Nuorista äideistä on tullut uusavuttomia, enää ei osata edes jouluherkkuja koulun myyjäisiin leipoa
Ostetaan vaan kaikki valmiina jostain Prismasta. Sitten koulussa Veetit ja Janicat saavat hävetä äitiensä kädettömyyttä. Surullista, niin kovin surullista...
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että se on osaksi myös laiskuutta. On niin kiire pöyristellä somessa Metsäkedon edesottamuksia, ettei jää aikaa niille hommille, jotka äidin vastuulla yleensä ovat.
Äidin vastuulla? Entäs isän joka pelaa pizzalaatikko vieressä pleikkaa ja elää niinkuin olisi sinkku?
Äitinä nakkaisin sellaisen isän pellolle. Ei sopiva isähahmo lapsille, saavat väärän miesmallin.
Tää on tätä nykyaikaa. Taas yksi asia joka ennen oli paremmin. Kuuluu samaan sarjaan kuin se ettei lapsia enää haluta virpomaan. Ei kiinnosta enää tää paska yhteiskunta, päin helvettiä kaikki on jokatapauksessa menossa. 80-luvulla ihmiset oli vielä ihmisiä ja oli kiinnostuneita muustakin kun salilla käymisestä ja älylaitteista. Onneks ehdin elää elämäni parhaat ajat silloin kun kaikki vielä oli toisin. Nyt voin keskittyä rauhassa elämään omissa pienissä ympyröissäni ja pidän yhteyttä vain lähimpien ystävien ja sukulaisten kanssa. Kaikki muut pitäköön tunkkinsa!
Viime vuonna lapsen koulun joulumyyjäisissä yli puolet leivonnaisista jäi myymättä. Ihmiset eivät enää osta leivonnaisia kuten ennen. Pitäisi olla jotain raakakakkuja, gluteenittomia, viljattomia, vehnättömiä, munattomia, maidottomia ja hiilihydraatittomia, jotta kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en leipoisi mihinkään koulun joulumyyjäisiin tortun torttua vaikka olisin jumalauta Gordon Ramsay.
Ok, mutta laittaisit kuitenkin sen herranterttusi innoissaan mukaan sille luokkaretkelle, jonka rahoituksen järjestämiseksi muut ovat nähneet paljon vaivaa?
Millä vuosikymmenellä elät? Kaikki pitää tehdä itse, jotta olet hyvä ihminen. Miten se on sinun hellanteltultasi pois, jos joku tuo myyjäisiin ostetut leivonnaiset ainaisten kuivien mokkapalojen sijaan? Omatpa ovat rahansa.
Mitä nämä tällaiset myyjäiset on, en ole koskaan kuullutkaan? Ei meillä ainakaan 90-luvun alkupuolella ollut, vaan jokainen maksoi luokkaretkensä ihan oikealla rahalla.
Kuulostaa aika typerältä. Lapsillehan pitäisi opettaa, että aika on rajallinen resurssi mitä ei kannata tuhlata ja laiskuus on hyve.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tätä nykyaikaa. Taas yksi asia joka ennen oli paremmin. Kuuluu samaan sarjaan kuin se ettei lapsia enää haluta virpomaan. Ei kiinnosta enää tää paska yhteiskunta, päin helvettiä kaikki on jokatapauksessa menossa. 80-luvulla ihmiset oli vielä ihmisiä ja oli kiinnostuneita muustakin kun salilla käymisestä ja älylaitteista. Onneks ehdin elää elämäni parhaat ajat silloin kun kaikki vielä oli toisin. Nyt voin keskittyä rauhassa elämään omissa pienissä ympyröissäni ja pidän yhteyttä vain lähimpien ystävien ja sukulaisten kanssa. Kaikki muut pitäköön tunkkinsa!
Onko lapsia sitten joskus erityisemmin haluttu virpomaan? Pidin sitä jo pikkulapsena ihan pimeänä touhuna.
Mitä se auttaa että sinne joka mamma leipoo jotain joulutorttuja jos ei niitä kukaan halua ostaa?
En nä ainakaan tajua miksi ihmeessä ostaisin jonkun hemmetin tiikerikakun kun kukaan ei meillä edes maistais sitä.
Joulutorttuja menee joulun aikaan se pari kpl per nuppi, ihan sama ne vääntää itse valmistaikinasta. Saapa ainakin uunituoreena eikä muovipussiin pakattuna.
Olen luokan rahaatonhoitaja ja tuottoisa tapahtuma on koulun vappujuhla. Siellä menee a)pussitettuja popcornia b) pussitettuja irrokarkkeja c)pussitettuja sipsejä, juustonaksuja d)pillimehuja..
Kyllä ne kääretortut, suilaiset piirakat ja mokkapalatkin jää ihan vikoiks artikkeleiksi.
Jokanen tekee sitä mitä parhaiten osaa. Minä en osaa leipoa, eikä kiinosta pätkän vertaa edes opetella. Sen sijaan osaan tehdä omaa työtäni sen verran hyvin että mulla on varaa maksaa että joku muu tekee sen työn mitä itse en halua.
Kenelle niitä leivonnaisia myyjäisiin sitten leivotaan? Uusavuttomille ostajille?
Olin ennen kova leipomaan, mutta olen paljon vähentänyt, koska leivonnaiset pitää myös syödä. Kaupasta saa vaikka yhden kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollaisissa myyjäisissä mitään ideaa, eikö rahalla selviä helpommin ja nopeammin?
Selviää tietenkin, mutta silloin kukaan ei opi mitään rahan arvosta, yhteistyöstä, työnteosta tai mistään muustakaan myöhemmän elämän kannalta tärkeästä asiasta. Ainoa mitä siinä oppii on vasemmistolaisen ideologian mukainen ajatus siitä, että turha nähdä vaivaa, kun toistenkin siivellä voi elää ja rahaa saa aina tarpeen tullen taikaseinästä.
No meillä on molemmat vanhemmat töissä, joten aikaa tuollaiseen näpertelyyn ei tosiaan ole. Mutta ymmärrän, että yyhoot ja muut työttömät kotonamakoilijat joutuu vääntämään jotain torttua näyttääkseen lapselle näitä normaalimaailman asioita.
Minä ostan lähileipomosta, ja kerron lapsille kuinka käsityötä ja työntekoa tulee tukea. Samalla tavalla kun siivoojastakin kerrotaan.
Olkaa hyvät, kihiskää.
Ei ole aikaa? Niin, ei kait sitä aikaa ole kun somessa pitää kiirettä pitää kulisseja yllä ja persettäkin pitää käydä salilla aina jossain välissä treenaamassa.
Salilla käyminen onkin järkevää omaan terveyteen ja hyvinvointiin panostamista. Toisin kuin turhan työn tekeminen ja nappikauppa missä ei pääse palkoille.
Näin kahvipöytäkeskusteluissa. Mutta oikeastihan se on tietyn vaikutelman antaviin instakuviin panostamista. Ja siihen vielä duckface päälle, niin sydämiä ja peukutuksia tulee ja itsetunto nousee kohisten.
Päivätyöläisten "ongelmia". Voi teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollaisissa myyjäisissä mitään ideaa, eikö rahalla selviä helpommin ja nopeammin?
Selviää tietenkin, mutta silloin kukaan ei opi mitään rahan arvosta, yhteistyöstä, työnteosta tai mistään muustakaan myöhemmän elämän kannalta tärkeästä asiasta. Ainoa mitä siinä oppii on vasemmistolaisen ideologian mukainen ajatus siitä, että turha nähdä vaivaa, kun toistenkin siivellä voi elää ja rahaa saa aina tarpeen tullen taikaseinästä.
No meillä on molemmat vanhemmat töissä, joten aikaa tuollaiseen näpertelyyn ei tosiaan ole. Mutta ymmärrän, että yyhoot ja muut työttömät kotonamakoilijat joutuu vääntämään jotain torttua näyttääkseen lapselle näitä normaalimaailman asioita.
Minä ostan lähileipomosta, ja kerron lapsille kuinka käsityötä ja työntekoa tulee tukea. Samalla tavalla kun siivoojastakin kerrotaan.
Olkaa hyvät, kihiskää.
Ei ole aikaa? Niin, ei kait sitä aikaa ole kun somessa pitää kiirettä pitää kulisseja yllä ja persettäkin pitää käydä salilla aina jossain välissä treenaamassa.
Salilla käyminen onkin järkevää omaan terveyteen ja hyvinvointiin panostamista. Toisin kuin turhan työn tekeminen ja nappikauppa missä ei pääse palkoille.
Näin kahvipöytäkeskusteluissa. Mutta oikeastihan se on tietyn vaikutelman antaviin instakuviin panostamista. Ja siihen vielä duckface päälle, niin sydämiä ja peukutuksia tulee ja itsetunto nousee kohisten.
No sehän on hyvä. Itsetunto on tärkeä asia, ainakin joulutorttujen leipomistaitoa tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Onneks ehdin elää elämäni parhaat ajat silloin kun kaikki vielä oli toisin.
Niin... Se on hyvä, että kesäloma on aina kesällä. Ja sinunkin nuoruutesi osui ihan tsägällä juuri siihen aikaan, kun olit nuori. On se ihme.
Mammojen kootut selitykset osa 928: ei jaksa, ei pysty, ei kiinnosta, ei ole aikaa buhuhuuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niiden aikuisten työssäkävyvien vanhempien pitää opetella tuollaisia asioita? Aikuiset ne kuitenkin leipoo ja myös seisoo siellä myymässä. Lapset vain juoksevat ympäriinsä ja katsovat mihin herkkuihin se oma raha riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä tällaiset myyjäiset on, en ole koskaan kuullutkaan? Ei meillä ainakaan 90-luvun alkupuolella ollut, vaan jokainen maksoi luokkaretkensä ihan oikealla rahalla.
Kuulostaa aika typerältä. Lapsillehan pitäisi opettaa, että aika on rajallinen resurssi mitä ei kannata tuhlata ja laiskuus on hyve.
T: white trash -teinimamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niiden aikuisten työssäkävyvien vanhempien pitää opetella tuollaisia asioita? Aikuiset ne kuitenkin leipoo ja myös seisoo siellä myymässä. Lapset vain juoksevat ympäriinsä ja katsovat mihin herkkuihin se oma raha riittää.
Omilta kouluajoilta muistan, että sen herkkujen myymisen hoitivat lapset ihan itse. Opettajat vain seurasivat sivummalta, että homma sujuu asianmukaisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mammojen kootut selitykset osa 928: ei jaksa, ei pysty, ei kiinnosta, ei ole aikaa buhuhuuu.
Nuo ovat ihan valideja syitä.Eivät myyjäiset ole nykypäivää vaan muinaisjäänne.
uraäiti, ei leivo
Olen jo vanha äiti, yli 50 v. enkä minäkään koskaan ole leiponeet mihinkään myyjäisiin. Annoin puheliaampien päteä. Ei oo pakko, jos ei halua.
Olen minäkin usein palkannut alakouluikäisen leikkaamaan nurmikkoni, kun itse en jaksanut. Se on sentään oikeaa työtä missä on jotain järkeä.