Sinä joka tykität someen jatkuvalla syötöllä lastesi kuvia, miksi teet niin?!
Tykkäysten takia (kukaan ei kehtaa olla tykkäämättä)? Siksi että he ovat OMASTA mielestäsi niin älyttömän söpiksiä (voin kertoa että n. kourallinen someseuraajistasi on oikeasti kanssasi samaa mieltä, muita jatkuva kuvapommituksesi lähinnä ärsyttää)?
Kysymyksiä vailla vastauksia, antakaa joku niitä vastauksia niin ehkäpä vielä jonain päivänä alan ymmärtää teitä. 😉😉😉
Kommentit (77)
Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi toisista kuvia laittamaan nettiin, varsinkaan lapsista jotka eivät ymmärrä mihin kaikkialle kuva voi päätyä vaikka "luvan" kysyisikin.
En jaa kuvia ”nettiin” vaan omille seuraajilleni. En ymmärrä tätä mesoamista netissä jaettujen kuvien leviämisen riskeistä. Voisiko joku avata, mitä ne tarkalleen ovat?
Vierailija kirjoitti:
Lasten kuvien jakamisen kritisoinnissa ei ole kyse vain siitä että se ärsyttäisi, vaan siitä että se on väärin lasta kohtaan. Itsekästä toimia niin, ei siinä lasten etua ja oikeuksia ajatella lainkaan.
Millä tavalla välein lasta kohtaan? Kerro tarkemmin, miten kuvia jakamalla rikotaan lapsen ”etua ja oikeuksia”?
Minulla myös tuttu joka esittää muuten olevansa omaa elämänsä elävä nainen mutta postailee 5 v kuvia päivittäin. Tai omaa naamaansa.. miestä tai ystäviä ei kuvissa näy. Välillä naurattaa kun taas päivitys on oma naama ja sitten lapsesta kuva.
Vierailija kirjoitti:
En jaa kuvia ”nettiin” vaan omille seuraajilleni. En ymmärrä tätä mesoamista netissä jaettujen kuvien leviämisen riskeistä. Voisiko joku avata, mitä ne tarkalleen ovat?
Et sinä niitä kuvia enää oikeasti omista julkaisun jälkeen, vaan se yhtiö minkä alustalle olet ne laittanut. Jokainen kuva on myös kauppatavaraa mainostajille. Joku voi myös hakkeroitua palvelimeen ja tilillesi. Kuvista voidaan ottaa myös kuvakaappauksia ja lähettää eteenpäin...
Eikö jokainen jo tämän tiedä?
Lapsen kuvia ei kannata laittaa nettiin oikeasti. Kun nettiin jotain laittaa, se jää sinne ikuisiksi ajoiksi ja voi päätyä ties minne. Alaikäisen kuvan laittaminen nettiin on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kaverini laittaa aika paljon kuvia kissastaan. Mutta se on ihan ok koska kyseessä on rakas kummipoikani - siis se valkoinen kolli.
Kissa onkin eri asia kuin lapset!
Kyllä!
Kissa ei aikuistuttuaan haasta vanhempaansa oikeuteen, koska tämä on ikuistanut hänen pottakuvansa nettiin tulevien tyttö/poikaystävien/työnantajien googlattaviksi.
Kuka haluaisi omat lapsuuden kuvat someen? Minä ainakaan en olisi halunnut ja onneksi lapsuudessani ei ollut somea. Ikinä en ole tarvinnut somea enkä sellaiseen turhuuteen aikaani kuluttaisi kun on järkevämpääkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kaverini laittaa aika paljon kuvia kissastaan. Mutta se on ihan ok koska kyseessä on rakas kummipoikani - siis se valkoinen kolli.
Kissa onkin eri asia kuin lapset!
Kyllä!
Kissa ei aikuistuttuaan haasta vanhempaansa oikeuteen, koska tämä on ikuistanut hänen pottakuvansa nettiin tulevien tyttö/poikaystävien/työnantajien googlattaviksi.
Laittaako kukaan kuvaa kissasta hiekkalaatikolla kakkimassa? Nii-in. Miksi sellainen pitää ihmislapsesta julkaista?
No mieluummin lasten kuvia kun ihmisten omia selfieitä, mikään ei ole niin raskasta kun katsella jatkuvasti kuin aikuiset ihmiset ihailee niin paljon omaa naamaansa ja jakavat sitä muillekin.
En ymmärrä lasten kuvaamista... Jotkut vielä sensuroi muksujensa naamat niinkin hienosti, että länttää jonkun emojin siihen päälle. Harva lapsikaan siitä tykkää, että heitä kuvataan ja heidän käsketään poseerata. Sama se on eläimillä, harva koira tykkää, että omistaja käskyttää puhelin kourassa istumaan tönöttämään kesken lenkin tai joku tonttulakki päässä joulukuusen edessä.
Meidän suvulla ehdoton kielto. Kukaan ei saa jakaa lasten kuvia nettiin, ei sedät, tädit, mummot,
Vaarit.
Älkää lisääntykö, jos lapset ovat teille sometuksen väline.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kuvia ei kannata laittaa nettiin oikeasti. Kun nettiin jotain laittaa, se jää sinne ikuisiksi ajoiksi ja voi päätyä ties minne. Alaikäisen kuvan laittaminen nettiin on rikos.
Kerrotko mitä lakia Yle, HS, mainostajat, televisiokanavat, lastenvaateyritykset, matkatoimistot ym. rikkovat, kun laittavat joka päivä lasten kuvia nettiin?
Uskomatonta millainen pas-kapuhe saa tykkäyksiä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi fb-kaveri, jonka joka ikinen päivitys koskee hänen 1-vuotiasta lastaan. Ja niitä tulee joka päivä, joskus useitakin. Jos mitään päivitettävää ei ole niin sitten ko. mamma jakaa vanhoja päivityksiään. Joskus ihmettelen MIKSI niitä täytyy koko ajan tehdä. Eihän ne voi kiinnostaa kuin ihan lähipiiriä - itse en ainakaan jaksa niitä enää edes lukea vaan hyppään heti yli.
Eikös se ole vähän niinkuin idea että hypitään yli niistä mitkä ei kiinnosta ja postataan niitä mitkä itselle on tärkeitä.
Ihmisille on tullut pääasiaksi se että vbain niistä asioista saisi mainita jotka kiinnostavat itseä. Ja toisten pitäisi vielä olla ajatuksenlukijoita.
Olen ihmetellyt samaa.
Toinen ihmetyksen aihe on lasten kasvojen peittely. Että aivan pakko laittaa kuvia muttei kuitenkaan niin että lapsen kasvot näkyvät, sitä osaa pitää kaikin keinoin suojella. Helpompi olisi olla laittamatta sitten yhtään mitään.
Sitten vielä tyyppi, joka peittää omien lastensa kasvot mutta siskon lapsen kasvot laittaa kuviin. En ymmärrä.
Rasittavia tapauksia nämä lapsi edestä ja takaa jk pv postaavat kattokaa mun lasta ja sen piirustuksia nerokas on joo??