Sinä joka tykität someen jatkuvalla syötöllä lastesi kuvia, miksi teet niin?!
Tykkäysten takia (kukaan ei kehtaa olla tykkäämättä)? Siksi että he ovat OMASTA mielestäsi niin älyttömän söpiksiä (voin kertoa että n. kourallinen someseuraajistasi on oikeasti kanssasi samaa mieltä, muita jatkuva kuvapommituksesi lähinnä ärsyttää)?
Kysymyksiä vailla vastauksia, antakaa joku niitä vastauksia niin ehkäpä vielä jonain päivänä alan ymmärtää teitä. 😉😉😉
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mulla yks kaveri joka ei ennen lasten saamista juurikaan pukahtanut FB:ssa, lähinnä halveksi sitä, mutta ans olla kun tuli kersoja - kyllä on kersapommitusta. Ihan jokaisessa kuvassa on kersa, myös prof.kuvissa, kansikuvissa ja jokainen tilapäivitys koskee kersaa. On kyllä epäkiinnostava yksilö tullut tästä naisesta lasten myötä.
Joo, lopetti varmaan ryyppäämisenkin ja on NIIIIIN tylsä nykyään kun ei voi puhua sen kanssa mitä tuli sekoiltua viikonloppuna, se vaan istui kotona lasten kanssa.. Niin tylsä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on oikeus yksityisyyteen, joten en ole laittanut yhtään kuvaa. Hän voi sitten itse aikuisena valita, jakaako netissä kuviaan.
Tämä!
Yhdelläkään vanhemmista ei ole oikeutta laittaa kuvaa mikäli lapsi ei ole kypsä ymmärtämään asiaa ja antaa luvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yks kaveri joka ei ennen lasten saamista juurikaan pukahtanut FB:ssa, lähinnä halveksi sitä, mutta ans olla kun tuli kersoja - kyllä on kersapommitusta. Ihan jokaisessa kuvassa on kersa, myös prof.kuvissa, kansikuvissa ja jokainen tilapäivitys koskee kersaa. On kyllä epäkiinnostava yksilö tullut tästä naisesta lasten myötä.
Joo, lopetti varmaan ryyppäämisenkin ja on NIIIIIN tylsä nykyään kun ei voi puhua sen kanssa mitä tuli sekoiltua viikonloppuna, se vaan istui kotona lasten kanssa.. Niin tylsä nykyään.
Kalahtiko kalikka?
Itse laitan facebookissa jonkun lapsikuvan ehkä 1-2 kertaa viikossa. Mulla paljon sukulaisia siellä ja heitä tuntuu oikeasti kiinnostavan, ihan niin kuin mua heidän jutut. Myös itselleni kertyy kivoja muistoja sinne, on vähän niin kuin päiväkirja.
Osaan myös kirjoittaa hauskasti ja värikkäästi ja kaikki jutut eivät vaan ole lasten ylistämistä. Toki päivitän myös muistakin asioista, hyvistä sarjoista, elokuvista, bändistä, kirjoista. Nyt laitoin kuvaa jouluvaloista ja fiilistelin tulevaa joulua. Mä rakastan mun elämää eikä mua yhtään hävetä jakaa sitä ulkopuolisille. Ja mun elämään kuuluu myös mun lapset.
Minulla ei ole lapsia enkä hirveästi muutenkaan päivitä. Mutta jokaisen sivut on omat ja saa ja pitääkin laittaa sinne mitä itse haluaa. Miksi toinen voisi määrätä, mitä minä päivitän? Jos ei kiinnosta, voi painaa "älä seuraa henkilöä Liisa".
Mutta kun kiinnostaa kuitenkin, jos ei muuten, niin sen vuoksi, että voi kavereiden kanssa kauhistella, kuinka Liisa on hullu.
Ai jumalauta, älkää esitelkö tyhmyyttänne täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalahtiko kalikka?
Ha hah, tuntuu että kalahti! 😆 Ja kyllä, tylsä on NAINEN, jonka elämänsisältö on pelkät muksut. Miehillä säilyy muukin elämä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani on oikeus yksityisyyteen, joten en ole laittanut yhtään kuvaa. Hän voi sitten itse aikuisena valita, jakaako netissä kuviaan.
Juurikin näin! Sä oot fiksu ihminen.
Mulle tuli mieleen Vappu Pimiä ja Sara Parikka. He hoitavat esimerkillisesti tämän lastensa kuvien jakamisen somessa. Ei kasvokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen Vappu Pimiä ja Sara Parikka. He hoitavat esimerkillisesti tämän lastensa kuvien jakamisen somessa. Ei kasvokuvia.
Totta, saman olen ihaillen pistänyt merkille!
Minkälaisia kuvia sinne someen saa laittaa, ettei ketään ärsytä? Mulla on kavereita jotka laittaa kuvia lapsistaan, toiset laittaa kuvia lemmikeistään, toiset omasta naamastaan. Jotkut ei laita mitään ikinä. Mä laitan kuvia noista kaikista tosin julkaisen harvoin. Mulla on kyllä yksityiset tilit ja seuraajina lähinnä sukulaisia ja ”oikeasti kavereita” eikä mitään random-tyyppejä.
Musta on ainakin kiva, että nämä esimerkiksi sukulaiset, joista suuri osa asuu kaukana ja nähdään harvoin, pystyy halutessaan seuraamaan meidän kuulumisia esim facessa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia kuvia sinne someen saa laittaa, ettei ketään ärsytä? Mulla on kavereita jotka laittaa kuvia lapsistaan, toiset laittaa kuvia lemmikeistään, toiset omasta naamastaan. Jotkut ei laita mitään ikinä. Mä laitan kuvia noista kaikista tosin julkaisen harvoin. Mulla on kyllä yksityiset tilit ja seuraajina lähinnä sukulaisia ja ”oikeasti kavereita” eikä mitään random-tyyppejä.
Musta on ainakin kiva, että nämä esimerkiksi sukulaiset, joista suuri osa asuu kaukana ja nähdään harvoin, pystyy halutessaan seuraamaan meidän kuulumisia esim facessa.
Kohtuus kaikessa! Tässä olikin kyse niistä jotka jatkuvalla syötöllä suoltavat kuvaa jälkikasvustaan.
Typerimpiä ovat ne missä lapsen naama on sensuroitu jollain ihkulla sydämen kuvalla. Tai kuva on aina jostain lapsen takapuolesta tai takaraivosta. Miksi niitä kuvia tarvitsee laittaa sitten ollenkaan? Jättäisi kokonaan laittamatta.
Itse en jaksa tykkäillä noista sensuroiduistakaan kuvista, koska yleensä ne ovat kuvinakin aivan surkeita juuri siksi, etteivät ne esitä oikein kunnolla mitään kun on pitänyt ottaa pelkästään joku takaraivo kuvaan.
Kyllä Omegasta täytyy laittaa kuvia ku sillä on niin hieno nimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, mä ainakin tykkään katsella kuvia kavereiden lapsista. Siinä missä eläimistä, lomakuvia, maisemia jne.
Sama täällä. Ja kyllä ne selfiepommituksen voittaa koska tahansa.
Parempihan se on jakaa kuvia itsestään kuin muista! Lapsellakin pitäisi olla yksityisyydensuoja ja oikeus päättää asiasta itse vanhempana. Ei niin että koko elämä on kuvattu äidin päätöksellä nettiin. Ja sanon äidin, toki voi olla isänkin, muta yhtään isää en tiedä kuka tätä tekisi. Kaikki ovat naisia.
Mmm, toki, olen samaa mieltä tuosta yksityisyydestä. Mutta siltikään itseäni ei ärsytä yhtään katsella kuvia toisten lapsista. Toisin kuin jatkuvat selfiet.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/perhe/art-2000000982573.html
Eipä mulla muuta...😘❤
Mammat! Lopettakaa nyt se kuvapommitus.
Moni ei varmaan sen kummemmin käytä aivojaan kun tämmösen kuvavirran lapsistaan tuottaa. On vaan niin ihkua ja nöpöä ja höpöä nämä Aki-Susannan kuvat ja muut jutskat että silmät sydämenkuvia täynnä täytyy jakaa niitä muillekin! Jep.
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulla muuta...😘❤
Tuollakin sanotaan että on eri asia jakaa pienelle piirille kuin sadoille ystäville tai julkisesti kaikille. Eli en edelleenkään näe mitään väärää jakaa kuvia yksityisessä instassani missä n. 20 sukulaista/ ystävää, vaikka tykittäisin välillä viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mulla muuta...😘❤
Tuollakin sanotaan että on eri asia jakaa pienelle piirille kuin sadoille ystäville tai julkisesti kaikille. Eli en edelleenkään näe mitään väärää jakaa kuvia yksityisessä instassani missä n. 20 sukulaista/ ystävää, vaikka tykittäisin välillä viikottain.
Niin? Pienelle piirille, sehän on ihan ok! Mutta juurikin naiset jotka jakavat ko. asioita sadoille ihmisille ja osa ihan jopa julkisesti ovatkin tässä se tämän ketjun pointti ja ihmetys!
Kyllä on paljon ihmisiä joita ko. jutut ärsyttää.