Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit! Juhlat lähestyvät (ristiäiset, synttärit tms.), saatko itse laitettua niitä vai värväätkö avuttomana puoli sukua hommiin?

Vierailija
27.11.2017 |

Mulla yksi kaveri joka ei saa mitään yksin tehtyä vaan hänelle täytyy aina olla leipomis- ja siivousapuna muutama henkilö, oli juhla mikä tahansa. Itse saan kyllä ilman apuja pienet juhlat valmisteltua ja jos apua tarvitsen, onhan mulla mies (hänelläkin kyllä on)!

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kokkina ja leipurina olen surkea ,mutta kyllä ne perusjutut syntyy tarvittaessa. Mestarileipuri-äitini onneksi aina itse tyrkyttää apua tarjoilujen suhteen.

Meillä taas miehellä on jauhopeukalo keskellä kämmentä ja itse tykkään leipomisesta hirmuisesti, siksipä pyydänkin siltä mieheltä apua vain kun sitä tarvitsen. Tottakai hän nyt siivouksessa on mukana + tekee tarvittavat pihatyöt. Aloituksessa mietin vain lähinnä näitä leipomisia. :)

ap

Vierailija
22/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä soitan ja tilaan kakun ja suolaiset leipomosta ja meillä käy siivooja kolme kertaa viikossa ja juhlia edeltävänä päivänä lisään yhden suursiivouksen hänen listalleen. Kukat tilaan kukkakaupasta. Kampaukset/hiustenleikkuut koko poppoolle kampaamosta ja minulle meikki myös ammattilaisen tekemänä.

Helppoa!

Millaisia possuja oikein olette jos siivoojan pitää käydä kolmesti viikossa?

Tykkään että koti on tip top ja lemmikki perheessä nopeasti alkaa karvapallot pyöriä ympäriinsä jos ei imuroida usein. Kolme kertaa viikossa imurointi, roskisten tyhjentäminen, vessojen siivous ja pölyjen pyyhkiminen. Kerran viikossa lattioiden pesu. Koti pysyy ihanan raikkaana ja siistinä.

Eli olette täysiä possuja. Jos roskat viedään ulos vain kolme kertaa viikossa, ei koti tosiaankaan pysy raikkaana. YÖK.

Meillä kierrätetään. Bioroskat viedään ulos joka päivä. Muut roskat ei haise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi kaveri joka ei saa mitään yksin tehtyä vaan hänelle täytyy aina olla leipomis- ja siivousapuna muutama henkilö, oli juhla mikä tahansa. Itse saan kyllä ilman apuja pienet juhlat valmisteltua ja jos apua tarvitsen, onhan mulla mies (hänelläkin kyllä on)!

Saan, mutta yhdessä on kivempaa. Autan itsekin muita, lähinnä siis suvun kesken näitä järjestellään. Ollaankin karjalainen suku. Yhtään en tykkää tästä kulttuurista jossa aina kaikki pitäisi tehdä yksin.

Laiskuutta ja avuttomuutta se on!

Vierailija
24/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin saan laitettua juhlat kuin juhlat. Normisiivous pikaisesti johonkin väliin ja vähän leipasee tarjottavaa. 

Vierailija
25/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä soitan ja tilaan kakun ja suolaiset leipomosta ja meillä käy siivooja kolme kertaa viikossa ja juhlia edeltävänä päivänä lisään yhden suursiivouksen hänen listalleen. Kukat tilaan kukkakaupasta. Kampaukset/hiustenleikkuut koko poppoolle kampaamosta ja minulle meikki myös ammattilaisen tekemänä.

Helppoa!

Tykkään että koti on tip top ja lemmikki perheessä nopeasti alkaa karvapallot pyöriä ympäriinsä jos ei imuroida usein. Kolme kertaa viikossa imurointi, roskisten tyhjentäminen, vessojen siivous ja pölyjen pyyhkiminen. Kerran viikossa lattioiden pesu. Koti pysyy ihanan raikkaana ja siistinä.

Eli olette täysiä possuja. Jos roskat viedään ulos vain kolme kertaa viikossa, ei koti tosiaankaan pysy raikkaana. YÖK.

Meillä kierrätetään. Bioroskat viedään ulos joka päivä. Muut roskat ei haise.

Bioroskat minäkin vien joka päivä ja kaikki muu kierrätetään ja viedään pois tarpeen mukaan. Mutta eivätkö bioroskat mielestäni kuulu kategoriaan "roskat"? Jos bioroskat vie kompostiin vain kolme kertaa viikossa, alkaa haju olla melkoinen.

Vierailija
26/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kivaa tehdä yhdessä toisten kanssa, jos siihen tarjoutuu mahdollisuus. Pärjään yksinkin. Olen myös käynyt muualla auttamassa, jos on pyydetty. Eli pärjäämisestä ei ole kyse vaan yhdessä tekemisestä.

Vierailija
27/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla kotona, nyt ollaan jo kaikki lapset oltu maailmalla muutama vuosi, aiti jarkkasi itse pienemmat kemut, mutta kun tuli rippijuhla / ylpparijuhlavuodet, oli sapluunana aina pitopalvelu ja tarjoiluapu. Oma panos jai siihen etta siivottiin paikat edellisena paivana.

Vierailija
28/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kuristaa jo kurkusta keväällä olevat lakkiaiset. En ole tottunut pitämään suuria juhlia enkä oikein pienempiäkään. Aiemmat juhlat mitä on pidetty ovat olleet lapsen synttäreitä. Siivouksesta aion selvitä, mutta ei puhettakaan että alkaisin tekemään tarjottavia. Tarvitsen jonkun pitopalvelun suunnittelemaan ja tekemään ne ruuat, ja juhlien ajaksi jonkun häärimään keittiössä. 

