Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu vaarassa mennä v*tuiksi

Vierailija
27.11.2017 |

Nyt ahdistaa.

Olin suunnitellut joulua innolla ja lapsetkin odottavat kovasti. Meidän piti viettää suvun yhteinen joulu siten, että sisarusperheeni ja vanhempani sekä isovanhemmat tulevat meille. Olisin rakentanut kaikille ihanan aattoillan, lapset leikkisivät kuusen alla.. jne.

Kunnes veljeni perheineen ilmoitti töksäyttäen, että he tulevat vain kahville. Ja vasta illalla. He kun kiertävät päivän ajan vaimon sukulaisissa ja syövät siellä sitten hyvin.

No, isäni on joka joulu ollut pukkina, ja totta kai nyt sitten pitää odotella että veli lapsineen ja vaimoineen suvaitsee saapua paikalle, ja lahjojen jako tapahtuu vasta illalla. Olisin itse halunnut pukin tulon aikaisemmin, koska pienet lapset jne. Minusta he olisivat voineet tässä jotenkin joustaa?

No, ei tämä vielä mitään. Olin valmis sulattamaan jo pukkiaikataulun muutoksen, kunnes veli ilmoitti, että he eivät jääkään kuin vain pukin vierailun ajaksi. Alun perin heidän piti jäädä yöksi. Mutta nytpä he menevätkin vaimon vanhempien luokse.

Olen loukkaantunut. Kuulostaa varmaan marttyyrin tekstiltä, mutta vituttaa jo valmiiksi kauan odotettu aattoilta; lapset eivät saakaan pienistä serkuistaan seuraa, kun tänne ei tullakaan kuin lahjojen jakoa varten, joka tapahtuu illansuuussa pitkän odotuksen jälkeen.
Ollaan siis vain "mummoseurassa" vanhempieni ja isovanhempien kanssa. Minä tietysti huhkin keittiössä.

Tekisi mieli pistää lekkeriksi ja sanoa, että älkää tulko ollenkaan, me lähdetään kylpylään -tätä mieheni nimittäin puolitosissaan ehdotti kun kuuli veljen suunnitelmista.

Mitä mieltä olette? Onko veljeni itsekäs vai olenko minä tässä ihan lapsellinen?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, nää täydellisyyttä tavoittelevat kellontarkat suoritus-joulut saa mun stressitason kohoamaan niin pahasti... Ei ole joulun tarkoitus nyt kyllä tämä :(

No ei :( mäkin hain -jälleen kerran- rentoa, lämminhenkistä ja hauskaa joulunviettoa, mut tähän tää taas nyt meni. Ehkä yhteisjoulut pitäis vaan lopettaa meidän suvussa. Kaikki haluaa eri asioita.

Ja enää ei voi peruakaan, kun vanhempani ja isovanhemmat olisivat sitten ns. tyhjän päällä. -ap

Vierailija
22/51 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, nää täydellisyyttä tavoittelevat kellontarkat suoritus-joulut saa mun stressitason kohoamaan niin pahasti... Ei ole joulun tarkoitus nyt kyllä tämä :(

No ei :( mäkin hain -jälleen kerran- rentoa, lämminhenkistä ja hauskaa joulunviettoa, mut tähän tää taas nyt meni. Ehkä yhteisjoulut pitäis vaan lopettaa meidän suvussa. Kaikki haluaa eri asioita.

Ja enää ei voi peruakaan, kun vanhempani ja isovanhemmat olisivat sitten ns. tyhjän päällä. -ap

No sinä teet joulun alkuperäisen suunnitelman mukaan ja veljesi tulee, jos tulee ja ehtii lahjojen jakoon, jos ehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan nauttinut pienten serkusten yhtäaikaisista lahjaseremonioista. Lelut menevät helposti sekaisin, toinen on saanut jotain mitä toinenkin olisi halunnut. Lahjat pitää yrittää pitää samanarvoisina eri perheiden välillä, mikä sitten jo onkin arpapeliä.

Paras olisi lahjojen jako oman perheen lasten kesken.

Tämä on myös totta. Kerran olimme miehen luona joulun vietossa, ja tuntui kiusalliselta kun pukki jakoi lahjoja koko ajan tälle tietylle lapselle, ja muut odottivat vieressä että milloin se oma nimi sanotaan. Ja sitten kun paketit avataan, se vertailu :(

24/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että olen tyytyväinen, kun jo kauan sitten naimisiin mennessämme ilmoitin suvulle, että meidän perhe tekee ihan omat joulutraditiot oman perheen kesken. Sanoin, että meillä on ovet aina auki, tervetuloa, mutta me emme liiku mihinkään joulunpyhinä.

On ollut ihanan rauhallisia jouluja ilman stressiä, useinmiten vain oma perhe koolla, nyttemmin myös lasten kumppanit ovat tulleet meille (ilmeisesti meillä siis on viihtyisä joulu); joskus paikalla on ollut onat vanhempani ja sisaruksen perhe.

Eli joulu suunnitellaan aina omalle perheelle ja ruokamäärää sitten lisätään mukaan ilmoittautuneiden määrän mukaan.

Sama kuvio meilläkin. Ei kiinnosta viettää joulua ajelemalla ympäri kyliä lasten ja lahjojen kanssa.

Vierailija
25/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että piti käydä...höh!

Vierailija
26/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo ei pidä teistä

Vierailija
27/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kyllä menee hankalaksi! Olisiko mahdollista että teillä käy pukki silloin kun teille se sopii, on siinä meininki jos pukki tulee myöhäisillalla, järkyttävä meno koko päivän, lapsilla odotuksen tuska. Ja lähdette sinne kylpylään pukin käynnin jälkeen. Sukulaiset voi vierailla muinakin joulun päivinä, ei kaikkea tarttee aatoksi tunkea.

