Työkaveri kiinnostunut?
Hei!
Haluaisin kysyä asiasta, joka on alkanut häiritä mua. Mulla on töissä mies työkaverina ja meillä on tosi hauskaa yhdessä. Tiedän, ettei hän vastaa mun käsitystä ihmisestä, jonka kanssa voisin seurustella tai toisin päin, mutta jotain tuntuu nyt roikkuvan ilmassa.
Tähän väliin huomautan, että ollaan molemmat tahoillamme naimisissa ja on lapsia. Mun liitossa menossa vaikea vaihe, mies taas ollut liitossaan yli 10v ja ovat vaimonsa kanssa parhaita ystäviä.
Ollaan miehen kanssa lähennytty, meistä on tullut tosi hyviä ystäviä ja pystytään puhumaan asioista. Myös siitä on puhuttu, kun oltiin työmatkalla, että kuinka helppoa sellaisessa tilanteessa ois pettää ja siitä, ettei kummankaan moraali sellaista kestäis.
Miehen jutut on kuitenkin flirttailevia - tai sit vaan kuulen ne niin. Hieroo myös väliin mun hartioita ja kun mulla on elämässä tosi vaikea vaihe, niin halaa lujaa, jos näkee et mua itkettää. Mun mies tietää, että on halannu mua jne. eikä pidä sitä minään (luulen miehen pitävän tätä miestä jotenkin betauroksena kun ei oo vähääkään huolissaan). Viime aikoina mulla on vaan ruvennu pyörii päässä, et oiskoha se sittenki jollain tasolla kiinnostunut. Mä tiedän, et jos oisin vapaa, saattaisin kiinnostua jollain tasolla, mut en kyllä usko olevani ihastunu, kun esimerkiks halaaminen ei tunnu erikoiselta, vaan samalta kuin toisen työkaverin (nainen) halaaminen.
Mutta tällä perusteella - mitä veikkaisitte? Ystäviä haluan olla, perheitämme en halua vaarantaa.
Kommentit (24)
Kaipaisin kommentteja. Kellään vastaavasta kokemuksia?
Ap
Varmaankin ihastunut. Itse olin 2-3v todella ihastunut työkaveriini, naiseen. En kyllä koskaan päässyt halaamaan tai edes kunnolla yrittämään. Ehkä sun pitäisi kysyä suoraan?
Olen itse vieläkin rikki kun en ehtinyt/uskaltanut tehdä mitään ja tästä on yli puoli vuotta.
Sä varmaan nautit vähän liikaa sen miehen huomiosta :)
Mikäs siinä, mutta älä pelaile!
No siis. Kyllä nautin, en kiellä. Se on sanonu mua kauniiks. Mun oma mies on semmone luolamies, ettei kohteliaisuuksia satele anout koskaan. Mut nyt pelkään, et rohkaisen sitä jotenki? Mulle on luonnollista koskettaa ihmisiä, myös naisia, esim. käsivarresta kun puhun tms. Toivottavasti ei ymmärrä semmosta väärin...
Ihastunut tai ei, mitä väliä jos et halua rikkoa liittojanne, kyllä tiedät miten silloin pitää toimia. Salaa toivot jotain "anna mennä vaan"-vastauksia?
Vierailija kirjoitti:
No siis. Kyllä nautin, en kiellä. Se on sanonu mua kauniiks. Mun oma mies on semmone luolamies, ettei kohteliaisuuksia satele anout koskaan. Mut nyt pelkään, et rohkaisen sitä jotenki? Mulle on luonnollista koskettaa ihmisiä, myös naisia, esim. käsivarresta kun puhun tms. Toivottavasti ei ymmärrä semmosta väärin...
Ei missään nimessä saisi koskettaa. Sehän rohkaisee todella paljon! Olen tuo nro 3 ja olisihan edes yksi kosketus ollut hienoa... nyt nämä tunteet alkavat kuolemaan kun mitään ei tapahtunut ja täysin yksipuolista.
Sä selvästi haluat huomiota... ehkä sun pitäisi nyt päättää mitä haluat etkä roikottaisi miestä löysässä hirressä.
Siis musta on ollu tähän asti kivaa saada huomiota ja muutenkin kun on tuntunut, että kaikki on niin viatonta. Nyt kun tuli fiilis, että onko joku raja menossa yli, niin ahdistuin. Että omalta osalta oon nauttinut huomiosta, ja oon luullut, että toinenki on nauttinu saamastaan huomiosta ja that`s it.
En halua, että tää nykyinen kuvio särkyy siksi, että mies ihastuu minuun. Mutta menikö se juna jo? Siksi tätä kysyn. En siksi, että itse olisin tekemässä mitään tai haluamassa sellaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis musta on ollu tähän asti kivaa saada huomiota ja muutenkin kun on tuntunut, että kaikki on niin viatonta. Nyt kun tuli fiilis, että onko joku raja menossa yli, niin ahdistuin. Että omalta osalta oon nauttinut huomiosta, ja oon luullut, että toinenki on nauttinu saamastaan huomiosta ja that`s it.
En halua, että tää nykyinen kuvio särkyy siksi, että mies ihastuu minuun. Mutta menikö se juna jo? Siksi tätä kysyn. En siksi, että itse olisin tekemässä mitään tai haluamassa sellaista.
Ap
Kysy suoraan? Jos kerran olette jo läheisiä. Tai voithan odottaa tekeekö mies mitään. Mutta tollaset kannattaa katkaista heti, muuten ne tunteet vaan syvenee eikä sitten voikkaan hillitä itseään.
Eikö teillä ole siellä töitä tehtävänä?
Erota koti- ja työasiat. Töissä keskity siihen työhön. Kotona hoida suhde mieheesi kuntoon.
Näitä on niin nähty, kun tunteet vie, kaksi perhettä hajoaa ja silti se uusi ihana suhdekin hajoaa.
Eli sulla on nyt mahdollisuus mokata raskaasti tai pelastaa jotain arvokasta. Kun valintoja tekee, niiden kanssa on sitten myös elettävä.
Mies kuulostaa sellaiselta tyypiltä jonka on helppo ja luonteva olla naisten seurassa.
Onhan hän kertonut vaimonsa olevan paras ystävänsä eli hän tuntuu ylipäätään arvostavan naisia ja naistenkin mielipiteitä.
Myös läheisyys ja koskettelu sujuu häneltä luontevasti koska mitä ilmeisimmin hän ja vaimonsa tekevät sitä koko ajan ilman sen kummempaa syytä (ei jokainen halaus tai kosketus ole seksuaalisviritteinen tai merkki fyysisestä halusta!).
Sitä paitsi kerroit itse että olette jo nostaneet kissan pöydälle eli käsitelleet kysymyksen pettämisestä, jopa todenneet kuinka helppoa se periaatteessa olisi, MUTTA olitte ehdottoman yksimielisiä siitä että pettämiseen ei ole kummallakaan minkäänlaista halua tai tarvetta, ystävyyttä sen sijaan halusitte jatkaa.
Mikä siis sinulle on vielä epäselvää?
Kieltämättä kysymyksestäsi ja lisäselittelyistäsi väkisinkin tulee se tunne minkä täällä jo useampi kirjoittajakollega on kuvaillut, eli jonkinlaista nostatusta egosi nyt kaipailee?
Haluaisit jostakin (käsittämättömästä) syystä luoda itsellesi mielikuvan jostain onnettomasta rakkaudesta joka jäi 'vaille täyttymystään' koska olosuhteet/yleinen suvaitsemattomuus/oma moraalisi oli esteenä?
Haluaisit luoda itsellesi haavekuvan jossa mies ajattelee sinua kaipaavasti ja huokailee saavuttamattoman onnensa perään?
Ja nyt haluaisit meiltä, nimettömiltä palstakirjoittelijoilta (kun muualta sitä tuskin saisit?), vahvistusta näille haaveillesi että "juu, just noin se menee, salee on mies ihastunu" ja "hyvä kun pysyit lujana!" jotta voisit itsekin uskoa tähän satukuvaelmaasi?
Ehkä haluaisit rakentaa tosielämän tapahtumien rinnalle unelmien rinnakkaistodellisuuden jossa miehen jokainen ele, katse ja sana saakin uuden - sen kaipaamasi - romanttisen piilomerkityksen, sellaisen maailman jossa olet rakastettu, ihailtu ja kaivattu?
(pakopaikaksi nykytodellisuudestasi jossa avioliitossasi "on vaikea vaihe"?)
Valitan, minä en näe väleissänne minkäänlaista romanttista ja/tai seksuaalisviritteistä jännitettä - olisihan noin vapautuneesti keskusteleva ja käyttäytyvä mies sen jo rehellisesti kertonut/näyttänyt! - mutta kukaan ei estä sinua haaveilemasta!
Luo itsellesi juuri sellainen satumaailma kuin haluat, sellainen missä sinä olet prinsessa ja tämä mies se prinssi (ihan samalla kaavalla kuin joku toinen haaveilee Ryan Goslingista, joku toinen Heath Ledgeristä, ja kolmas Austin Butlerista), maailma jossa tapahtuu vain hyviä asioita, maailma jossa voi unohtaa kaikki ikävyydet ja jossa tunnetaan vain happy end -tyyppisiä ratkaisuja - jos se auttaa jaksamaan nykyhetkeä?
Muista vain pitää se haavemaailmasi omana pikku salaisuutenasi, ja pidä koko ajan mielessäsi että SE EI OLE OIKEASTI TOTTA eli älä sotke tämän miehen tai kenenkään muunkaan (lapsesi, oma miehesi) elämää näillä pikku haaveillasi - näin unelmointisi on vaaratonta, ehkä jopa terapeuttista sinulle? (huom. pieninä annoksina!)
Edellinen eli 12 jatkaa vielä:
Mitä sitten vaikka mies olisikin/olisikin ollut ihastunut? Kyllähän jokaisen ihmisen elämässä näitä ihastuksia tulee ja menee, ne vain osataan asettaa omaan kontekstiinsa - ne ovat hetkellisiä, tilapäisiä, arjen pikku piristyksiä.
Tasapainoinen, jo parisuhteessa oleva aikuinen sitten mielessään arvioi kannattaako tämän ihastuksen varaan heittäytyä ja hylätä koko senaikainen elämä?
(kokeneempi usein osaa jo tulkita tunteitaan ja tietää että tunne menee ohitse)
Ja tehän käsittelitte jo tämän kysymyksen? Mies punnitsi tilanteen mielessään eikä nähnyt mitään syytä luopua/riskeerata nykyistä parisuhdettaan - eli toistan vielä: mikä tässä jäi sinulle epäselväksi?
Jos paljon hengaatte kahdestaan niin ainakin muut olettaa että teillä on jotain. Hyvä tietää se että ei ihan tavallista ole se jos nainen ja mies läppäilee kokoajan kahdestaan. Ja kun ootte varattuja niin noloa teidän kumppaneille oli sitten jotain tai ei (vielä) että työkaverit pitää teitä parina. Tuosta voi myös kehittyä kun kerran ootte puhuneet ja hieroneet toisianne.
Ehkä se sitten on niin. Että minun pään sisällä tapahtuu kaikki. Toki ymmärrän, että niin voi käydä, kun omassa elämässä on hankalaa. Että "takertuu" ensimmäiseen ajatukseen ihmisestä, joka kohtelee hyvin, kun on muuhun tottunut. Kyllä mua silti hämmentää hänen kommentit, jos kerta niin hyvin on omassa parisuhteessa asiat. Esim. joskus kommentoi, ettei nyt voi tapahtua mitään, kun tilanne on mikä on. Ja että sano mulle, että kyllä sulle ottajia olis. Ja tollasta, no, hämmentävää. "Oon kattellu sua paljonkin viime aikoina."
Vähemmästäkin menee omat pasmat sekaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se sitten on niin. Että minun pään sisällä tapahtuu kaikki. Toki ymmärrän, että niin voi käydä, kun omassa elämässä on hankalaa. Että "takertuu" ensimmäiseen ajatukseen ihmisestä, joka kohtelee hyvin, kun on muuhun tottunut. Kyllä mua silti hämmentää hänen kommentit, jos kerta niin hyvin on omassa parisuhteessa asiat. Esim. joskus kommentoi, ettei nyt voi tapahtua mitään, kun tilanne on mikä on. Ja että sano mulle, että kyllä sulle ottajia olis. Ja tollasta, no, hämmentävää. "Oon kattellu sua paljonkin viime aikoina."
Vähemmästäkin menee omat pasmat sekaisin.
Ap
Varmasti haluaa sua ainakin jollain tavalla jos noin puhuu..
Ehkä sitten niin. Täytyy varmaan kysyä, jos toi flirtti vaan jatkuu ja jatkuu.
Ap
Tee se! Olisi hienoa jos edes sinä uskaltaisit ottaa aiheen suoraan puheeksi! Liian moni jää roikkumaan tollaisiin ihastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi näin turhalla vaivata päätäsi ja lopeta itkuilu töissä.
Mutta kun haluaa kehitellä ihastusta ilmaan, vaikka ei mitään halua, niin silti haluaa, ristiriitainen on ap :)
Et halua vaarantaa perhettä mutta pettäminen houkuttais? Sitähän sä kysyit. Mahdoton yhtälö.
Älä viitsi näin turhalla vaivata päätäsi ja lopeta itkuilu töissä.