Vierailija
29/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kokkina ja leipurina olen surkea ,mutta kyllä ne perusjutut syntyy tarvittaessa. Mestarileipuri-äitini onneksi aina itse tyrkyttää apua tarjoilujen suhteen.

Meillä taas miehellä on jauhopeukalo keskellä kämmentä ja itse tykkään leipomisesta hirmuisesti, siksipä pyydänkin siltä mieheltä apua vain kun sitä tarvitsen. Tottakai hän nyt siivouksessa on mukana + tekee tarvittavat pihatyöt. Aloituksessa mietin vain lähinnä näitä leipomisia. :)

ap

Ei käynyt mielessä ettei kaikilla miehillä ole peukalo keskellä kämmentä leipomisasioissa? Ja jos miehesi avuttomuus on ok, miksi ei niiden naisten joihin aloituksessasi viittaat?

Vierailija
30/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa!

OT, mistä teille tulee niin paljon roskaa, että tarvitsee useammin viedä roskia?

Biojätettä tulee päivittäin kun tekee ruokaa. Ja ne vien kompostiin joka päivä. Minä en ainakaan halua pitää ruuantähteitä useampaa päivää haisemassa sisällä, mutta kukin tyylillään. Muille roskille toki riittää, että vie harvemmin pois.

Vierailija
31/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisen varakkaita ja hyvätuloisia.

Vierailija
32/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei käynyt mielessä ettei kaikilla miehillä ole peukalo keskellä kämmentä leipomisasioissa? Ja jos miehesi avuttomuus on ok, miksi ei niiden naisten joihin aloituksessasi viittaat?

Kun kyllä OSATAAN leipoa jne, mutta ei viitsitä kun "on niin hankalaa ja vaikeaa ja lapset ja, ja, ja...." ja sitten naristaan apuun kaikki naispuoliset suvun jäsenet!

ap

Vierailija
33/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikes ihmeessä juhlien järjestelyt olisivat vain naisen harteilla? Kivikautista ajattelua. Kyllä meillä molemmat osallistuvat ihan tasapuolisesti.

No mun 40v mies on kivikaudelta. Jää juhlat pitämättä jos jää hänen vastuulleen.

Just tämmöinen käskettävä mitä pitää tehdä eli avustaja.ä

Vierailija
34/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Seli seli.

"Osallistuuhan toki mieskin... kun vaan sohvalta jaksaa nousta, mutta emmä kyllä viitsi luomakunnan kruunua häiritä tällaisilla naisten pikkupuuhasteluilla... Oppii meidän lapsetkin nämä perinteiset roolit, että Matti poikana on tärkeämpi ja merkittävämpi kuin meidän... mikä sen nimi nyt oli... ai niin Maija. Maijasta tulee vielä hyvä piika ja lattialuutu jollekin Miehelle." Tirsk

"Kaikki naiset, jotka eivät pysty samaan kuin mä, siis leipoo ja siivoo koko suvulle, niin on kohduttomia tyhjänpantteja. Kyllähän nyt oikea nainen taipuu kaikessa, vaikka katkeamispisteeseen saakka."

Vierailija
35/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kun kyllä OSATAAN leipoa jne, mutta ei viitsitä kun "on niin hankalaa ja vaikeaa ja lapset ja, ja, ja...." ja sitten naristaan apuun kaikki naispuoliset suvun jäsenet!

ap

No mut onneks sä et oo avuton, vaan rautainen äiti, joka pystyy mihin vaan!

Vierailija
36/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No aikuiset ihmiset osaa varmaan neuvoa tämän laiskurin kääntymään pitopalvelun puoleen?

Me ei varmaan koskaan ole leivottu mihinkään juhliin. Ei vaan ole ollut tapana tarjota sellaisia edes lasten synttäreillä. Meillä on ollut aina joku ruoka/salaatti ja jälkkäriksi jotain jäätelöä tms. Ylppäreihin voisi jotain kakkua ajatella, jos nuoriso toivoo, mutta muuten jotain kunnollista ja hyvää ruokatyyppistä syötävää.

Vierailija
37/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä uhriutumista. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Eli jos mun tarvitsis tuollaisia järjestää niin itse en leipois/kokkais juuri mitään, jos joku kaveri haluaisi auttaa niin ookoo, mutta ostopalveluna menis meillä.

Vierailija
38/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä suomalaista mentaliteettiä, että kaikki pitäisi itse tehdä tai muuten on avuton. Minulla ei ole äitiä tai mummoa tai tätiä, keltä pyytää apua, anoppi auttaa joskus. Lapsia on kolme, joten juhliakin on ollut ja tulee olemaan. Se, että on suku mukana elämässä ja auttamassa on hieno asia. Kaikilla ei ole :(

Vierailija
39/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin kuin (entinen) kaverini. Hänen mielestään jokaisen vanhemman (lue: äidin) pitäisi järjestää lapsilleen kunnon synttärit, leipoa itse ja koristella teeman mukaan, koska "siinä sen välittämisen tason näkee". 

Olisi helppoa ajatella, että ap provoilee, mutta ehkä siellä onkin R kirjoittelemassa voimasatuja itselleen.

Vierailija
40/92 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse saisin valmisteltua mutten halua vieraita kotiini joten en järjestä juhlia.