappanutta.Mikään juttelu ei auta jos ihminen on juuttunut kiertämään pientä kehää eikä sillä ihmisellä ole oikeutta kiskoa ulkopuolisia sinne pahaan oloonsa. Ap sä olet niin väärässä.Parempi menettää yksi elämä kuin antaa sen pilata 10 muuta.
Katsotaanpa peiliin, eli jos hän tappaa itsensä, ja sen jälkeen häntä sureva perheen jäsen tekee sen myös, ja sen jälkeen sama toistuu 10 kertaa heistä välittävien ihmisten kesken. Tuo yksi estäminen saattaa johtaa itsemurhien kierteeseen. Joten eikö olisi parempi pelastaa edes tuo yksi jotta voisi välttää myös 10 muuta ?
Ajattele jos joku tärkeä henkilö omasta lähipiiristä tekisi sen, ja hänen peräänsä lapsenlapsesi, sekä muita perheenjäseniä lähtisi oman käden kautta. Olisi siis mielestäsi parempi menettää 10 henkeä kuin pelastaa 1 ?
On aika kohtuutonta vastuuttaa muita yksilön onnellisuudesta ja elämänhalusta. Ellei sitten joku tietoisesti aja ja yllytä itsemurhaan, se on toinen juttu. Tässä elämässä valitettavasti jokainen joutuu loppupeleissä pärjäämään yksin. Tottakai heikossa asemassa olevia pitää auttaa, mutta ihmisillä on myös vastuu omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan.
Olen katkaissut välejä rajattoman ja törkeän käytöksen takia. Muunmuassa ihmiseen, joka haluaa tuhota minut ja elämäni tällä hetkellä. Suojelen itseäni ja omaa mielenterveyttäni, koska kukaan muu ei sitä muuten tee. Olen elämässäni ottanu riittävästi paskaa niskaan muilta ja joutunut mm. lapsena olemaan vastuussa vanhempien mielialoista. Enää en suostu olemaan vastuussa muista, ainoastaan itsestäni. Toki autan, välitän jne. jos henkilö osaa käyttäytyä, ei ole äärettömän itsekäs ja jos ei yritä tuhota minua ja mielenterveyttäni.
Tutunoloinen aihe...Taitaa olla se sama trollaaja.
Olen estänyt puhelimen soimisen laittamalla exän numeron äänettömälle, koska soittelee joskus kännissä, nykyään tosin harvemmin. Joskus viikonloppuisin tuli hellyyttäviä rakkauden tunnus viestejä, ja muutaman tunnin sisään anteeksi pyyntö.
Alkuun nuo hieman häiritsi, kun saattoi tulla häneltä viesti kun olin treffeillä. Mutta on ne tavallaan olleet ihania viestejä aikoina joina on ollut sinkkuna, hän ymmärtää ettei meistä paria enää välttämättä tule. Toisaalta olen kohdannut kauheita pettäviä miehiä, myös väkivaltaisia, ja tämä ensi rakkaus vaikuttaa edelleen yhtä ihanalta kuin hän aikanaan oli, en häntä turhan takia rakastanut. Silloin olin nuori ja halusin kokeilla muita miehiä. Meinasin jopa olla vastaamatta täysin ja estää hänet kaikin tavoin. Mutta onneksi en niin tehnyt, ainakin tiedät että joku rakastaa aidosti.
Tämän kirjoittaminen sai ihan herkäksi, pitäisiköhän hänelle vielä antaa mahdollisuus, nykyinen mies on aina vain työ-matkoilla ja epäilen hänen pettävän. Onneksi meillä ei ole vielä lapsia.