Mä vedin jouluksi rajat ja aluksi kaikki ihmettelivät miksi me ei lähdetä rallaan viittä paikkaa aattona. Joku tietenkin suuttui jos ei menty jonkun luo. Kotona me vietetään aatto ja tehdään mitä halutaan, yleensä syödään ja leikitään koko päivä, ulkoillaan, mennään joulusaunaan. Pukki tulee kun on sovittu, alkuillasta, lahjat menevät sopuisasti. Me vieraillaan joulupäivänä ja tapaninpäivänä, ja vieraita käy meilläkin noina päivinä.

Vierailija
28/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mullakin menisi joulu päin V**TUA. T: sinkkumies

Vierailija
29/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, uskaltakaa tehdä joulu sellaiseksi kuin haluatte. Alkää tehkö toisten mieliksi liikaa. Joulu on rauhan ja ilon juhla, ei kenenkään pitäisi stressata joulua. <3

Vierailija
30/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voisit kirjoittaa joulupukille ton toiveesi ;)

Vierailija
31/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi täydellinen joulu silloin :D

Vierailija
32/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää suunnitelmistanne kiinni jos se on sinulle tärkeää että pukki tulee aiemmin. Ehkä veljesi sitten joustaa, tai hankkii itselleen (lapsilleen) pukin muualta.

Meillä ei onneksi käy pukkia ollenkaan, lahjat tulee jouluyönä kuusen alle ja lapset avaavat ne joulupäivän aamuna. Muutenkaan ei käy sukulaisia jouluna vaan vietämme aaton ihan perheen kesken rentoutuen. Välipäivinä saatamme sitten käydä sukulaisilla kylässä, asuvat kaukana meiltä. Hyvää joulun odotusta!

Vierailija
33/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies, täällä ois sulle seuraa ;) oon tosi nätti tyttö

Vierailija
34/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei saa vaarantua! Nyt uusia suunnitelmia kehiin!

Vierailija
35/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en muuttaisi pukkiaikataulua. Veljesi saa toki päättää itse että tuleekin vain kahville pikaisesti mutta sinä saat pitää silti kiinni jo suunnittelemastasi aikataulusta. Saattaa veli kyllä hämmästyä että eikö koko maailma pyörikään hänen ja hänen perheensä aikataulun mukaisesti.

Vierailija
36/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko tarkemmin kaikki yksityiskohdat tästä toiveestasi.

Vierailija
37/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt jouluja  useammassa paikassa ja lapset rauhoittuu silmin nähden siinä vaiheessa, kun lahjat on jaettu ja pääsevät rakentamaan saatuja uusia legoja, palapelejä, pelaamaan pelejä. Kannatan aiempia ehdotuksia, että pukki tulee ajallaan, eikä turhaan lapsia kiusata odotuttamalla iltaan ties mihin asti...

Vierailija
38/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet veljesi kanssa asiasta sopinut etukäteen ja nyt sitten muuttaa mieltään, niin on veljesi vähän outo.

Vierailija
39/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinunn kannattaisi keskittyä omaan jouluun ja olla välittämättä veljen aikatauluista. Pukki tulee silloin kun se teille sopii ja syötte kun se teille on ajankohtaista jne. Veli voi sitten itse päättää monelta ja mitä vaihetta haluaa tulla teille seuraamaan. Ymmärrän, että sinulla on mielessäsi joku unelma mitä haluat toteuttaa ja olet nyt pettynyt, kun suunnitelmasi ei pädekkään. Et voi antaa veljen määritellä teidän jouluanne, jos hän ei ole edes paikalla koko iltaa. Hänen pitää itse tajuta, ettette elä hänen vuokseen vaan itseänne varten. Miellyttämisen tarve näyttää olevan vain yksipuolista.

Vierailija
40/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en muuttaisi pukkiaikataulua. Veljesi saa toki päättää itse että tuleekin vain kahville pikaisesti mutta sinä saat pitää silti kiinni jo suunnittelemastasi aikataulusta. Saattaa veli kyllä hämmästyä että eikö koko maailma pyörikään hänen ja hänen perheensä aikataulun mukaisesti.

Mua ahdistaa tuon veljen perheen puolesta. Miksi jouluna lapsiperheiden pitää aina rynnätä paikasta toiseen, jotta kaikkien sukulaisten jouluaaton unelma toteutuisi? Ja sitten oikeesti kukaan ei oo ihan täysin tyytyväinen kun ’meillä käytiin heti joulurauhan jälkeen’/’vain puurolla’/’pukki tuli toiseen mummolaan’/’oli kauhee nälkä nyt niitä piti odotella’/’hautausmaallekaan kukaan ei ehtinyt kuskaamaan’ - ja joulun lopuksi veli (ja vaimo jos on myös töissä) huokaisevat helpotuksesta kun pääsevät taas töihon lepäämään???

Kaikki me muut sukulaiset saisimme olla myös proaktiivisia siinä, että ’haluatteko tulla vasta tapaninpäivänä’ tai ’mitä jos ootte siellä mummolassa aaton tänä vuonna ja meillä ensi vuonna’ tms.

Ei ihme että jouluisin kuluu niin paljon viinaa :(

- kyllä minäkin arvaisin pullon viimeistään siinä vaiheessa kun saisin neljännen kyläpaikka jälkeen istua viimein omalle sohvalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme