Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko Harryn ja Meghanin juttuun?

Vierailija
27.11.2017 |

?

Kommentit (734)

Vierailija
601/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charles on kaukana fiksusta. Oletteko yhtään tutustuneet hänen ajatuksiin? Hän kannattaa homeopatiaa julkiseen terveydenhoitoon ja vastustaa tiedettä. Pahinta on, että hän käyttää asemaansa näiden kyseenalaisten asioiden edistämiseen.

Vierailija
602/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi faktoille alapeukutetaan? Charlesia koskevat homeopatiajutut ovat ihan julkista tietoa. Brittilehdet taistelivat vuosia saadakseen julkistettua Charlesin ja hallituksen ministereiden kirjeenvaihdon aiheesta.

Kyllä Elisabetin pitkäikäisyys on monarkian pelastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei liity Meghaniin, mutta itselleni oli yllätys se jotenkin melankolinen, alakuloinen sävy, joka Harryn olemuksessa tuntuu olevan. Olen nähnyt hänestä vain iloisia kuvia ja nyt tuli monisyisempi vaikutelma.

Vierailija
604/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateet+köyhät taas arvostelevat. Olkaapa vain nyt onnellisia niiden Janien,ym. suomipoikiennne kanssa.

Vierailija
605/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein olette oikeasti kuulleet, että joku anglosaksi osaa ihan oikeasti puhua jotain muuta kieltä kuin englantia sujuvasti? Kovin moni sanoo kyllä osaavansa puhua sitä sun tätä, kun on kerran opiskeltukin (usein ranskaa tai espanjaa) vuosikaudet, mutta se kielitaito on lopulta parin heppoisen fraasin varassa, ääntäminen huonoa jne. Poikkeuksia ovat tietenkin ne, jotka ovat kaksikielisiä tai joiden vanhemmat ym. ovat joltain muulta kielialueelta.

Tosi usein olen kuullut. Esimerkiksi Helsingin yliopistossa on usein vieraillut amerikkalaisia ja englantilaisia tutkijoita, jotka puhuvat sujuvaa venäjää. He ovat opiskelleet kotimaassaan eivätkä ole kaksikielisistä perheistä.

Mä olen tavannut vain yhden. Hän oli asunut kyseissä maassa pitkään ja perustanut siellä perheen. Yliopistolla oli lähinnä niitä opettajia, jotka olivat kyllä asuneet maassa jopa kymmeniä vuosia, mutta osasivat vain muutaman sanan maan kieltä, ei kai ollut riittänyt motivaatio kielen opetteluun, kun englannillakin pärjää.

Mutta silti on lukuisia amerikkalaisia, jotka opiskelevat kieliä ahkerasti ja osaavat niitä erinomaisesti. USA:ssa voi opiskella käytännössä mitä tahansa maailman kieltä ja opettajat ovat hyviä. Jos kiertelee maailmaa, törmää aina amerikkalaiseen, joka osaa paikallista kieltä ja tekee jotain melko tärkeääkin. Tietysti massat ovat kouluttamattomia perustaaveja sielläkin.

Isossa maassa on tietenkin määrällisesti enemmän myös näitä oikeasti kielitaitoisia ihmisiä, mutta keskimäärin englanninkieliset eivät ole erityisen kielitaitoista porukkaa. Etenkin USA:ssa vain tuodaan omia taitoja hanakammin esiin ja ollaan itsevarmempia kuin muualla.

Kyllä minä olen puhunut ihan sellaisenkin amerikkalaisen kanssa, joka oli siellä opiskellut suomen melko täydellisesti. Riippuu tietysti, missä ja kenen seurassa liikkuu. Yliopistopiireissä törmää näihin kielitaitoisiinkin.

En ole tämän kirjoittaja mutta ihmettelen alapeukkuja, kun viesti pitää täysin paikkansa, omankin kokemuksen mukaan. Ilmeisesti se ei "saisi" olla totta.

Vierailija
606/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Minä olen jotenkin aina sympatiseerannut Charlesia <3[/quote]

Samoin minä, Camilla/Diana sotkusta huolimatta. Hienoa, että Charles on löytänyt mielenkiinnon kohteita, kuten luomuviljelyn. Koko ikänsä joutunut odottelemaan kruunua, kovin iäkkäänä hallitsijaksi pääsee. Charlesista tulee todennäköisesti hyvin lyhytaikainen kuningas.

Vierailija
607/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Charlesista tulisi hyvä kuningas. Hän ei ole mediaseksikäs, mutta ahkera ja ottaa työnsä tosissaan. Ei elä mitään supertähden elämää kuten osa nuoremmista vaan on vakavissaan tekemisissään. Erittäin velvollisuudentuntoinen mies. Camillan kanssa huokuvat lämpöä nykyään ja Camilla on jotenkin tyylikäs ihminen. Hän ei ole kaunotar. Hampaatkin on ristissä, mutta hän on oma itsensä, ikääntyvä nainen, joka ei pyrikään olemaan täydellinen ulkoisesti. Camilla vaikuttaa suoraan sanottuna yksinkertaisesti mukavalta naiselta.

Mitä näihin nuorempiin tulee, niin William vaikuttaa narisevalta ja hemmotellulta, Kate tyhjältä ja laiskalta. Harryssa on äitinsä vetovoimaa, mutta hakee jotenkin vielä suuntaansa. Meghan on hurmaava jenkki, iloinen, sosiaalinen, juuri amerikkailaista viehätysvoimaa parhaimmillaan. Sopii siinä mielessä kättelemään ja juttelemaan ihmisten kanssa. Toisaalta jaksaako kuitenkaan sitä konservatiivista hovia, tapoja ja ei se kättely ja hymyilykään ole helppoa päivästä toiseen, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen?

Elizabeth on tietysti oma lukunsa. Hän kuvastaa kaikkea peribrittiläistä ja hyveellisiä arvoja siinä yhteiskunnassa: kunniallisuus, itsekuri, pidättyväisyys, sitoutuminen,  ylimääräisen itsekorostuksen välttäminen jne. Semmoista entisaikojen "aateluus velvoittaa" -kulttuuria. Hän on tavallaan semmoinen ankkuri perinteisiin.

Vierailija
608/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hiukan etäisesti tuttu kuvio mieleen:

- Oli hiljainen ja vetäytyvä Diana, ykkös-Charlesin vaimo. (Diana oli aika blanko ekoina vuosinaan ja lähinnä vaateripustin)

- Sitten tuli kakkos-Andrewn avioliitto välkehtivän, eloisan ja hauskan Sarahin kanssa. Sarah oli raikas tuulahdus, sanavalmis ja iloinen. Diana vaikutti häneen verrattuna tylsältä ja hiljaiselta. Sarahista tykkäsi kaikki aluksi, myös kuninkaallinen perhe.

- Sarahin reippaus alkoi kääntyä itseään vastaan. Hän möläytteli asioita, oli liian eläväinen ja hedonistinen. Munasi itsensä täysin.

Vierailija
609/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liity Meghaniin, mutta itselleni oli yllätys se jotenkin melankolinen, alakuloinen sävy, joka Harryn olemuksessa tuntuu olevan. Olen nähnyt hänestä vain iloisia kuvia ja nyt tuli monisyisempi vaikutelma.

Mietin samaa. Harryn energia on muuttunut. Iloinen energia on poissa ja tilalla on jotain totista/ikävän tuntuista. Hän on viime aikoina monissa kuvissa näyttänyt pirunsarvimerkkejä käsillään. Minusta se on vastenmielistä.

Vierailija
610/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Meganilla siis kaksi maisteritason tutkintoa? Jos on, niin kyllä hän ryytyy täysin noiden Windsorin tomppeleiden kanssa.

Oletko koskaan kuullut pää ja sivuaineista

Kyllä, minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja minulla oli siis kaksi pääainetta ja useita sivuaineita (valmistuin kahdesta tiedekunnasta 90-luvulla).

Mutta takaisin Meghaniin. Onko hänellä nyt niitä huippuyliopiston tutkintoja kaksi vai onko hän lopulta vain kandi, jolla on ollut yksi pääaine ja yksi sivuaine?

Vierailija
611/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein olette oikeasti kuulleet, että joku anglosaksi osaa ihan oikeasti puhua jotain muuta kieltä kuin englantia sujuvasti? Kovin moni sanoo kyllä osaavansa puhua sitä sun tätä, kun on kerran opiskeltukin (usein ranskaa tai espanjaa) vuosikaudet, mutta se kielitaito on lopulta parin heppoisen fraasin varassa, ääntäminen huonoa jne. Poikkeuksia ovat tietenkin ne, jotka ovat kaksikielisiä tai joiden vanhemmat ym. ovat joltain muulta kielialueelta.

Tosi usein olen kuullut. Esimerkiksi Helsingin yliopistossa on usein vieraillut amerikkalaisia ja englantilaisia tutkijoita, jotka puhuvat sujuvaa venäjää. He ovat opiskelleet kotimaassaan eivätkä ole kaksikielisistä perheistä.

Mä olen tavannut vain yhden. Hän oli asunut kyseissä maassa pitkään ja perustanut siellä perheen. Yliopistolla oli lähinnä niitä opettajia, jotka olivat kyllä asuneet maassa jopa kymmeniä vuosia, mutta osasivat vain muutaman sanan maan kieltä, ei kai ollut riittänyt motivaatio kielen opetteluun, kun englannillakin pärjää.

Mutta silti on lukuisia amerikkalaisia, jotka opiskelevat kieliä ahkerasti ja osaavat niitä erinomaisesti. USA:ssa voi opiskella käytännössä mitä tahansa maailman kieltä ja opettajat ovat hyviä. Jos kiertelee maailmaa, törmää aina amerikkalaiseen, joka osaa paikallista kieltä ja tekee jotain melko tärkeääkin. Tietysti massat ovat kouluttamattomia perustaaveja sielläkin.

Isossa maassa on tietenkin määrällisesti enemmän myös näitä oikeasti kielitaitoisia ihmisiä, mutta keskimäärin englanninkieliset eivät ole erityisen kielitaitoista porukkaa. Etenkin USA:ssa vain tuodaan omia taitoja hanakammin esiin ja ollaan itsevarmempia kuin muualla.

Koska heitä on määrällisesti enemmän, heihin on todennäköistä myös törmätä eri puolilla maailmaa, jossa he kielitaitoaan käyttävät. Jos siis liikkuu muuallakin kuin jossain turistirysissä ja pubeissa.

Vierailija
612/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmin oli joku kommentti että Harry tylytti kameroitten edessä tms. Siis ketä Meghaniako? Ei kai sentään? Mennyt multa ainakin ihan ohi:O

Vierailija
613/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry on vasta aikuistumassa ja on nyt yhtäkkiä suuren elämänmuutoksen keskellä. Varmaan vetää vakavaksi. Rasitteena on vaikea lapsuus avioeroperheessä ja puoliorpona, ilman rajoja kasvaneena ikuisena nuorena. On ehkä myös geneettistä taipumusta mielialahäiriöihin äidin puolelta. Voi olla, että ei ole ihan paras veto rynniä naimisiin valtavan julkisuuden keskellä lyhyen seurustelun jälkeen. Morsian on tottunut hymyilemään ja kasvolihakset eivät enää siitä rasitu. Harry voi jopa romahtaa paineista.

Vierailija
614/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todella uskon heihin. Ihan todella

Vierailija
615/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
616/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Meganilla siis kaksi maisteritason tutkintoa? Jos on, niin kyllä hän ryytyy täysin noiden Windsorin tomppeleiden kanssa.

HAHAHAHAHA!

3 vuoden näyttelijä tutkinto, johon mahdutti vähän kauppakoulu kurssia. 

Menppä Youtubesta kattomaan millasta on näyttelijä "yliopisto-opiskelu" ihan pelletouhua kirjaimellisesti! HAHHAAHHAAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAAHHAHHAHAAHHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHH!

siinä meilä vasta "yliopisto-tUtkinto"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

EN HAASKAISI  PENNIÄKÄÄN TUOHON PELLEILYYN

Vierailija
617/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAHAHAHAHA!

3 vuoden näyttelijä tutkinto, johon mahdutti vähän kauppakoulu kurssia. 

Menppä Youtubesta kattomaan millasta on näyttelijä "yliopisto-opiskelu" ihan pelletouhua kirjaimellisesti! HAHHAAHHAAHHAHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAAHHAHHAHAAHHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHH!

siinä meilä vasta "yliopisto-tUtkinto"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

EN HAASKAISI  PENNIÄKÄÄN TUOHON PELLEILYYN

tässä sitä itteään teille! ENJOY!!

Vierailija
618/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut pää ja sivuaineista

Kyllä, minulla on kaksi maisterin tutkintoa ja minulla oli siis kaksi pääainetta ja useita sivuaineita (valmistuin kahdesta tiedekunnasta 90-luvulla).

Mutta takaisin Meghaniin. Onko hänellä nyt niitä huippuyliopiston tutkintoja kaksi vai onko hän lopulta vain kandi, jolla on ollut yksi pääaine ja yksi sivuaine?

Jotenkin voisin äkkiseltään kuvitella, että Meghan ei ole opiskellut Suomessa kera yhden pääaineen ja yhden sivuaineen. En tosin tajua muutenkaan, mikä ihmeen yksi sivuaine. 

Vierailija
619/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää näytteljän koulutusta, sivistävää, eikö?

kansalaisopisto tasoista jumppa piiriä-

on huonompaa kun eläkeläisjumpassa.

Vierailija
620/734 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan on kova tyttö haromaan hiuksiaan ja Harry hiplaa ja taputtelee masuaan jatkuvasti kun olis pulla uunissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä