Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-anoppi ilman lapsenlapsia. Nyt sitä harmittaa vaikka aina sanoi että älkää lisääntykö

Vierailija
25.11.2017 |

Eksäni äiti sanoi meille aina, että älkää vaan tehkö lapsia ennen kuin olette ainakin 30 ja molemmilla on koulut käytynä ja hyvät työt hankittuina. Samaa se on puhunut myös eksäni veljelle ja siskolle ja heidän kumppaneille. Jauhanut lähes loputtomiin.. Pelotteli aikuisia lapsiaan kaikilla kamalilla seurauksilla, jos lapsen erehtyy saamaan ennen kuin on elänyt pitkän nuoruuden ja vakiintunut ja ehtinyt jo olla pitkään naimisissa jne. Se on oikeasti todella kiva ja hyväntahtoinen ihminen, ja pidin hänestä paljon ja uskon että se tarkoitti vain hyvää noilla jutuillaa. Mutta nyt sen kaikki lapset (eksäni mukaan lukien) on jo yli 40, eikä sillä ole yhtään lastenlasta. Tiedän, että se olisi kyllä halunnut lapsenlapsia, on kovin lapsirakas ihminen. Nyt se suree kun ei ole lapsenlapsia (tiedän, koska pidämme yhteyttä edelleen, vaikka erosin eksästäni viisi vuotta sitten). Minulla on jo perhe toisen miehen kanssa ja olen onnellinen, eksällänikin on uusi kiva nainen, mutta se nainenkin on jo yli 40 ja elämäntapa sellainen, että en usko lapsia tulevan enää. Ihmettelen vain tuota ex-anoppia. Miksi vaatia lapsiltaan ettei ne lisäänny suht nuorena ja nyt kun se on myöhäistä niin miksi kulkea ympäriinsä suremassa että jäi ilman lapsenlapsia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa joku jotain viisasta tähän? Mikä logiikka selittää sitä että ensin pelottelee lapsiaan lasten saamisella ja sitten valittaa kun niitä lapsenlapsia ei ole tullut? Ap.

Vierailija
2/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen aikuinen ja parisuhteessa elävä päätä ihan itse tehdäänkö vai eikö tehdä niitä lapsia ja jos tehdään, niin milloin. Täytyy olla vähän yksinkertainen, joka tekee vielä aikuisena niin kuin äiti sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen aikuinen ja parisuhteessa elävä päätä ihan itse tehdäänkö vai eikö tehdä niitä lapsia ja jos tehdään, niin milloin. Täytyy olla vähän yksinkertainen, joka tekee vielä aikuisena niin kuin äiti sanoo.

Tietenkin. Enkä minä aloituksessani mitenkään ihmettele eksääni tai sen sisaruksia tai heidän tekemisiään. Kyse ei aloituksessani ole ollenkaan siitä, että totteleeko aikuiset äitiään vai ei. Ihmettelen ex-anoppia. Aloituksen pointti on pohtia ex-anopin logiikkaa siitä että yrittää kieltää jotain ja sitten surra ympäriinsä kun ei saanut sitä mitä yritti kieltää. Ap.

Vierailija
4/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän sanonut, että älkää lisääntykö. Vaan että ei ennen kolmeakymppiä. Siinä on vissi ero. Oikea neuvo olisikin, että älkää lisääntykö. Ja siinä teillä kaikilla on käynyt lottovoitto, että olette ilman lapsia. Nauttikaa siitä.

Vierailija
5/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoikaa joku jotain viisasta tähän? Mikä logiikka selittää sitä että ensin pelottelee lapsiaan lasten saamisella ja sitten valittaa kun niitä lapsenlapsia ei ole tullut? Ap.

Ymmärsinkö oikein että pelotteli lapsen saamisella liian nuorena? Ajatteli tietysti että lapset tulee tehdä ikävuosina 30-40. Mutta ei kai teistä kukaan oikeasti jättänyt lapsia tekemättä anopin puheiden vuoksi?

Vierailija
6/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän sanonut, että älkää lisääntykö. Vaan että ei ennen kolmeakymppiä. Siinä on vissi ero. Oikea neuvo olisikin, että älkää lisääntykö. Ja siinä teillä kaikilla on käynyt lottovoitto, että olette ilman lapsia. Nauttikaa siitä.

Kuten kirjoitin, niin minulla on perhe. Sen sijaan eksällä tai hänen sisaruksilla ei ole. Mutta mitä järkeä on sanoa ihmisille, että älkää lisääntykö ennen kolmeakymppiä eikä ennen kuin on takana jo vuosia avioliittoa ja vakityö jne. Eksäni tai hänen sisko tai veli ei ole koskaan ollut naimisissa eikä kellään heistä ole vakityötä vaikka on jo yli 40 (kaksi on yrittäjiä, yksi määräaikaisessa työssä). Ei lapsia niin vain saada kun ollaan jo pitkälle yli 30.. Raskaaksi ei välttämättä tule, jos 35-vuotiaana päättää, että nyt voisi olla viimein se hetki. Entä jos ei enää onnistukaan. Ap.

Vierailija
7/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein että pelotteli lapsen saamisella liian nuorena? Ajatteli tietysti että lapset tulee tehdä ikävuosina 30-40. Mutta ei kai teistä kukaan oikeasti jättänyt lapsia tekemättä anopin puheiden vuoksi?

Siis minulla on jo lapsi uuden miehen kanssa. Eksäni mielestäni kyllä uskoi äitiään siinä, että varmaan niitä lapsia ei sitten kannata tehdä ennen kuin on jo selvästi yli 30 ja vakityö jne. Ex-anoppi tosiaan ajatteli ja toivoi että lapsia tehdään kun ollaan 30-40 ja oltu jo naimisissa ja on jo vakityöt jne. Mutta ei elämää voi silleen suunnitella. Ei vakityötä välttämättä saa. Ei lastakaan välttämättä saa enää 35-vuotiaana. Ap.

Vierailija
8/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän anoppi kieltänyt lisääntymästä, vaan toivoi, että lapset hankitaan vasta ns. vakaaseen elämäntilanteeseen. Ei tuo sinänsä pöhkö neuvo ole, moni haluaa ihan itsekin tehdä lapset vasta sitten kun takana on pitempi parisuhde, mahdollisesti avioliittokin solmittu ja molemmilla vakityö. Ja moni muuttaa mieltään sitten kun ikää alkaa olla ja huomaa että esimerkiksi se vakituisen työpaikan saaminen ei olekaan niin helppoa, mutta lasten hankkimista ei voi odottaa loputtomiin.

Toki ex-anoppi surra, ettei lapsenlapsia ole eikä todennököisesti tule. Ei ole hänen "vikansa" ettei lapsenlapsia ole.

Vierailija
9/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän anoppi kieltänyt lisääntymästä, vaan toivoi, että lapset hankitaan vasta ns. vakaaseen elämäntilanteeseen. Ei tuo sinänsä pöhkö neuvo ole, moni haluaa ihan itsekin tehdä lapset vasta sitten kun takana on pitempi parisuhde, mahdollisesti avioliittokin solmittu ja molemmilla vakityö. Ja moni muuttaa mieltään sitten kun ikää alkaa olla ja huomaa että esimerkiksi se vakituisen työpaikan saaminen ei olekaan niin helppoa, mutta lasten hankkimista ei voi odottaa loputtomiin.

Toki ex-anoppi surra, ettei lapsenlapsia ole eikä todennököisesti tule. Ei ole hänen "vikansa" ettei lapsenlapsia ole.

Kyllä se teki kaikkensa kieltääkseen. Kommentit oli sellaisen jankkaamista, että "älkää vaan tehkö vielä lapsia", "ettehän te vaan harkitse, että tekisitte vielä lapsia", "älkää nyt missään nimessä tehkö sitä suurta virhettä, että tekisitte lapsia vielä" jne, ihmisille, jotka ovat 29-vuotiaita.  

No minä erosin eksästäni kun olin 30 ja eksä oli 35. Hänen veli ja sisko ovat myös eronneet vähän yli kolmikymppisinä. Ja kaikille noille kolmelle on sitten käynyt niin, että toisella kierroksella reilu kolmikymppisenä ei ole tärpännytkään, eikä ole löytynyt uutta puolisoa ennen kuin vasta 40-kymppisenä, jolloin alkaa olla jo liian myöhäistä... Siksi heistä kellään ei ole niitä lapsia, kun uskoivat äitiään että ei kannata lisääntyä alle kolmekymppisenä eivätkä sitten yli kolmikymppisenä enää löytäneet ketään jonka kanssa lisääntyä vaikka kaikki periaatteessa olisi halunnut lapsia. Ap. 

Vierailija
10/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta mistä te muut saatte sen tahdon, jolla toimitte vastoin vanhempien ja appivanhempien puheita? Lapsen kun ei ole hyvä kasvaa erakkona ilman suvun rakkautta. Jos vanhemmat sanovat, etteivät halua lapsenlapsia, minulle ainakin tulee fiilis, että olen siis ainoa, joka rakastaa lastani. Ja isovanhempien tukeen ja apuun ei siis ainakaan voi luottaa.

Vierailija
11/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat miettiä exäsi äidin sanomisia muutaman vuoden jälkeenkin. Ja sulla on itselläsi kuitenkin nyt perhe. Mitä ihmeen väliä sulla on mitä ex-anoppi on joskus sanonut?

Vierailija
12/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat miettiä exäsi äidin sanomisia muutaman vuoden jälkeenkin. Ja sulla on itselläsi kuitenkin nyt perhe. Mitä ihmeen väliä sulla on mitä ex-anoppi on joskus sanonut?

On ihan normaalia pohtia ihmisten motiiveja ja logiikkaa, vaikka niillä asioilla ei olisi itselle enää mitään väliä. Etkö sinä muka ikinä mielessäsi mieti, että miksiköhän joku aikoinaan sinulle hyvin tärkeä ihminen mahtoi toimia tietyllä tavalla? Ap.

Vierailija
13/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on asialla minulle sen verran väliä, että eksäni on edelleen minun kaveri, erottiin hyvissä väleissä, ja haluaisin hänelle kaikkea hyvää. Hän olisi halunnut itselleen lapsen ("sitten joskus vähän alle nelikymppisenä"), mutta se ei koskaan hänelle toteutunut. Mietin vain että äitinsä outo logiikka ei ainakaan helpota tilannetta. Sillä nyt äitinsä kulkee ympäriinsä puhumassa miten onnetonta on kun ei ole niitä lapsenlapsia. Ap.

Vierailija
14/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti aivopessy lapsensa varmaa nuoresta pitäen, eikä ymmärtäny minkälainen paino tommosella vaikuttamisella on. Kyllähän tuo vähän sääliks käy, että tollasen lopputuloksen sai vaikkei sitä tarkottanu. Toivottavasti edes lapsensa on onnellisia mihin päätyivät.

Vierailija
15/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti aivopessy lapsensa varmaa nuoresta pitäen, eikä ymmärtäny minkälainen paino tommosella vaikuttamisella on. Kyllähän tuo vähän sääliks käy, että tollasen lopputuloksen sai vaikkei sitä tarkottanu. Toivottavasti edes lapsensa on onnellisia mihin päätyivät.

Kun eivät ole onnellisia. Vaan ilmeisesti heitäkin surettaa, että eivät uskaltaneet tehdä lapsia nuorena, koska 30-40-vuotiaana se ei enää sopivan kumppanin puutteen takia onnistunut. En usko, että kukaan tarkoituksella tottelee äitiään enää aikuisena, mutta kyllä tuollaiset puheet aivopesee ja vaikuttaa asenteisiin, vaikka ei haluaisi. Ap. 

Vierailija
16/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja on asialla minulle sen verran väliä, että eksäni on edelleen minun kaveri, erottiin hyvissä väleissä, ja haluaisin hänelle kaikkea hyvää. Hän olisi halunnut itselleen lapsen ("sitten joskus vähän alle nelikymppisenä"), mutta se ei koskaan hänelle toteutunut. Mietin vain että äitinsä outo logiikka ei ainakaan helpota tilannetta. Sillä nyt äitinsä kulkee ympäriinsä puhumassa miten onnetonta on kun ei ole niitä lapsenlapsia. Ap.

Eli ex panee sut paksuksi, niin sitten olette kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
17/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvähän se oli ettette tehneet lapsia exäsi kanssa, kun kuitenkin eroon päädyitte. Toivottavasti nykyinen liittosi kestää, ettei lapsesi joudu keskelle avioeroa.

Vierailija
18/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hyvähän se oli ettette tehneet lapsia exäsi kanssa, kun kuitenkin eroon päädyitte. Toivottavasti nykyinen liittosi kestää, ettei lapsesi joudu keskelle avioeroa.

Olimme eksäni kanssa pitkään yhdessä, ja ehkä meitä olisi kiinnostanut panostaa suhteemme hyvinvointiin enemmän, jos meillä olisi ollut lapsi(a). Nyt suhde hiipui siksi, että siitä katosi merkityksen tunne ja koska ainakin minua harmitti, että eksä ei uskaltanut koskaan ryhtyä lasten tekoon, vaan sanoi aina, että sitten kun elämä on vakiintunut ja ollaan vähän vanhempia (eli toisteli äitinsä puheita). Jätin hänet, koska menetin uskon suhteen tulevaisuuteen. Eron hetkellä mies sanoi, että olisi niitä lapsia kanssani halunnut, mutta jotenkin pelotti ryhtyä lapsiin "liian aikaisin". Ap.

Vierailija
19/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme eksäni kanssa pitkään yhdessä, ja ehkä meitä olisi kiinnostanut panostaa suhteemme hyvinvointiin enemmän, jos meillä olisi ollut lapsi(a). Nyt suhde hiipui siksi, että siitä katosi merkityksen tunne ja koska ainakin minua harmitti, että eksä ei uskaltanut koskaan ryhtyä lasten tekoon, vaan sanoi aina, että sitten kun elämä on vakiintunut ja ollaan vähän vanhempia (eli toisteli äitinsä puheita). Jätin hänet, koska menetin uskon suhteen tulevaisuuteen. Eron hetkellä mies sanoi, että olisi niitä lapsia kanssani halunnut, mutta jotenkin pelotti ryhtyä lapsiin "liian aikaisin". Ap.

Jatkan vielä, että menetin sen ex-suhteen aikana uskon siihen, että se eksä olisi koskaan uskaltautunut lasten tekoon, vaikka tiesin, että hän haluaa lapsia. Mutta jotenkin asia pelotti häntä silti paljon. Ja hän lykkäsi ja lykkäsi päätöstä siitä, että voitaisiin jättää ehkäisy pois. Minun oli pakko vapauttaa itseni siitä pelkäämisestä ja lähteä etsimään suhdetta, jossa mies uskaltaa perustaa perheen. Onnekseni sellaisen löysin. Ap.

Vierailija
20/22 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Eli ex-miehesi on vähän yksinkertainen, kun kuunteli ja totteli äitiään, vaikka on aikuinen. Syy ei ole anopissa vaan exässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi