Isovanhemmat antoivat tytölleni Boy meets girl-paidan. Kyseessä nuori, josta ei vielä seurustele kenenkään kanssa.
Tyttö on 9v, joten vielä ei muutenkaan ole aika millekään seurustelukuvioille. Hän on lisäksi ollut aina melkoinen poikatyttö, joten isänsä kanssa olemme jo varautuneet siihenkin, ettei tytöstä välttämättä kasva ns. tavallista heteronaista tai sitten kasvaa, mutta me hyväksyisimme hänet aina kaikenlaisena. Emme tahdo lapsemme olevan mikään kävelevä kannatuskyltti sen enempää homoille kuin heteroillekaan, etenkin kun ei vielä edes tiedetä mikä tytöstä kasvaa vaan tahdomme hänen itse määrittävät itsensä. Sitten miehen vanhemmat ostivat tytölle tuollaisen paidan. Ihan kuin pojan ihastuminen tyttöön olisi se ainut oikea tapa seurustella? Eikö se ole aika kantaaottava? Vai ylireagoinko muka?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo brändi juuri tuo tytöt esille, "näe minut ihmisenä, näe minun arvoni"!? Eikä objektina tai s-leluna, kuten osa kommentoijista haluaa tytöt nähdä. Eli poika ja tyttö ovat samanarvoisia ja näkyviä, ja kun kohdataan niin ollaan samalla viivalla. Boy meets girl.
Tämän vuoksi en osta tekstipaitoja... niillä on kaikilla joku hemmetin merkitys josta en ole koskaan kuullutkaan. Minä vain luen sen tekstin / ne sanat, en googlaa tarkoituksia ennen ostamattomuuspäätöstä.
Mitä hell...ä te meuhkaatte?? Eikö tuo tuotemerkki tarkoita että KAIKKI,tytöt,pojat,lepakot,homot ja ihan kaikki muutkin ovat TASA-ARVOISIA ikään ja sukupuoleen katsomatta!! Herätkää pahviaivot.
Sain kerran lapsena paidan missä oli joku surffilaudan kuva , ei minusta ollut tulossa edes surffaajaa, en vieläkään tykkää erityisemmin vedessä leikkimisestä.
Pitäisikö soittaa Sinkkoselle vai mennä tekemään rikosilmoitus? terapiaa? vertaistukea?
Itseä nyppii ehkä eniten tuon samaisen firman mainos, jossa eräs mies katsastaa naisia "sillä silmällä". Miehen toinen veli on tuomittu lapsen törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja toinen veli on syytteessä raiskauksesta. Eihän se miehen vika ole tietty, mutta katsojaa ällöttää.
Toisessa mainoksessa lapset kirmaa hiekka-aavikolla. Ja heihin pitäisi suomalaislasten asiakkaina samaistua, vaikkei olisi muuta nähnyt kuin Suomen sateisia kesiä.